Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 163 Skąd: Bronisławów
Wysłany: 30-09-2015, 19:30
Nikt nic nie pisze to może ja kilka słów. Mapa jest przepiękna a mimo to bardzo lekka. Jako fana jazdy kabinowej bardzo cieszą mnie takie rzeczy jak różnice wysokości między stacjami czy wspomniane w poprzednim poście bloki i działające przejazdy. Pomimo, jak na razie, niezbyt wielkiego rozmiaru projektu nagromadzenie przemysłu stwarza ogromne pole do popisu przy tworzeniu sesji. Mapa jest także niezwykle perspektywiczna - właściwie każdy jej koniec prosi się o ciąg dalszy. Gratulacje i powodzenia w dalszych pracach.
Z ciekawości pobrałem, odpaliłem bez dużej liczby wymaganych dodatków i.... i skuszę się na ich skompletowanie. Bardzo mi się podoba, takiej scenerii potrzebowałem. Bardzo mile zaskoczyła mnie w trakcie pobieżnego przejazdu pędnia na posterunkach z urządzeniami mechanicznymi. No i jest lokomotywownia!
Można sobie wyobrazić ile pracy,czasu i wysiłku intelektualnego autor włożył w ten projekt patrząc na mapę z jakim pietyzmem jest ona zrobiona.Jestem pod wrażeniem scenerii mapy i lekkości.GRATULACJE.
Piękna mapa. Bardzo lekka i przyjemna w odbiorze. Szczególnie jazda fiatem o 6 rano, przy zwiększonej mgle daje niesamowity klimat. Przejechałem się z Winnic do Szklarskiej i na prawdę bardzo mi się podobało.
Masa ciężkiej pracy i czasu włożonego w projekt przyniosły wspaniały efekt
Gratulacje i powodzenia w dalszych pracach.
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 290 Skąd: Katowice
Wysłany: 30-09-2015, 23:50
Dziękuję Wam za opinie.
Cieszę się, że moja mapka się spodobała.
Oczywiście planuję dalej rozbudowywać mapkę, jak widać jest wiele kierunków rozwoju, ale najbardziej chcę się skupić na dwóch, na zachód (linia niezelektryfikowana) oraz na wschód (dwa szlaki zelektryfikowane, wielotorowe). Zapewne będę budować co jakiś czas po jednej stacji w każdym kierunku.
Póki co w najbliższych tygodniach wypuszczę łatkę dla obecnej wersji, jest kilka rzeczy wymagających poprawki, np. niezamykający się przejazd w Sokolniku podczas jazdy od strony zachodniej.
Ponadto zdaję sobie sprawę, że uciążliwe i długotrwałe może być kolekcjonowanie dodatków wymaganych do mapy. Myślałem nad jakąś paczką dodatków ale w tym temacie jestem zielony.
Jako entuzjasta czajników jestem zauroczony linią bez druta, a takich map brakuje. Elektryfikacja szlaków oznaczała koniec magicznej ery parowozów, a moje gnioty próbują odzwierciedlać pełnię jej świetności. Klimat jaki stworzyłeś na mapie doskonale oddaje ducha epoki pary. Dzięki za Twoje zaangażowanie w projekt i życzę cierpliwości w dalszych pracach.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 106 Skąd: Tarnów
Wysłany: 05-10-2015, 21:47
Mimo iż mapka została pobrana tydzień temu, dopiero dzisiaj mój TS mógł ją dotknąć. No i powiem jedno - rewelka!
Dwa lata roboty nie poszły na marne. Gratulacje.
Przyłączam się do gratulacji. Niesamowicie klimatyczna mapka na bezdruciu Normalnie górna część Zimowiska w wersji letniej - to oczywiście komplement Podobnie jak u Jacka - świetnie zrobione otoczenie, wiarygodne wioski i miasteczka - aż się chce wysiąść i zwiedzać. A do tego jeszcze sesja plug&play - wszystko ślicznie oznakowane, osygnalizowane i skonfigurowane. Miodzio
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 290 Skąd: Katowice
Wysłany: 08-10-2015, 21:51
Nadkarpacie V.1.0.2
Zawartość paczki: Mapa, sesja, wos, schemat, lista kuid
Wielkość paczki: 5,60 MB
Archiwum rar
Udostępniam mapę po kilku poprawkach (możliwe, że doszło kilka kuidów).
Teraz będę mógł skupić się na dalszym rozwoju, więc spodziewajcie się screenów z dalszej budowy za jakiś czas
Lista poprawek poniżej.
Cytat:
- poprawiono przejazd w Sokolniku (nie zamykał się z niektórych kierunków jazdy)
- nadano numery linii aby łatwiej opisywać i identyfikować konkretne szlaki
- dodano oraz zmodyfikowano stałe ograniczenia prędkości na linii 1118
- dołączono wykaz ostrzeżeń stałych (WOS) dla linii 1118
- poprawiono/uzupełniono wskaźniki (W13, wskaźniki pochylenia i inne)
- uzupełniono sieć trakcyjną na linii nr. 1100 za Szklarską Wyrębą
- poprawiono pędnie na stacji Winnice (podziękowanie dla Ryszarda za pomoc i objaśnienie wszystkiego :)
- poprawiono niektóre semafory oraz tarcze
- dokonano innych kosmetycznych poprawek i uzupełnień w otoczeniu
Z przyjemnościa dorwę się do tego miodu gdy znajdę chwilę. Mocnym demotywatorem jest brak paczki wsporczej. No ale kiedyś będę miał czas poszperać. Znów sie okazało np. że przeoczyłem jakiś update Bogdana na jego stronie...
Heh, zawsze przy instalacji kolejnej polskiej mapy okazuje się że wciąż tylu dodatków nie mam..a mam wrażenie że sciągam jak leci. Dziwy ;)
Adamstan, dzięki za miłe słowa i że ktoś nawiązuje do mojej mapy w jakimkolwiek kontekście. Mapa Lukiego na pewno ma tę przewagę że jest dużo lżejsza, to widać po screenach. No nie umiem się doczekać. Weekendzie przybywaj :)
Mnie udało się poradzić <with a little help of my friends>. Ale dzięki że dla reszty zrobiłeś z Radkiem tę paczuszkę. To bardzo duże wsparcie dla użytkowników.
Co do samej mapy: faktycznie trochę klimaty jak u mnie, z tą różnicą że mapa jest dużo lżejsza i nie czarujmy się: o wiele lepsza. Gratulacje!
Ostatnio zmieniony przez Jacek 11-10-2015, 23:50, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 290 Skąd: Katowice
Wysłany: 12-10-2015, 00:06
W związku z tym, że odkryłem "wlew oleju" na środku torów lokomotywowni wobec tego szybka łatka samej mapy:
Nadkarpacie V.1.0.3 HOTFIX 4,82 MB
Zawiera jedynie samą mapę i info! - dla osób posiadających V.1.0.2.
Link do aktualnej paczki Nadkarpacie V.1.0.3 5,60 MB
Paczka z: mapa, sesja, schemat, wos, lista kuid.
Cytat:
Ale dzięki że dla reszty zrobiłeś z Radkiem tę paczuszkę.
Pomógł: 32 razy Wiek: 61 Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 811 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 14-10-2015, 13:42
Kanclerz napisał/a:
Ten las u wezgłowia góry po lewej stronie zdjęcia trochę monotonny jest - może warto wrzucić tam jakieś wyższe/innego koloru drzewa??
Las na całej mapie tak wygląda, bo jest zrobiony z jednego modelu spline, krzaki to samo. Tekstury gruntu jednolite, brak cieniowania. Wygląda to tak jakby mapa była z przed dobrych kilku lat (las i teksturowanie gruntu). Ja rozumiem oszczędności ale bez przesady.
Pomógł: 32 razy Wiek: 61 Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 811 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 14-10-2015, 22:11
luki_tram napisał/a:
@Bogdan czyli bardziej wymieszać lasy spline, dorzucić drzewek scennery?
To zależy co chcesz osiągnąć. Tam gdzie człowiek przyłożył swoją rękę, będzie to prosta ściana lasu ale takich miejsc jest niewiele. Normalnością jest mix wszystkiego co może w lesie rosnąć. @Jacek kiedyś zrobił tuto rial sadzenia lasu. Spróbuję coś zrobić na mapie po mojemu i podeślę, a nuż się spodoba.
luki_tram napisał/a:
Niestety teksturowanie to mój największy kłopot.
Na to nie ma lekarstwa na receptę. Patrz jak to robią inni.
Stęp trochę tą górę schowaną za rogatką. Może do samej rogatki warto dodać światła? Chyba, że dyżurny lubi rowerzystów szlabanami strącać. Rogatka bez sygnalizatora może być na ciągu pieszym, na drodze raczej nie - chyba, że jest to stara wersja rogatki z dzwonkiem na stałe spiętym z korbą szlabanu.
Rozciągnij trochę spline mostu, no i zamień piękną zieloną akację rosnącą w środku jeziorka na albo coś uschniętego, albo na sąsiada z jemiołą, zamień miejscami np.
Zastanów się, czy każdy tor musi mieć krawędź peronową? Może warto zrobić peron jednokrawędziowy przy torze środkowym i zamiast tego zyskać miejsce na dwa pomocnicze po lewej?
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 04-12-2015, 10:39, w całości zmieniany 1 raz
NIe byłbym tutaj aż tak okrutny dla pojazdów skręcających z drogi gruntowej w lewo. Mógłbys tak przeprojektować to skrzyżowanie by nie zamykać drogi polnej dla każdego pojazdu. Czyli brak szlabanu na tej drodze. Kwestia, ze i tak im, skręcającym w lewo ktoś na asfalcie zastawi drogę czekając na przejazd pociągu to inna, buraczana sprawa. ;)
aha i chyba droga gruntowa jest ciut za wysoko w stosunku do jezdni asfaltowej..
ps. ja jestem dzisiaj okropny, ale wyczaiłem, że to to miejsce. Jeżeli naczepy z takimi dłużycami wjeżdżają właśnie po tym skrzyżowaniu powyżej (a z poniższego screena wynika, że tak) to współczuję temu ciasnemu zakrętowi jak i szlabanom na nim ;) Już widzę ten nawrót który tam robi tir....
To musi być szeroka zatoka na końcu drogi gruntowej a nie ---|
Ostatnio zmieniony przez Jacek 04-12-2015, 12:09, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 290 Skąd: Katowice
Wysłany: 04-12-2015, 19:12
Kanclerz napisał/a:
Zastanów się, czy każdy tor musi mieć krawędź peronową? Może warto zrobić peron jednokrawędziowy przy torze środkowym i zamiast tego zyskać miejsce na dwa pomocnicze po lewej?
Nie zastanawiałem się Po prostu inspirowały mnie stacje na Zakopiance, gdzie jest coś podobnego.
Jacek napisał/a:
NIe byłbym tutaj aż tak okrutny dla pojazdów skręcających z drogi gruntowej w lewo. Mógłbys tak przeprojektować to skrzyżowanie by nie zamykać drogi polnej dla każdego pojazdu. Czyli brak szlabanu na tej drodze. Kwestia, ze i tak im, skręcającym w lewo ktoś na asfalcie zastawi drogę czekając na przejazd pociągu to inna, buraczana sprawa. ;)
Są to drogi którymi raczej nikt nie będzie się przemieszczać tak aby te szlabany sprawiły jakąś trudność, świat jest za przejazdem a po tej stronie zasadniczo drogi dojazdowe, natężenie ruchu znikome
Jacek napisał/a:
ps. ja jestem dzisiaj okropny, ale wyczaiłem, że to to miejsce. Jeżeli naczepy z takimi dłużycami wjeżdżają właśnie po tym skrzyżowaniu powyżej (a z poniższego screena wynika, że tak) to współczuję temu ciasnemu zakrętowi jak i szlabanom na nim ;) Już widzę ten nawrót który tam robi tir....
No to zobaczę coby to jakoś przebudować., ale sam powiedz, mało to skrzyżowań w tym kraju gdzie tir skręcając musi zabrać sobie całe skrzyżowanie i wszystkie pasy ruchu by wymanewrować? :D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach