FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
W27a - nowe, białe wskaźniki W27
Autor Wiadomość
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 14-07-2013, 05:29   W27a - nowe, białe wskaźniki W27

Nie wiem czy wszyscy z Was o tym wiedzą, ja zauważyłem to niedawno:
http://wwk.kolej.org.pl/?attachment_id=93
- do Ie-1 wprowadzono nowy wskaźnik (W27a) i zmodyfikowano znaczenie W27:
http://legislacja.rcl.gov...+14+lipiec+2013
http://wwk.kolej.org.pl/?p=92
http://wwk.kolej.org.pl/?attachment_id=95
http://wwk.kolej.org.pl/?p=229
Także od jakiegoś miesiąca mamy już "w terenie" nowy wskaźnik, o dość specyficznych zasadach ustawiania - szczegóły w załączonym linku (do pliku PDF).

Sory jeśli nie do końca odpowiedni dział, ale nie bardzo wiedziałem gdzie to dać, prasówka to to nie jest ;P
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 14-07-2013, 07:18   

Dzial dobry.

Zastanawiam sie jednak czy zmiana W27 na nowa wersje jest zmiana ktora naprawde cos ulepsza czy kolejnym prawem napisanym po to zeby pisac prawo.
Z jednej strony mamy nowy wzor wskaznika o przypuszczalnie lepszej widocznosci oraz obowiazek poprzedzania tego wskaznika wskaznikiem W8 i widze ze np w Trainz to znacznie ulatwi granie na nieznanych mapkach co tez przeklada sie na latwiejsza jazde realnym skladem, szczegolnie kiedy obsluga niema znajomosci szlaku albo jezdzi raz na ruski rok.
Z drugiej - kolejny przepis i duzo roboty z wprowadzeniem tego.

Ciekawe jak te sprawy wygladaja np u Niemcow?
_________________
MEOW!
 
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2672
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 14-07-2013, 09:43   

Wskaźnik zmiany prędkości drogowej ustawiony w terenie zawsze musiał być poprzedzony wskaźnikiem W8 jeżeli prędkość ulegała spadkowi.

Cytat:
Także od jakiegoś miesiąca mamy już "w terenie" nowy wskaźnik, o dość specyficznych zasadach ustawiania - szczegóły w załączonym linku (do pliku PDF).


Pojawiały się już wcześniej. Muszą zastąpić "stare" wskaźniki do końca 2014 roku.
_________________
www.bazawagonow.pl
Ostatnio zmieniony przez Lutek 14-07-2013, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bartek_Sp
trainz


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 317
Skąd: Sopot
Wysłany: 14-07-2013, 12:38   

Alana napisał/a:
Ciekawe jak te sprawy wygladaja np u Niemcow?

http://sh1.org/eisenbahn/snlf1.htm - Tutaj można na ten temat sobie poczytać (po angielsku)

Generalnie ograniczenia stałe w Niemczech oznaczane są zestawem wskaźnikiem Lf7, w przypadku obniżania prędkości przed wskaźnikiem Lf7 stawia się Lf6.

Wszystkie ograniczenia stałe (nie wiem jak sprawa wygląda z tymczasowymi) umieszczone są w elektronicznym rozkładzie jazdy (EBuLa) wyświetlanym na ekranie w kabinie pojazdu.
http://www.jan-steffen-ga...t628/EBuLa1.jpg
Ostatnio zmieniony przez Bartek_Sp 14-07-2013, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
obserwator
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 118
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 11-01-2014, 21:56   

Lutek napisał/a:
Wskaźnik zmiany prędkości drogowej ustawiony w terenie zawsze musiał być poprzedzony wskaźnikiem W8 jeżeli prędkość ulegała spadkowi.


ar ju siur? Uwierzę i przekonasz mnie, że tak jest jeżeli przedstawisz mi odpowiedni przepis tego dotyczący. Teraz powiem, że się mylisz bo w 'starym' Ie-1 - tym przed wprowadzeniem W27a - nic nie było o umieszczaniu W8 przed W27. Przed wprowadzeniem wskaźnika W27a nigdzie w terenie nie widziałem, aby umieszczało się W8 przed W27, nawet w przypadku "jeżeli prędkość ulegała spadkowi".
_________________
konsument & modernizator
Ostatnio zmieniony przez obserwator 11-01-2014, 22:01, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-01-2014, 23:40   

http://legislacja.rcl.gov...kument13830.pdf
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 11-01-2014, 23:52   

Najlepszy jest z tego W6b... Rp1 od wskaźnika do przejazdu cały czas. Już widzę miny mieszkańców w okolicy takiego przejazdu. Oczywiście w opisie oddziaływania na "społeczności lokalne" napisali, że nie wpływa :-) zwłaszcza o 3 w nocy :-D
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
obserwator
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 118
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 12-01-2014, 00:24   

zolwik napisał/a:
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//504/15884/15892/15893/dokument13830.pdf


Lista zmian dostępna jest także w Ie-1, w bardziej czytelnej formie (tabela). Ale dzięki, że wkleiłeś ten dokument - potwierdza on, że Lutek się mylił - przed wprowadzeniem wskaźnika W27a nie było wymogu ustawiania W8 przed W27, tak jak napisałem w swoim poprzednim poście. Cytuję z rozporządzenia:
"wskaźnik W8, należy również stosować do oznaczenia miejsca zmniejszania obowiązującej prędkości drogowej jako wskaźnik uprzedzający przed wskaźnikami W27 i W27a, w tym przypadku wkaźnik W8 ustawia się w odległości drogi hamowania przed wskaźnikami W27 i W27a."
Dodam, że SP45-166 był prorokiem budując "Podlasie PRL" bo powstawiał tam W8 przed W27 :mrgreen:
I jeszcze ciekawostka: na co najmniej jednej stacji w Polsce W8 stoi przed W27, który podnosi prędkość. Jest tak w Nidzicy na północnej głowicy stacji.
_________________
konsument & modernizator
Ostatnio zmieniony przez obserwator 12-01-2014, 00:40, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1729
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 12-01-2014, 18:23   

obserwator napisał/a:

I jeszcze ciekawostka: na co najmniej jednej stacji w Polsce W8 stoi przed W27, który podnosi prędkość. Jest tak w Nidzicy na północnej głowicy stacji.


Gdzieś między Poznaniem a Gnieznem jest tak samo, podnoszą ze 100 km/h na 120, albo 140 km/h.

Co do podwójnego samochodzika to zastanawiałem się co to znaczy, a teraz już wiem. Zresztą logicznie zastanawiałem się, że skoro są dwa, to "trzeba dołożyć powietrza do trąby" :-D
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 12-01-2014, 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
obserwator
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 118
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 16-03-2014, 20:02   

W nawiązaniu do Nidzicy, o której napisałem wcześniej: http://www.kurierkolejowy...o-przepisy.html
nie zdziwił bym się, aby jednym z uchybień było właśnie niewłaściwe zastosowanie wskaźnika W8. Całe szczęście UTK czuwa ;-)
_________________
konsument & modernizator
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group