FORUM PTT -

TRS2019 - Export FBX

rysztur - 23-09-2018, 10:20
: Temat postu: Export FBX
Nowy standard, nowe problemy :-P
Przy eksporcie przez fbx, Trainz melduje zbyt wiele składników zawartych w animacji.
Animacja w TS2019 pracuje, jednak w sobie tylko znanych koordynatach przestrzeni (składniki rozrzucone są w różnych odległościach i położeniu od czajnika).
Rozwiązaniem jest stworzenie jednej animacji wielu elementów.
I tu mam problem:
Czy da się, a jeżeli tak to w jaki sposób, podłączyć środkowego bonesa do dummy?
Próbowałem wiele razy i zawsze po bezpośrednim zlinkowaniu bones'a z dummy, dochodziło do rozłączenia bones'ów.
Da się to jakoś rozwiązać?
rysztur - 01-10-2018, 21:19
:
Brak odpowiedzi, znaczy nikt nie zna rozwiązania.
Da się.
1/ Zmieniłem sposób animacji korbowodów z bonesów na modyfikator LookAt Constraint.
2/ Animację dalszych wihajstrów parograta (tych przy silniku) opartą o dwa zestawy kości połączyłem w jeden ciąg, bo i tak wykorzystywany modyfikator IK Limb Solver dzieli dowolny ich ciąg na dwuczłony (obrazowo ramię i przedramię), co umożliwia połączenie tej sekcji do dummy animacji (tego nie wiedziałem).
To jest rozwiązanie problemu, piszę bo może się komuś przyda do czegoś.

PS.
Problem występuje w eksporcie bo wersja 2012 nie daje rady z fbx. Najmniej problemów stwarza 2018, ale tu jest jakiś problem z kompatybilnością wsteczną. To rodzi problemy z rożnymi koordynatami. Najlepiej wykonać animację od zera

PS2.
Może Moderator przerzuci ten wątek do TRS2019, bo tej wersji Trainz'a to dotyczy.
samplaire - 25-12-2018, 18:56
:
Nie napisałeś o jaki program chodzi. Rozumiem z drugiego postu, ze 3DS max? Może zadaj to pytanie na forum auranu?
rysztur - 25-12-2018, 20:27
:
Tak Wojtek, 3ds. Problemem (dla mnie) jest bariera językowa... :-/
samplaire - 26-12-2018, 03:23
:
Może PM do drstracha?