Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 528 Skąd: Noreg
Wysłany: 12-12-2021, 22:03
Kiedy mi w piaskownicy dobrze. Mogę sobie wrzucać niedorobione skriny z niedokonczonej mapy i nikt mi nie będzie robił wykładow, że nie wypada ;)
W Głuchołazach powoli robi się klimatycznie :)
W porannym słońcu popiskując na kolejnych eskach poranny osobowy z Głuchołaz-Zdroju do Nysy przystaje w Głuchołazach-Mieście. Na niewidocznej skarpie po lewej biegnie linia do Mikulovic.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 12-12-2021, 22:19, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 528 Skąd: Noreg
Wysłany: 14-12-2021, 16:07
Dróżnicy przejazdowi w takich Głuchołazach, to się jednak narobią:
Dla pociągów do Nysy rogatki obsługujemy z peronu, dla pociągów do Mikulovic, trzeba się wdrapać na nasyp, zaś same szlabany są dobre 200m dalej
Po przejechaniu pociągu można wrócić do budki, a oddalający się motorak przechodzi pod opiekę kolejnego posterunku
Tam jest tak jakby bardziej luksusowo, prywatny peron, miejsce parkingowe i dwa przejazdy do obskoczenia, ten przed peronem w ciągu Powstańców Śląskich
i ten za peronem, na ul. Karłowicza.
W sumie fajnie będzie, jak się skonfiguruje te wszystko i będzie gęgało po kolei w różnych częściach miasta na różnych liniach
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 14-12-2021, 16:08, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 03 Lip 2017 Posty: 137 Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-12-2021, 22:49
@MalignusPL mógłbym prosić o kilka fotek Twojej cukrowni? Sam planuje zrobic na swojej mapce, lecz szukam inspiracji, a zdjęcia Twojego zakładu niestety zniknęły i pokazują się tylko jako niewyraźne obrazki w wyszukiwarce Google.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 528 Skąd: Noreg
Wysłany: 03-01-2022, 22:18
Arek3009 napisał/a:
@MalignusPL mógłbym prosić o kilka fotek Twojej cukrowni? Sam planuje zrobic na swojej mapce, lecz szukam inspiracji, a zdjęcia Twojego zakładu niestety zniknęły i pokazują się tylko jako niewyraźne obrazki w wyszukiwarce Google.
Z grubsza ukończoną mam cukrownię w Polskiej Cerekwi. Widok ogólny od strony stacji.
Po lewej jedna z bram wjazdowych. Osobna dla ciężarówek wjeżdżających, osobna dla wyjeżdżających. Taśmociągi przy ciężarówkach to miejsce zrzutu i przechowywania kamienia wapiennego. W tle widać wieżę oraz komin wapiennika, w którym się go wypala dla otrzymania wapna i dalej mleka wapiennego.
Ten sam plac. Swoją drogą strasznie mozolne było odwzorowanie terenu z racji różnych poziomów gruntu. Na pierwszym planie waga samochodowa. Czerwony budynek ze spadzistym dachem to magazyn cukru. Po prawej stronie znowu wapiennik. Za wagą wystaje zakładowa remiza straży pożarnej
Miejsce zrzutu osadu defekosaturacyjnego powstającego przy wytrącaniu węglanu wapnia. Sprzedawany na nawóz. Czerwone budynki w tle to kolejne magazyny cukru.
Miejsce ładowania surowca do wapiennika
Płuczka buraczana. Buraki ładowane są metodą grawitacyjną i po wstępnym oczyszczeniu taśmociągiem jadą do hali, w której są przerabiane na krajankę.
I bez taboru. Widać spadek w kierunku płuczki, taśmociągi, magazyny.
Wspomniane taśmociągi prowadzą do hali w której znajdują się m.in: krajalnica, dyfuzor, saturator, błotniarka, wirówka oraz wyparka. Z hali odpowienio wychodzi: melasa (ładowana do cystern), cukier (taśmociągami do magazynów), błoto/osad - rurami do osadników. To co dymi po prawej, to luźna wariacja chłodni turbin. Szary kloc po prawej to hala pomp.
Jeden z dwóch składów opału. Na murze oporowym magazyny cukru, taśmociągi, zakładowa elektrownia. Okrągłe zbiorniki w których przechowywana jest melasa.
Widok z placu buraczanego w kierunku magazynów.
Od strony bramy wjazdowej. Po lewej magazyny cukru, taśmociągi transportujące finalny produkt. W oddali składy opału i na końcu zakładowa lokomotywownia. Kilka torów do przyjmowania i wyprowadzania wagonów na stację.
Ogólnie w kwestii kolejowej wagonami przyjeżdżają buraki oraz opał. Cysternami wyjeżdza melasa. Gagsami wyjeżdża cukier. Reszta surowców dostarczana jest transportem kołowym. W sumie możliwe jest jeszcze przywożenie koleją kamienia wapiennego.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 03-01-2022, 22:32, w całości zmieniany 7 razy
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 03 Lip 2017 Posty: 137 Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2022, 15:06
Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź, na pewno znalazłem coś dla siebie :)
Do tej pory wzorowałem się na poniższym filmiku :)
https://www.youtube.com/watch?v=XcL2a7pck0w
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 528 Skąd: Noreg
Wysłany: 02-02-2022, 20:54
W Zachodnim na razie bez fajerwerków. Poki co dlubie okolice lokomotywowni i wyjazd na Azoty, o czym - mam nadzieje - wkrotce.
Tarcze ostrzegawcze z perspektywy peronu Kedzierzyna-Kozla Przystanku. Dalej most na Odrze
i semafory wjazdowe
pierwsze rozjazdy, po lewej magazyn i sklad opalu
Poczatek peronow 1 (dla pociagow z kier. Nysy i Baborowa) 2 (pociagi w kierunku Nysy) i 3 (drewniany, dla pociagow do Baborowa). Po prawej ogrodzenie bocznicy prefabetu/betoniarni, pozniej centrozlomu)
Dworzec, perony, widok w kier. Twardawy/Baborowa
Po lewej pierwsza nastawnia, po prawej pozniejsza, budynki towarzyszace
Widok w kierunku przeciwnym
Dworzec, perony, widok w kierunku Przysatnku/Portu
Wjazd od strony Twardawy
Miejsce, w ktorym od Podsudeckiej oddziela sie linia do Baborowa, widok na osiedle
Czesc towarowa, nastawnia i bocznica przemyslowa
Betoniarnia, prefabet od strony Odry (KK Przystanek)
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 02-02-2022, 20:58, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 528 Skąd: Noreg
Wysłany: 07-02-2022, 18:47
Posterunek odg. Stare Koźle. W jego obrębie znajduja się także perony przystanku osobowego Kędzierzyn Azoty.
Widok w stronę Bierawy (za plecami Kędzierzyn-Koźle). Semafory wjazdowe od lewej dla pociągów nadjeżdżających od Nowej Wsi (z pominięciem stacji w Kędzierzynie), z prawej dla składów z rejonu KKB (generalnie raczej używany przez pociągi osobwe wjeżdżające do Kędzierzyna (w perony 1, 1a).
Po prawej semafor wjazdowy dla pociągów z Kędzierzyna. Semafor po lewej dla pociągów towarowych z rejonu KKB
Widok ogólny od strony Kędzierzyna. Posterunek służy do segregowania ruchu na wjeździe od strony Bierawy (pociągi z Rybnika, Raciborza, Chałupek)
Widok w kierunku Kędzierzyna
Wskaźnik W4 przy peronie 1 przystanku Kędzierzyn-Koźle Azoty.
Budynek dworcowy w jakże popularnym stylu romantycznej ruiny a la PKP. Oprócz tego przy peronach murowane wiaty i kładka umożliająca przejście między peronami.
Widok w kierunku Starego Koźla i Kędzierzyna
Semafory wjazdowe od strony Bierawy. Po prawej zdeelektryfikowany tor wyciągowy z zakładów chemicznych
Kibel do Raciborza, po prawej końcówka bocznicy zakładów chemicznych.
Ani Bierawy ani zakładów chemicznych nie przewiduję ;) Sam sytem bocznic ma 75km. Semafory wjazdowe są praktycznie końcem mapy z tej strony. Ew. powstanie szkielet stacji w Bierawie jako punkt do przyjmowania AI.
Wszystkie cztery tory, które zejdą się obok nastawni.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 07-02-2022, 19:16, w całości zmieniany 6 razy
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 290 Skąd: Katowice
Wysłany: 21-04-2022, 21:43
Tak z rozpędu nie patrzyłem na jaki temat wchodzę i wyskoczyły mi obrazki to przez chwilę dałem się oszukać i myślałem, że to real zdjęcia a nie screeny
Wiek: 29 Dołączył: 01 Sie 2021 Posty: 7 Skąd: Kędzierzyn-Kożle
Wysłany: 20-06-2022, 12:01
Co niesamowitego !! To wszystko wygląda jak ze zdjęć ! Szanuję za ciężką pracę ! Oby ta praca ukazała się jako dodatek do gry. Pytanie takie, zkąd mogę pobrać model dworca i nastawni z Kożla Zachodniego ??
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 528 Skąd: Noreg
Wysłany: 13-08-2022, 15:54
Nie mozesz - nie sa wydane. Jak juz niektorzy wiedza mam kolejny przestoj i przez dluzszy czas nie bede dlubal w ogole. Jak tylko zyciowo wszystko wskoczy na swoje tory wroce do tematu.
Nie wiem gdzie? Kiedy? I jak zrobiłeś tak fantastyczne fotki ale chciałbym ich więcej zobaczyć - już zaczynałem szukać tych pociągów którymi Ja do Raciborza mam okazję jeździć.
Piękna robota.
Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: GoP
Wysłany: 02-03-2023, 20:41
Z wielką przyjemnością oglądam Twoje obrazki :).
Te Samborowice to tło czy zbudowałeś miejscowość sam?
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 528 Skąd: Noreg
Wysłany: 02-03-2023, 20:46
Mieszanka teł, budynków i roślinnosci.
Wiekszosc znajdujacych sie na dalszym planie wioch w ten sposob buduje.
Glowny szkielet ulic i rozmieszczenie domow mniej wiecej sie zgadza, a reszta dla zapelnienia planu i dodania glebi.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 02-03-2023, 20:49, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3889 Skąd: Opole
Wysłany: 03-03-2023, 14:55
Wspaniale uchwycony ten klimat linii z tamtych lat. Linia lokalna, czas płynie swoim rytmem, bez pośpiechu, stacyjki na których jeszcze coś się dzieje ale widać że to już ich koniec. Wtedy to jeszcze wszystko było w miarę zadbane, dworce i magazyny jeszcze nie "ozdobione" malarstwem pseudo artystów. Z przyjemnością się to ogląda, a co dopiero będzie jak się człowiek zaznajomi z mapą na żywo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach