FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wrzesień 2002
Autor Wiadomość
Powerslave
user



Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-11-2016, 15:30   

@Kilanziom: Ech, się czepiliście tego Maszynowego Bruchniewa ;P
@Aikozann: Generalnie to stara wersja trasy, gdzie masa rzeczy zostanie (lub już została) zmieniona, wrzuciłem te obrazki głównie dla porównania, no ale po kolei:
a) semafory i tak będą ustawiane od nowa, ale zwrócę na to uwagę;
b) czy nie zdarzało się, że na bardzo niewielkich stacjach stosowano jedynie semafory wjazdowe, bez wyjazdowych? chyba, że coś pokiełbasiłem (bardzo możliwe);
c) to chyba nawet zdążyłem już podmienić;
d) ławki podmieniłem już dawno, szeroki, betonowy peron miał akcentować większe znaczenie tego przystanku :P
e) ten plac ładunkowy jest elementem typu spline.
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 11-11-2016, 17:41   

Powerslave napisał/a:
(...) czy nie zdarzało się, że na bardzo niewielkich stacjach stosowano jedynie semafory wjazdowe, bez wyjazdowych?

Podejrzewam że masz na myśli posterunek odgałęźny. Czasem zdarza się że posterunek odgałęźny i przystanek osobowy usytuowane są praktycznie w tym samym miejscu, jak np. Warszawa Gołąbki:
http://semaforek.kolej.or...awa_Golabki.png
i może to wyglądać jak stacja bez semaforów wyjazdowych, ale to są dwie niezależne rzeczy, posterunek odgałęźny z semaforami i przystanek osobowy bez semaforów, tylko są usytuowane w jednym miejscu.
 
 
Powerslave
user



Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-11-2016, 19:22   

Otóż nie - zerknij tu:
http://semaforek.kolej.or...ex.php/Choczewo
Kod:
Ruchem pociągów sterowano za pomocą urządzeń SRK ręcznych kluczowych. Stację wyposażono w semafory wjazdowe kształtowe, lecz nie posiadała semaforów wyjazdowych. Tarcze ostrzegawcze być może były nieruchome.

Czyli jednak takie coś mogło istnieć.
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 11-11-2016, 19:56   

Na liniach drugorzędnych i znaczenia miejscowego standardem były stacje niewyposażone w semafory wyjazdowe. Często były to to systemy oparte o aparaty blokowe z kluczowymi skrzyniami zależności, więc bez napędów zwrotnicowych. Jeszcze ciekawszym było rozwiązanie takie, że napęd ześrodkowany miał tylko jeden rozjazd - ten najbardziej odległy od nastawni. Wyjazd z takiej stacji odbywał się na zezwolenie dyżurnego, czyli sygnał Rd1.

http://www.jelenia.rail.p...awa_Sl_1965.jpg
http://www.jelenia.rail.p...pielow_1965.jpg
http://www.jelenia.rail.p...iemysl_1965.jpg

W przypadku stacji niewyposażonej w semafory wyjazdowe, w wykazie ostrzeżeń stałych widniał wpis, o ograniczeniu prędkości do 40k lub 30km/h w obrębie rozjazdów wyjazdowych, dla pociągów jadących przez stację bez zatrzymania.

Semafory wjazdowe na takich stacjach były dwustawne, a o ich wskazaniach informowały tarcze ruchome lub stałe (tylko na liniach znaczenia miejscowego, choć dopuszczalne na drugorzędnych). W miejscu normalnego ustawienia semaforów wyjazdowych ustawione były natomiast wskaźniki W4 - i to jest właśnie ich zasadnicze przeznaczenie.
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
Ostatnio zmieniony przez UAZ 11-11-2016, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Powerslave
user



Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-11-2016, 19:58   

Witam ponownie.
Ciąg dalszy obrazków z przebudowy, stację leżącą mniej więcej w połowie mapy należy uznać w zasadzie za ukończoną. Niestety oznacza to również, ze właśnie doszedłem do najstarszej części trasy, powstałej niemal dwa lata temu - ilość rzeczy do poprawienia mnie przeraża :P

No nic, póki co tak to wygląda. Ze zmian wartych uwagi, to zamiast placów ładunkowych dorabianych z dróg i innych elementów spline, zastosowałem interaktywne punkty za- i wyładunku od drstracha.





Przypominam również, że trasa w wersji TRS2006 jest dostępna do pobrania na stronie Kudłatego, o, tutaj -> http://www.qdaty-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez Powerslave 17-11-2016, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2230
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 17-11-2016, 20:13   

Ciekawa mapa się szykuje. Sieć trakcyjną bym podmieniłem na tą od Bogdana ;-)
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3921
Skąd: Opole
Wysłany: 17-11-2016, 21:55   

Całkiem sympatycznie to wygląda.
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 17-11-2016, 22:10   

http://trainzimage.pl/image/3UG
- masz cztery napędy w rozjeździe krzyżowym, poza tym to rozjazd krzyżowy podwójny więc latarnia powinna być inna, taka: http://www.thg-baugesells...%20Bild%202.jpg
Wywal te dwa napędy ze wskaźnikiem, wstaw zamiast nich niewidzialne i ew. dodaj właściwą latarnię.
Nie wiem też czy nie lepiej dobrać inny tor jako ten zarośnięty, bo ten dość kiepsko się komponuje z torami 3D w rozjazdach. A szczególnie radziłbym darować sobie zmianę kolorystyki tekstur torów na tych krótkich wstawkach toru prostego między rozjazdami, lepiej chyba byłoby dać tą samą kolorystykę tekstur toru co w rozjazdach. Zwykle takie krótkie wstawki układa się na drewnianych podkładach i przypominają wizualnie tory w rozjeździe. Ew. można spróbować dać za rozjazdem fragment toru 3D z wystającymi podkładami i dopiero ten zarośnięty, żeby nie było aż tak ostrego przejścia.

http://trainzimage.pl/image/3Ud
- do tego i poprzedniego screena, masz semafory kształtowe i napędy elektryczne w rozjazdach, nigdy się z czymś takim nie spotkałem, w odwrotną stronę jak najbardziej, tj. napędy mechaniczne i semafory świetlne, np. Łowicz Główny czy Włocławek. Zalecałbym wymianę semaforów na świetlne.

http://trainzimage.pl/image/3U6
- przydałyby się słupki hektometrowe, bo chyba nie ma.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 17-11-2016, 22:14, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17-11-2016, 22:15   

Powerslave napisał/a:

[url=http://trainzimage.p....th.jpg]Obrazek[/url]


Bardzo fajna mapa, super odwzorowany klimat. Nie ma się w zasadzie do czego przyczepić :-)

Pytanko tylko: co to za waga wagonowa? Czyjej produkcji?
 
 
 
Powerslave
user



Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-11-2016, 16:45   

Dzięki za komentarze! Otóż tak:
@Kamil: póki co zostaje jak jest ponieważ powerslave cannot into siec trakcyjna :P
@Ryszard: między innymi dzięki Twoim podpowiedziom!
@Aikozann:
a) napędy to póki co prowizorka, będą wymienione; latarni do rozjazdu krzyżowego nigdy nie udało mi się poprawnie skonfigurować, a żeby było śmieszniej gdzieś zapodziałem plik z tym dodatkiem - muszę przekopiować go z TRS2006.
b) też się nad tym zastanawiam, trzeba będzie coś pokombinować z tymi torami.
c) wolę wymienić napędy :D
d) zaiste, nie ma - mam do nich uraz po tym, jak kilka lat temu w pocie czoła osłupkowałem całą mapę, a parę dni później dysk twardy podziękował za współpracę i wszystko poszło się paść :P
@Kanclerz: waga Stawiany od drstracha.
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 18-11-2016, 17:06   

Powerslave napisał/a:

a) napędy to póki co prowizorka, będą wymienione; latarni do rozjazdu krzyżowego nigdy nie udało mi się poprawnie skonfigurować, a żeby było śmieszniej gdzieś zapodziałem plik z tym dodatkiem - muszę przekopiować go z TRS2006.


Ściągnij z DLS dodatek o nazwie DKW Laterne 36, kuid2:243555:60400:2, tam w opcjach po prostu podajesz cztery napędy od anglika i tyle. Cauera od Erniego konfiguruje się w/g mojego artykułu:
http://krb.com.pl/trs_old...twa-chestera,63
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3921
Skąd: Opole
Wysłany: 18-11-2016, 17:38   

Cytat:
@Ryszard: między innymi dzięki Twoim podpowiedziom!
Jak będzie coś potrzeba to pisz, nie ma problemu, a jak potrzeba latarnie anglika to mogę podesłać.
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 18-11-2016, 21:32   

Cytat:
http://trainzimage.pl/image/3Ud
- do tego i poprzedniego screena, masz semafory kształtowe i napędy elektryczne w rozjazdach, nigdy się z czymś takim nie spotkałem, w odwrotną stronę jak najbardziej, tj. napędy mechaniczne i semafory świetlne, np. Łowicz Główny czy Włocławek. Zalecałbym wymianę semaforów na świetlne.


W takim razie mało jeszcze widziałeś. Pierwszy przykład - w urządzeniach suwakowych napędy były TYLKO elektryczne, przy sygnalizacji kształtowej.
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 19-11-2016, 07:03   

Cały pakiet do rozjazdów krzyżowych można pobrać stąd, zawiera też latarnie:
http://archiv.trainzdepot...oad.php?did=459
 
 
Powerslave
user



Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-11-2016, 15:59   

Cześć!
Znowu trochę podłubałem - przed i po:



Na początek ostatnie niedoróbki - podmieniłem tory na bocznicach, zmieniłem napędy na mechaniczne a także dołożyłem brakującą latarnię anglika. Wszystko działa i wygląda tak:


A oprócz tego stacja Rdzawa Wola i jej otoczenie po modernizacji. Nastawnia nieczynna od lat, napędy ręczne, semaforów wyjazdowych nie ma i nigdy nie było:











W paru miejscach przewijają się jeszcze stare, paintowe wskaźniki, ale to drobiazgi, które mi umknęły.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3921
Skąd: Opole
Wysłany: 28-11-2016, 16:32   

http://trainzimage.pl/image/3nq , http://trainzimage.pl/image/3nW
Wskaźniki W6a za blisko przejazdu, użyj szablonu do ustawiania Radka.
http://trainzimage.pl/image/3tC
Tor po prawej zrobiłeś jako rzadko używany, a na nim pociąg. Czy to sytuacja wyjątkowa, czy rozkładowa? Jeżeli rozkładowa to zmień na jeżdżone.
 
 
 
Powerslave
user



Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-11-2016, 17:36   

1) Wskaźniki i tak będę wymieniał (i przy okazji zrobię rewizję ich ustawienia), ale to raczej po przebudowie otoczenia.
2) Sytuacja wyjątkowa, ten skład stoi tu na potrzeby testów mapy, nic więcej.
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 28-11-2016, 23:46   

Jeśli chodzi o stronę wizualną to jest moim zdaniem praktycznie perfekcyjnie, ciężko nawet do czegokolwiek się przyczepić.

Z drobniejszych rzeczy:
http://trainzimage.pl/image/3nM
- jest W5, ale semafora wjazdowego nie widać...

http://trainzimage.pl/image/3nV
- zastanawia mnie trochę geometria rozjazdów w tej głowicy rozjazdowej, sprawdzałeś jakimiś szablonami czy trzymają wymiary?

http://trainzimage.pl/image/3nP
- mógłbyś w bezpośrednim sąsiedztwie tej hałdy węgla (czy co to jest) dać teksturę w podobnym kolorze, bo w sąsiedztwie hałd węgla zwykle wszystko dokoła jest ubrudzone pyłem węglowym.

http://trainzimage.pl/image/3t8
- napędy zwrotnicowe rozumiem że są mechaniczne scentralizowane? Bo jeśli są z napędami ręcznymi to także i ten rozjazd krzyżowy powinien mieć ręczne napędy. Z screenów ciężko wywnioskować jak jest bo trochę za daleko.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 28-11-2016, 23:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Powerslave
user



Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-11-2016, 11:29   

1) Racja, poprawię
2) Nie, nie sprawdzałem, ale pewnie szału nie ma. To pierwsza stacja, jaką zbudowałem na tej trasie (około dwa lata temu), a wtedy jeszcze nie zwracałem uwagi na takie szczegóły jak właściwa geometria :/
3) Jak znajdę coś w sensownej jakości, to dam. Najlepsze by były tekstury jakiegoś bruku w różnych odcieniach, ale takie coś chyba nie istnieje?
4) Na tej stacji z rozjazdem krzyżowym tak, mechaniczne z dociągniętymi pędniami.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3921
Skąd: Opole
Wysłany: 29-11-2016, 12:23   

Cytat:
3) Jak znajdę coś w sensownej jakości, to dam

Nie musi być bruk. To sprowadza się do przejścia między kupką węgla, a podłożem. Tutaj masz parę przykładów z mojej dłubaniny: http://trainzimage.pl/image/3tp tex przy Żuku to: Żwir 16. http://trainzimage.pl/image/3t0 http://trainzimage.pl/image/3tR
Możesz użyć takich tex: pitch black, Grunt brudny 01, Dk_coal czy DRS Węgiel. Jakco, to oczywiście przykładowe tekstury ale nimi można zrobić hałdy węgla bez używania pryzm węglowych. Trzeba tylko pokombinować gruntem.
 
 
 
Powerslave
user



Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-11-2016, 12:59   

Ja wiem, tyle, że tekstura "grunt brudny 01" (którą stosuję) jest ciut za jasna, zaś typowe tekstury węgla są zbyt ciemne - ot, dylemat :P Ale coś pokombinuję. Widoczne hałdy węgla to efekt zastosowania ładowni Drstracha, moim zdaniem wygląda to dość przyzwoicie.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3921
Skąd: Opole
Wysłany: 29-11-2016, 13:22   

To spróbuj te dwie ostatnie, nie mają jednolitego koloru.
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 30-11-2016, 18:16   

http://trainzimage.pl/image/3t8

Jeżeli semafor jest w odległości równej lub mniejszej 25m od końca krawędzi peronowej, to W4 nie stosuje się.
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 02-12-2016, 09:49   

UAZ napisał/a:
http://trainzimage.pl/image/3t8

Jeżeli semafor jest w odległości równej lub mniejszej 25m od końca krawędzi peronowej, to W4 nie stosuje się.


Hmm to dziwne bo u mnie na stacji semafory są ok 10m od krawędzi peronu a mimo wszystko jakieś pół roku temu wstawili wskaźniki W4. Tak więc chyba nie ma na to reguły.

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-12-2016, 12:51   

Oczywiście że reguła jest, nazywa się par.19 ust. 7 Ie-4 (WTB-E10)
Ale jak zawsze na kolei istnieje cos takiego jak "warunki lokalne"
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group