FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Magistrala Podsudecka z przyległościami
Autor Wiadomość
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 34 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 707
Skąd: Sierpc
Wysłany: 28-11-2017, 13:53   

[url=http://trainzimage.p...9184500.md.jpg][/url]
Z jakich dodatków ten wiadukt jest zrobiony? [/quote]
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 28-11-2017, 13:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
MalignusPL
trainz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 367
Skąd: Warszawa

Wysłany: 28-11-2017, 13:58   

Aikozann napisał/a:
Z jakich dodatków ten wiadukt jest zrobiony?


<KUID:211147:24022> na dls.
Wersja bez kosza i bez toru. Są jeszcze wersje z.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 28-11-2017, 14:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 34 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 707
Skąd: Sierpc
Wysłany: 28-11-2017, 18:07   

Podziękował.
 
 
Bogdan
zaawansowany
bbf11



Pomógł: 31 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 28-11-2017, 21:20   

MalignusPL napisał/a:
Odcinek Kędzierzyn-Koźle - Strzelce Op. nigdy nie był zelektryfikowany


To jakim sposobem w drugiej połowie lat osiemdziesiątych pociągi przyjeżdżające do Strzelc Opolskich z Kędzieżyna składały się z ET 21 MD Kluczbork i poczwórnej oliwkowej Bipy.
_________________
Drobnica

Kuid 173000 ALL
 
 
 
MalignusPL
trainz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 367
Skąd: Warszawa

Wysłany: 29-11-2017, 09:26   

Na pewno nie były to pociągi z Kędzierzyna do Strzelec Op. przez Zalesie Śląskie.

Linia 175 zelektryfikowana była tylko na odc. Strzelce Opolskie - Kluczbork (lata 1983-1984, deelektryfikacja odcinkami począwszy od 2003 odpowiednio odc. Rozmierka - Stanisze, Stanisze - Fosowskie i Fosowskie - Kluczbork). Zresztą słupy na tym odc. do tej pory straszą, tylko sieć zdjęta.

Odcinek od Kłodnicy do Strzelec nigdy nie był elektryfikowany. Fizyczna likwidacja tego odcinka zaczęła się bodaj w 2015.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 29-11-2017, 09:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pietrek
znawca



Pomógł: 58 razy
Wiek: 52
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2015
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 29-11-2017, 20:40   

Jako że tam jeździłem to pozwolę sobie zabrać głos. Sieć trakcyjna była położona od Kluczbork do Strzelec Opolskich. Pierwszy pociąg z Kluczborka był około 3,30 rano i najpierw był prowadzony przez ET21 do Strzelec Opolskich, gdzie następowała zmiana lokomotywy na SP42 lub czasami SU czy SP . W każdym razie nigdy nie było sieci trakcyjnej między Strzelcami Opolskimi a Kędzierzynem Koźlem. Sputnik przepinał się na pociąg relacji Kędzierzyn Koźle - Fosowskie z połączeniem do Opola, Tarnowskich Gór i Kluczborka. Pociągi na tej linii w różnych rozkładach kursowały w relacjach od Kędzierzyna Koźla do Strzelec Opolskich, Fosowskich czy Kluczborka. Ale nigdy trakcja elektryczna nie obsługiwała pociągów na odcinku Strzelce - Kędzierzyn.
 
 
MalignusPL
trainz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 367
Skąd: Warszawa

Wysłany: 10-12-2017, 21:16   

Że tak powiem górnolotnie - na tę skalę w TS tematu żeglugi śródlądowej chyba nikt nie ruszał. Dłubiąc węzeł w Kędzierzynie nie sposób uniknąć tematu Odry i Kanału Gliwickiego. T:ANE ma całkiem przyjemne efekty odbicia w wodzie, co w połączeniu z oświetleniem pozwala wykręcić całkiem interesujące ujęcia.

Na skrinach Śluza Kłodnica - pierwsza i zarazem największa z sześciu śluz Kanału Gliwickiego. Dwukomorowa konstrukcja bliźniacza z różnicą poziomów wody 10m 40 cm. W trakcie śluzowania zużywa 9,5tys. m3 wody.

Dla samej mapy miejsce w sumie nieistotne, bo kilkaset metrów za nią mapa się kończy, nie mniej jednak ze względu na przebiegający w bezpośrednim sąsiedztwie śluzy most na linii do Opola oraz fakt, że stanowi ona niejako początek/koniec węzła Kędzierzyńskiego postanowiłem spróbować ją odwzorować.

Sam popełniłem prymitywny budynek sterowni oraz tuby, w których znajdują się mechanizmy unoszące wrota, a także same wrota. Resztę opędziłem dobrami ogólnodostępnymi.

W rzeczywistosci sygnalizatory wejścia/wyjścia są oczywiście dwukomorowe ale że te z sygnalizacji dla pieszych wyglądałyby dziwnie, wstawiłem trójki.

Widok w kierunku wschodnim. Na pierwszym planie most kolejowy, za nim sterownia wejście do śluzy. Słupy po prawej stronie służą do cumowania barek oczekujących na wejście.




Widok w kierunku zachodnim. Dalej kanał prowadzi do basenów portowych. Na pierwszym planie wejścia do śluz. W oddali sterownia, a za nią pociąg towarowy udajacy się w kier. Opola.




Do zrobienia mam jeszcze znaki żeglugi śródlądowej, chyba, że znajdę więcej materiałów. Poszukuję też czegoś, co mogłoby udawać holownik.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 10-12-2017, 21:32, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Bojar
super trainz



Pomógł: 7 razy
Wiek: 25
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 520
Skąd: GoP
Wysłany: 11-12-2017, 20:37   

Klimat czuć. Wiernie to odwzorowałeś. Jadąc na szlaki kolejowe lubiłem często zahaczyć właśnie o śluzy (niedaleko już samego Portu w Gliwicach) by zobaczyć na żywo operację przeprawienia statku ale niestety ruch był mizerny i się nie udało. Ciekawe jak jest z barkami obecnie...
_________________
www.bojartrainz.tnb.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.picasaweb.google.pl/bojar1992
____________
Ostatnio zmieniony przez Bojar 11-12-2017, 20:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pietrek
znawca



Pomógł: 58 razy
Wiek: 52
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2015
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 12-12-2017, 11:56   

Śluza Kłodnica jak dla mnie jest ważnym miejscem, już choćby z tego powodu że stanowi bardzo przyjemna odmianę od powtarzających się widoków z pociągu. Przejeżdżając obok śluzy zawsze patrzę czy jest jakaś barka opuszczana czy podnoszona, kiedyś był większy ruch na kanale.
Oglądałem w międzyczasie screena Śluzy i od strony torów woda kanału jest niżej a po wpłynięciu do śluzy poziom wody jest podnoszony do poziomu torów - ziemi.
W T-sie chyba nie da się losowo wygenerować widoku pustej śluzy, bądź z jakimś pojazdem wodnym podnoszonym czy to opuszczanym :-|
Ostatnio zmieniony przez pietrek 12-12-2017, 12:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MalignusPL
trainz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 367
Skąd: Warszawa

Wysłany: 12-12-2017, 14:00   

Różnica poziomu między wejściem i wyjściem śluzy jest oddana ale nie co do metra. Problem z poziomem wody w t:ane jest - z tego co przetestowałem - do rozwiązania ale tylko w przypadku gdy woda biegnie prostopadle/równolegle do siatki geodety. Wówczas można ctrl i myszą podnosić wierzchołki poszczegolnych kawalkow lustra wody bez podnoszenia poziomu całości.

Na mapie śluza jest zorientowana zgodnie z rzeczywistością, co uniemożliwia zastosowanie tego manewru, dlatego też na wejściu do śluzy ustawiłem maksymalny możliwy poziom względem nabrzeża, zaś w śluzie wody jest siłą rzeczy mniej. Zastanawiam się, czy nie rzucić na to wody spline no ale wtedy niestety traci się na jakości, bo jednak odbicia w wodzie robią swoje.

Nie znalazłem żadnych dobrze zrobionych barek/holowników, które mógłbym sobie wstawić, żeby zamarkować ruch przy śluzie. Nie planuję też umieszczania barek jako obiektów drivable, żeby pływały, bo i tak musiałyby zawracać przed śluzą, która jest statyczna. Oczywiście jeżeli pojawią się odpowiednie modele chętnie wstawię je w okolicy, żeby trochę ożywić ten rejon.

Tymczasem bardzo dziękuję Wujkowi za podrzucenie znaków żeglugi śródlądowej, które są zgodne z rzeczywistym oznakowaniem i dodają miejscu realizmu i klimatu



Przydałyby sie jeszcze stanowiska do cumowania, które są na podejściach do śluzy oraz w basenach portowych. Chwilowo nie mam do tego głowy/czasu. Może kiedyś.

Tak jak pisałem - maszyniści w ogóle nie będą nawet się w te okolice zapuszczać, bo nie będzie tu nic do roboty. Ot, taka sobie sympatyczna i niecodzienna miejscówka do skrinów.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 12-12-2017, 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pietrek
znawca



Pomógł: 58 razy
Wiek: 52
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2015
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 13-12-2017, 13:45   

Ja oglądałem w innym wątku screena z śluzą w tle i na podstawie tamtego zwróciłem Twoją uwagę na to myśląc że obróciły się strony śluzy :oops: ; Ale jak widać nie popełniasz takich błędów i we właściwym czasie podkradnę jakąś suczkę z szopy w KK i podjadę sobie popatrzeć na ruch na kanale. A co. :->
 
 
MalignusPL
trainz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 367
Skąd: Warszawa

Wysłany: 13-12-2017, 13:53   

pietrek napisał/a:
Ja oglądałem w innym wątku screena z śluzą w tle i na podstawie tamtego zwróciłem Twoją uwagę na to myśląc że obróciły się strony śluzy :oops:


Ale ja się nie gniewam - każda sensowna krytyka, czy uwaga mile widziana. Nie znam się na wielu rzeczach i chętnie skorzystam z wiedzy/doświadczenia innych. Nie mówiąc o dodatkach :P
 
 
 
MalignusPL
trainz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 367
Skąd: Warszawa

Wysłany: 14-12-2017, 16:02   

Może ktoś reflektuje na spacer wzdluż starego toru do Strzelec? Daleko nie ujdziemy, bo urywa sie nad kanalem w miejscu przyczulkow po wysadzonym moscie ale zawsze to jakis spacer ;)




Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 14-12-2017, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MalignusPL
trainz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 367
Skąd: Warszawa

Wysłany: 16-12-2017, 16:18   

Żabieniec w zasadzie ogarnięty.

Semafor wjazdowy stacji Kędzierzyn-Koźle Port


Tor linii 136 Kędzierzyn-Koźle - Opole Groszowice


Widok z estakady, którą biegną tory Podsudeckiej.
Pierwszy tor w kier. Koźla Zachodniego, dwa kolejne tory prawadzą do Kędzierzyn-Koźle Port, kolejny tor łącznicy Kędzierzyn-Kłodnica. Trawsko poduszka ziemna w przebiegu starego toru do Strzelec Opolskich. Dwa ostatnie tory to linia do Opola Groszowic (jeden obok nastawni, drugi za).


Luzak nadjeżający od strony Kłodnicy.
Górą biegnie łącznica nr 680 Kędzierzyn-Koźle - Kłodnica
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 16-12-2017, 16:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bismarck1969 
nowy


Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 27
Skąd: Zawiercie

Wysłany: Wczoraj 10:44   

Czy od strony Gliwic i Raciborza Kędzierzyn Koźle tez jest ogarnięte?
 
 
 
MalignusPL
trainz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 367
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wczoraj 11:26   

Wyjazd na Gliwice jest ogarniety, w sensie torowisko, sygnalizacja.
Tu mapa konczy sie w okolicy Kanalu Kedzierzynskiego przed dawnym przystankiem Blachownia.

Wyjazd na Raciborz nie jest - rozebralem go tydzien temu i zaczalem poprawiac.
Tutaj mapa kończy się na wysokości Kedzierzyn-Kozle Azoty.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group