FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Nadkarpacie
Autor Wiadomość
luki_tram
trainz


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 290
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-08-2015, 18:37   

@Traxx95, racja jest blisko toru, popracuję nad tym placem w najbliższym czasie.

A na dziś kolejna porcja obrazków części towarowej:
,
,
,
,
,
,
_________________
Nadkarpacie Download
TS2010 Wersja 49933 // T:ANE SP4 105766 // TRS2019 117026
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 06-08-2015, 20:41   

Wygląda super :D

http://www.tramwaje.slask...150806-0003.jpg
http://www.tramwaje.slask...150806-0006.jpg
- ten pas świetlny na semaforze to dlatego że może podać na wprost przez rozjazd krzyżowy?

http://www.tramwaje.slask...150806-0004.jpg
odsunąłbym te chlebki (wskaźniki W5) trochę dalej poza głowicę rozjazdową, raczej daje się je za ostatnim rozjazdem stacji, czyli głowica rozjazdowa <> odstęp <> wskaźnik W5 vel chlebek <> droga ochronna <> semafor wjazdowy.

http://www.tramwaje.slask...150806-0012.jpg
- gdy rozjazdy leżą na podrozjazdnicach drewnianych to zwykle krótkie wstawki toru między rozjazdami też leżą na drewnie, raczej nie wstawia się kilku podkładów betonowych żeby zaraz potem znowu dać drewno. Mogłeś więc te wstawki między rozjazdami zrobić tym samym torem który używasz to rozjazdów. Chociaż nie zawsze i zależy to od długości wstawki prostej. Dla przykładu:
http://www.bazakolejowa.p.../1096156742.jpg
http://www.bazakolejowa.p...234633346-1.jpg
http://semaforek.kolej.or...scierzyna16.JPG
Szczególnie tutaj te skrzyżowanie torów i wstawki proste po obu jego stronach raczej powinny również być na drewnie:
http://www.tramwaje.slask...150806-0011.jpg
Lepszych przykładów nie mam:
http://semaforek.kolej.or...awa_Wlochy8.JPG
http://www.bazakolejowa.p...253123854-1.jpg
http://semaforek.kolej.or...awa_Wlochy9.JPG
Taka sugestia. Ale i tak jestem zachwycony że pamiętasz żeby rozjazdy kłaść na drewnie :)


Przy okazji pytanko:
http://www.tramwaje.slask...150806-0003.jpg
ten wiadukt skąd wziąć?
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 06-08-2015, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-08-2015, 21:02   

Aikozann napisał/a:


Przy okazji pytanko:
http://www.tramwaje.slask...150806-0003.jpg
ten wiadukt skąd wziąć?


http://www.trainz.pl/_for...p=150127#150127
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
luki_tram
trainz


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 290
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-08-2015, 23:11   

Aikozann napisał/a:
http://www.tramwaje.slask.pl/luki/data/modules/albums/albums_getimage.php?image=nadkarpacie-06_08_2015/lukitram-20150806-0003.jpg
http://www.tramwaje.slask...150806-0006.jpg
- ten pas świetlny na semaforze to dlatego że może podać na wprost przez rozjazd krzyżowy?

Tak, jazda po tym torze na wprost przez rozjazd krzyżowy, dlatego semafor z pasem zielonym. Szlakowa w tym miejscu 120km/h.

Cytat:
http://www.tramwaje.slask.pl/luki/data/modules/albums/albums_getimage.php?image=nadkarpacie-06_08_2015/lukitram-20150806-0004.jpg
odsunąłbym te chlebki (wskaźniki W5) trochę dalej poza głowicę rozjazdową, raczej daje się je za ostatnim rozjazdem stacji, czyli głowica rozjazdowa <> odstęp <> wskaźnik W5 vel chlebek <> droga ochronna <> semafor wjazdowy.

Tutaj sprawa wygląda tak, że te przejście torowe dobudowałem niedawno i tak wyszło.
Teraz zastanawiam się jak to rozwiązać, bo semafory wjazdowe są 100 metrów drogi ochronnej przed tym przejściem. Co do manewrów to planowałem tylko okazyjne jazdy lokomotyw za pierwsze rozjazdy bez konieczności wyjeżdżania tak daleko do tego przejścia.
To teraz mam odsunąć wjazdowe o kolejne 100metrów, aby wydłużyć granicę przetaczania, czy mogę wyznaczyć ją przed tym przejściem?

Co do podkładów na krzyżówkach czy na krótkich wstawkach to poprawię zgodnie z sugestią.
_________________
Nadkarpacie Download
TS2010 Wersja 49933 // T:ANE SP4 105766 // TRS2019 117026
 
 
 
PMT 
zaawansowany



Pomógł: 7 razy
Wiek: 108
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 633
Skąd: Stąd
Wysłany: 07-08-2015, 11:02   

Na forum jest ciekawy temat poświęcony drogom ochronnym w praktyce:
http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=8553
Może się przydać. ;-)
_________________
#547220/#688894
PMT's Trainz Studio
Na warsztacie
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 08-08-2015, 16:56   

luki_tram napisał/a:
To teraz mam odsunąć wjazdowe o kolejne 100metrów, aby wydłużyć granicę przetaczania, czy mogę wyznaczyć ją przed tym przejściem?

No ja bym odsunął W5 poza głowicę rozjazdową, nie zetknąłem się raczej żeby był w obrębie rozjazdów, aczkolwiek nigdy nie interesowałem się zbytnio tą kwestią i nie powiem na pewno czy takie coś jest dopuszczalne. A nawet jeśli nie jest to pewnie znalazłoby się miejsce gdzie ze względu na "warunki lokalne" takie rozwiązanie jest :P
Instrukcja sygnalizacji Ie-1 (d. E1) stanowi tylko że "wskaźnik W5 należy ustawiać przed semaforem wjazdowym w odległości co najmniej 100 m, patrząc w kierunku szlaku.", a instrukcja Ie-4 (d. WTB-E10) w zasadzie milczy na ten temat.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 08-08-2015, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2075
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 08-08-2015, 21:03   

W5 stawia się jako wskaźnik którego nie można pominąć w trakcie jazd manewrowych przy manewrach po torach głównych - szlakowych. Po to są stawiane by nie wyjechać za daleko i nie spotkać się z pociągiem który jedzie do tej stacji. Co do miejsc ich ustawiania to już zależy chyba od tego jakie manewry zwykłe w danej stacji są wykonywane, czasami jest to 50m. za ostatnim rozjazdem, a czasami 150. Jak zwykle warunki miejscowe były brane pod uwagę przy budowie stacji kiedyś. Bo teraz to już tych prawidel nie jestem taki pewien.
 
 
luki_tram
trainz


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 290
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-08-2015, 20:35   

Dziś czas na część wschodnią stacji towarowej. Jeszcze trzeba będzie jakieś bocznice pobudować. Semafory nieskonfigurowane, stąd brak tabliczek itp.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
_________________
Nadkarpacie Download
TS2010 Wersja 49933 // T:ANE SP4 105766 // TRS2019 117026
 
 
 
Kam55 
super user


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 106
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-08-2015, 00:42   

Świetna robota. Gorąco kibicuję przy dalszej rozbudowie mapy ;-)
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 31-08-2015, 22:44   

http://www.tramwaje.slask...150828-0001.jpg
- ten słup kotwowy bliższy obserwatorowi lepiej dać obok, za poduszką ziemną i kozłem oporowym, bo takie dwa słupy kotwowe jeden za drugim w odległości mniej niż 2 m wyglądają dziwacznie, a gdyby w rzeczywistości zastosować takie rozwiązanie to przerwa powietrzna między konstrukcją nośną (słupem) a przewodami sieci trakcyjnej byłaby prawdopodobnie niewystarczająca do odizolowania konstrukcji nośnej od przewodów i skutkowałoby to podaniem napięcia na maszt konstrukcji nośnej (słupa) i odciąg, co jest niedopuszczalne. Z tego co pamiętam odległość elementów sieci trakcyjnej znajdujących się pod napięciem od obiektów nie będących (w normalnych warunkach :P) pod napięciem musi wynosić co najmniej 70 cm, a u Ciebie te przewody prawie dotykają słupa kotwowego dalej od obserwatora. A tenże słup kotwowy dalej od obserwatora trochę odsuń (tj. przysuń bliżej obserwatora) żeby nie było takiego ostrego załamania przewodów sieci na ostatnim wysięgu przed kotwieniem. Swoją drogą ten ostatni słup przed kotwieniem powinien mieć z racji przenoszonych naprężeń odciągi teownikowe nie prętowe, no ale powiedzmy że tu już się czepiam :P

http://www.tramwaje.slask...150828-0009.jpg
- ten kawałek toru na pierwszym planie na betonowych podkładach pociągnij tym samym torem jaki używasz do układania rozjazdów, to jest tuż za krzyżownicą rozjazdu, dopóki tory za rozjazdem nie rozejdą się na tyle żeby mogły leżeć na oddzielnych podkładach to wciąż leżą na podrozjazdnicach, zwykle drewnianych. A u Ciebie ten kawałek toru na betonowych podkładach praktycznie dochodzi do samej krzyżownicy. Możesz zerknąć sobie np. tutaj, tu są wprawdzie betonowe podrozjazdnice ale po równicy kształtu względem podkładów możesz uchwycić do którego miejsca rozjazdu mniej więcej tory leżą na podrozjazdnicach:
http://www.wps-sa.com.pl/...kty/rozjazd.jpg
(no i widać też że często krótkie wstawki daje się na podkładach przypominających podrozjazdnice).
Ogólnie nie jest to jakieś horrendalne uchybienie, ale tak pieczołowicie starasz się zawsze pamiętać żeby podkreślić obecność podrozjazdnic odpowiednią teksturą toru, że akurat komu jak komu ale Tobie warto na to zwrócić uwagę :)

http://www.tramwaje.slask...150828-0000.jpg
http://www.tramwaje.slask...150828-0003.jpg
- tutaj jak zbiegają się więcej niż dwa tory nie wiem czy nie lepiej dać bramki zamiast pojedynczych słupów, trochę dziwnie wyglądają zwłaszcza te słupy ustawione pod bramką sygnałową, no i unika się stawiania słupów na międzytorzu z tych samych powodów z jakich używa się semaforów na bramkach; no ale to w sumie taka sugestia tylko.

http://www.tramwaje.slask...150828-0021.jpg
- nie wiem czy dawanie tej tekstury kostki brukowej pod chodnikiem daje dobry efekt wizualny, wygląda to trochę jakby jeden chodnik był położony na drugim chodniku, ale to w sumie rzecz gustu, tak jak jest teraz nie wygląda jakoś szczególnie źle.

http://www.tramwaje.slask...150828-0022.jpg
- chyba warto pomyśleć nad jakąś krótszą nazwą dla tej stacji albo postarać się o jakieś bardzo dłuuuuuuugie tablice peronowe, bo ani "Wyr. Tow." ani nazwa na dwóch złączonych tablicach nie sprzyjają wizualnemu odbiorowi mapy :P z tego co pamiętam ktoś (jeśli mnie pamięć nie myli to bodaj Bartek_Sp) popełnił kiedyś tablice peronowe różnej długości łącznie z naprawdę długimi, tylko że raczej w nowoczesnym stylu, coś jak to:
http://tunele.inzynieria....gwxbvzmfcfv.jpg
tylko nie wiem czy i jeśli tak to gdzie są dostępne.

http://www.tramwaje.slask...150828-0023.jpg
- ten płotek między ostatnim torem stacyjnym a torami grupy towarowej nie jest zbytnio potrzebny.

Ogólnie robota pierwszorzędna, przede wszystkim wrażenie robi pieczołowitość w odwzorowaniu sieci trakcyjnej i torowiska. Już nie mogę się doczekać jak będzie można pośmigać po mapce :)

PS: planujesz na uwieńczenie mapy jakąś "sekcję górską"? :P
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 31-08-2015, 22:57   

Post pod postem, ale:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/79401641/tablice-modern.cdp
- tu są te tablice Bartka_Sp o których mówiłem, są nawet 10-metrowe :P
 
 
luki_tram
trainz


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 290
Skąd: Katowice
Wysłany: 31-08-2015, 23:53   

Aikozann napisał/a:
http://www.tramwaje.slask.pl/luki/data/modules/albums/albums_getimage.php?image=nadkarpacie-28_08_2015/lukitram-20150828-0001.jpg
- ten słup kotwowy bliższy obserwatorowi lepiej dać obok, za poduszką ziemną i kozłem oporowym, bo takie dwa słupy kotwowe jeden za drugim w odległości mniej niż 2 m wyglądają dziwacznie, a gdyby w rzeczywistości zastosować takie rozwiązanie to przerwa powietrzna między konstrukcją nośną (słupem) a przewodami sieci trakcyjnej byłaby prawdopodobnie niewystarczająca do odizolowania konstrukcji nośnej od przewodów i skutkowałoby to podaniem napięcia na maszt konstrukcji nośnej (słupa) i odciąg, co jest niedopuszczalne. (...)

Zabrzmiało to jakbym już był sądzony za usmażenie kilkunastu kotów, psów i ewentualnych strat w ludziach ;-) Oczywiście poprawię, ale najlepiej byłoby gdyby ktoś jeszcze przejrzał tą sieć trakcyjną, bo na screenach nie da się pokazać wszystkich, a w paru miejscach się natrudziłem i nie było gdzie sieci zaczepić, może jeszcze zapodam coś co budzi moje wątpliwości.

Aikozann napisał/a:
http://www.tramwaje.slask.pl/luki/data/modules/albums/albums_getimage.php?image=nadkarpacie-28_08_2015/lukitram-20150828-0009.jpg
- ten kawałek toru na pierwszym planie na betonowych podkładach pociągnij tym samym torem jaki używasz do układania rozjazdów, to jest tuż za krzyżownicą rozjazdu, dopóki tory za rozjazdem nie rozejdą się na tyle żeby mogły leżeć na oddzielnych podkładach to wciąż leżą na podrozjazdnicach, zwykle drewnianych.
(...)
Ogólnie nie jest to jakieś horrendalne uchybienie, ale tak pieczołowicie starasz się zawsze pamiętać żeby podkreślić obecność podrozjazdnic odpowiednią teksturą toru, że akurat komu jak komu ale Tobie warto na to zwrócić uwagę :)

Wszystko przez to, że w ostatniej chwili zachciało mi się betonowych podkładów na szlaku.
Właśnie też po to pokazuję mapę aby osoby takie jak Ty mogły znaleźć moje przeoczenia, wiadomo sam wszystkiego nie wyłapię, zwłaszcza po wielu godzinach mozolnego dłubania, gdy robię screeny to już widzę podwójnie ;-)

Aikozann napisał/a:
http://www.tramwaje.slask.pl/luki/data/modules/albums/albums_getimage.php?image=nadkarpacie-28_08_2015/lukitram-20150828-0000.jpg
http://www.tramwaje.slask...150828-0003.jpg
- tutaj jak zbiegają się więcej niż dwa tory nie wiem czy nie lepiej dać bramki zamiast pojedynczych słupów, trochę dziwnie wyglądają zwłaszcza te słupy ustawione pod bramką sygnałową, no i unika się stawiania słupów na międzytorzu z tych samych powodów z jakich używa się semaforów na bramkach; no ale to w sumie taka sugestia tylko.

Tutaj tak samo, nie wiedziałem zbytnio jak z tymi słupami sobie poradzić, chociaż z drugiej strony kojarzyłem taki przypadek jakich pewnie wiele http://semaforek.kolej.or...k:Lubiewo11.jpg jednak w moim przypadku semafor ze środkowego toru dałem u góry gdyż nie chciałem go mieć w międzytorzu z torem prawym.

Aikozann napisał/a:
http://www.tramwaje.slask.pl/luki/data/modules/albums/albums_getimage.php?image=nadkarpacie-28_08_2015/lukitram-20150828-0021.jpg
- nie wiem czy dawanie tej tekstury kostki brukowej pod chodnikiem daje dobry efekt wizualny, wygląda to trochę jakby jeden chodnik był położony na drugim chodniku, ale to w sumie rzecz gustu, tak jak jest teraz nie wygląda jakoś szczególnie źle.

Hmm, no cóż taka wizja, chaotyczna stara kostka komponująca się w zarośla a po jej środku chodnik.

Aikozann napisał/a:
http://www.tramwaje.slask.pl/luki/data/modules/albums/albums_getimage.php?image=nadkarpacie-28_08_2015/lukitram-20150828-0022.jpg
- chyba warto pomyśleć nad jakąś krótszą nazwą dla tej stacji albo postarać się o jakieś bardzo dłuuuuuuugie tablice peronowe, bo ani "Wyr. Tow." ani nazwa na dwóch złączonych tablicach nie sprzyjają wizualnemu odbiorowi mapy :P z tego co pamiętam ktoś (jeśli mnie pamięć nie myli to bodaj Bartek_Sp) popełnił kiedyś tablice peronowe różnej długości łącznie z naprawdę długimi, tylko że raczej w nowoczesnym stylu, coś jak to:
http://tunele.inzynieria....gwxbvzmfcfv.jpg
tylko nie wiem czy i jeśli tak to gdzie są dostępne.
(...)
- tu są te tablice Bartka_Sp o których mówiłem, są nawet 10-metrowe :P

Póki co dałem by coś było, jakoś nie mogłem znaleźć nic dłuższego.
W sumie nazwa mogła by być jakaś krótka i zwięzła, np. dzielnicy, choć nie wiem czy w takim przypadku nie powinna się też składać z nazwa miasta+dzielnicy.

Aikozann napisał/a:
http://www.tramwaje.slask.pl/luki/data/modules/albums/albums_getimage.php?image=nadkarpacie-28_08_2015/lukitram-20150828-0023.jpg
- ten płotek między ostatnim torem stacyjnym a torami grupy towarowej nie jest zbytnio potrzebny.

A potem pierwszy lepszy po pijaku albo jakiś szabrownik sobie bez trudu pójdzie gdzie chce? chyba jednak powinno być jakieś wygrodzenie?

Aikozann napisał/a:
Ogólnie robota pierwszorzędna, przede wszystkim wrażenie robi pieczołowitość w odwzorowaniu sieci trakcyjnej i torowiska. Już nie mogę się doczekać jak będzie można pośmigać po mapce :)

PS: planujesz na uwieńczenie mapy jakąś "sekcję górską"? :P

Dzięki, a co masz na myśli przez "sekcję górską"?
_________________
Nadkarpacie Download
TS2010 Wersja 49933 // T:ANE SP4 105766 // TRS2019 117026
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-09-2015, 00:13   

http://www.tramwaje.slask...150828-0001.jpg

z tą siecią możesz zrobić najprostsze rozwiązanie.
zakończenie na jednym słupie :)
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 01-09-2015, 06:59   

luki_tram napisał/a:
Tutaj tak samo, nie wiedziałem zbytnio jak z tymi słupami sobie poradzić, chociaż z drugiej strony kojarzyłem taki przypadek jakich pewnie wiele http://semaforek.kolej.or...k:Lubiewo11.jpg jednak w moim przypadku semafor ze środkowego toru dałem u góry gdyż nie chciałem go mieć w międzytorzu z torem prawym.

No ja nie mówię że to jest jakoś zupełnie źle, pewnie jakby poszukać to by coś takiego gdzieś w Polsce znalazł, "warunki lokalne" dają bardzo dużo swobody.

No, pytam czy mamy szykować się na polskie Avery-Drexel :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=MV-N5u5vUKQ (zresztą najlepiej zobaczyć sobie w samym TS2010)
Tak wiem, rozmarzyłem się :P Tak serio, chodziło mi o to czy planujesz jeszcze jakieś nowe odcinki linii, np. jakiś kawałek o podgórskim charakterze, czy już raczej myślisz bardziej o zmierzaniu do końca.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 01-09-2015, 07:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luki_tram
trainz


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 290
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-09-2015, 20:34   

@Aikozann, kto wie, może kiedyś dotrę w takie klimaty ;-)
A tak na poważnie, projekt zamykam póki co tak jak jest bo w tym tempie a z moimi planami to bym to musiał parę lat budować, więc następne segmenty linii (w tej chwili mam 4 kierunki rozbudowy) będę dokładał co jakiś czas.
_________________
Nadkarpacie Download
TS2010 Wersja 49933 // T:ANE SP4 105766 // TRS2019 117026
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 01-09-2015, 20:58   

A mniej więcej ile kilometrów szlaku Ci wyszło?
 
 
luki_tram
trainz


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 290
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-09-2015, 22:06   

Długość szlaku jednotorowego niezelektryfikowanego od Szklarskiej Wyręby do ostatniego zarośniętego segmentu to jakieś 27,5km.
Do tego dochodzi odgałęziająca się linia do ostatniego słupka ma 7,9km
Natomiast skrajne punkty przy Szklarskiej Wyrębie Osobowej oraz Towarowej to jakieś 7,5km w linii prostej.
Stacji jest łącznie 9.
_________________
Nadkarpacie Download
TS2010 Wersja 49933 // T:ANE SP4 105766 // TRS2019 117026
 
 
 
bartecki
super user


Wiek: 50
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 111
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 02-09-2015, 08:00   

Może jakieś demo z okazji końca sezonu urlopowego?
 
 
 
luki_tram
trainz


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 290
Skąd: Katowice
Wysłany: 11-09-2015, 00:05   

bartecki napisał/a:
Może jakieś demo z okazji końca sezonu urlopowego?

Takie były plany ale niestety - poślizg, nie mniej próbuję coś skleić do końca miesiąca.

Na dzień dzisiejszy screeny z fragmentu mniej znaczącej linii z bocznicą szlakową kilku lokalnych przedsiębiorców oraz fragmenty szlaku towarowego oraz osobowego.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


Na koniec prośba o konsultacje. Z tego co wyszukałem, jako semafory wjazdowe mogą być tylko 4 komorowe (dwa pomarańczowe), jeśli nie będzie przebiegów bez zatrzymania, a nawet gdyby były to nie będą potrzebne sygnały z zielonym światłem np. S10, zgadza się?
_________________
Nadkarpacie Download
TS2010 Wersja 49933 // T:ANE SP4 105766 // TRS2019 117026
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11-09-2015, 01:44   

Na szybko dwie rzeczy:

http://www.tramwaje.slask...150910-0003.jpg

Aż tak grube filary? Może skonstruuj z tych grochowych betonowych pali?

http://www.tramwaje.slask...150910-0009.jpg

Era Volvo FH12 może zostać zastąpiona śmiało erą kamaza, u mnie w temacie są link, na trainzart wisi ciągnik siodłowy. Naczepy wiszą w którymś linku w moim temacie. Z drugiej strony, zrobiłeś tak wielki zbiór zakładów przemysłowo - usługowych. Pytanie. Czemu nie załatwiłeś tego miejsca jakimś konkretnym terminalem kontenerowym? Zajmie to dużo miejsca a będzie realniejsze niż taka "zbieranina".

http://www.tramwaje.slask...150910-0006.jpg

Te szopy po prawej - urozmaicić, bo za dużo tego samego. To nie obóz koncentracyjny :mrgreen:

---------------------------------
Proszę nie używać wulgaryzmów. Zmoderowano.
Ostatnio zmieniony przez RBach 11-09-2015, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-09-2015, 05:53   

luki_tram napisał/a:


Na koniec prośba o konsultacje. Z tego co wyszukałem, jako semafory wjazdowe mogą być tylko 4 komorowe (dwa pomarańczowe), jeśli nie będzie przebiegów bez zatrzymania, a nawet gdyby były to nie będą potrzebne sygnały z zielonym światłem np. S10, zgadza się?
[url=http://www.tramwaje....000.jpg]Obrazek[/URL]


Zgadza się, ale... magiczne słowa "warunki lokalne" na sekcji były braki w głowicach i dali 5 komorowe, to nie będzie nic złego. w wielu miejscach tak jest :)
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
luki_tram
trainz


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 290
Skąd: Katowice
Wysłany: 11-09-2015, 11:50   

zolwik napisał/a:
Zgadza się, ale... magiczne słowa "warunki lokalne" na sekcji były braki w głowicach i dali 5 komorowe, to nie będzie nic złego. w wielu miejscach tak jest :)

No jednak 5-cio komorowe jako wjazdowe prezentują się lepiej ;-)

Kanclerz napisał/a:
(...)Z drugiej strony, zrobiłeś tak wielki zbiór zakładów przemysłowo - usługowych. Pytanie. Czemu nie załatwiłeś tego miejsca jakimś konkretnym terminalem kontenerowym? Zajmie to dużo miejsca a będzie realniejsze niż taka "zbieranina".

Chciałem większą różnorodność, w końcu skoro jest jakaś strefa przemysłowa to czemu nie ma być zespołu bocznic dla różnych towarów. W tym zespole póki co jest skład/skup węgla, magazyny oraz skup drewna. Może będzie lepiej jak wywalę te namiastkę terminalu kontenerów na rzecz zwykłego placu z suwnicami, natomiast gdzieś w pobliżu walnę typowy terminal tylko dla kontenerów.
_________________
Nadkarpacie Download
TS2010 Wersja 49933 // T:ANE SP4 105766 // TRS2019 117026
Ostatnio zmieniony przez RBach 11-09-2015, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3921
Skąd: Opole
Wysłany: 11-09-2015, 12:08   

http://www.tramwaje.slask...150910-0009.jpg
http://www.tramwaje.slask...150910-0011.jpg
Wg mnie trzeba podnieść samochody, bo deko utopione, to samo z suwnicą i kontenerami.
http://www.tramwaje.slask...150910-0006.jpg
http://www.tramwaje.slask...150910-0006.jpg
Ten "Oświęcim" można by trochę podretuszować tex gruntu, ogrodzeniem, zielenią różnej wielkości. Generalnie to jak dla mnie starasz się użyć jednej zielonej na taki kawał terenu. Tutaj potrzeba dużo tex gruntu różnego koloru, kostki. Jak potrzeba to mogę podesłać.
Ostatnio zmieniony przez RBach 11-09-2015, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kam55 
super user


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 106
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-09-2015, 12:30   

http://www.tramwaje.slask...150910-0006.jpg

Jeżeli te budynki po bokach są nieużywane dał bym koło nich więcej jakichś krzaczków, kilka drzewek, może jakies zardzewiałe ogrodzenie jeszcze.
Jeśli one funkcjonują to podłożyć od strony dróg jakąś żwirową teksturę , samochód, szcz. przy tym wysokim budynku.
 
 
 
luki_tram
trainz


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 290
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-09-2015, 18:05   

Obszar przemysłowy z bocznicą po lekkim retuszu:
,


Natomiast po wschodniej stronie trzy zakłady. Jeden duży, powiedzmy jakieś zakłady stalowe co robią te takie zwoje blachy itp. Dwa mniejsze zakłady to cegielnia i skup złomu.
,
,
,
_________________
Nadkarpacie Download
TS2010 Wersja 49933 // T:ANE SP4 105766 // TRS2019 117026
Ostatnio zmieniony przez luki_tram 13-09-2015, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group