Zainstalowałem Elfa, najpierw w TRS2006, później w TS2010.
Spokojnie ta jednostka działa również w TRS2006.
Jeśli autor życzy sobie, by ten elf działał też w starszych wersjach trainz: http://www.trainz.pl/_for...ghlight=#124717 to wystarczy w 2 kuidach zmienić w sumie 3 znaki w configach.
Model sprawia bardzo dobre wrażenie, przejechałem się nim tak z godzinkę po Zimowisku.
Na pewno jest on ciężki poligonowo i teksturowo, według CMP całość to ok. 190 tyś poligonów i ok. 100 MB wagi.
Na mnie największe wrażenie zrobiły wózki tego elfa, wyglądają jak prawdziwe.
Duży plus za dźwięki syreny, wózków i enginesound'a.
Gratulacje!
_________________ TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
Pomógł: 27 razy Wiek: 31 Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 1483 Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-01-2014, 12:29
edek83 napisał/a:
Gratuluję świetnego modelu. Kawał dobrej roboty i tyle. Gdakanie że za duży jest dla mnie bez sensu. Proponuję inwestycję w kompa częściej niż raz na 13 lat.
Słuchaj kolego, jesli mi zasponsorujesz nowy komputer, to chętnie. Mnie wkxxx właśnie takie gdakanie małolata, któremu jeszcze wszystko fundują rodzice. Jak nie masz rozeznania w mojej sytuacji materialnej ani w trainzowej modelarce, to po jaki cxxx. się wpieprzasz?
Xoner, podeślę wieczorem, teraz w pracy siedzę.
_________________ Baron von Schlosserhoffen.
-----------------------------------------------------------
www.kwt.ovh
Ostatnio zmieniony przez ryszard 18-01-2014, 12:34, w całości zmieniany 2 razy
Xsoner, ja z kolei śledzę każdy nowy temat odnośnie współcześniejszej kolei a to z prostego powodu, że takimi mapami się obecnie zajmuję. Poza tym Elfiątko aktywnym osobnikiem w moim regionie jest. :) Zatem z góry dzięki za ten model. Gdy maksymalnie zoptymalizujesz w przyszłości swoje modele czeka Cię, myślę, dołączenie do trainzowego panteonu modelarzy, czego ci życze ;)
Nie wiem czy to pytanie już padło, jeśli tak to przepraszamL chciałbym Cię zapytać czy Ty jako autor planujesz ubranie go w barwy KŚ? Jeśli tak a nie masz fot: zdobędę. Jeśli nie, to trudno. :)
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 212 Skąd: Piotrkow Tryb
Wysłany: 18-01-2014, 12:52
Planujemy zrobić wszystkie wersje Elfa ale wszystko zależy od dostępności materiałów ( zdjęć). Jeżeli będą zdjęcia będzie model dostosowany do każdej wersji i wydany.
Obecnie pierwsze będą robione te wersje gdzie układ drzwi jest taki jak w EN96.
Pomógł: 34 razy Wiek: 26 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 825 Skąd: Brzozów
Wysłany: 18-01-2014, 13:18
No też pochwale, bo tego nigdy za mało - model świetny. Ilością polygonów (klop thalysa sie chowa :D)
Co do wydajności trainza, na pewno sprzęt musi być w miarę, ale co najważniejsze to dysk ssd.
_________________ A polski hip hop wszedł i wyszedł...
Bardzo piękny model!W moim TS2010 śmiga bez problemu-przetestowałem go na mapie Świetokrzyska v3 i jestem pod wrażeniem.Nieżle przyspiesza i te dzwięki.Czekam na repy z KS i inne.
Pomógł: 123 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3732 Skąd: Opole
Wysłany: 18-01-2014, 13:51
Shaggy model ciekawy ale musi być zachowana proporcja. To czy masz stary czy nowy sprzęt jest sprawą drugorzędną. Nie sztuką jest wykonać piękny lecz wagowo tak ciężki jak stado mamutów.Dobrego kucharza poznać po tym, że potrafi zrobić obiad smaczny i tani niezależnie od funduszy i sprzętu na jakim robi. Gratulacje za model, a gdy jeszcze popracujecie nad wagą,to będzie wspaniale.
Pomógł: 105 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 4841 Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-01-2014, 14:18
Cytat:
Gdakanie że za duży jest dla mnie bez sensu. Proponuję inwestycję w kompa częściej niż raz na 13 lat.
Facet, wyhamuj bo zaraz dostaniesz bana i sie skończą te wygłupy. To nie jest dział typu 'nie wiem o czym pisze, ale napisze bo moje zdanie jest najmojsze'.
Nikt nie ma obowiązku mieć komputera takiego czy siakiego, a kilku doświadczonych modelarzy podało tu argumenty dla których nad rozmiarem tekstur i ilością polygonów należy się w przypadku TRS zastanowić i wręcz bardzo to przemyśleć robiąc model. I nic nie pomoże mocniejszy komputer bo silnik JET i tak zacznie czkać nie mogąc sobie poradzić z obróbką tekstur i przesyłem ich do karty graficznej. Niektórzy robiąc te zabawki zjedli na tym zęby.
Pojeździłem trochę elfem i muszę przyznać że odwaliliście kawał świetnej roboty , jakość wykonania powala , do tego jeszcze te dedykowane dźwięki sprawiają mega wrażenie - ukłony w Waszą stronę za ten model :). Patrząc natomiast od strony "wagowej" to skłaniałbym się ku zmniejszeniu tekstur według Kudłatego , na zaprezentowanych przez niego screenach nie widać znaczącej różnicy w jakości a waga tektur spadła o kilka razy.
Pozdrawiam
Adam
Ostatnio zmieniony przez Zwinny 18-01-2014, 14:27, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 98 razy Wiek: 32 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2249 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 18-01-2014, 14:51
Ku przestrodze - temat został posprzątany, a każdy post nie dotyczący tematu zostanie usunięty, a autor nagrodzony. Zwłaszcza tyczy się kolegi "edek83".
Pomógł: 27 razy Wiek: 31 Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 1483 Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-01-2014, 00:49
Cytat:
@Kudłaty, jak bardzo zmniejszałeś tekstury ?
Dużo :p
Nie no, tak na serio. Zmiany w rozmiarach są ogromne, np. "buda.tga" - z 2048x1024 zszedłem do 1024x512 (jest to najcięższa tekstura w "moim" Elfie) - waży 1537kb.
Inny przykład - "lampy.tga" z 512x512 do 128x128, myślę, że możemy "z luzem w duxie dać 128x128 - nikt się nie obrazi). Absolutnym mistrzostwem jest "czolo.tga" :p 2048x2048px spowodowało zatrzymanie akcji serca (mojego i mojego kompa )
Cytat:
Ja mam już dzień zaplanowany ale postaram się wrzucić jeszcze dzisiaj na stronę wersję z mniejszymi tex
Z tym bym nie galopował aż tak, chyba, że jako wersję beta-2.
O co chodzi, już tłumaczę.
Żebyśmy zeszli do rzeczonego poziomu ~3-3,5 MB na człon musi zostać przekonstruowane teksturowanie modelu oraz budowa tekstur. Prosty przykład:
Przecież oba boki są takie same. Jeżeli chcecie zachować wysokiej jakości napisy na dole boku i logo śląskiego, to zróbcie to na osobnej teksturze, z alfą.
Aż się prosi o coś takiego:
Dodatkowo, straszy ilość zostawionego pustego miejsca na teksturach - lampy można spokojnie upchnąć na teksturze podłogi, itp.
Rozwiązania tego typu są stosowane w lokomotywach i wagonach Kilanzioma. Ogólnie, to bardzo fajnym warsztatem dla Was (dla zapoznania, nie dla hejtu) byłoby zrobienie reskinu, czy dwóch na jego modelach - wtedy pewnie złapalibyście o co chodzi :)
_________________ Baron von Schlosserhoffen.
-----------------------------------------------------------
www.kwt.ovh
Pomógł: 98 razy Wiek: 32 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2249 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 19-01-2014, 09:23
A mistrzem upychania tekstur w jednym pliku jest Qń - warto sobie obejrzeć jego modele i przemyśleć pod kątem swoich prac :) Ja tak zrobiłem, spróbowałem w SN61 - ale jeszcze nie do końca na zadowalającym poziomie, oraz w SP42 - tam już myślę, że wyszło całkiem wydajnie. Gra warta świeczki :)
Z tym bym się nie zgodził:
Jak zmapujesz obie burty na jednym fragmencie tex, to stracisz uniwersalność w modelu. W tym konkretnym malowaniu lustrzane odbicie pasuje, ale w innym już może być różnica między prawą, a lewą stroną, przez inny schemat, albo graffiti i co wtedy? Można je bardziej upchać, to fakt, ale z nadmiernym wywalaniem ścian to bym uważał.
Rzadko oceniam pojazdy polskiej sceny Trainza, jednakże tym razem dołączę opinię od siebie.
W świecie realnym ELFy są według mnie najgorszymi pojazdami jakie jeżdżą po polskich torach z wielu powodów (wiele razy wypowiadałem się na ten temat w internecie). Pomimo niechęci do wyrobu bydgoskiej PESY, pobrałem ten dodatek w uznaniu za pracę autorów i powiem krótko. Nie zawiodłem się ani trochę.
Cały model świetnie się prezentuje, animacja drzwi i schodka działa bardzo płynnie. Dźwięki są naprawdę dopracowane, a jeśli chodzi o stukot to można go trochę dopracować. Jeśli chodzi o mankamenty to póki co zauważyłem tylko "zostającą kabinę" gdy zmienię kierunek jazdy, ale myślę że w wersji finalnej będzie to poprawione.
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 212 Skąd: Piotrkow Tryb
Wysłany: 19-01-2014, 17:14
Tak jak Xsoner napisał wielkość tekstur będzie zmieniona, o usuwaniu jakichkolwiek ścian z tekstur to od razu napiszę że niema takiej możliwości. Puste miejsca na teksturach będą uporządkowane w finalnej wersji ELfa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach