FORUM PTT -

NOWE - System towarów

MartinST43 - 13-11-2011, 16:55
:
My tu gadu gadu, a o ile mamy produkty, to w zasadzie nie wiadomo jak mają nazywać się ich ładownie. W łańcuchach przetwarzania trzeba będzie zunifikować nazewnictwo tak, aby na końcu nie okazało się, że każdy łańcuch ma inne przedsiębiorstwo dostarczające węgiel.
Chyba, że zostajemy przy schemacie "ładownia xxx", "wyładownia xxx" i "fabryka xxx"

Chciałbym zacząć kleić łańcuchy przetwarzania, ale do tego potrzeba jednomyślnej zgody co do zasad ich budowy.

@Edit: Przypominam, że TU znajduje się wykaz ładunków przypisanych do odpowiedniej serii wagonów. Jeżeli dany ładunek przewozi się w konkretnym typie wagonu, to jego typ podajemy w nawiasie, ze nazwą produktu. Oczywiście wpisujemy tylko tabor, który jest dostępny w TRS'ie
drstrach - 13-11-2011, 17:05
:
Martin ja na razie nazywam je: punkt ładunkowy i punkt rozładunkowy, do tego dochodzi po myślniku nazwa towaru ładowanego/rozładowywanego. Oczywiście nie upieram się przy tym sposobie nazewnictwa.
kakson - 13-11-2011, 22:27
:
Ja proponuje Przemysł olejowy Rzepak>Olej>Margaryna>Otręby
rwk2007 - 13-11-2011, 23:19
:
Można by też pomyśleć nad nowymi pasażerami, ci wbudowani zupełnie nie pasują do realiów.
- 13-11-2011, 23:28
:
Pasażerów to już Rumuni podmienili, z wiadomo jakim skutkiem.
Poza tym to tak:
- projekt nie dotyczy pasażerów i stacji interaktywnych
- sugestie powinny być sformułowane jako realnie dające się wykonać (najlepiej przy współudziale wnioskodawcy). A jakoś nie widzę chętnych do modelowania armii pasażerów, w ogóle modelowaniem istot żywych nie jest prostą sprawą ;-) Koncert życzeń do niczego nas nie doprowadzi.

Zastanawiam się, czy do towarów nie dodać jeszcze ropy naftowej, jakby ktoś chciał robić klimaty z okolic Jasła ;-)
Alana - 13-11-2011, 23:31
:
Ktos bedzie chcial :D
drstrach - 13-11-2011, 23:54
:
Qń napisał/a:
Zastanawiam się, czy do towarów nie dodać jeszcze ropy naftowej, jakby ktoś chciał robić klimaty z okolic Jasła ;-)

Ja jak na razie nie wywaliłem jej z listy towarów wbudowanych, więc jest, nikt jej z rurociągu nie spuścił ;-)
- 13-11-2011, 23:56
:
No ale do naszego systemu zróbmy swoje odpowiedniki. I do nich róbmy punkty ładunkowe.
drstrach - 14-11-2011, 00:03
:
Qń nie rozpędzałbym się tak z tym robieniem naszych towarów, bo mimo że towar nie ma mesh-a, czy tekstury, to mimo wszystko trzeba do niego zrobić odpowiednią ikonę, najlepiej taką, żeby zgrywała się z resztą towarów, a to nie jest najprostsze zadanie. Czasami zrobienie dobrej ikony w formacie 64x64 jest trudniejsze od zrobienia dobrego repa w formacie 1024x1024.
Tata Muminka - 14-11-2011, 08:56
:
Co do PLO:



I moja robota to bedzie:



Sex :P
drstrach - 14-11-2011, 09:16
:
Niestety te kontenery to trochę nowocześniejsza wersja, kontenery wcześniejsze miały ceglany kolor i logo PLO w pionie, były też bardziej żebrowane (mniej więcej tak, jak na zdjęciu z Jelczem).
- 15-11-2011, 11:59
:
Mam propozycję na ikony towarów będących niegdyś w gestii CPN:
Benzyna

Olej napędowy

Ropa naftowa


No i jeszcze jeden towar, w pewnym sensie płynny, choć nie będący w gestii CPN
;-) :

