FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Fragment lini 101 i 69
Autor Wiadomość
ryszard
znawca



Pomógł: 98 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3334
Skąd: Opole

Wysłany: 07-11-2017, 14:27   

Przecież napisałem, że przepisy zalecają, a nie nakazują, znaczy uwzględniają warunki lokalne :-P
 
 
 
MalignusPL
trainz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 375
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2017, 14:47   

No i jest Karpacz, ktory jest poza normami :)

@mati_689: grunt, ze sie udalo wyjasnic przyczyne stanu rzeczy. powodzenia w dalszym dlubaniu.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 07-11-2017, 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pietrek
znawca



Pomógł: 58 razy
Wiek: 53
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2018
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 07-11-2017, 18:28   

W jakimś sensie chciałbym nawiązać do podjazdów wziętych z rzeczywistych linii i niedoskonałości gry. W swojej mapie zrobionej w Hogu - czyli odwzorowującej rzeczywiste wysokości, powstał podjazd między stacjami Ciasna i Sieraków Sląski. w czasie zabawy Taborem Adamstana z bruttem 3200 byk nie dawał rady dojechać do Sierakowa. W rzeczywistości wyjeżdżając Z Lublińca jadąc 51 km z prędkością 60 km/h (szlakowa prędkość z lat 80-tych) tylko w niektórych miejscach trzeba było "ciągnąć" żeby pociąg nie zwalniał za bardzo. Generalnie jedzie się po spadku.
I teraz:
- czy gra realnie odwzorowuje siły ciężkości czy bezwładności mas wirtualnych pociągów?
- lub czy siły ciągu lokomotyw realnie odwzorowują uciąg jakim dysponują ich realne odpowiedniki?
Inaczej mówiąc czy wyjeżdżając taborem z gry na realne szlaki lokomotywy będą mogły prowadzić prawdziwe pociągi z ich bruttem. siłą bezwładności, pędem czy innymi warunkami lokalnymi.
Może wymagamy trochę za dużo od gry wyciskając z jej możliwości więcej niż 150% normy ;-)
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 47 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1428
Skąd: Lubin
Wysłany: 07-11-2017, 18:42   

Siły pociągowe w moich lokomotywach są realne. Natomiast wbudowane silniki wagonów mają bardzo duże opory ruchu - moim zdaniem znacznie zawyżone. Ponadto są one cały czas nieco przyhamowane, bo wymagają chyba 6.3atm w przewodzie do wyluzowania - ale akurat to nie robi takiej róznicy, bo hamulce z kolei są w nich bardzo słabe. Tak więc w praktyce prowadząc ciężki skład towarowy na wbudowanych enginespecach z jednej strony mamy utrudnione rozpędzanie z powodu zawyżonych oporów toczenia, a z drugiej - hamujemy praktycznie samym lokiem.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2,SM/SP/SU42
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 707
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-11-2017, 19:13   

A co by było, gdyba loki ADHD miały ciśnienie w PG równe temu z gry? W grze przeładowanie raczej nie grozi ;-) , a uprościłoby współpracę z taborem na domyślnym silniku.
Takie pytanie laika... :?:
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 47 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1428
Skąd: Lubin
Wysłany: 07-11-2017, 19:50   

Proponuję raczej podpiąć mój silnik pod wagony ;-) Tak naprawdę tym wbudowanym hamowanie nie robi różnicy, bo mają brake-ratio wpisane bodajże 1000, gdzie loki domyślnie mają 55000, czyli praktycznie i tak nie hamują ;-) One chyba te hamulce mają tylko po to, żeby nie zbiegały luzem :P
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2,SM/SP/SU42
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 07-11-2017, 19:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
mati_689 
super user


Wiek: 20
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 106
Skąd: Zamość
Wysłany: 08-01-2018, 22:45   

Cześć. Nie mogąc dokończyć odcinka Dziewięcierz-Werchrata przerzuciłem się na kolejny. Werchrata jest położona w miejscu z ciekawym terenem. Stacja za czasów świetności była dużym punktem przeładunkowym. Odbywał się także ruch pasażerski, który trwa nadal. Aktualnie ruch graniczny jest bardzo mały. Posiada ona tory szerokie oraz normalne, oraz także punkt załadunkowy węgla dla pociągów ukraińskich. Od strony granicy państwa znajduje się rampa aby przeładowywać ze składu polskiego na ukraiński lub na odwrót. Generalnie jest to póki co najciekawsza stacja jaką zrobiłem na tej mapie (Bełżec jest chyba nieco większy, ale jeszcze się nie zabieram za jego budowę, także nic nie sprawdzałem). Natomiast Siedliska stały się przystankiem na linii 101, ponieważ zaistniała konieczność budowy torów na odcinku Werchrata - Hrebenne. Powodem była zmiana granic państwa w 1945r. Zapraszam na screeny :->









Wyjazd z Werchraty:


Linia 101 odbija w lewo natomiast tor prawy prowadzi do granicy z Ukrainą:


Tuż przy granicy (wieś Prusie):


Wjeżdżamy w las, który ciągnie się aż do Siedlisk:




W tym dokładnie miejscu mamy granicę województwa Lubelskiego i Podkarpackiego:


Coraz bliżej Siedlisk:




Oraz same Siedliska Tomaszowskie:


Dziękuję za uwagę :-D
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualnie prace: Dziewięcierz-Werchrata)
 
 
 
Bob 
user



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 91
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 08-01-2018, 23:14   

Powiem tak: Masz bardzo fajny styl, pięknie wszystko wygląda, lecz nie używaj tych nie wiadomo jakiś drzew. Mówię o tych dziwakach jak na tym skrinie: http://trainzimage.pl/image/5M1 (chodzi mi o to coś po prawej).
Chyba trochę przesadziłeś z kwiatami, kolory aż kują mnie w oczy. Spróbuj używać ciemniejszych kolorów, lub lepiej je komponuj (?)
http://trainzimage.pl/image/5Ml dziwnie wyglądą jak jest raz ciemny raz jaskrawy.
Na koniec porób trochę górek w lasach, żeby nie był taki płaski i zamień podsypy na całe z trawy.
 
 
 
mati_689 
super user


Wiek: 20
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 106
Skąd: Zamość
Wysłany: 10-01-2018, 20:32   

Bob napisał/a:
Nie używaj tych nie wiadomo jakiś drzew. Mówię o tych dziwakach jak na tym skrinie: http://trainzimage.pl/image/5M1 (chodzi mi o to coś po prawej). Chyba trochę przesadziłeś z kwiatami, kolory aż kują mnie w oczy. Spróbuj używać ciemniejszych kolorów, lub lepiej je komponuj (?)


Drzewa, krzaki JVC. Mają taki mankament, że z daleka wyglądają dość dziwnie, ale z bliska prezentują się całkiem dobrze (jak dla mnie). To samo tyczy się trawy. Aktualnie używam takiej. która ma bardzo małą odległość rysowania i pojawia się kilka metrów przed pociągiem co stwarza bardzo zły efekt (oczywiście idzie do wymiany) O rośliny i tak nie trzeba się martwić bo całą mapę po ukończeniu czeka potężna optymalizacja więc dużo pójdzie do usunięcia lub na podmianę :-D

Bob napisał/a:
http://trainzimage.pl/image/5Ml dziwnie wygląda jak jest raz ciemny raz jaskrawy.


To własnie mankament tych roślin o którym mówiłem, widać też jak trawa jest krótko rysowana przez grę
Bob napisał/a:
Na koniec porób trochę górek w lasach, żeby nie był taki płaski i zamień podsypy na całe z trawy.


Wszystkie upiększania itp zacznę po zakończeniu budowy mapy. Czeka także teksturowanie gdzieniegdzie. A co do nasypów jak znajdę jakieś odpowiednie to zostaną wymienione :-)
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualnie prace: Dziewięcierz-Werchrata)
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 98 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3334
Skąd: Opole

Wysłany: 10-01-2018, 21:09   

http://trainzimage.pl/image/5MF
http://trainzimage.pl/image/5MS
Pewny jesteś tego asfaltu na przejeździe? Na drugim chyba brakuje płyt przejazdowych.
 
 
 
mati_689 
super user


Wiek: 20
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 106
Skąd: Zamość
Wysłany: 10-01-2018, 21:24   

ryszard napisał/a:
http://trainzimage.pl/image/5MF
http://trainzimage.pl/image/5MS
Pewny jesteś tego asfaltu na przejeździe? Na drugim chyba brakuje płyt przejazdowych.


Ta gra potrafi wpływać na kreatywność twórcy :-D Dlaczego? Zastosowałem tutaj asfalt, ponieważ tor w tym miejscu jest bardzo pochylony. Więc ułożone płyty tworzyły bardzo nieetyczne schodki, także usiałem jakoś je zastąpić. Padło na asfalt.

W przypadku drugiego screena brak płyt nie jest błędem. W tamtym miejscu jest "dziki" przejazd. Zastanawiałem się czy go robić, a że chcę zrobić mapę jak najbardziej szczegółowo nie mogłem go sobie odpuścić :-D
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualnie prace: Dziewięcierz-Werchrata)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group