FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Warsztat TMS
Autor Wiadomość
D_M
zaawansowany



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 939
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 18-01-2014, 12:27   

Zainstalowałem Elfa, najpierw w TRS2006, później w TS2010.
Spokojnie ta jednostka działa również w TRS2006.

Jeśli autor życzy sobie, by ten elf działał też w starszych wersjach trainz: http://www.trainz.pl/_for...ghlight=#124717 to wystarczy w 2 kuidach zmienić w sumie 3 znaki w configach.

Model sprawia bardzo dobre wrażenie, przejechałem się nim tak z godzinkę po Zimowisku.
Na pewno jest on ciężki poligonowo i teksturowo, według CMP całość to ok. 190 tyś poligonów i ok. 100 MB wagi.

Na mnie największe wrażenie zrobiły wózki tego elfa, wyglądają jak prawdziwe.
Duży plus za dźwięki syreny, wózków i enginesound'a.
Gratulacje!
_________________
TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-01-2014, 12:29   

edek83 napisał/a:
Gratuluję świetnego modelu. Kawał dobrej roboty i tyle. Gdakanie że za duży jest dla mnie bez sensu. Proponuję inwestycję w kompa częściej niż raz na 13 lat.


Słuchaj kolego, jesli mi zasponsorujesz nowy komputer, to chętnie. Mnie wkxxx właśnie takie gdakanie małolata, któremu jeszcze wszystko fundują rodzice. Jak nie masz rozeznania w mojej sytuacji materialnej ani w trainzowej modelarce, to po jaki cxxx. się wpieprzasz?

Xoner, podeślę wieczorem, teraz w pracy siedzę.
_________________
Baron von Schlosserhoffen.
-----------------------------------------------------------
www.kwt.ovh
Ostatnio zmieniony przez ryszard 18-01-2014, 12:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2249
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 18-01-2014, 12:33   

Michał, zaraz usadzę tego gościa, ale na forum nie przeklinamy ;) Przyjęło się używanie skrótów i proponuję je stosować.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Kanclerz
znawca
motorniczy



Pomógł: 32 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1705
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18-01-2014, 12:41   

Drzwi może trochę mniej zgaście - przecież to nowa maszyna a te furtki IFE wyglądają jakby miały ze 20 lat.

Super fura!
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2667
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-01-2014, 12:46   

Xsoner, ja z kolei śledzę każdy nowy temat odnośnie współcześniejszej kolei a to z prostego powodu, że takimi mapami się obecnie zajmuję. Poza tym Elfiątko aktywnym osobnikiem w moim regionie jest. :) Zatem z góry dzięki za ten model. Gdy maksymalnie zoptymalizujesz w przyszłości swoje modele czeka Cię, myślę, dołączenie do trainzowego panteonu modelarzy, czego ci życze ;)

Nie wiem czy to pytanie już padło, jeśli tak to przepraszamL chciałbym Cię zapytać czy Ty jako autor planujesz ubranie go w barwy KŚ? Jeśli tak a nie masz fot: zdobędę. Jeśli nie, to trudno. :)
 
 
 
mint111 
trainz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 212
Skąd: Piotrkow Tryb

Wysłany: 18-01-2014, 12:52   

Planujemy zrobić wszystkie wersje Elfa ale wszystko zależy od dostępności materiałów ( zdjęć). Jeżeli będą zdjęcia będzie model dostosowany do każdej wersji i wydany.
Obecnie pierwsze będą robione te wersje gdzie układ drzwi jest taki jak w EN96.
_________________
https://xsoner.krb.com.pl/
 
 
 
Shaggy 
zaawansowany
Ave faur



Pomógł: 34 razy
Wiek: 26
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 825
Skąd: Brzozów
Wysłany: 18-01-2014, 13:18   

No też pochwale, bo tego nigdy za mało - model świetny. Ilością polygonów (klop thalysa sie chowa :D)
Co do wydajności trainza, na pewno sprzęt musi być w miarę, ale co najważniejsze to dysk ssd.
_________________
A polski hip hop wszedł i wyszedł...
 
 
 
Gosia09
super user


Pomógł: 12 razy
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 145
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 18-01-2014, 13:29   

Bardzo piękny model!W moim TS2010 śmiga bez problemu-przetestowałem go na mapie Świetokrzyska v3 i jestem pod wrażeniem.Nieżle przyspiesza i te dzwięki.Czekam na repy z KS i inne.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 123 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3732
Skąd: Opole
Wysłany: 18-01-2014, 13:51   

Shaggy model ciekawy ale musi być zachowana proporcja. To czy masz stary czy nowy sprzęt jest sprawą drugorzędną. Nie sztuką jest wykonać piękny lecz wagowo tak ciężki jak stado mamutów.Dobrego kucharza poznać po tym, że potrafi zrobić obiad smaczny i tani niezależnie od funduszy i sprzętu na jakim robi. Gratulacje za model, a gdy jeszcze popracujecie nad wagą,to będzie wspaniale.
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4841
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-01-2014, 14:18   

Cytat:
Gdakanie że za duży jest dla mnie bez sensu. Proponuję inwestycję w kompa częściej niż raz na 13 lat.


Facet, wyhamuj bo zaraz dostaniesz bana i sie skończą te wygłupy. To nie jest dział typu 'nie wiem o czym pisze, ale napisze bo moje zdanie jest najmojsze'.

Nikt nie ma obowiązku mieć komputera takiego czy siakiego, a kilku doświadczonych modelarzy podało tu argumenty dla których nad rozmiarem tekstur i ilością polygonów należy się w przypadku TRS zastanowić i wręcz bardzo to przemyśleć robiąc model. I nic nie pomoże mocniejszy komputer bo silnik JET i tak zacznie czkać nie mogąc sobie poradzić z obróbką tekstur i przesyłem ich do karty graficznej. Niektórzy robiąc te zabawki zjedli na tym zęby.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 786
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-01-2014, 14:26   

Pojeździłem trochę elfem i muszę przyznać że odwaliliście kawał świetnej roboty , jakość wykonania powala , do tego jeszcze te dedykowane dźwięki sprawiają mega wrażenie - ukłony w Waszą stronę za ten model :). Patrząc natomiast od strony "wagowej" to skłaniałbym się ku zmniejszeniu tekstur według Kudłatego , na zaprezentowanych przez niego screenach nie widać znaczącej różnicy w jakości a waga tektur spadła o kilka razy.

Pozdrawiam
Adam
Ostatnio zmieniony przez Zwinny 18-01-2014, 14:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2249
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 18-01-2014, 14:51   

Ku przestrodze - temat został posprzątany, a każdy post nie dotyczący tematu zostanie usunięty, a autor nagrodzony. Zwłaszcza tyczy się kolegi "edek83".
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-01-2014, 00:49   

Cytat:
@Kudłaty, jak bardzo zmniejszałeś tekstury ?


Dużo :p

Nie no, tak na serio. Zmiany w rozmiarach są ogromne, np. "buda.tga" - z 2048x1024 zszedłem do 1024x512 (jest to najcięższa tekstura w "moim" Elfie) - waży 1537kb.

Inny przykład - "lampy.tga" z 512x512 do 128x128, myślę, że możemy "z luzem w duxie dać 128x128 - nikt się nie obrazi). Absolutnym mistrzostwem jest "czolo.tga" :p 2048x2048px spowodowało zatrzymanie akcji serca (mojego i mojego kompa :mrgreen: )

Cytat:
Ja mam już dzień zaplanowany ale postaram się wrzucić jeszcze dzisiaj na stronę wersję z mniejszymi tex


Z tym bym nie galopował aż tak, chyba, że jako wersję beta-2.
O co chodzi, już tłumaczę.
Żebyśmy zeszli do rzeczonego poziomu ~3-3,5 MB na człon musi zostać przekonstruowane teksturowanie modelu oraz budowa tekstur. Prosty przykład:




Przecież oba boki są takie same. Jeżeli chcecie zachować wysokiej jakości napisy na dole boku i logo śląskiego, to zróbcie to na osobnej teksturze, z alfą.



Aż się prosi o coś takiego:




Dodatkowo, straszy ilość zostawionego pustego miejsca na teksturach - lampy można spokojnie upchnąć na teksturze podłogi, itp.

Rozwiązania tego typu są stosowane w lokomotywach i wagonach Kilanzioma. Ogólnie, to bardzo fajnym warsztatem dla Was (dla zapoznania, nie dla hejtu) byłoby zrobienie reskinu, czy dwóch na jego modelach - wtedy pewnie złapalibyście o co chodzi :)
_________________
Baron von Schlosserhoffen.
-----------------------------------------------------------
www.kwt.ovh
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2249
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 19-01-2014, 09:23   

A mistrzem upychania tekstur w jednym pliku jest Qń - warto sobie obejrzeć jego modele i przemyśleć pod kątem swoich prac :) Ja tak zrobiłem, spróbowałem w SN61 - ale jeszcze nie do końca na zadowalającym poziomie, oraz w SP42 - tam już myślę, że wyszło całkiem wydajnie. Gra warta świeczki :)
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 73 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1504
Skąd: Knurów
Wysłany: 19-01-2014, 12:03   

Z tym bym się nie zgodził:

Jak zmapujesz obie burty na jednym fragmencie tex, to stracisz uniwersalność w modelu. W tym konkretnym malowaniu lustrzane odbicie pasuje, ale w innym już może być różnica między prawą, a lewą stroną, przez inny schemat, albo graffiti i co wtedy? Można je bardziej upchać, to fakt, ale z nadmiernym wywalaniem ścian to bym uważał.
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-01-2014, 12:09   

Jeżeli zajdzie taka potrzeba, to zawsze można zmienić teksturę pod konkretne malowanie, niemniej w tym konkretnym przypadku można ją zubożyć.
_________________
Baron von Schlosserhoffen.
-----------------------------------------------------------
www.kwt.ovh
 
 
 
mint111 
trainz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 212
Skąd: Piotrkow Tryb

Wysłany: 19-01-2014, 12:38   

Już w tym modelu w członie B jest różnica na tych bokach
_________________
https://xsoner.krb.com.pl/
 
 
 
xsoner2010 
trainz
xsoner2010


Wiek: 27
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 309
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 19-01-2014, 17:07   

Puki co najlepszym rozwiązaniem będzie zmniejszenie tekstur o 50% bez ich przerabiania.

Boki dwa są potrzebne i będą, chodzi o uniwersalność modelu. Już w tym elfie jest różnica, a co dopiero jak przyjdzie robić KM.

Co do wywalania puszek z tekstury czy mapowania z jednej połówki - pamiętajmy że dojdą poly dodatkowe a ELF i tak już swoje waży.

W wolnej chwili na stronie pojawi się druga wersja elfa z mniejszymi teksturami.
_________________
https://xsoner.krb.com.pl/
 
 
 
MarkG
super user
Geodeta



Pomógł: 3 razy
Wiek: 24
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Katowice
Wysłany: 19-01-2014, 17:12   

Rzadko oceniam pojazdy polskiej sceny Trainza, jednakże tym razem dołączę opinię od siebie.

W świecie realnym ELFy są według mnie najgorszymi pojazdami jakie jeżdżą po polskich torach z wielu powodów (wiele razy wypowiadałem się na ten temat w internecie). Pomimo niechęci do wyrobu bydgoskiej PESY, pobrałem ten dodatek w uznaniu za pracę autorów i powiem krótko. Nie zawiodłem się ani trochę.

Cały model świetnie się prezentuje, animacja drzwi i schodka działa bardzo płynnie. Dźwięki są naprawdę dopracowane, a jeśli chodzi o stukot to można go trochę dopracować. Jeśli chodzi o mankamenty to póki co zauważyłem tylko "zostającą kabinę" gdy zmienię kierunek jazdy, ale myślę że w wersji finalnej będzie to poprawione.
_________________
Stacja Hołobrzeg
 
 
 
mint111 
trainz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 212
Skąd: Piotrkow Tryb

Wysłany: 19-01-2014, 17:14   

Tak jak Xsoner napisał wielkość tekstur będzie zmieniona, o usuwaniu jakichkolwiek ścian z tekstur to od razu napiszę że niema takiej możliwości. Puste miejsca na teksturach będą uporządkowane w finalnej wersji ELfa.
_________________
https://xsoner.krb.com.pl/
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 291 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4234
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 20-01-2014, 12:26   

Jacek napisał/a:

Niemniej jednak reasumując: za pojawienie się Elfa na scenie trainz po raz kolejny gromkie hiphip - dziękujemy autorom! :)


Przypominam, że to jest beta, a w przypadku modeli Minta i Xsonera oznacza to, że jeszcze nie trafła do mnie na modernizację :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
mint111 
trainz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 212
Skąd: Piotrkow Tryb

Wysłany: 20-01-2014, 13:02   

Radek dziś jak wróci Xson z pracy będzie słał Elfa.
_________________
https://xsoner.krb.com.pl/
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 291 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4234
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 20-01-2014, 13:03   

mint111 napisał/a:
Radek dziś jak wróci Xson z pracy będzie słał Elfa.


Ja w żadnym wypadku nie poganiam, to była tylko informacja :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
Zigi300
nowy



Wiek: 25
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 33
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-01-2014, 21:02   

Wow, długo już obserwuję ten temat i szczerze powiedziawszy myślałem że sprawa umarła już śmiercią naturalną a tu proszę: taka miła niespodzianka!

Model oczywiście świetny, pobrałem wersję low i i tak wygląda niemal olśniewająco :), gratuluję autorom pracy włożonej w pojazd.

Jedyny błąd jaki na razie u siebie zauważyłem to ta totalnie niedziałająca kamera w kabinie (trainz 2010 build 49933).

Po ciiiichutku liczę na środkowy człon i niebiesko-białe malowanie. :D

PS. TE WÓZKI!
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-01-2014, 21:05   

Zigi300 napisał/a:

Jedyny błąd jaki na razie u siebie zauważyłem to ta totalnie niedziałająca kamera w kabinie


a co przez to rozumiesz?
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3hYBckc9zMsWvw0JW8w?e=xNGT7v
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group