Alana - 15-11-2011, 15:18
:
O ile pamietamkomune benzyne oznaczano niebieskim symbolem 76 lub zoltym 84 w zaleznosci od tego jaka liczbe oktanowa miala.
McDreamy - 15-11-2011, 15:24
:
Polecam lekturę tego artykułu. Świetnie opisuje obieg różnych towarów na lokalnej linii:
http://miedzychod.naszemi...wicie,id,t.html
- 15-11-2011, 15:35
:
@Neri: No wiem, że tak było. Tylko ja jeszcze pamiętam żółtą etylinę E94, natomiast dla młodszych może to być już zupełnie niezrozumiały symbol. Dlatego umieściłem B jak benzyna. ;-)
drstrach - 24-11-2011, 21:43
:
Dobra szanowni Państwo, za paliwa kopalne wziął się prawdziwy specjalista :-) (pewnie się niedługo tutaj swoją produkcją pochwali). Wystąpił tylko jeden problem z mapowaniem towarów masowych w wagonach odkrytych. Mapowanie, stosowane do tej pory daje niewielkie możliwości w przypadku wyboru towarów, a taki materiał w wagonie wygląda po prostu źle (w przypadku np. złomu tak źle, że IMO nie warto go tworzyć). Propozycja jest taka, że towary masowe w wagonach okrytych powinny być mapowane na szerokość wagonu, na długość to już kwestia długości wagonu. Oczywiście takie rozwiązanie wymusza zmianę domyślnego węgla na nowy (wyszło Qń na twoje :-) ) oraz stworzenie zastępstwa za te już wykorzystywane. Niestety taka operacja dyskwalifikuje nam wszystkie wagony Chestera, a na autorów pozostałych wagonów nakłada konieczność zmiany mapowania mesh-a.
Jak się na to zapatrujecie?
- 24-11-2011, 21:51
:
Ja jestem chętny, co do wagonów Chestera to wcale nie muszą być eliminowane. Trzeba by tylko dorobić odpowiednią siatkę Load z animacją i podmienić. Także jeżeli okaże się, że któreś ze starszych wagonów miałyby zastosowanie w nowym systemie (czyli nadawałyby się do okresu PRL i nie miały zamiennika) , to łatwo można je przystosować.
Dostojny Kocur - 24-11-2011, 21:58
:
Ale część tego sytemu można też wykorzystać do taboru obecnie eksploatowanego.
Palby - 24-11-2011, 22:07
:
a z innej beczki, może zrobić jakiś towar pod plandeką na jakiejś platformie tak jak tu..


Uploaded with ImageShack.us
- 24-11-2011, 22:11
:
Dostojny Kocur napisał/a:
Ale część tego sytemu można też wykorzystać do taboru obecnie eksploatowanego.

Pewnie że tak, tylko ktoś będzie wtedy musiał dostosować wagony. A współczesne wagony węglarki to póki co albo wagony Chestera albo zagraniczne.
KWK Kebab - 08-12-2011, 22:30
:
Dobrze żarło i zdechło czy się mylę?

Panowie, ruszajmy z tym projektem a nie się obijamy!

Pierwsze 2 ładunki ode mnie są gotowe od pewnego czasu. Jest to miał węglowy


Oraz koks


Podziękowania za oscreenowanie tego dla Maćka.


Dodatkowo od jakichś 2 tygodni gotowy jest punkt szybkiego załadunku miału węglowego z KWK Bogdanka. Czeka na razie u doktora na sprawienie, by działał czyli ładował właśnie miał węglowy. Kolejnym krokiem żeby zamknąć cykl węgla będzie wywrotnica wagonowa. Hala rozładunku dla talbotów już istnieje. Pora na wywrotnicę i obieg węgla mamy zamknięty. Co do koksu, wystarczy dać tory załadunkowe pod dowolną sortownię i wywrotnicę na hucie lub rampę przy GSie. Obieg koksu jest również zamknięty. Kolejnym towarem jaki stworzę, w zasadzie jest w połowie gotowy to kęsiska hutcznie, 30 tonowe dla platform 4 osiowych 401Z Piotra i 45 tonowych dla 622Z Marcina St43, które bez edycji meshu raczej nie będą pasowały do przewozu tych kęsisk.


Natomiast co z resztą? Proponuję ruszyć na dobre z tym projektem. Tabor tylko czeka na to, pozostaje tylko problem towarów i punktów załadunku/rozładunku.
drstrach - 08-12-2011, 22:45
:
Cóż, ja w tej chwili niewiele mogę zrobić dla projektu (także z dodaniem przemysłu do modelu Kebaba). Niestety wywaliła mi się partycja z Trainz i jedyne co mi pozostało, to modele bazowe, bez config-ów. Póki nie uda mi się wyciągnąć tych plików z dysku, bądź też od użytkowników, którzy je posiadają (nie wysyłajcie mi ich w tej chwili, jeszcze mam nadzieję :-) ) nie będę nic robił, żeby nie dublować kuid-ów.
Dostojny Kocur - 08-12-2011, 22:53
:
Co do 622Z to muszę luknąć w domu czy nie mam siatki od tego...
drstrach - 08-12-2011, 22:59
:
A na czym polega problem z tym wagonem, brakuje punktów?
Jeśli tak, to można je spokojnie dodać przy pomocy AttachmentMaker, tak jak było to zrobione w przypadku wagonów Chestera.
KWK Kebab - 08-12-2011, 23:22
:
Ja na ten temat na chwilę obecną się nie wypowiem, bo nie znam zasady umieszczania towaru na wagonie. W zasadzie co do slabu 45 ton starczy jeden point, bo te płyty zajmują całą powierzchnię wagonu. Co do 30 tonowego, to już zależy. Na 401Ze są bardzo blisko, za to na 424Z są już daleko. Na 622Z są znów koło siebie, gdyż są w liczbie sztuk 3.