FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: ryszard
16-07-2014, 08:25
Trolejbusem do Ergo Areny?
Autor Wiadomość
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 04-10-2013, 16:57   Trolejbusem do Ergo Areny?

Linia trolejbusowa z Gdyni może sięgać aż do Ergo Areny, czyli na granicę z Gdańskiem. Nie wymagałoby to rozbudowy sieci trakcyjnej, a jedynie kupna takich trolejbusów, które mogłyby pokonywać długie dystanse korzystając ze swoich baterii. Rozmowy już trwają.

Dziś do Ergo Areny najłatwiej dostać się kolejkami SKM. Stworzenie połączenia trolejbusowego pozwoliłoby jednak odciążyć kolejki, które w trakcie imprez odbywających się w hali, przeważnie wypełnione są do ostatniego miejsca.

Dziś do Ergo Areny najłatwiej dostać się kolejkami SKM. Stworzenie połączenia trolejbusowego pozwoliłoby jednak odciążyć kolejki, które w trakcie imprez odbywających się w hali, przeważnie wypełnione są do ostatniego miejsca.
O planach przedłużenia trasy gdyńskich trolejbusów, aby dowoziły one pasażerów aż do granicy Sopotu z Gdańskiem, mówi się od dawna. W 2008 roku pomysł był już nawet blisko realizacji, ostatecznie jednak zrezygnowano z niego, gdyż nie udało się uzyskać unijnych pieniędzy na realizację inwestycji.

Teraz jednak temat powrócił, a władze Gdyni i Sopotu wznowiły rozmowy. - Nowy okres aplikacyjny umożliwia ponowne staranie się o dofinansowanie dla tego projektu, dlatego też warto wrócić do tego pomysłu - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.

Więcej szczegółów zdradzają władze Gdyni. - Na dobrą sprawę już teraz dysponujemy trolejbusami, które mogłyby pojechać do Ergo Areny, korzystając z baterii na trasie, gdzie nie ma wybudowanej sieci trakcyjnej. Problemem byłoby jednak stworzenie stałej linii i jeżdżenie na stałe tą trasą. Poza tym, wysyłając trolejbusy do Sopotu, musielibyśmy je zabrać z innych miejsc. Konieczne byłoby więc zwiększenie taboru i to o trolejbusy najnowszej generacji. A, jak wiadomo, im lepsze baterie posiada pojazd, tym jest droższy - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Aktualne plany rozszerzenia komunikacji trolejbusowej nie przewidują bowiem budowy nowych odcinków sieci trakcyjnej. Alternatywą jest sprowadzenie jeszcze lepszych trolejbusów mogących poruszać się dzięki dwóm napędom, czyli korzystających z sieci trakcyjnej i z baterii.

- Postęp techniczny w tej kwestii jest wyjątkowo szybki. Wszystko zmienia się w mgnieniu oka. W przyszłym roku będziemy testować dwa trolejbusy najnowszej generacji. Testy te pokażą m.in. na ile realne będzie stworzenie stałego połączenia do Ergo Areny - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM w Gdyni.

Poza rozmowami dotyczącymi przedłużenia linii trolejbusowej w okolice hali, władze Sopotu rozmawiają także z urzędnikami z Gdańska na temat... przedłużenia do Sopotu linii tramwajowych.

Nie jest to wbrew pozorom inwestycja z rodzaju science-fiction, gdyż tramwaje między Gdańskiem i Sopotem już jeździły. Tuż po II wojnie światowej, kiedy większość linii tramwajowych w Gdańsku była zniszczona, wybudowano m.in. połączenie między Targiem Węglowym, Wrzeszczem, Oliwą i właśnie Sopotem. Obsługiwała je linia nr 7, a sopocka pętla była zlokalizowana przy ul. Reja zobacz na mapie Gdańska.

Tramwaje przestały jeździć do Sopotu w roku 1961. Wiązało się to z uruchomieniem - dziewięć lat wcześniej - linii Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Teraz władze Sopotu chcą uruchomić linię nr 7 na nowo.

- To oczywiście melodia przyszłości. Zanim zaczniemy ten pomysł realizować, będziemy się chcieli zapytać mieszkańców i przeprowadzić konsultacje dotyczące jego zasadności - mówi Jacek Karnowski.

Zerżnięte z (źródło) trojmiasto.pl

Prywatny mój osobisty komentarz: wszystko rozbija się o pieniądze i o chęć. Są pieniądze to nie ma chęci, jak nie ma kasy to są chęci. Osobiście popieram każda inicjatywę która poprawi jakość komunikacji w tym moim grajdole zwanym Sopot. O ile skomunikowanie z Gdynią jest dosyć dobre za dnia (w nocy słabo, przydałyby się dwa kursy wcześniejsze rano i dwa albo jeden w nocy - tak wiem, zapłać to pojada...) to znów z Gdańskiem jest tragedia. Ledwo co trzy busy (117, 122, 143) które tak prawdę mówiąc kursują jak chcą. Oczywiście domeną komunikacji w Gdańsku jest brak skomunikowań, gdzie jadąc busem do pętli w Oliwie mam duże szanse - rozkładowe w zasadzie - że tramwaj odjedzie mi 2 minuty przed przyjazdem busa. Górny taras miasta, dolny taras miasta, centrum, dzielnice... trzeba czekać bo rozkład jest tak ułożony a nie inaczej. Rozumiem że jak są korki to mamy inną sytuację. Tu nie mam pretensji, bo w Gdyni też zdarzają się korki i czasem bus spieprzy.

Warto dodać że w epoce niesłusznie bądź słusznie minionej, kiedy nie było tych wszystkich ZKM, ZTM, MZK, KMZ i innych tworów i było poczciwe WPK, istniała linia 101 której przebieg pokrywał się z trasą SKM na odcinku Gdynia Główna (Dworzec) - Gdańsk Śródmieście (budują [Urząd Marszałkowski]) i autobusy zatrzymywały się na każdym przystanku dzięki czemu raz nie trzeba było drałować z buta nierzadko sporego kawałka, dwa można było jechać z Gdyni do Gdańska bez 150 przesiadek i 50 godzin czekania aż jego ekscelencja autobus gdański raczy przyjechać.

Wydłużenie trajtków do Gdańska, nieważne czy Ergo, Jelitkowo czy Oliwa albo przedłużenie linii tramwajowej do Sopotu to jak przyznał prezydent pieśń przyszłości, ale trzymam kciuki za tę inicjatywę. Mam dość śmierdzącej SKM i wiecznie nieskomunikowanych busów. [/b]
 
 
mnich3001 
Administrator

Pomógł: 33 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 802
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-10-2013, 09:32   

Ty tam nie pitol, że Sopot to jakiś grajdoł, pół Polski by chciało tam mieszkać a w sezonie to pewnie cała. Pomysł z trajtkiem jest dobry ale już z akumulatorowym to nie jestem za bardzo pewien. Tam powinna być uruchomiona normalna linia trolejbusowa.

A mi się marzy trolejbus z Sopotu do Wrzeszcza Al.Grunwaldzką :)
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 11-10-2013, 09:44   

Nie wiem czy na akumulatorach daleko zajadą. O ile od strony Ergo Areny jest dosyć łagodny podjazd (ale długi) to znów od strony Grunwaldzkiej mamy krótki i dosyć stromy podjazd. Czasem muszę jechać tamtędy busem 122 i przy wybiciu na Grunwaldzką musi brać naprawdę mocny rozpęd i słychać wycie silnika czasem :) Potem trzeba jeszcze dojechać na pętlę przy Reja żeby się podpiąć pod szelki. Z jakieś 700 metrów może...

Cytat:
Ty tam nie pitol, że Sopot to jakiś grajdoł, pół Polski by chciało tam mieszkać a w sezonie to pewnie cała.

Jakbym miał własne auto i zarobki 3000 netto to też bym chciał tu mieszkać :mrgreen:
 
 
Pawajoro
super user



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 122
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 13-10-2013, 22:30   

Zasmucę Gdynian: Tychy były szybsze :)
WPK napisał/a:
Od 1 października 2013 r. rozpoczęła kursowanie szósta linia trolejbusowa w Tychach. Oznaczona jest literą F, a jej trasa wiedzie z Terenów Przemysłowych do przystanku Paprocany Wiadukt. Jest to pierwsza linia trolejbusowa w Polsce pokonująca część swojej trasy bez sieci trakcyjnej.

Linia F kursuje tylko w godzinach szczytu w dni robocze wykonując łącznie sześć par kursów. Ma poprawić ofertę w dojazdach na Tereny Przemysłowe Wschód z Paprocan. Tymczasowo, do czasu modernizacji układu sieci trakcyjnej na Rondzie Paprocańskim, linia kursuje z nawrotem na ul. Piłsudskiego z obsługą przystanków po obu stronach tej ulicy.

Na odcinku od istniejącej pętli trolejbusowej w Paprocanach do Osiedla Z1 trolejbusy kursują bez podłączenia do sieci trakcyjnej wykorzystując baterie trakcyjne. Rozwiązanie takie stało się możliwe po wprowadzeniu do eksploatacji 15 nowych trolejbusów zakupionych przez spółkę Tyskie Linie Trolejbusowe w ramach projektu "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Docelowo, prawdopodobnie już w przyszłym roku, odcinek ten ma zostać wyposażony w sieć trakcyjną.

Przełączenie źródła zasilania odbywa się w okolicy przystanku Paprocany Dymarek, bez dodatkowych utrudnień dla pasażerów - podczas jazdy w kierunku Paprocan pantografy składane są automatycznie. W drugim kierunku podnoszenie pantotrafów również odbywa się automatycznie, a ich podłączenie do sieci ułatwiają specjalne daszki zamontowane na sieci trakcyjnej.


Pomysł taki jest z pewnością ciekawy i naprawdę pożteczny. Byle tak dalej!
_________________
Tantum astaria ac carri (ac BKV z.r.t.)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group