MAPY FIKCYJNE - Linia 143 pietrek - 11-06-2015, 21:55 :
Tak, tak, będą.
Muszę tylko sprawdzić mapę i wyeksportować do CDP właściwą mapę z sesją.
Potrzebuję trochę wolnego czasu żeby to zrobić właściwie. Kamil - 29-04-2016, 16:17 :
Pietrek, wrzucisz jeszcze raz paczki wsporcze do tej mapy? pietrek - 29-04-2016, 22:12 :
Kamil napisał/a:
Pietrek, wrzucisz jeszcze raz paczki wsporcze do tej mapy?
Jest taka potrzeba - oczywiście udostępnię, ale chyba dopiero w trakcie weekendu. pietrek - 04-05-2016, 19:30 :
Dopiero dziś mam czas.
Sprawdziłem dostępność paczek wsporczych na "hostuje.pl", z tych linków dawały się pobierać:
Jeżeli nie da się pobrać to będę upubliczniał te paczki gdzieś indziej. pietrek - 12-05-2016, 12:47 :
Dzieki uprzejmości Alany mapa wraz z paczkami wsporczymi jest dostępna w tym linku:
http://alana.dchost.eu/trainz/ u dolu Trejser - 08-04-2019, 19:48 :
Proszę o aktualizację linków do paczek wsporczych. adas123 - 08-04-2019, 20:26 :
Linki wygasły zolwik - 08-04-2019, 21:13 :
adas123 napisał/a:
Linki wygasły
Ty tak serio? pietrek - 04-04-2020, 12:32 :
Po długiej przerwie w mapotwórczości wróciłem do pomysłu aby połączyć mapę Poligon TGA z moim odcinkiem linii 143. Do mapy Poligonu dobudowuję Koszęcin, Rusinowice i węzeł Lubliniec.
Odpowiednie materiały w zasadzie mam. Brakuje mi tylko planów lub innych choćby poglądowych zdjęć bocznicy gdzie w prawdziwej kolei kiedyś odstawiało się EZT. Był tam też punkt rewidentów i sprzątania EZT, a także stacjonował pociąg sieciowy i była hala dla niego. Tak to sobie w pamięci odtwarzam. Przeglądając od paru dnie internat nie dokopałem się do żadnych zdjęć czy map. Jeżeli nie ma to zrobię sobie to miejsce fikcyjnie, ale może ktoś ma coś z kawałka historii tego węzła Lubliniec? Bismarck1969 - 10-05-2020, 20:05 :
Pietrek jeżeli myślisz o użytkownikach TANE i Trawnika to z poligonu wywal wszystkie dodatki z pofiga one w TANE ani W trawniku nie pójdą chyba ze będziesz ta mapę robił tylko i wyłącznie pod 2010 to je możesz zostawić pietrek - 10-05-2020, 20:17 :
Z pofiga raczej nie korzystam, chyba że zostało coś co było dawno temu postawione. Staram się korzystać z rodzimych komponentów których pod 2010 jest do wyboru do koloru. Choć mam swoje przyzwyczajenia - jak każdy.
Zapewne przejdę na wyższą wersję kiedyś, ale odstrasza mnie mała - jak mi się wydaje ilość naszych dodatków które bezproblemowo można używać czy to 2019 czy w trawniku. rwk2007 - 11-05-2020, 11:10 :
Co do torów odstawczych EZT - jak to wyglądało można podejrzeć na https://mapy.orsip.pl/imap/. Wybieramy ortofotomapę, suwakiem lata 2002-3 i mamy stosunkowo czytelny obraz układu torowego tej grupy i jej otoczenia na zdjęciach lotnicznych. Serwis umożliwia też cofnięcie się w czasie do zdjęć z 1996, tylko tam już dość mocno spada jakość materiałów. pietrek - 11-05-2020, 18:19 :
O take mape mnie chodziło. Polegając na mej pamięci wyszło nawet podobnie, tylko D-zet trochę sobie poprawię. pietrek - 01-06-2020, 12:01 :
Czołem.
Do świetnej mapy Tarnowskich Gór dorobiłem odcinki do (i z ) Lublińcem, który jest także połączony przez Post Odgł. Liswarta z Herbami Nowymi. Mapka ma także wyjazd do Herb Starych (Częstochowa); Kluczbork; Opole i Fosowskie. Oczywiście są możliwości które daje mapa Tarnowskich Gór, część wcześniej wskazanych wylotów jest właśnie z tej mapy.
Przy chęci dłuższej jazdy można jechać: Tarnowskie Góry - Kalety - Herby Nowe - Liswarta - Lubliniec - Kalety (trzeba zmieniać kierunki jazdy).
LUBLINIEC
DRONIEWICZKI
RUSINOWICE
KOSZĘCIN
JAWORNICA
KOCHANOWICE
LISÓW
LISWARTA
Teraz konfiguruje sobie rozjazdy i semafory z tarczami i mam takie dwa pytania:
Czy skonfigurowanie całej mapy wpłynie na pogorszenie płynności?
Czy pakując całość do CDP cała konfiguracja ulegnie rozpadowi? ryszard - 01-06-2020, 12:48 :
1. Moim zdaniem nie.
2. Jak wszystko jest tam zapisane gdzie trzeba to nic się nie wysypie. Jeżeli mapa bazowa miała skonfigurowane semafory w sesji Twoje też tam muszą być. pietrek - 01-06-2020, 19:49 :
Swoje wypociny podłączyłem do mapy Bogdana (BBf11) i w tej wersji którą mam nie było na "Linii 131 fragment" skonfigurowanych semaforów, choć w sesji z EZT wyświetlały się sygnały zezwalające na jazdę. Po dodaniu swoich odcinków na torach głównych staram się skonfigurować sygnalizację tak, jak w/g mnie powinna wyświetlać właściwe obrazy na sygnalizatorach dla właściwych przebiegów. A dodatkowo ponazywałem sygnalizatory w całym węźle Tarnowskie Góry. Pamiętam jak eksportowałem w TRS04 węzeł Wrocław gdzie miałem sygnalizację zrobioną, to po ponownym wgraniu CDP z tą mapą wszelkie ustawienia znikły.
No chyba że w TS10 to jest poprawione. adamstan - 01-06-2020, 19:54 :
Bo konfiguracja sygnalizacji zapisuje się w sesji, a nie w mapie, więc musisz razem z mapą spakować sesję. pietrek - 02-06-2020, 17:21 :
Ok. Jak skończę konfigurowanie to spakuje mapę z sesją i zobaczymy co wyjdzie. ryszard - 02-06-2020, 18:19 :
Pietrek, dwie uwagi: nie lepiej obrazki dać na trainzpicture.pl? Uwaga druga, to ilość torów w poprzek. Z semaforka wynika, że brakuje jednego toru. Przy peronie nr jest tor nr5, potem: 7,9,11,13 i 13a dł136m. Dalej jest 17 z Tm22. Tor nr 19 i 19a dł.255m. Między 13a i 19a jest rampa, dalej ilość torów jest jak trzeba. Wychodzi na to, że brakuje nr11 801/720m. jak co to sprawdź na wszelki wypadek. pietrek - 02-06-2020, 22:23 :
Co do pierwszej uwagi to wysyłałem na to co kiedyś tam używałem, jeżeli Twoja propozycja jest lepsze to nie widzę problemu. Mogę zmienić.
Z tą ilością torów to już wcześniej zauważyłem pomyłkę, ale nie widziałem aż takiej potrzeby by korygować ten błąd i wstawiać tą 11. W końcu aż tylu manewrów się nie robi by aż tyle torów bocznych było potrzeba.
Co do rampy między 13a a 19a z materiałów fotograficznych które oglądałem, jak i z czasów jak się do Lublińca jeździło nie pamiętam aby tam była rampa. Chyba że tak niska że nie rzucała się w oczy. Taką niską spokojnie można wstawić. Na planach też jej nie zaznaczono.