FORUM PTT -

KOLEJ - W27a - nowe, białe wskaźniki W27

Aikozann - 14-07-2013, 06:29
: Temat postu: W27a - nowe, białe wskaźniki W27
Nie wiem czy wszyscy z Was o tym wiedzą, ja zauważyłem to niedawno:
http://wwk.kolej.org.pl/?attachment_id=93
- do Ie-1 wprowadzono nowy wskaźnik (W27a) i zmodyfikowano znaczenie W27:
http://legislacja.rcl.gov...+14+lipiec+2013
http://wwk.kolej.org.pl/?p=92
http://wwk.kolej.org.pl/?attachment_id=95
http://wwk.kolej.org.pl/?p=229
Także od jakiegoś miesiąca mamy już "w terenie" nowy wskaźnik, o dość specyficznych zasadach ustawiania - szczegóły w załączonym linku (do pliku PDF).

Sory jeśli nie do końca odpowiedni dział, ale nie bardzo wiedziałem gdzie to dać, prasówka to to nie jest ;P
Alana - 14-07-2013, 08:18
:
Dzial dobry.

Zastanawiam sie jednak czy zmiana W27 na nowa wersje jest zmiana ktora naprawde cos ulepsza czy kolejnym prawem napisanym po to zeby pisac prawo.
Z jednej strony mamy nowy wzor wskaznika o przypuszczalnie lepszej widocznosci oraz obowiazek poprzedzania tego wskaznika wskaznikiem W8 i widze ze np w Trainz to znacznie ulatwi granie na nieznanych mapkach co tez przeklada sie na latwiejsza jazde realnym skladem, szczegolnie kiedy obsluga niema znajomosci szlaku albo jezdzi raz na ruski rok.
Z drugiej - kolejny przepis i duzo roboty z wprowadzeniem tego.

Ciekawe jak te sprawy wygladaja np u Niemcow?
Lutek - 14-07-2013, 10:43
:
Wskaźnik zmiany prędkości drogowej ustawiony w terenie zawsze musiał być poprzedzony wskaźnikiem W8 jeżeli prędkość ulegała spadkowi.

Cytat:
Także od jakiegoś miesiąca mamy już "w terenie" nowy wskaźnik, o dość specyficznych zasadach ustawiania - szczegóły w załączonym linku (do pliku PDF).


Pojawiały się już wcześniej. Muszą zastąpić "stare" wskaźniki do końca 2014 roku.
Bartek_Sp - 14-07-2013, 13:38
:
Alana napisał/a:
Ciekawe jak te sprawy wygladaja np u Niemcow?

http://sh1.org/eisenbahn/snlf1.htm - Tutaj można na ten temat sobie poczytać (po angielsku)

Generalnie ograniczenia stałe w Niemczech oznaczane są zestawem wskaźnikiem Lf7, w przypadku obniżania prędkości przed wskaźnikiem Lf7 stawia się Lf6.

Wszystkie ograniczenia stałe (nie wiem jak sprawa wygląda z tymczasowymi) umieszczone są w elektronicznym rozkładzie jazdy (EBuLa) wyświetlanym na ekranie w kabinie pojazdu.
http://www.jan-steffen-ga...t628/EBuLa1.jpg
obserwator - 11-01-2014, 21:56
:
Lutek napisał/a:
Wskaźnik zmiany prędkości drogowej ustawiony w terenie zawsze musiał być poprzedzony wskaźnikiem W8 jeżeli prędkość ulegała spadkowi.


ar ju siur? Uwierzę i przekonasz mnie, że tak jest jeżeli przedstawisz mi odpowiedni przepis tego dotyczący. Teraz powiem, że się mylisz bo w 'starym' Ie-1 - tym przed wprowadzeniem W27a - nic nie było o umieszczaniu W8 przed W27. Przed wprowadzeniem wskaźnika W27a nigdzie w terenie nie widziałem, aby umieszczało się W8 przed W27, nawet w przypadku "jeżeli prędkość ulegała spadkowi".
zolwik - 11-01-2014, 23:40
:
http://legislacja.rcl.gov...kument13830.pdf
RBach - 11-01-2014, 23:52
:
Najlepszy jest z tego W6b... Rp1 od wskaźnika do przejazdu cały czas. Już widzę miny mieszkańców w okolicy takiego przejazdu. Oczywiście w opisie oddziaływania na "społeczności lokalne" napisali, że nie wpływa :-) zwłaszcza o 3 w nocy :-D
obserwator - 12-01-2014, 00:24
:
zolwik napisał/a:
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//504/15884/15892/15893/dokument13830.pdf


Lista zmian dostępna jest także w Ie-1, w bardziej czytelnej formie (tabela). Ale dzięki, że wkleiłeś ten dokument - potwierdza on, że Lutek się mylił - przed wprowadzeniem wskaźnika W27a nie było wymogu ustawiania W8 przed W27, tak jak napisałem w swoim poprzednim poście. Cytuję z rozporządzenia:
"wskaźnik W8, należy również stosować do oznaczenia miejsca zmniejszania obowiązującej prędkości drogowej jako wskaźnik uprzedzający przed wskaźnikami W27 i W27a, w tym przypadku wkaźnik W8 ustawia się w odległości drogi hamowania przed wskaźnikami W27 i W27a."
Dodam, że SP45-166 był prorokiem budując "Podlasie PRL" bo powstawiał tam W8 przed W27 :mrgreen:
I jeszcze ciekawostka: na co najmniej jednej stacji w Polsce W8 stoi przed W27, który podnosi prędkość. Jest tak w Nidzicy na północnej głowicy stacji.
Kanclerz - 12-01-2014, 18:23
:
obserwator napisał/a:

I jeszcze ciekawostka: na co najmniej jednej stacji w Polsce W8 stoi przed W27, który podnosi prędkość. Jest tak w Nidzicy na północnej głowicy stacji.


Gdzieś między Poznaniem a Gnieznem jest tak samo, podnoszą ze 100 km/h na 120, albo 140 km/h.

Co do podwójnego samochodzika to zastanawiałem się co to znaczy, a teraz już wiem. Zresztą logicznie zastanawiałem się, że skoro są dwa, to "trzeba dołożyć powietrza do trąby" :-D
obserwator - 16-03-2014, 20:02
:
W nawiązaniu do Nidzicy, o której napisałem wcześniej: http://www.kurierkolejowy...o-przepisy.html
nie zdziwił bym się, aby jednym z uchybień było właśnie niewłaściwe zastosowanie wskaźnika W8. Całe szczęście UTK czuwa ;-)