Warning: include(./cache/board_config.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/trainz/public_html/_forum/common.php on line 250

Warning: include(./cache/board_config.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/trainz/public_html/_forum/common.php on line 250

Warning: include() [function.include]: Failed opening './cache/board_config.php' for inclusion (include_path='.') in /home/trainz/public_html/_forum/common.php on line 250
View topic - W27a - nowe, białe wskaźniki W27
 


KOLEJ - W27a - nowe, białe wskaźniki W27

Aikozann -
Post subject: W27a - nowe, białe wskaźniki W27
Nie wiem czy wszyscy z Was o tym wiedzą, ja zauważyłem to niedawno:
http://wwk.kolej.org.pl/?attachment_id=93
- do Ie-1 wprowadzono nowy wskaźnik (W27a) i zmodyfikowano znaczenie W27:
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//504/15884/15892/15893/dokument13830.pdf?lastUpdateDay=12.07.13&lastUpdateHour=17%3A02&userLogged=false&date=niedziela%2C+14+lipiec+2013
http://wwk.kolej.org.pl/?p=92
http://wwk.kolej.org.pl/?attachment_id=95
http://wwk.kolej.org.pl/?p=229
Także od jakiegoś miesiąca mamy już "w terenie" nowy wskaźnik, o dość specyficznych zasadach ustawiania - szczegóły w załączonym linku (do pliku PDF).

Sory jeśli nie do końca odpowiedni dział, ale nie bardzo wiedziałem gdzie to dać, prasówka to to nie jest ;P

Alana -

Dzial dobry.

Zastanawiam sie jednak czy zmiana W27 na nowa wersje jest zmiana ktora naprawde cos ulepsza czy kolejnym prawem napisanym po to zeby pisac prawo.
Z jednej strony mamy nowy wzor wskaznika o przypuszczalnie lepszej widocznosci oraz obowiazek poprzedzania tego wskaznika wskaznikiem W8 i widze ze np w Trainz to znacznie ulatwi granie na nieznanych mapkach co tez przeklada sie na latwiejsza jazde realnym skladem, szczegolnie kiedy obsluga niema znajomosci szlaku albo jezdzi raz na ruski rok.
Z drugiej - kolejny przepis i duzo roboty z wprowadzeniem tego.

Ciekawe jak te sprawy wygladaja np u Niemcow?

Lutek -

Wskaźnik zmiany prędkości drogowej ustawiony w terenie zawsze musiał być poprzedzony wskaźnikiem W8 jeżeli prędkość ulegała spadkowi.

[quote]Także od jakiegoś miesiąca mamy już "w terenie" nowy wskaźnik, o dość specyficznych zasadach ustawiania - szczegóły w załączonym linku (do pliku PDF). [/quote]

Pojawiały się już wcześniej. Muszą zastąpić "stare" wskaźniki do końca 2014 roku.

Bartek_Sp -

[quote:955eaf6115="Alana"]Ciekawe jak te sprawy wygladaja np u Niemcow?[/quote]
http://sh1.org/eisenbahn/snlf1.htm - Tutaj można na ten temat sobie poczytać (po angielsku)

Generalnie ograniczenia stałe w Niemczech oznaczane są zestawem wskaźnikiem Lf7, w przypadku obniżania prędkości przed wskaźnikiem Lf7 stawia się Lf6.

Wszystkie ograniczenia stałe (nie wiem jak sprawa wygląda z tymczasowymi) umieszczone są w elektronicznym rozkładzie jazdy (EBuLa) wyświetlanym na ekranie w kabinie pojazdu.
http://www.jan-steffen-gabriel.de/bilder/eisenbahn/vt628/EBuLa1.jpg

obserwator -

[quote:963c1a3f47="Lutek"]Wskaźnik zmiany prędkości drogowej ustawiony w terenie zawsze musiał być poprzedzony wskaźnikiem W8 jeżeli prędkość ulegała spadkowi.[/quote]

ar ju siur? Uwierzę i przekonasz mnie, że tak jest jeżeli przedstawisz mi odpowiedni przepis tego dotyczący. Teraz powiem, że się mylisz bo w 'starym' Ie-1 - tym przed wprowadzeniem W27a - nic nie było o umieszczaniu W8 przed W27. Przed wprowadzeniem wskaźnika W27a nigdzie w terenie nie widziałem, aby umieszczało się W8 przed W27, nawet w przypadku "jeżeli prędkość ulegała spadkowi".

zolwik -

http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//504/15884/15892/15893/dokument13830.pdf
RBach -

Najlepszy jest z tego W6b... Rp1 od wskaźnika do przejazdu cały czas. Już widzę miny mieszkańców w okolicy takiego przejazdu. Oczywiście w opisie oddziaływania na "społeczności lokalne" napisali, że nie wpływa :-) zwłaszcza o 3 w nocy :-D
obserwator -

[quote:33d3facd43="zolwik"]http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//504/15884/15892/15893/dokument13830.pdf[/quote]

Lista zmian dostępna jest także w Ie-1, w bardziej czytelnej formie (tabela). Ale dzięki, że wkleiłeś ten dokument - potwierdza on, że Lutek się mylił - przed wprowadzeniem wskaźnika W27a nie było wymogu ustawiania W8 przed W27, tak jak napisałem w swoim poprzednim poście. Cytuję z rozporządzenia:
[i]"wskaźnik W8, należy również stosować do oznaczenia miejsca zmniejszania obowiązującej prędkości drogowej jako wskaźnik uprzedzający przed wskaźnikami W27 i W27a, w tym przypadku wkaźnik W8 ustawia się w odległości drogi hamowania przed wskaźnikami W27 i W27a."[/i]
Dodam, że SP45-166 był prorokiem budując "Podlasie PRL" bo powstawiał tam W8 przed W27 :mrgreen:
I jeszcze ciekawostka: na co najmniej jednej stacji w Polsce W8 stoi przed W27, który podnosi prędkość. Jest tak w Nidzicy na północnej głowicy stacji.

Kanclerz -

[quote:248604342f="obserwator"]
I jeszcze ciekawostka: na co najmniej jednej stacji w Polsce W8 stoi przed W27, który podnosi prędkość. Jest tak w Nidzicy na północnej głowicy stacji.[/quote]

Gdzieś między Poznaniem a Gnieznem jest tak samo, podnoszą ze 100 km/h na 120, albo 140 km/h.

Co do podwójnego samochodzika to zastanawiałem się co to znaczy, a teraz już wiem. Zresztą logicznie zastanawiałem się, że skoro są dwa, to "trzeba dołożyć powietrza do trąby" :-D

obserwator -

W nawiązaniu do Nidzicy, o której napisałem wcześniej: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18585/UTK-na-stacji-Nidzica-naruszono-przepisy.html
nie zdziwił bym się, aby jednym z uchybień było właśnie niewłaściwe zastosowanie wskaźnika W8. Całe szczęście UTK czuwa ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group