FORUM PTT -

POMOC inne - Flirt DM LE 480.001

t-s - 09-10-2014, 12:56
: Temat postu: Flirt DM LE 480.001
Cześć,

Pobrałem z http://www.trainz.cz/down...9-dm-le-480-001 flirt prywatnego przewoźnika Leo Express.Jeśli ktoś z was już instalował ten dodatek i go testował to tablica kierunku pociągu jest dino_cz.

Zwracam się do Was z pytaniem czy jest możliwość i jak to zrobić, aby zmienić tablicę kierunku pociągu na jakąś własną miejscowość?

Dzięki

t-s
D_M - 09-10-2014, 20:50
:
Najprawdopodobniej można zmieniać napisy na tablicy kierunkowej w tym flircie komendą "Change Destination Sign". Do jej działania potrzeba też zasady "Dest Sign Table"
Więcej na temat tej zasady i komendy w tym poście: http://www.trainz.pl/_for...ion+sign#127629
t-s - 10-10-2014, 10:33
: Temat postu: en96
Dzięki za pomoc.

A czy istnieje możliwość wprowadzania też tablic w EN96 autorstwa XSONERA?

t-s
D_M - 11-10-2014, 13:31
:
Niestety model EN96 nie ma pointów do obsługi napisów na tablicach, trzeba zrobić przeróbkę, tak jak w EN57 VCRDN'a.
Praktycznie zaraz po publikacji pierwszej wersji świętokrzyskiego elfa, dorobiłem mu wyświetlanie napisów na tablicach. Chciałem żeby to tak wyglądało:
http://upload.wikimedia.o...e4/EN96-001.JPG

- zmieniłem skrypt na sa134.gs z EN57 Thalysa: http://www.trainz.pl/_dow...-1298_beta.html
- string-table zmieniłem również na z EN57-1298,
- w PEV AM zrobiłem 5 pointów coron, oraz 3 pointy dla napisów na tablicach,
- w członie B dodałem brakujące pointy a.cabfront oraz a.driver0 - skopiowałem ich współrzędne z członu A tego EN96.

Niestety ten skrypt sa134.gs jak już pisałem w tym poście ma sporo niedostatków - brakuje wyłączania fizyki, nie ma możliwości pokazania sygnałów Tb1 i Pc2.

Istnieje jeszcze opcja, dodania na stałe napisów na tablicach kierunkowych, z zachowaniem oryginalnego skryptu:

Dwa elfy z lewej to pełna przeróbka na skrypt sa134.gs, ten z prawej ma dodane napisy KIELCE na "stałe", bez możliwości zmiany.

Dodanie tych napisów jest bardzo proste, ja to zrobiłem w TS2010, w elfie low texture: http://xsoner-trainz.pl/i...&download_id=37
Trzeba.
1.Pobrać EN96-001_attach.7z i wypakować. Plik z literą a w nazwie wklejamy do członu A, z literą b do członu B.
2.Wystarczy jeszcze w configu członu A, w mesh-table dodać:

Kod:
  attach
  {
    mesh                                "att_en96_a.im"
    auto-create                         1
   
    effects
    {
      oto1
      {
        kind                            "name"
        fontsize                        0.1
        fontcolor                       237,115,6
        att                             "a.name0"
        name                            "KIELCE"
      }
     
      oto2
      {
        kind                            "name"
        fontsize                        0.06
        fontcolor                       237,115,6
        att                             "a.name1"
        name                            "KIELCE"
      }
     
      oto3
      {
        kind                            "name"
        fontsize                        0.06
        fontcolor                       237,115,6
        att                             "a.name2"
        name                            "KIELCE"
      }
    }
  }


3.Dla członu B zmieniamy tylko jedną literę w powyższym kodzie: a na b, z "att_en96_a.im" na "att_en96_b.im" i też wklejamy do mesh-table.

Po postawieniu EN96-001 w geodecie, pojawi się on od razu z napisem KIELCE na wszystkich wyświetlaczach. Niestety tej relacji nie można zmienić, za pomocą komendy "Zmień znak stacji docelowej"
Oczywiście w configu - w name - KIELCE można sobie zmienić na jakąkolwiek inną relację. Przy długiej nazwie miejscowości, trzeba jedynie zmniejszyć wielkości liter w fontsize.

Dzięki dodaniu w członie B pointów interioru i maszynisty, nie powinno też być problemów opisanych w tym poście: http://www.trainz.pl/_for...ghlight=#140429
xsoner2010 - 25-12-2014, 00:47
:
Jeżeli potrzeba jakichś pointów mogę na szybko dorobić :-)
D_M - 25-12-2014, 14:36
:
Do członu B trzeba dodać pointy interioru i mechanika (a.cabfront i a.driver0).
Do A i B można dodać pointy od wyświetlaczy (a.name0 a.name1 a.name2).

Ewentualnie można też dodać - do A i B - jeszcze po kilka pointów outsideview.

Podgląd na współrzędne tych pointów w AssetX, w obydwóch członach są takie same: