FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Korsze - Ełk - Olecko
Autor Wiadomość
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 298 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4303
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 13-04-2021, 10:56   

Jamal, dwa tematy:

Pierwszy, to obiecany odcinek mędzenia - o świetle :-)

https://youtu.be/0b1eNug4S8w

Drugi: Jeżeli dziwnie działa ci system przejazdowy (zwłaszcza gongi), to pobierz aktualizacje:

http://trainz.krb.com.pl/...-by-traxx-i-uaz

http://trainz.krb.com.pl/...y-paczka-bazowa

http://trainz.krb.com.pl/...echaniczne-beta

Po zainstalowaniu nadpisz.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1904
Skąd: Zabrze

Wysłany: 13-04-2021, 12:45   

Wielkie dzieki Radku,
Dzis wieczorem sie tym zajme :)
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1904
Skąd: Zabrze

Wysłany: 13-04-2021, 23:51   

RBach napisał/a:
Po zainstalowaniu nadpisz.

Jak mam nadpisać? Jak tylko zainstalowałem, tak wszystko się wysypało... Każdy z zainstalowanych dodatków jest błędny... Co mam robić? Znowu straciłem wszystkie dodatko przejazdowe...
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 298 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4303
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 14-04-2021, 09:32   

Jamal napisał/a:

Jak mam nadpisać? Jak tylko zainstalowałem, tak wszystko się wysypało... Każdy z zainstalowanych dodatków jest błędny... Co mam robić? Znowu straciłem wszystkie dodatko przejazdowe...


Zacząłbym od podawania konkretnych informacji :-)

"Wszystko błędne" to strasznie niewiele mówi. To, że dodatki są na czerwono, to dopiero początek. Same dodatki są błędne (faulty)? Mają błędne zależności (faultuy dependences)? Mają braki (missing dependences)?
Jeżeli nie podasz takich informacji, to nawet nie wiadomo, od czego zacząć pomaganie.

P.s. Przed chwilą wrzuciłem te trzy paczki. Są BEZBŁĘDNE w TS19. Pamiętaj, że w dodatkach mogą być zależności, które już masz, ale w starszej wersji.
Tu obstawiam, że zainstalowały się wszystkie rogatki i sygnalizatory (od razu, bez zatwierdzania, bo ich nie miałeś wcale) a biblioteki meshy/skryptów już były i nowe ich wersje wylądowały w Otwarte do edycji.
To działa tak, że jeżeli jedna wersja (starsza) jest już zainstalowana a nowsza (z tym samym kuidem) jest otwarta do edycji, to dodatki "widzą" cały czas tą starszą! Więc jeżeli zainstalowane np sygnalizatory ssp potrzebowały coś, co było w nowszej wersji bibliotek, to walą błędy, bo "jeszcze nie widzą" tej nowszej. Widzą starszą, w której nie ma tego, co one potrzebują. Nowsza jest wgrana, ale wisi jako Otwarta do edycji. Dopiero jak tą otwartą do edycji zatwierdzisz, to ona staje się "widoczna dla dodatków". Przed zatwierdzeniem zawsze jest "ważna" ta, która była wcześniej.

Tak samo jest przy edycji - otwierając jakiś dodatek do edycji, gra tworzy jego kopię w folderze Editing. Oryginał dalej jest "gdzieś tam" na dysku, edycję robi się na kopii. I dopóki nie zatwierdzisz zmian, to ten oryginał cały czas jes "ważny".
Tu zamiast otwierać do edycji, gra od razu wrzuca nową wersję do Edtitng.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1904
Skąd: Zabrze

Wysłany: 14-04-2021, 14:02   

Dzięki Radku za wyjaśnienia. Takiemu staremu prykowi, jak ja, co rzuca grę na kilka lat, było to potrzebne. Otóż zgłębiłem te cholerne dodatki (mimo, że wyslałeś mi je od nowa, to wciąż wykazują jako błędne) i okazało się, że dla nich błędne są zależności i to konkretnie dwie zależności:

<kuid:523:19723508> TANE Trk 1TW Mesh

błąd brzmi:

; <kuid:523:19723508> : Sprawdzanie poprawności <kuid:523:19723508>
- <kuid:523:19723508> : VE65: Brak pliku *.texture.txt dla zasobu tekstury „ballast_diffuse copy-ballast_diffuse copy.texture”.
- <kuid:523:19723508> : VE65: Brak pliku *.texture.txt dla zasobu tekstury „ballast_normal-ballast_normal.texture”.
- <kuid:523:19723508> : VE65: Brak pliku *.texture.txt dla zasobu tekstury „rail copy-rail copy.texture”.
- <kuid:523:19723508> : VE65: Brak pliku *.texture.txt dla zasobu tekstury „rail copy.texture”.
- <kuid:523:19723508> : VE65: Brak pliku *.texture.txt dla zasobu tekstury „rail_normal-rail_normal.texture”.


a druga błędna zależność to:

<kuid2:30671:69012:2> protolars

błąd brzmi:

; <kuid2:30671:69012:2> : Sprawdzanie poprawności <kuid2:30671:69012:2>
! <kuid2:30671:69012:2> : VE48: Dodatek używa przestarzałego numeru trainz-build. Numery trainz-build poniżej 3.5 nie są już wspierane.
! <kuid2:30671:69012:2> : VE62: Brak wymaganego kontenera „thumbnails”.
- <kuid2:30671:69012:2> : VE65: Brak pliku *.texture.txt dla zasobu tekstury „protolars.texture”.


Jak sobie mam z tym poradzić? Możesz mi najlepiej wysłać oba dodatki sprawne?
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 298 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4303
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 14-04-2021, 14:37   

Jamal napisał/a:

Jak sobie mam z tym poradzić?


Kliknij prawym myszem w każdy z tych dwóch błędnych i daj Revert to original. Te dodatki są wbudowane w grę i nie powinno się ich nadpisywać. Jeżeli będą miały błędne zależności, to każdy z prawokliku i wybierz Show dependencies recursively i temu, co się pokaże, też dajesz Revert to original.

Na przyszłość - jeżeli dostajesz coś od kogoś i zatwierdzasz otwarte do edycji, to NIE WOLNO nadpisać niczego, co jest "Base" albo "Built-in". Czyli otwierasz zakładkę Open for edit, sortujesz w/g Status-u i jeżeli coś jest wbudowane albo bazowe to robisz im Revert unsubmitted edits (lub odpowiednio po polsku). Zatwierdzasz (Submit edits) tylko tym, które mają status Modified open for edit.

Jamal napisał/a:
Możesz mi najlepiej wysłać oba dodatki sprawne?


Nie, z powodu wyżej podanego. Jeżeli ja (lub ktokolwiek inny) ci to wyśle, to po zainstalowaniu dalej będziesz miał błędne, mimo że u wysyłającego były ok!
Jedyna metoda, to przywrócenie do oryginału.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
Ostatnio zmieniony przez RBach 14-04-2021, 14:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1904
Skąd: Zabrze

Wysłany: 14-04-2021, 14:54   

Protolars udało się ściągnąć i nadpisać, a drugi dodatek, tak jak mówiłeś jest wbudowany i nie mogłem tego zrobić. Poszedłem za twoją radą i mam gotową bez błędów mapkę :)
Wreszcie po tych perturbacjach mogę zabierać się dziś wieczorem za kontynuowanie budowy do Kętrzyna :)

P.s. do wszystkich czytających: jeśli ma ktoś materiały, albo ma dostęp do kogoś, kto owe materiały ma dla zbudowania dworca w Kętrzynie, to będę wdzięczny! To samo z dworcem w Korszach. Właśnie dzięki dedykom mapki realne nabierają prawdziwej wartości!
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 61 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1675
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-04-2021, 15:36   

Ja ze swojej strony tylko powiem, że znalazłem na dysku paczkę zdjęć dworca Sterławki Wielkie - być może nawet to Ty mi ją kiedyś wysyłałeś - więc postaram się w miarę możliwości zrobić model.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 14-04-2021, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1904
Skąd: Zabrze

Wysłany: 14-04-2021, 16:26   

adamstan napisał/a:
Ja ze swojej strony tylko powiem, że znalazłem na dysku paczkę zdjęć dworca Sterławki Wielkie - być może nawet to Ty mi ją kiedyś wysyłałeś - więc postaram się w miarę możliwości zrobić model.

Wielkie dzięki Adam! Na pewno znajdzie się na mapce! :)
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 64 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2006
Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 16-04-2021, 15:58   

Skany tabel 510, 512, 514, 515 i 535 z roczników 1996/1997, 2000/2001, 2002 oraz 2005/2006. Jak Jamal skończy budowanie mapy to będą do sesji.

>>>LINK TYMCZASOWY<<<
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1904
Skąd: Zabrze

Wysłany: 16-04-2021, 22:19   

Baaaaardzo Pawle ci dziękuję! To z pewnością zagości na sesjach, które powstaną!
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1904
Skąd: Zabrze

Wysłany: 22-04-2021, 22:44   

Oto kolejny film z przejażdżki pośpiesznym z Ełku do Giżycka już po nowej scenerii i nowym oświetleniu :)

_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 64 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2006
Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 23-04-2021, 09:09   

Mapa rewelka, czuć ten klimat, to jest to.

Tylko dlaczego wajcha na rozruchu i hamulec gdzieś w kosmosie? :-)
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 61 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1675
Skąd: Lubin
Wysłany: 23-04-2021, 10:21   

Pawel_15 napisał/a:
Mapa rewelka, czuć ten klimat, to jest to.

Tylko dlaczego wajcha na rozruchu i hamulec gdzieś w kosmosie? :-)


W trawniku SP3 jakoś ciężko się trafia w te niewidzialne przełączniki do kluczy.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1904
Skąd: Zabrze

Wysłany: 23-04-2021, 11:36   

Adam ma rację. Tam jest jakiś bug. Klucz się przestawia w tle, ale wizualnie tkwi on w rozruchu. Co do dźwigni hamulca, to po wyluzowaniu jest w odcięciu. Nie wiem, czy to ok, czy zostawić na luzowaniu.
Zwróciłem też uwagę na wideo na YT. Strasznie mi tam film zacina. Nie wiem, czy to wina internetu, czy jak. Normalnie jazda jest bez żadnych zacięć nawet podczas nagrywania. Dopiero na YT po przetworzeniu mi zacina i nie mam pojęcia, czym to jest spowodowane.

EDIT: to nie jest wina YT, tylko wina samego nagrania. Jak odtwarzam u siebie oryginał, to strasznie mi tnie, jak na YT! Masakra! To OBS studio używałem i widać coś tu nie gra... :(
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 23-04-2021, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 64 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2006
Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 23-04-2021, 12:49   

Obojętnie czy OBS czy Bandicam czy inny to na YT zawsze będzie lipa. Ich kodeki są do bani.
Co do samej jakości nagrania. Metodą prób i błędów musisz próbować kiedy będzie zadowalająca jakość w grze i na nagraniu. Zejdź w dół z ustawieniami i będzie taka jakość jak na moim ostatnim cabview
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 298 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4303
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 23-04-2021, 12:52   

Jamal napisał/a:
To OBS studio używałem i widać coś tu nie gra... :(


Wejdź w Ustawienia->Wyjście i w sekcji Streaming zmień enkoder na sprzętowy. Jeżeli masz kartę NVidii to na NVEnc. Jeżeli nie, to na taki, jaki tam będzie dostępny. To spowoduje, że nagrywanie nie będzie obciążało procesora kompa- karty NVidia mają sprzętowy enkoder zaszyty w GPU, więc to nie wpływa na wydajność grafiki jako takiej.
Domyślnie jest tam programowy, który zżera CPU, do tego chodzi Trainz, który też zżera CPU i w sumie wszystko się tnie.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1904
Skąd: Zabrze

Wysłany: 29-04-2021, 21:18   

No sami zobaczcie... Ja się chyba poddaję... Niektóre łuki nie chcą się spasować! Tory są połączone, ale jakby bez sensu! Część łuków ładnie się wpasowuje, a część za Chiny Ludowe nie chce tak płynnie się połączyć, tylko schodkowo! Kompletna porażka!! Rozdzielam, likwiduję, przesuwał, łączę, dzielę i znów łączę i cały czaas ten sam badziew... Komletnie nie wiem, co na to wpływa. I tak mam w większości łączeń!







Lepiej byłoby chyba zostawić całą mapę bez przechyłek, bo praktycznie wszystko mam gotowe, a z każdym nowym pomysłem coś nie idzie... Sypie się... Co sądzicie?
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Steamstan 
user


Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 79
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-04-2021, 21:32   

A jakby podmienić tor na jakiś inny, i potem z powrotem zmienić na ten pierwszy? Po drodze może zapisać i ponownie uruchomić TSa?
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1904
Skąd: Zabrze

Wysłany: 29-04-2021, 21:54   

Steamstan napisał/a:
A jakby podmienić tor na jakiś inny, i potem z powrotem zmienić na ten pierwszy? Po drodze może zapisać i ponownie uruchomić TSa?

Tor taki, a nie inny. Nie ma możliwości wymiany na inny tor, bo dokładnie te były tam realnie. Ale wszystkie pozostałe zabiegi już robiłem... :(
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 64 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2006
Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 29-04-2021, 22:03   

A może kliknąć ustawienia wysokości węzła? Węzeł zrobi się żółty a tor będzie bez schodków. Teoretycznie rzecz jasna - bawiłem się tym dla sprawdzenia patentu i było OK. Na starych mapach ten patent z wysokością węzłów zawsze działał.
 
 
Steamstan 
user


Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 79
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-04-2021, 22:04   

Jamal napisał/a:
Steamstan napisał/a:
A jakby podmienić tor na jakiś inny, i potem z powrotem zmienić na ten pierwszy? Po drodze może zapisać i ponownie uruchomić TSa?

Tor taki, a nie inny. Nie ma możliwości wymiany na inny tor, bo dokładnie te były tam realnie. Ale wszystkie pozostałe zabiegi już robiłem... :(


Realny w sensie jak na zdjęciach, czy na innych nie działa przechyłka?
W innych przypadkach z tego co pamiętam to pomagało właśnie żeby dodatek #1 zamienić na analogiczny (żeby też obsługiwał przechyłkę, rozjazdy itd) dodatek #2, po czym z powrotem zamienić na dodatek #1.
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1904
Skąd: Zabrze

Wysłany: 05-05-2021, 00:04   

Poniżej 7,5 km bezludnych terenów pełnych lasów, pól uprawnych, łąk. Pozostało już zaledwie 1,5km do wjazdu na stację Kętrzyn.



























_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 73 razy
Wiek: 29
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1516
Skąd: Knurów

Wysłany: 05-05-2021, 16:13   

Co tu dużo mówić... Prawdziwego fachowca poznasz po screenshotach jego :mrgreen: Zabieg z podmianą na trzęsące się drzewka, to bardzo dobry pomysł. Przy twoich ustawieniach mapa prezentuje się fantastycznie. Nie mogę się doczekać kiedy będę mógł wziąć kredyt na nowego lapka żeby sobie po niej pośmigać :lol:
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1904
Skąd: Zabrze

Wysłany: 05-05-2021, 19:04   

Dzięki! :)
Korzystając z okazji proszę Was o dedyki dla mojej mapki:
    - dworce w Ketrzynie i Korszach oraz Olecku - one są najważniejsze
    - dworzec w Sterławkach Wielkich zrobi Adamstan, czekam na niego
    - wszelkie nastawnie, magazyny po drodze, jeśli ktoś ma materiały
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 05-05-2021, 19:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group