FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Pojezierze Gorzyńskie - błędne zależności do mapy
Autor Wiadomość
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 40 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 755
Skąd: Sierpc
Wysłany: 22-12-2017, 04:16   

Wujek 082 napisał/a:

Obrazek

U mnie po zainstalowaniu mapy Pojezierze Gorzyńskie wraz z paczkami wsporczymi pojawił się dość dziwny problem:

- przestały mi nagle działać wszystkie wcześniej zainstalowane (!) wagony pasażerskie i wiele innego taboru, np. szynobusy (np. SA134), w tym także część taboru wbudowanego w grę (np. niemieckie szynobusy 628). Gdy wszedłem w CMP, wszystkie niedziałające dodatki (tabor) po wybraniu na nich "pokaż błędy i ostrzeżenia" wykazują błąd braku siatki cienia (to co widać na screenie; oczywiście nie sprawdziłem wszystkich bo za dużo tego jest, ale te które sprawdziłem taki błąd wykazują).

Instalując starałem się nie nadpisywać już zainstalowanych dodatków (wybierałem opcję "pomiń").

Mimo to wygląda na to, że przy instalacji mapy z dodatkami coś się jednak nadpisało, być może właśnie jakaś siatka cienia z której korzystają te niedziałające teraz dodatki, albo coś innego w ten deseń.

Trainz Simulator 2010 Engineer's Edition b. 49933
Windows 10 Home 64-bit
HP Pavilion dv6-6030ew (Intel Core i5-2410M 2.3 GHz 3MB cache, 8 GB RAM DDR3 1333 MHz, AMD Radeon HD 6770M 1024 MB VRAM)

Ktoś miał może podobny problem albo ma pomysł jak temu zaradzić?
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 22-12-2017, 04:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
RBach 
znawca
Toromistrz



Pomógł: 232 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3704
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 22-12-2017, 10:08   

Aikozann napisał/a:
po wybraniu na nich "pokaż błędy i ostrzeżenia" wykazują błąd braku siatki cienia


Mistrzu, ale ty masz błędne zależności do dodatków. Sprawdzasz błędy samych wagonów, a błąd leży gdzieś niżej. Pewnie jakiś jeden wspólny enginespec czy coś ci się zbiesił. Najpierw sprawdź zależności, pokaż na liście i wtedy szukaj błędów. Polecam przypomnieć sobie, co znaczą ikonki w CMP :mrgreen:

Poza tym, zaraz po zainstalowaniu paczek, nawet pomijając istniejące, przełączasz się na zakładkę "dziś"/"today" i patrzysz, co ci wlazło i czy nie jest błędne. Oczywiście jeśli instalowałeś paczki wczoraj czy przedwczoraj, to musisz sobie przestawić datę w filtrach.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 22.12.2016
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 216 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4933
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-12-2017, 11:06   

Błędny jest towar pasażerowie i (chyba, nie pamiętam) dluzyca. Jest to towar wbudowany wiec wystepuje w kazdym wagonie. Co ciekawe, ten wyslany przez Wuja ma inny numer kuid niz tez co mialem ja u siebie mimo to cmp widzi go jako nowszą wersje
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT http://sdrv.ms/MO7RX9
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 403
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-12-2017, 11:10   

Jezeli chodzi o built-in to gdy zglasza bledy ja daje revert to original i jest ok.
Poza tym - jak pisal Radoslaw - installed today, dodatkowo jeszcze sprawdzam open for edit i przede wszystkim zaleznosci, bo to w nich najczesciej sie cos sypie.

Najogolniej moj schemat dzialania

date installed/faulty/missing dependancies i open for edit
dopiero jak te wszystkie miesjca nie zglaszaja bledow - odpalam mape
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 40 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 755
Skąd: Sierpc
Wysłany: 22-12-2017, 12:30   

Tak, macie rację, problem rzeczywiście leży najprawdopodobniej w nadpisaniu wbudowanego dodatku Pasażerowie (sprawdziłem tak jak mówiliście), wykazuje on błędy typu:
- brakuje pliku *.texture.txt dla tekstury źródłowej 'XXXXX.texture'
(gdzie "XXXXX" oznacza nazwę pliku tekstury, jest tu kilkadziesiąt takich błędów)
- znacznika 'enable-pfx-collisions' nie można użyć na kontenerze typu 'product'.

Potwierdza to dodatkowo fakt, iż błędy zaczęły wykazywać także niewidzialne stacje pasażerskie.

Niestety, otworzyłem ten dodatek do edycji, ale nie da się przywrócić wersji oryginalnej (odpowiednia opcja jest nieaktywna zarówno przed jak i po otwarciu do edycji i nie da się jej wybrać):


Da się skądś pobrać ten wbudowany dodatek Pasażerowie, żeby można było podmienić uszkodzony?
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 216 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4933
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-12-2017, 12:38   

masz go u siebie w CMP kliknij PPM na ten błędny i pokaż wersje pliku, tam wybierz którąś poprawną skopiuj zawartość prawidłowego towaru do błędnego, ale zostawiając ten nowy KUID
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT http://sdrv.ms/MO7RX9
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 40 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 755
Skąd: Sierpc
Wysłany: 22-12-2017, 13:14   

Nie pomogło. Otworzyłem w eksploratorze wersję oryginalną i wersję błędną, i skopiowałem wszystkie pliki z folderu oryginalnego dodatku do folderu błędnego dodatku (podmieniając te "błędne").

Co najdziwniejsze, teraz błędny dodatek Pasażerowie ma w CMP ikonkę "błędny", ale po wybraniu na nim opcji "pokaż błędy i ostrzeżenia" wyświetla "0 błędów, 0 ostrzeżeń":

Wagony jednak w grze w dalszym ciągu nie działają.
Czyli niby nie jest błędny, a jednak jest...

Może naprawa bazy danych coś pomoże?
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 22-12-2017, 13:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
RBach 
znawca
Toromistrz



Pomógł: 232 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3704
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 22-12-2017, 13:42   

Ja sobie tych pasażerów naprawiłem przy pomocy AssetX-a (zamiana pliku .texture na .tga i .texture.txt). A te dwa towary po prostu wywaliłem, bo to kolejna wersja tego samego KUID-u. I w ten sposób mam mapę bez żadnych braków i błędów.
Aikozann, a poczekaj trochę. Jeżeli naprawiłeś coś, co jest zależnością dla iluś tam innych dodatków, to pewnie leci walidacja. Niech skończy. Daj zakładkę "All"/"Wszystko" i niech przemieli. Wtedy zobacz. I proponuję temat przenieść gdzie indziej, bo ten wątek nie o tym :-) Mogę wydzielić, jeśli taka wola narodu :-D
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 22.12.2016
Ostatnio zmieniony przez RBach 22-12-2017, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 40 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 755
Skąd: Sierpc
Wysłany: 22-12-2017, 13:49   

Zdążyłem już puścić naprawę bazy danych, zobaczę jak skończy, może to pomoże.
Dobrze byłoby wydzielić, tylko trzeba jakiś dobry temat dać, żeby dokładnie sprecyzować problem - myślę że może się taki problem jeszcze zdarzyć nieraz.
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 46 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 796
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: 22-12-2017, 15:35   

U mnie po zainstalowaniu paczek wsporczych miałem 4 dodatki błędne i 1 błędną zależność. Po naprawie (rozdział .texture na .tga i .txt w PEVSoft Images2TGA) wszystko hula bezbłędnie :-D Wersja gry 2010 (zapomniałem dopisać).
Ostatnio zmieniony przez rysztur 22-12-2017, 15:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 40 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 755
Skąd: Sierpc
Wysłany: 22-12-2017, 17:38   

Zrobiłem tak, tj. teraz w folderze tego błędnego dodatku Pasażerowie są tylko pliki TGA i texture.txt, nie ma plików texture (skorzystałem z AssetX). Dalej wyświetla go jako błędny i wagony nie działają.

Tylko że najdziwniejsze jest to że po wybraniu "pokaż błędy i ostrzeżenia" wyświetla się "0 błędów, 0 ostrzeżeń", więc wygląda na to że powinien działać już dobrze.

Problem jest teraz chyba taki że CMP coś nie chce go zaakceptować, tj. niby nie ma on już błędów ale CMP ciągle klasyfikuje go jako błędny.

Jest jakiś sposób żeby wymusić "uaktualnienie" tego dodatku w CMP?

Puściłem znowu naprawę bazy danych, tym razem rozszerzoną, może to coś pomoże.
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 106 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3432
Skąd: Opole
Wysłany: 22-12-2017, 18:01   

U mnie błędy wykazywały tylko te dodatki w których była tarcica i dłużyca. O ile tarcica po usunięciu jakimś cudem zostawała jako tarcica, to za dłużyce nic nie wskakiwało. Po usunięciu obu felernych dodatków wagon w dalszym ciągu był błędny. Lekarstwem na to było otwarcie dodatku do edycji i wprowadzenie. Zostaje po takim potraktowaniu tylko żółty wykrzyknik i taki tekst: Ten składnik wymaga siatki cienia, której nie znaleziono w tabeli siatek.
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 216 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4933
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-12-2017, 19:38   

Wgraj tą wersje
http://hostuje.net/file.p...1208b3cdab511cb
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT http://sdrv.ms/MO7RX9
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 46 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 796
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: 22-12-2017, 20:05   

U mnie w TANE (żeby nie być gołosłownym):

Naprawa błędów zajęła mi ok 1 godziny.
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 40 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 755
Skąd: Sierpc
Wysłany: 23-12-2017, 00:28   

Już działa.

Chciałbym podzielić się tym jak to się udało naprawić, ale w sumie nie ma czym - w zasadzie to "samo się naprawiło"...
Wgrałem ten plik CDP od Żółwia i nie pomogło, dwa razy robiłem rozszerzoną naprawę bazy danych (już po naprawieniu dodatku) i też nic nie pomagało, a w końcu jak nie miałem pomysłu co dalej robić to zacząłem "na ślepo" klikać na tym "błędnym" dodatku (mimo że teoretycznie miał już on od kilku godzin "0 błędów, 0 ostrzeżeń", ale wciąż go pokazywało jako błędny) wielokrotnie Edycja>>Wprowadź (Ctrl+M), i za którymś razem (nie za pierwszym czy za drugim, było to chyba za dwudziestym którymś czy trzydziestym którymś razem) nagle CMP "łyknął" i ikonka błędu z dodatku Pasażerowie w końcu sama zniknęła...
Czyli w sumie wyszło na to że po raz kolejny kangurzy soft wykazał się sobie tylko znaną prawidłowością działania, bo pomimo że sam dodatek naprawiłem już de facto kilka godzin temu (ok. 17-tej, a jest już po północy, a dopiero teraz zaczęło działać) to wciąż CMP pokazywał go jako błędny, pomimo że sam CMP twierdził że wykazuje on "0 błędów, 0 ostrzeżeń". Nie pomagały naprawy bazy danych i inne tego typu zabiegi, a pomogło w końcu głupie wielokrotne klikanie na oślep "wprowadź"... Ot, Trainz w całej swej okazałości...

Tak czy inaczej, dziękuję wszystkim za pomoc, Wasze diagnozy i recepty były trafne, tylko CMP potrzebował kilku godzin żeby się skapnąć że dodatek jest już naprawiony...

W sumie już działa więc nie mam więcej do dodania w tym temacie.
Oficjalnym powodem problemów był więc błąd w pliku towaru Pasażerowie, a rozwiązanie sprowadzało się do naprawy tegoż pliku, no i potem czekania aż w końcu CMP łaskawie raczy uznać go za naprawiony.

Tak czy inaczej temat niech zostanie, może się jeszcze komuś przyda - rozwiązanie problemu jest tu opisane. Można ew. go przemianować na "nie działa całość taboru pasażerskiego" czy "naprawa towaru Pasażerowie", czy coś w ten deseń, na wypadek gdyby komuś się jeszcze to przytrafiło, może będzie łatwiej znaleźć (może się komuś zdarzyć nadpisanie dodatku Pasażerowie w innych okolicznościach, niekoniecznie związanych z mapą Pojezierze Gorzyńskie).

Jeszcze raz dzięki wszystkim.

BTW, tak na marginesie, zauważyłem jeszcze jedną ciekawostkę - mianowicie, gdy ten towar Pasażerowie CMP pokazywał jako błędny, nie tylko całość taboru pasażerskiego nie działała, zniknął też całkowicie z menu głównego gry moduł Samouczek/Tutorials:
http://www.mobygames.com/...-screenshot.jpg
- w ogóle zniknął kafelek Samouczek/Tutorial, natomiast gdy już udało się ten błędny dodatek naprawić, kafelek ten znowu się pojawił... Czyli w sumie wychodzi na to że towar Pasażerowie jest niezbędną zależnością do działania trybu samouczka w TS2010... Nie jest to specjalnie ważna informacja, bo i tak ten samouczek jest potrzebny jak krew z nosa. no ale jest dość ciekawe że uszkodzony towar Pasażerowie skutkuje nie tylko problemem z działaniem całego taboru pasażerskiego, ale też zdezaktywowaniem całego modułu w grze...
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 23-12-2017, 00:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
RBach 
znawca
Toromistrz



Pomógł: 232 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3704
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 23-12-2017, 09:19   

Aikozann napisał/a:

Czyli w sumie wyszło na to że po raz kolejny kangurzy soft wykazał się sobie tylko znaną prawidłowością działania, bo pomimo że sam dodatek naprawiłem już de facto kilka godzin temu (ok. 17-tej, a jest już po północy, a dopiero teraz zaczęło działać) to wciąż CMP pokazywał go jako błędny, pomimo że sam CMP twierdził że wykazuje on "0 błędów, 0 ostrzeżeń". Nie pomagały naprawy bazy danych i inne tego typu zabiegi, a pomogło w końcu głupie wielokrotne klikanie na oślep "wprowadź"... Ot, Trainz w całej swej okazałości...


Nie tylko "sobie znaną", bo jak kto czyta czasem moje wpisy, to zna pojęcie "walidacji". Więc ku przypomnieniu:
Trainz ma głupi (albo może i mądry, tylko denerwujący) zwyczaj sprawdzania kolejnych poziomów zależności przy poprawianiu dodatków. To, że sprawdza sam poprawiony czy też wgrany dodatek, to logiczne. Czyli robi to samo, co przy "pokaż błędy i ostrzeżenia" plus oczywiście wpis do bazy danych, że jest OK. Potem - sprawdza WSZYSTKIE dodatki, które są zależne od właśnie naprawionego (czyli jakby 1 poziom zależności w górę) - i też walidacja. Potem oczywiście dodatki zależne od dodatków 1 poziomu i tak dalej. I nie jest to zwykłe zaznaczenie, że "dodatek jest OK i jego zależności są OK", tylko pełna walidacja każdego pliczku.
Jeżeli błąd był w "pasażerach" i ten błąd został naprawiony to:
1. walidacja samych pasażerów
2. walidacja wszystkiego, co w zależnościach ma tych pasażerów (ładownie, wagony itd)
3. walidacja wszystkiego, co w zależnościach ma powyższe ładownie, wagony i inne z pkt 2 (czyli 99% map na przykład)
4. walidacja wszystkiego, co ma w zależnościach powyższe z pkt 3. (czyli do map będą to sesje)
i tak dalej, i tak dalej.
A na przykład w mojej sygnalizie - aktualizujesz skrypt - walidacja skryptu, potem walidacja wszystkiego z sygnalizy v5, potem walidacja map, gdzie jest użyta v5, potem sesje do tych map - i z update jednego dodatku wychodzi sprawdzenie paru tysięcy obiektów...
Oczywiście pełną sieć powiązań między dodatkami zna tylko CMP, a lista do walidacji powiększa się lawinowo. Jeżeli dodatek - przyczyna jest "popularny" w grze, to może to oznaczać walidację wszystkich innych dodatków :-) Czyli to samo, jakbyś na zakładce "all"/"wszystkie" w cmp zaznaczył całość i dał "pokaż błędy". Zrobi, owszem. Na SSD szybciej, ale jeśli masz "kręcioła" pod TRS - to i parę godzin... W tym czasie w oknach CMP status dodatków NIE JEST aktualizowany (czyli np ikonka dalej będzie z wykrzyknikiem), pomimo, że lista błędów jest pusta! Dopiero po zakończeniu całego procesu walidacji zostanie to odświeżone - stąd wrażenie, że nagle mu się "przypomniało", że dodatek jest OK.
Na koniec - ta sama procedura jest wykonywana, jeżeli na przykład doinstalujemy brak (na przykład brakowałoby tych naszych pasażerów), tyle, że status "wyjściowy" jest "brak zależności" a nie "błędne zależności".

Aikozann napisał/a:

BTW, tak na marginesie, zauważyłem jeszcze jedną ciekawostkę - mianowicie, gdy ten towar Pasażerowie CMP pokazywał jako błędny, nie tylko całość taboru pasażerskiego nie działała, zniknął też całkowicie z menu głównego gry moduł Samouczek/Tutorials:
http://www.mobygames.com/...-screenshot.jpg
- w ogóle zniknął kafelek Samouczek/Tutorial, natomiast gdy już udało się ten błędny dodatek naprawić, kafelek ten znowu się pojawił... Czyli w sumie wychodzi na to że towar Pasażerowie jest niezbędną zależnością do działania trybu samouczka w TS2010... Nie jest to specjalnie ważna informacja, bo i tak ten samouczek jest potrzebny jak krew z nosa. no ale jest dość ciekawe że uszkodzony towar Pasażerowie skutkuje nie tylko problemem z działaniem całego taboru pasażerskiego, ale też zdezaktywowaniem całego modułu w grze...


To się wiąże z powyższym. Błędny towar oznaczał błędne zależności w "samouczku", stąd ten się nie pokazał. Tak samo, jak "normalne" mapy z błędnymi zależnościami - pewne kategorie błędów w zależnościach do mapy powodują, że mapa na liście się nie pokaże. A czymże jest samouczek, jeśli nie mapą z odpowiednio spreparowaną "misją"?

To też było poruszane na forumie nie raz: Towary do wagonów muszą być bezbłędne wszystkie bez wyjątku. To wiadomo już od czasów TRS2004. Inaczej mogą nie działać ładownie, portale czy wręcz całe mapy (!) Jest tak, ponieważ do niektórych ładowni można dodać DOWOLNY towar, również z tych nie wbudowanych. Wtedy gra pobiera sobie pełną listę towarów i jeśli jakiś jest błędny to może się wykrzaczyć. Dlatego "profilaktycznie" to lubi nie działać wcale. Nawet mapy, gdzie niby tych ładowni czy portali nie ma. Nie działa i już. Tak więc, lepiej żeby towaru nie było niż żeby był błędny.

Podsumowując - to nie są żadne "czary" ani samowolka, a celowe działanie, tylko ukryte "pod maską", niewidoczne dla usera. Ale wystarczy włączyć sobie okna bazy (te takie DOS-owe) żeby widzieć, cy leci walidacja, czy chodzi TADaemon i inne takie.

Jasne? :-D

---------------------------------------------------------
Edyta:
Uprzedzając pytania kategorii "a w tanie tesh?":
Tak, w TANE też. Z tym że jest to mniej widoczne. Po prostu w oknie podglądu dodatku kręci się magiczne kółeczko a na górze ekranu po środku jest napis "precaching content" i lecą nr KUID. W oknie content managera na liście "Installed" też kółeczko i w prawym dolnym rogu pasek postępu. To są objawy walidacji w New Errorze.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 22.12.2016
Ostatnio zmieniony przez RBach 23-12-2017, 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group