FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
TS2009
Autor Wiadomość
erniesouchak
zaawansowany
I po co to wszystko?


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 808
Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 28-09-2009, 12:05   

Kilan ale jednemu nie zaprzeczysz - alfa w szarosci od 2004 byla be, to ludzie popelnili blad ladujac sie w nia. Nie zeby mi sie usmiechalo ciecie skalpelem jakie odwalil Auran w tej akurat kwestii, ale akurat ta technologia jest nieoptymalna pod wzgledem wydajnosci (dochodzi uzycie CPU zeby sortowac kolejnosc przezroczystosci, co i tak w przypadku Jet'a jest katastrofa) i cos z tym zrobili.
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-09-2009, 12:23   

erniesouchak napisał/a:
Kilan ale jednemu nie zaprzeczysz - alfa w szarosci od 2004 byla be, to ludzie popelnili blad ladujac sie w nia. Nie zeby mi sie usmiechalo ciecie skalpelem jakie odwalil Auran w tej akurat kwestii, ale akurat ta technologia jest nieoptymalna pod wzgledem wydajnosci (dochodzi uzycie CPU zeby sortowac kolejnosc przezroczystosci, co i tak w przypadku Jet'a jest katastrofa) i cos z tym zrobili.

Dodatkowo karty graficzne mają problem w wygładzaniu (antialiasing) alfy w szarościach, co znacznie spowalnia sprzęt. BTW: szkoda tylko, że włączając AA w TS2009SP2 nie można robić screenshotów, ale to inna bajka.
Co do samego TS2009, niestety na rynku panuje moda na wydawanie gierek/programów w wersji beta, więc Auran nie wyróżnia się z ogółu.
Co do dodatków, dołączonych do gry wystarczy je powyłączać w cmp i jest spokój.
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-09-2009, 14:47   

Roman, ja w ogóle niczemu nie zaprzeczę, bo rozwiązania które zostały popełnione w TS2009 faktycznie, tak jak pisałeś za wczasu, są rozwojowe i mają sens.

Tylko że to nie jest wszystko. To jest dość naukowo-teoretyczne podejście, które się jak najbardziej sprawdza pod warunkiem że stoimy w punkcie zero przygody z TRSem.

Ja i inni zaczynaliśmy modelarkę w epoce TRS2004 potem TRS2006 i Auran dał nam takie możliwośći że albo wycinaliśmy tysiącpolygonalne otwory okienne i inne cuda albo używaliśmy alphy z szarościami dla poprawy wizualnego efektu - kompromisem była alpha czarno biała która wyglądała tak jakby szyb w ogóle nie było - czyli kompletnie nie do przyjęcia. Co mieliśmy zrobić? Czekać na zbawienie? Używaliśmy narzędzi takich jakie mieliśmy i osiągnęliśmy z tym naprawde niezłe efekty, chyba się zgodzisz? Takich ludzi było całe mnóstwo na całej Europejskiej scenie.

A że sensem TRSa jest zabawa - bo de facto jest to zabawka dla ludzi umęczonych całym dniem w robocie - kupiliśmy tę zabawkę za 100 czy ileś tam złotych żeby się dobrze bawić, a nie żeby się uganiać za Auranem który dopiero 5 lat po TRS2004 dokonał optymalizacji systemu. - Zostajemy z ręką w nocniku - dziesiątkami tysięcy dodatków które nie działają pod TS2009 i trzeba setek godzin pracy żeby zrobić nowe albo przerobić stare. Zabawa za którą zapłaciliśmy 100zł zamienia się w wypadku modelarza w katastrofę.

I szczerze, z chęcią bym wsparł standard TS2009, ale kiedy mam sie wpakować w pół roku katorgi z tymi samymi modelami jeszcze raz kiedy osiągnąłem całkiem dobre efekty w starszych wersjach gry - uważam że jest to fizycznie nie wykonalne, nie mam po prostu tyle siły.

Uważam w tym momencie że Auran poważnie zaniedbał wiele spraw. - bo problem nie dotyczy tylko alphy, dotyczy też skryptów, wózków, wielu komplentów. Auran zaniedbał kompatybilnośći wielu istniejących modeli. Nie wiem czy jest to powód żeby se strzelić w łeb i zaharować się na śmierć tylko w imie bycia na czasie. Dlatego warto sie zastanowić czym dla nas jest ten TS, bo jeśli przestaje być zabawą a zaczyna być ściganiem sie z Europą Zachodnią albo coś... to chyba nie tędy droga.
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 28-09-2009, 14:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
erniesouchak
zaawansowany
I po co to wszystko?


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 808
Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 28-09-2009, 14:57   

Problem jest jeden - uzylismy narzedzia (alfa w szarosci) ktorego nie wolno bylo uzyc. Ale to po ptokach jest, wiec nie mam co sie uzewnetrzniac. Mam jedna prosbe - ze wzgledu na tych ktorzy zaczna od 2009 - zanim ktos kopnie, niech sie zastanowi czy warto. Nie wymagam od nikogo przesiadki czy przerabiania wszystkiego, bo nie jestem zadnym wyznacznikiem.
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3987
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 28-09-2009, 15:06   

Wchodzi w to także kwiestia uzycia gradientu w oknach w teksturze 64x64.

Czy też chodzi tutaj o robienie szyb właśnie za pomocą alphy?
_________________
http://sony25.pl
https://www.facebook.com/...100068261492778 - strona na FB
 
 
 
mnich3001 
Administrator

Pomógł: 33 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 802
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-09-2009, 08:48   

Ja również czuję się oszukany. Rozumiem, że TS2009 miał być jakimś krokiem do przodu itd. ale na jakiego grzyba setki starych dodatków pamiętających Trainz 1.0? Czy bez tego "śmiecia" gry nie można było wydać?, czy nie można było poprawić chociaż części tych dodatków. Za 100zł kupiłem "śmietnik" na płycie DVD ...
 
 
erniesouchak
zaawansowany
I po co to wszystko?


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 808
Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 29-09-2009, 12:21   

Moze i mozna bylo (nawet wskazane - aczkolwiek dzialanie a'la TC tez jest nie do konca pomyslane bo jest sporo dodatkow waznych do zaleznosci, do tego dochodza mapy ktore tychze dodatkow wymagaja), ale poprawiac te dodatki to kto niby mial? Auran? Brak zrodel i praw autorskich. Autorzy? Na trainzdev mozna bylo sie wypowiedziec w tej kwestii, byly zapisy na dodanie tresci do gry, wiec jak ktos to olal to sie taki knyf ciagnie (jak w moim przypadku).

A zawsze mi sie wydawalo, ze najwazniejszy jest silnik (logika, nie grafika) i miodnosc, a nie dodatki 3rd party, ale widac jestem w mniejszosci.
 
 
 
amek
user


Pomógł: 4 razy
Wiek: 56
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-09-2009, 22:48   

Przyłączę się do grona narzekających, chociaż po porównaniu za i przeciw ostatecznie przerzuciłem się na ts2009 - oczywiście tryb kompatybilny. Auran i CDProjekt rzeczywiście robią sobie z nas jaja. Wszystkie wersje po TRS2004 to w istocie serwispaki za które trzeba było słono zapłacić. Nie jestem fanem gier komputerowych, w przeszłości bawiłem się w Cywilizację i SimCity. W porównaniu z produktami Auranu nowe wersje tych gier różniły się od poprzednich, stanowiły nową jakość w dziedzinie grafiki, grywalności, zasad. Produkt Auranu to zasadniczo ciągle ten sam paszet, nieco tylko przyprawiany ale za każdą przyprawę trzeba płacić. Przypomnę też, że TRS06 i TC 1i2 w momencie ich wprowadzenia na rynek były całkowicie niegrywalne z uwagi na znany wszystkim błąd w geodecie. Kuriozalne jest to, że nabywcy pierwszej wersji TRS06 do dnia dzisiejszego nie otrzymali pierwszego serwispaka i jak chcieli z niego korzystać musieli kupić sobie wersję z extra klasyki. Kuriozalne jest też to że błędy TC1i2 nie zostały usunięte w formie serwispaka ale wydano po prostu TC3 (zresztą nie w Polsce). Nie dziwi zatem że ta gra była w biedronce za 10 zł. Co do samego TS2009 to rzekoma większa wydajność to raczej efekt skoku jakościowego w dziedzinie sprzętu a nie poprawienie samej gry. Skok ten pozwala na korzystanie ze znacznie cięższych dodatków, ale w rzeczywistości nie jest to zasługa Auranu a postępu naukowo-technicznego. W ogóle to można mieć nadzieję, że po nieuchronnej plajcie Auranu (tak nie da się prowadzić na dłuższą metę biznesu) kod gry zostanie udostępniony jako projekt opensourcowy i zacznie żyć własnym życiem. To jedyny sposób żeby gra się rzeczywiście rozwijała. Oczywiście sobie narzekam, ale i tak jak głupi kupuję każdą kolejną wersję Trainza.
Pozdrawiam
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2009, 22:58   

co do TC 1i2 to sie chyba kolego mylisz....bo z tego co ja pamiętam to mam wersje TC1i2 za 10 zl z gazety i zadnego bledu tutaj nie ma... i nic nie musialem instalowac.. wiec jak nie wiesz to moze nie pisz
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
amek
user


Pomógł: 4 razy
Wiek: 56
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-09-2009, 23:18   

To lepiej sobie kolego poczytaj na temat TC1i2 na forum Auranu (o ile czytasz po angielsku, a jak nie to jest google tłumacz). Pierwszy z brzegu błąd to niewyświetlanie niektórych elementów wagonów np. wózków. Trzeba było m.in. poprawić wagony Chestera na potrzeby TC1i2 bo Auran coś tam spartolił i zresztą poprawił w następnych wersjach gry (TC3 i TS2009).
Piszę o TC1i2 dlatego, że również tę wersję miałem na komputerze, co chyba jasno zostało stwierdzone w moim wcześniejszym poście.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez amek 29-09-2009, 23:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2009, 23:27   

bledem bylo by to jesli by zaden tabor nie dzialal... a wyzej pisaleso znanym wszystkim bledzie z geodety i o nim pisalem wczesniej... i ja tego bledu jakos nie uznalem? powiesz mi dlaczego?
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
amek
user


Pomógł: 4 razy
Wiek: 56
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-09-2009, 23:36   

Zajrzyj na gram.pl tam jest patch geodeta fix dla TC1i2. Są dwie możliwości:
1) w twojej wersji TC1i2 już ta poprawka została wprowadzona ale zaręczam Ci że moja pewnie dużo wcześniej kupiona wersja (niedługo po premierze) miała ten błąd,
2) podnosisz obiekty w geodecie skacząc o jeden metr i nie używasz klawisza ctrl oraz alt (wtedy dopiero ujawnia się błąd).
Nie uważam że lewitujące wagony to drobiazg.
Ale wracajmy do tematu, który jest przecież o TS2009
Pozdrawiam, być skrytykowanym przez zolwika to zaszczyt ;-)
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2009, 23:43   

nie zebym cos mowil... ale chyba nie wiesz juz sam co piszesz....
najpier napisales:
" Kuriozalne jest też to że błędy TC1i2 nie zostały usunięte w formie serwispaka ale wydano po prostu TC3 (zresztą nie w Polsce)."

a teraz piszesz ze jest:
"patch geodeta fix dla TC1i2"


a co do wagonow... to rownie dobrze blad mogl popelnic autor... wiec dlaczego ten blad nie wystepuje np. w lokomotywach?? w wagonach kilana?? czy w innych wagonach towarowych zagranicznych??


i nie wierz we wszystko co czytasz.... i ponawiam to co pisalem na poczatku... nie wiesz - nie pisz
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
amek
user


Pomógł: 4 razy
Wiek: 56
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-09-2009, 00:08   

Ręce opadają. