Wiek: 33 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 60 Skąd: Kraków
Wysłany: 11-11-2016, 15:30
@Kilanziom: Ech, się czepiliście tego Maszynowego Bruchniewa ;P
@Aikozann: Generalnie to stara wersja trasy, gdzie masa rzeczy zostanie (lub już została) zmieniona, wrzuciłem te obrazki głównie dla porównania, no ale po kolei:
a) semafory i tak będą ustawiane od nowa, ale zwrócę na to uwagę;
b) czy nie zdarzało się, że na bardzo niewielkich stacjach stosowano jedynie semafory wjazdowe, bez wyjazdowych? chyba, że coś pokiełbasiłem (bardzo możliwe);
c) to chyba nawet zdążyłem już podmienić;
d) ławki podmieniłem już dawno, szeroki, betonowy peron miał akcentować większe znaczenie tego przystanku :P
e) ten plac ładunkowy jest elementem typu spline.
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 11-11-2016, 17:41
Powerslave napisał/a:
(...) czy nie zdarzało się, że na bardzo niewielkich stacjach stosowano jedynie semafory wjazdowe, bez wyjazdowych?
Podejrzewam że masz na myśli posterunek odgałęźny. Czasem zdarza się że posterunek odgałęźny i przystanek osobowy usytuowane są praktycznie w tym samym miejscu, jak np. Warszawa Gołąbki:
http://semaforek.kolej.or...awa_Golabki.png
i może to wyglądać jak stacja bez semaforów wyjazdowych, ale to są dwie niezależne rzeczy, posterunek odgałęźny z semaforami i przystanek osobowy bez semaforów, tylko są usytuowane w jednym miejscu.
Ruchem pociągów sterowano za pomocą urządzeń SRK ręcznych kluczowych. Stację wyposażono w semafory wjazdowe kształtowe, lecz nie posiadała semaforów wyjazdowych. Tarcze ostrzegawcze być może były nieruchome.
Pomógł: 54 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 11-11-2016, 19:56
Na liniach drugorzędnych i znaczenia miejscowego standardem były stacje niewyposażone w semafory wyjazdowe. Często były to to systemy oparte o aparaty blokowe z kluczowymi skrzyniami zależności, więc bez napędów zwrotnicowych. Jeszcze ciekawszym było rozwiązanie takie, że napęd ześrodkowany miał tylko jeden rozjazd - ten najbardziej odległy od nastawni. Wyjazd z takiej stacji odbywał się na zezwolenie dyżurnego, czyli sygnał Rd1.
W przypadku stacji niewyposażonej w semafory wyjazdowe, w wykazie ostrzeżeń stałych widniał wpis, o ograniczeniu prędkości do 40k lub 30km/h w obrębie rozjazdów wyjazdowych, dla pociągów jadących przez stację bez zatrzymania.
Semafory wjazdowe na takich stacjach były dwustawne, a o ich wskazaniach informowały tarcze ruchome lub stałe (tylko na liniach znaczenia miejscowego, choć dopuszczalne na drugorzędnych). W miejscu normalnego ustawienia semaforów wyjazdowych ustawione były natomiast wskaźniki W4 - i to jest właśnie ich zasadnicze przeznaczenie.
_________________ Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
Ostatnio zmieniony przez UAZ 11-11-2016, 19:59, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 33 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 60 Skąd: Kraków
Wysłany: 17-11-2016, 19:58
Witam ponownie.
Ciąg dalszy obrazków z przebudowy, stację leżącą mniej więcej w połowie mapy należy uznać w zasadzie za ukończoną. Niestety oznacza to również, ze właśnie doszedłem do najstarszej części trasy, powstałej niemal dwa lata temu - ilość rzeczy do poprawienia mnie przeraża :P
No nic, póki co tak to wygląda. Ze zmian wartych uwagi, to zamiast placów ładunkowych dorabianych z dróg i innych elementów spline, zastosowałem interaktywne punkty za- i wyładunku od drstracha.
Przypominam również, że trasa w wersji TRS2006 jest dostępna do pobrania na stronie Kudłatego, o, tutaj -> http://www.qdaty-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez Powerslave 17-11-2016, 20:01, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 17-11-2016, 22:10
http://trainzimage.pl/image/3UG
- masz cztery napędy w rozjeździe krzyżowym, poza tym to rozjazd krzyżowy podwójny więc latarnia powinna być inna, taka: http://www.thg-baugesells...%20Bild%202.jpg
Wywal te dwa napędy ze wskaźnikiem, wstaw zamiast nich niewidzialne i ew. dodaj właściwą latarnię.
Nie wiem też czy nie lepiej dobrać inny tor jako ten zarośnięty, bo ten dość kiepsko się komponuje z torami 3D w rozjazdach. A szczególnie radziłbym darować sobie zmianę kolorystyki tekstur torów na tych krótkich wstawkach toru prostego między rozjazdami, lepiej chyba byłoby dać tą samą kolorystykę tekstur toru co w rozjazdach. Zwykle takie krótkie wstawki układa się na drewnianych podkładach i przypominają wizualnie tory w rozjeździe. Ew. można spróbować dać za rozjazdem fragment toru 3D z wystającymi podkładami i dopiero ten zarośnięty, żeby nie było aż tak ostrego przejścia.
http://trainzimage.pl/image/3Ud
- do tego i poprzedniego screena, masz semafory kształtowe i napędy elektryczne w rozjazdach, nigdy się z czymś takim nie spotkałem, w odwrotną stronę jak najbardziej, tj. napędy mechaniczne i semafory świetlne, np. Łowicz Główny czy Włocławek. Zalecałbym wymianę semaforów na świetlne.
Wiek: 33 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 60 Skąd: Kraków
Wysłany: 18-11-2016, 16:45
Dzięki za komentarze! Otóż tak:
@Kamil: póki co zostaje jak jest ponieważ powerslave cannot into siec trakcyjna :P
@Ryszard: między innymi dzięki Twoim podpowiedziom!
@Aikozann:
a) napędy to póki co prowizorka, będą wymienione; latarni do rozjazdu krzyżowego nigdy nie udało mi się poprawnie skonfigurować, a żeby było śmieszniej gdzieś zapodziałem plik z tym dodatkiem - muszę przekopiować go z TRS2006.
b) też się nad tym zastanawiam, trzeba będzie coś pokombinować z tymi torami.
c) wolę wymienić napędy :D
d) zaiste, nie ma - mam do nich uraz po tym, jak kilka lat temu w pocie czoła osłupkowałem całą mapę, a parę dni później dysk twardy podziękował za współpracę i wszystko poszło się paść :P
@Kanclerz: waga Stawiany od drstracha.
a) napędy to póki co prowizorka, będą wymienione; latarni do rozjazdu krzyżowego nigdy nie udało mi się poprawnie skonfigurować, a żeby było śmieszniej gdzieś zapodziałem plik z tym dodatkiem - muszę przekopiować go z TRS2006.
Ściągnij z DLS dodatek o nazwie DKW Laterne 36, kuid2:243555:60400:2, tam w opcjach po prostu podajesz cztery napędy od anglika i tyle. Cauera od Erniego konfiguruje się w/g mojego artykułu:
http://krb.com.pl/trs_old...twa-chestera,63
Pomógł: 54 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 18-11-2016, 21:32
Cytat:
http://trainzimage.pl/image/3Ud
- do tego i poprzedniego screena, masz semafory kształtowe i napędy elektryczne w rozjazdach, nigdy się z czymś takim nie spotkałem, w odwrotną stronę jak najbardziej, tj. napędy mechaniczne i semafory świetlne, np. Łowicz Główny czy Włocławek. Zalecałbym wymianę semaforów na świetlne.
W takim razie mało jeszcze widziałeś. Pierwszy przykład - w urządzeniach suwakowych napędy były TYLKO elektryczne, przy sygnalizacji kształtowej.
_________________ Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
Wiek: 33 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 60 Skąd: Kraków
Wysłany: 28-11-2016, 15:59
Cześć!
Znowu trochę podłubałem - przed i po:
Na początek ostatnie niedoróbki - podmieniłem tory na bocznicach, zmieniłem napędy na mechaniczne a także dołożyłem brakującą latarnię anglika. Wszystko działa i wygląda tak:
A oprócz tego stacja Rdzawa Wola i jej otoczenie po modernizacji. Nastawnia nieczynna od lat, napędy ręczne, semaforów wyjazdowych nie ma i nigdy nie było:
W paru miejscach przewijają się jeszcze stare, paintowe wskaźniki, ale to drobiazgi, które mi umknęły.
Wiek: 33 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 60 Skąd: Kraków
Wysłany: 28-11-2016, 17:36
1) Wskaźniki i tak będę wymieniał (i przy okazji zrobię rewizję ich ustawienia), ale to raczej po przebudowie otoczenia.
2) Sytuacja wyjątkowa, ten skład stoi tu na potrzeby testów mapy, nic więcej.
http://trainzimage.pl/image/3nV
- zastanawia mnie trochę geometria rozjazdów w tej głowicy rozjazdowej, sprawdzałeś jakimiś szablonami czy trzymają wymiary?
http://trainzimage.pl/image/3nP
- mógłbyś w bezpośrednim sąsiedztwie tej hałdy węgla (czy co to jest) dać teksturę w podobnym kolorze, bo w sąsiedztwie hałd węgla zwykle wszystko dokoła jest ubrudzone pyłem węglowym.
http://trainzimage.pl/image/3t8
- napędy zwrotnicowe rozumiem że są mechaniczne scentralizowane? Bo jeśli są z napędami ręcznymi to także i ten rozjazd krzyżowy powinien mieć ręczne napędy. Z screenów ciężko wywnioskować jak jest bo trochę za daleko.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 28-11-2016, 23:48, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 33 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 60 Skąd: Kraków
Wysłany: 29-11-2016, 11:29
1) Racja, poprawię
2) Nie, nie sprawdzałem, ale pewnie szału nie ma. To pierwsza stacja, jaką zbudowałem na tej trasie (około dwa lata temu), a wtedy jeszcze nie zwracałem uwagi na takie szczegóły jak właściwa geometria :/
3) Jak znajdę coś w sensownej jakości, to dam. Najlepsze by były tekstury jakiegoś bruku w różnych odcieniach, ale takie coś chyba nie istnieje?
4) Na tej stacji z rozjazdem krzyżowym tak, mechaniczne z dociągniętymi pędniami.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3921 Skąd: Opole
Wysłany: 29-11-2016, 12:23
Cytat:
3) Jak znajdę coś w sensownej jakości, to dam
Nie musi być bruk. To sprowadza się do przejścia między kupką węgla, a podłożem. Tutaj masz parę przykładów z mojej dłubaniny: http://trainzimage.pl/image/3tp tex przy Żuku to: Żwir 16. http://trainzimage.pl/image/3t0http://trainzimage.pl/image/3tR
Możesz użyć takich tex: pitch black, Grunt brudny 01, Dk_coal czy DRS Węgiel. Jakco, to oczywiście przykładowe tekstury ale nimi można zrobić hałdy węgla bez używania pryzm węglowych. Trzeba tylko pokombinować gruntem.
Wiek: 33 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 60 Skąd: Kraków
Wysłany: 29-11-2016, 12:59
Ja wiem, tyle, że tekstura "grunt brudny 01" (którą stosuję) jest ciut za jasna, zaś typowe tekstury węgla są zbyt ciemne - ot, dylemat :P Ale coś pokombinuję. Widoczne hałdy węgla to efekt zastosowania ładowni Drstracha, moim zdaniem wygląda to dość przyzwoicie.
Jeżeli semafor jest w odległości równej lub mniejszej 25m od końca krawędzi peronowej, to W4 nie stosuje się.
Hmm to dziwne bo u mnie na stacji semafory są ok 10m od krawędzi peronu a mimo wszystko jakieś pół roku temu wstawili wskaźniki W4. Tak więc chyba nie ma na to reguły.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach