Zastanawiam sie jednak czy zmiana W27 na nowa wersje jest zmiana ktora naprawde cos ulepsza czy kolejnym prawem napisanym po to zeby pisac prawo.
Z jednej strony mamy nowy wzor wskaznika o przypuszczalnie lepszej widocznosci oraz obowiazek poprzedzania tego wskaznika wskaznikiem W8 i widze ze np w Trainz to znacznie ulatwi granie na nieznanych mapkach co tez przeklada sie na latwiejsza jazde realnym skladem, szczegolnie kiedy obsluga niema znajomosci szlaku albo jezdzi raz na ruski rok.
Z drugiej - kolejny przepis i duzo roboty z wprowadzeniem tego.
Generalnie ograniczenia stałe w Niemczech oznaczane są zestawem wskaźnikiem Lf7, w przypadku obniżania prędkości przed wskaźnikiem Lf7 stawia się Lf6.
Wszystkie ograniczenia stałe (nie wiem jak sprawa wygląda z tymczasowymi) umieszczone są w elektronicznym rozkładzie jazdy (EBuLa) wyświetlanym na ekranie w kabinie pojazdu.
http://www.jan-steffen-ga...t628/EBuLa1.jpg
Ostatnio zmieniony przez Bartek_Sp 14-07-2013, 13:43, w całości zmieniany 1 raz
Wskaźnik zmiany prędkości drogowej ustawiony w terenie zawsze musiał być poprzedzony wskaźnikiem W8 jeżeli prędkość ulegała spadkowi.
ar ju siur? Uwierzę i przekonasz mnie, że tak jest jeżeli przedstawisz mi odpowiedni przepis tego dotyczący. Teraz powiem, że się mylisz bo w 'starym' Ie-1 - tym przed wprowadzeniem W27a - nic nie było o umieszczaniu W8 przed W27. Przed wprowadzeniem wskaźnika W27a nigdzie w terenie nie widziałem, aby umieszczało się W8 przed W27, nawet w przypadku "jeżeli prędkość ulegała spadkowi".
_________________ konsument & modernizator
Ostatnio zmieniony przez obserwator 11-01-2014, 22:01, w całości zmieniany 4 razy
Najlepszy jest z tego W6b... Rp1 od wskaźnika do przejazdu cały czas. Już widzę miny mieszkańców w okolicy takiego przejazdu. Oczywiście w opisie oddziaływania na "społeczności lokalne" napisali, że nie wpływa zwłaszcza o 3 w nocy
Lista zmian dostępna jest także w Ie-1, w bardziej czytelnej formie (tabela). Ale dzięki, że wkleiłeś ten dokument - potwierdza on, że Lutek się mylił - przed wprowadzeniem wskaźnika W27a nie było wymogu ustawiania W8 przed W27, tak jak napisałem w swoim poprzednim poście. Cytuję z rozporządzenia:
"wskaźnik W8, należy również stosować do oznaczenia miejsca zmniejszania obowiązującej prędkości drogowej jako wskaźnik uprzedzający przed wskaźnikami W27 i W27a, w tym przypadku wkaźnik W8 ustawia się w odległości drogi hamowania przed wskaźnikami W27 i W27a."
Dodam, że SP45-166 był prorokiem budując "Podlasie PRL" bo powstawiał tam W8 przed W27
I jeszcze ciekawostka: na co najmniej jednej stacji w Polsce W8 stoi przed W27, który podnosi prędkość. Jest tak w Nidzicy na północnej głowicy stacji.
_________________ konsument & modernizator
Ostatnio zmieniony przez obserwator 12-01-2014, 00:40, w całości zmieniany 4 razy
I jeszcze ciekawostka: na co najmniej jednej stacji w Polsce W8 stoi przed W27, który podnosi prędkość. Jest tak w Nidzicy na północnej głowicy stacji.
Gdzieś między Poznaniem a Gnieznem jest tak samo, podnoszą ze 100 km/h na 120, albo 140 km/h.
Co do podwójnego samochodzika to zastanawiałem się co to znaczy, a teraz już wiem. Zresztą logicznie zastanawiałem się, że skoro są dwa, to "trzeba dołożyć powietrza do trąby"
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 12-01-2014, 18:24, w całości zmieniany 1 raz
W nawiązaniu do Nidzicy, o której napisałem wcześniej: http://www.kurierkolejowy...o-przepisy.html
nie zdziwił bym się, aby jednym z uchybień było właśnie niewłaściwe zastosowanie wskaźnika W8. Całe szczęście UTK czuwa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach