FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Pojezierze Gorzyńskie
Autor Wiadomość
Wujek 082
znawca



Pomógł: 95 razy
Wiek: 29
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2192
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 12-11-2017, 22:11   

Kilka screenów z przygotowywanej sesji:



Sesja obejmuje manewry na stacji początkowej, wraz z odpalaniem lokomotywy na szopie (domyślnie SU45 ADHD) oraz jazdę jako pociąg osobowy z atrakcjami takimi jak mijanka, automatycznie ustawiane rozjazdy i semafory (z wyjątkiem obrotnicy na szopie, tę trzeba sobie przestawić ręcznie), czy skonfigurowane przejazdy z ruchem samochodowym. Podczas sesji wyświetlają się wskazówki ułatwiające pracę - w tym służbowy rozkład jazdy. Na stacji końcowej można sobie jeszcze poobserwować odjazd dwóch pociągów, po czym sesja się kończy. Od rozpoczęcia do zatrzymania na stacji końcowej sesja trwa 1 godz. i 10 min.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Jodła0104 
nowy


Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-11-2017, 23:12   

Rozkład zrobiony w czym, w zwykłym Excelu? Pytam bo wygląda bardzo przekonująco :)
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 95 razy
Wiek: 29
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2192
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 12-11-2017, 23:16   

Nie, to skan prawdziwego rozkładu przerobiony w Photoshopie.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 211 razy
Wiek: 29
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4795
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-11-2017, 13:27   

Wuja, a mówiłem ze jak chcesz pomysły to pisz :D obrotnice też można zrobić automatycznie ;P
I pytanie czy chcesz fajny zestaw zasad do "wykonania próby hamulca"?
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT http://sdrv.ms/MO7RX9
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 95 razy
Wiek: 29
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2192
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 13-11-2017, 14:48   

Chcem. O obrotnicę nie pytałem, bo oprócz wbudowanego miałem jakieś pobrane polecenie maszynisty i oba nie działały - pomyślałem, że to pewnie mój Trainz jest trefny. Ale chętnie zaimplementuję i obrotnicę, i próbę hamulca.
_________________
www.trainzart.pl
Ostatnio zmieniony przez Wujek 082 13-11-2017, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 47 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1416
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-11-2017, 19:33   

Żeby obrotnica działała z komendą, trzeba użyć dodatkowo zasady Input Table. Zerknij na instrukcję do mojej obrotnicy z Ełku.
Cytat:
Aby przestawiać obrotnicę należy w sesji użyć reguły InputTable, i wpisać do niej linię o treści:
turntable,nazwa,46
gdzie "nazwa" to nazwa obiektu którą nadaliśmy lokomotywowni w Geodecie, a 46 to liczba pozycji obrotnicy (akurat ta ma 46).
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2,SM/SP/SU42
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 13-11-2017, 19:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 211 razy
Wiek: 29
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4795
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-11-2017, 19:35   

Wuja ( jak i cała reszta) dostanie instrukcję jak się to robi ;-)

Tylko Terenia musi mi przemielić trochę MB zależności i się odpalić ;p
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT http://sdrv.ms/MO7RX9
Ostatnio zmieniony przez zolwik 13-11-2017, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 95 razy
Wiek: 29
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2192
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 13-11-2017, 21:05   

@Adam, widzisz, wyleciało mi całkiem z głowy, że Ty poruszałeś już ten temat. Nawet wtedy sobie myślałem, że muszę to zapamiętać. No i se zapamiętałem... :P
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 95 razy
Wiek: 29
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2192
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 21-11-2017, 10:53   

Ogłoszenie parafialne: po omówieniu różnych pomysłów z Żółwiem jakby tu jeszcze 'ulepszyć' sesję do mapy, zapadła decyzja o dodaniu kilku dialogów pomiędzy załogą pociągu oraz z dyżurnym ruchu (analogicznie jak w sesjach Jamala). Powiem szczerze, że chciałem nagrać je sam, ale nie osiągnąłem zadowalających efektów - to chyba kwestia tego, że drażni mnie dźwięk własnego głosu :P A żona odmówiła współpracy. Dlatego w tym miejscu oznajmiam, że poszukuję aktorów dubbingowych z minimalnym talentem (tzn. chciałbym by dialogi nie brzmiały jak recytowane przez dziecko) do kilku dosłownie linijek tekstu. Role jakie są do wyboru to maszynista i kierownik pociągu.

Dialogi (scenarzystą był Żółw) wyglądają następująco:

- kierownik pociągu:

" dziewięćdziesiąt piętnaście do kierownika...",
"jak popełnisz to zahamuj."
"dziewięćdziesiąt piętnaście można luzować"
"dobra, hamulce działają"
"dziewięćdziesiąt piętnaście od kierownika odjazd"
"dziewięćdziesiąt piętnaście odjazd"
"dziewięć zero piętnaście, odjazd"
"dziewięćdziesiąt piętnaście STÓJ!" (to jest takie szybkie i stanowcze, kierownik zauważa po ruszeniu, że ktoś wsiada/wysiada jeszcze)

- maszynista:

"Gorzyń..., z szopy maszynka czterdzieści pięć - sto pięć dwa na pociąg 9015, jak go gdzieś tam widać to możemy się przestawiać."

Ewentualni chętni proszeni są o zgłoszenie się tutaj.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Jodła0104 
nowy


Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-11-2017, 11:20   

No to zgłaszam się aczkolwiek:
- Nie wiem jak się nada raczej młody głos 20 latka do takich dialogów
- Takie radiowe pogaduchy na kolei to dla mnie coś nieznanego, a przypuszczam, że dużo by dało takie "osłuchanie" w kontekście późniejszej intonacji itp

W ostateczności bardzo chętnie zaoferuję swoje usługi w obróbce dźwięku w Audacity (mogę w miarę możliwości stworzyć coś w rodzaju udawanego szumu radiowego, poprawić jakość nagrań jak ktoś nagrywa audio na telefon etc.) :)
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 61 razy
Wiek: 25
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1603
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-11-2017, 11:37   

Ja biorę maszynistę 8-)
 
 
 
Kanclerz
znawca
motorniczy



Pomógł: 29 razy
Wiek: 26
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1595
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21-11-2017, 11:54   

Mogę być kierownikiem, w sumie w MPK gadamy podobnie. Dodałbym jeszcze

- dziewięćdziesiąt piętnaście, gotów do odjazdu
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 21-11-2017, 12:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 95 razy
Wiek: 29
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2192
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 21-11-2017, 12:42   

To mamy dwóch potrzebnych aktorów i producenta. To mi się podoba :) Chłopaki, w wolnej chwili nagrajcie "na czysto" swoje dialogi i prześlijcie mi, a ja to pchnę dalej do Jodły na obróbkę. Kiedyś sam grzebałem w Audacity, ale że obróbka dźwięku to nie jest moja mocna strona to chętnie przyjmę pomoc.

Żółw, Ty też nagraj swoją część dyżurnego i podeślij, jak będzie wszystko gotowe, to będzie można wrzucać do sesji.

Dziękuję!
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 211 razy
Wiek: 29
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4795
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-11-2017, 13:34   

Kanclerz napisał/a:
Mogę być kierownikiem, w sumie w MPK gadamy podobnie. Dodałbym jeszcze

- dziewięćdziesiąt piętnaście, gotów do odjazdu


Gotów do odjazdu to sie daje na składach gdzie drzwi zamyka maszynista, tj. Kible,impulsy,pendolina czy inne pesy... Na wagonach kierownik wydaje polecenie odjazdy ponieważ sam sprawdza zamknięcie drzwi na składzie oraz widzi czy skład jest gotowy do odjazdu
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT http://sdrv.ms/MO7RX9
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group