FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wagony BHP - będziecie z nimi tęsknić ?
Autor Wiadomość
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 01-02-2015, 23:17   

Bipy, o tak, to było coś pięknego...

Pamiętam jak za małego dzieciaka widywałem w Wolsztynie notorycznie Oelki z czteroczłonowymi Bipami na kursach poznańskich, to było coś pięknego, niestety, to se ne vrati...

Osobiście piętrusem miałem okazję jechać tylko raz, i to jak na ironię zeszłego lata, na Ostbahnie, składem prowadzonym przez fiata, poemat... ;-)
 
 
 
kamil300-00
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 18
Skąd: Czersk
Wysłany: 19-04-2015, 20:15   bipy/bonazy

my robiliśmy w Chojnicach akurat w wagonach typu:120A ogrzewanie wszystko nasza robota było tylko nas 4 i w jeden miesiąc zrobiliśmy 7 bonaz a potem już nie było czasu po służby na turze i tak do teraz
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2230
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 19-04-2015, 20:27   

W odstawkę idą też bonanzy z systemem ogrzewania Webasto?
 
 
 
patrosmk
super user


Wiek: 25
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 138
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 19-04-2015, 21:36   

6 Bonanz z Chojnic jest sprawnych przez dłuższy czas i mają system ogrzewania WEBASTO, a pozostałe z ok.13 ma świadectwo dopuszczenia do lipca, także w tym roku w sezon letni na pomorskie szlaki wyjedzie tylko 6 bonanz, chyba że wystąpią do UTK o przedłużenie ale to można tylko o max. 3 miesiące dłużej. Niestety era Bonanz i Bip zbliża się ku końcowi i trzeba się z tym pogodzić....
_________________
"Jedna wiara, jeden klub, Real Madryt aż po grób"
 
 
 
kamil300-00
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 18
Skąd: Czersk
Wysłany: 25-04-2015, 14:11   Bipy 4 sekcyjne

niestety to jest potwierdzone , że bipy będą cięte w tym roku świadczy o tym że drzwi są w nich już przyspawane i za Chiny się ich nie otworzy
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-04-2015, 14:17   

To to akurat o niczym nie świadczy. Zaspawane drzwi są po to, żeby złodziejstwo nie wyniosło wszystkiego co się da i są jedynie prewencyjnym zabezpieczeniem.

Schyłek eksploatacji zespołów wiąże się z ich ogólnym wysokim stopniem zużycia. Newralgicznym punktem są ramy, które na chwile obecną mają już dość posuniętą korozję i co roku spece z PR głowią się, czy korozja ta jeszcze pozwala na jakąkolwiek eksploatację, czy nie. Niestety stanie pod chmurką przez większość roku nie pomaga w tym procesie. Wagon żeby nie gnił musi jeździć.

PR co roku ma problem jak lato się zbliża, bo zespoły z przyczyn technicznych trzeba już wycofać, ale prawda jest taka, że nie bardzo da się je czymkolwiek zastąpić. Żeby osiągnąć pojemność taką jak 4-członowy zespół, pomorski PR musiałby zestawić skład złożony z 2/3 swoich wolnych w danej chwili szynobusów...
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 25-04-2015, 15:46   

Jakiś czas temu pojawiła się opcja transportu jednej z bip do Wolsztyna, miała jeździć na TurKolach i WolTurach. Na dniach okazało się jednak że z tych planów nici, tak więc kasacja ich jest wysoce prawopodobna...
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 25-04-2015, 21:19   

Pomorski PR będzie miał zaraz kolejny problem dotyczący linii Helskiej. O ile bipy można było zastępować bonanzami to czym teraz zastąpić bonanzy? Szynobusów u nas na styk, chyba że gdzieś zabiorą te lepsze żeby gdzie indziej wcisnąć SN81 czy SA104 :)
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 25-04-2015, 21:26   

Wypożyczą węglarki od Cargo i cysterny od Lotosu :)
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
patrosmk
super user


Wiek: 25
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 138
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 26-04-2015, 22:33   

To może czas aby dyrektor ZPR w Gdyni p. Labuda odstąpił stanowiska dyrektora? Bo odkąd on jest dyrektorem to w wakacje częściej gnieździć się można w SA137/8 niż w składach klasycznych....
_________________
"Jedna wiara, jeden klub, Real Madryt aż po grób"
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-04-2015, 00:58   

a czy ty myślisz, że to wszystko jest takie hop siup? trzeba pozanać od wewnatrz cały mechanizm funkcjonowania takiej firmy i dopiero sie wypowiadać
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 27-04-2015, 06:27   

Nie znam szefa gdyńskich PRów, ani ichniej strategii, ale trudno raczej winić kogoś za to, że rozlatujące się wagony, które lada chwila zostaną wycofane z eksploatacji decyzją odgórną, co raz rzadziej pojawiają się na szlaku. Nie wiem też co sobie wyobrażają twardogłowi mikole, ale mówimy przecież o ilostanie tych wagonów w sile bodaj 4 sztuk (120A) i 4 zespołów (dwa dwuczłony oraz dwa czteroczłony) w skali kraju! Zresztą z bipami to nic nie wiadomo, bo tyle było w ubiegłym roku, do dzisiaj mogli coś skreślić.

Prędzej uznałbym za dyskusyjną decyzję (kogokolwiek by ona nie była) o nie przekazywaniu na sezon wagonów z innych zakładów. Kilka G89/90 oraz różnych odmian 111A pewnie by nie zaszkodziło. No ale nie znam sprawy od wewnątrz, więc trudno wywnioskować co powoduje taki stan rzeczy.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
D_M
zaawansowany



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 939
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 27-04-2015, 09:59   

Niestety czas Bip już minął.
Zawsze jak bywam na Półwyspie Helskim zastanawia mnie dlaczego tam nie jeżdzą bohuny.
W Chojnicach były Bdhpumn, więc nie wiem dlaczego Pomorski oddział Przewozów Regionalnych ich nie używa na lini do Helu, szczególnie w sezonie wakacyjnym. Może bohuny są za długie na D29-213 :-P
W ubiegłym roku można było zobaczyć na 213 takie obrazki: http://rail.phototrans.eu...EWAG_221M_.html :lol:
_________________
TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27-04-2015, 20:29   

Koniec pewnej epoki:

 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2015, 21:03   

Cytat:
Niestety czas Bip już minął.
Zawsze jak bywam na Półwyspie Helskim zastanawia mnie dlaczego tam nie jeżdzą bohuny.
W Chojnicach były Bdhpumn, więc nie wiem dlaczego Pomorski oddział Przewozów Regionalnych ich nie używa na lini do Helu, szczególnie w sezonie wakacyjnym. Może bohuny są za długie na D29-213 :-P
W ubiegłym roku można było zobaczyć na 213 takie obrazki:


Ani to ani to, a przynajmniej nie zupełnie. Wagony piętrowe typu Görlitz88 / Görlitz89 (bohuny) pojawiały się na linii helskiej parę lat temu, nawet jechał taki dość dziwny zestaw szynobus-bohun-szynobus. Jeździły też z wagonami bagażowymi 209C z SP32 na czele:

http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=18604

A druga rzecz, o ile zespoły piętrowe się kończą, tak wagony piętrowe kończą się równie szybko. Do 2012 r. istniało około 145-150 wagonów z pierwotnej dostawy 160 szt. Kolejne 3 lata zmieniły ten obraz dość diametralnie - na chodzie pozostaje około 24-26 wagonów z 30 które przed 2005 r. przeszły NG, a pozostałe skreślono, skasowano, lub oczekują kasacji. To pewien paradoks, zważywszy, że były to jedne z młodszych wagonów na dawnym PKP.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2075
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 27-04-2015, 21:33   

Należy wspomnieć o jeszcze jednym - chyba najdotkliwszym aspekcie użytkowania taboru czyli przeglądów i napraw rewizyjnych czy głównych. To są naprawdę nie małe kwoty a przebiegi między naprawami wagon potrafił zrobić nawet w ciągu 6 - miesięcy.
W szczytowym okresie prosperity przewozów pasażerskich oczywiście.
W tej chwili tak wagony piętrowe jak i klasy są głównie używane w inerregiach, a przejechane kilometry są pewnie skrupulatnie liczone i oszczędzane.
Cały czas trwają rozmowy czy remontować to co jest; czy kupować nowe; jakie kwoty można na to przeznaczyć; co jest tańsze w eksploatacji i ile można użytkować bez napraw i przeglądów.
A tak na marginesie UTK potrafił odstawić EZT z ruchu na nie sprawne drzwi bo po ich zamknięciu na stacji początkowej została szpara szerokości 20cm. (to nie pomyłka), które po chwili się domknęły.
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 27-04-2015, 23:09   

kilanziom napisał/a:
Do 2012 r. istniało około 145-150 wagonów z pierwotnej dostawy 160 szt. Kolejne 3 lata zmieniły ten obraz dość diametralnie - na chodzie pozostaje około 24-26 wagonów z 30 które przed 2005 r. przeszły NG, a pozostałe skreślono, skasowano, lub oczekują kasacji.

Yyyy, tzn. rozumiem że chodziło o 2015 r. (a nie 2005 r.)...
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-04-2015, 23:21   

nie. chodzi oto ze przed 2005 zostały wykonane NG na 30 wagonach. i z tej 30 jest na chodzie 24-26 wagonów
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 28-04-2015, 06:28   

Piotr po prostu miał na myśli moment, w którym Bdhpumn zamienili w Bmnopux, zmieniając okna na wklejane prostokątne i dając nowe pokrycia siedzeń. Bardzo trudno coś takiego nazwać modernizacją, więc został użyty termin NG. Poczytajcie trochę ludzie, to można znaleźć nawet na wikipedii.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 28-04-2015, 09:40   

Wujek 082 napisał/a:
Piotr po prostu miał na myśli moment, w którym Bdhpumn zamienili w Bmnopux

Ale z tego co wiem zmiana Bdhpumn > Bmnopux to jest raczej 2008-2009 rok.
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole

Wysłany: 28-04-2015, 12:16   

Zrobione dzisiaj o 11:00 w Opolu, znaczy jeszcze są użytkowane.
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 28-04-2015, 13:02   

Cytat:
na chodzie pozostaje około 24-26 wagonów z 30 które przed 2005 r. przeszły NG
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-04-2015, 13:16   

ryszard napisał/a:
Zrobione dzisiaj o 11:00 w Opolu, znaczy jeszcze są użytkowane.


Ten wagonik stoi tam co najmniej od wczoraj. widać musiał zostać wyłączony
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2015, 19:54   

Wujek:
Cytat:
Piotr po prostu miał na myśli moment, w którym Bdhpumn zamienili w Bmnopux, zmieniając okna na wklejane prostokątne i dając nowe pokrycia siedzeń. Bardzo trudno coś takiego nazwać modernizacją, więc został użyty termin NG. Poczytajcie trochę ludzie, to można znaleźć nawet na wikipedii.


Aikozann:
Cytat:

Ale z tego co wiem zmiana Bdhpumn > Bmnopux to jest raczej 2008-2009 rok.


Trochę tak, trochę nie. Jeśli dobrze pamiętam, w latach 2003-2005 w zakładach ZNTK Bydgoszcz (PESA) przeprowadzono naprawy główne 30 wagonów piętrowych typu Görlitz88 / Görlitz89. Naprawy główne - czyli rozebrano wagon na czynniki pierwsze i przywrócono mu (przynajmniej w teorii) stan fabrycznej nowości. Ponieważ PESA usiłowała gonić ówczesne standardy, wiele komponentów wymieniono mniej lub bardziej szczęśliwie na inne, niż zastosowane w 1988/1989 r. w Görlitz. Wymieniono np. okna, drzwi, wykończenie, drzwi czołowe i liczne inne detale. Naprawy przeszło 30 wagonów.

Wraz z pojawieniem się instytucji UTK w Polsce z wolna zaostrzać zaczęto rygory przestrzegania przepisów dot. eksploatacji taboru. Słowem: coraz ciężej było coś przepuścić, przymknąć oko itp. - jednocześnie coraz ostrzej trzymano się, że jak przepis coś mówi, to ma tak być, a to odbiło się na długości życia wagonów. Piętrowym G88/G89 około 2008-2009 r. stuknęło 20 lat od wyprodukowania, a w 2013-2014 okrągłe ćwierćwiecze, co w świetle przepisów było graniczną możliwością ich eksploatacji bez naprawy głównej. I w ten sposób jedynie 30 wagonów, które do 2005 zostały poddane NG pozostało w eksploatacji, pozostałe z uwagi na kondycję finansową PR zostały właściwie skazane na śmierć. Z wspomnianej 30-ki kilka sztuk nie jeździ z uwagi na awarie i inne uszkodzenia.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
kamil300-00
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 18
Skąd: Czersk
Wysłany: 29-04-2015, 21:24   

TurKol nie dostanie bip bo jak wspominają z ich planów nici także bipy na turze i na Helską obecny stan na 29.04.15 narazie tylko jeden zestaw bhp dostał dodatkowe 2 lata rewizji
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group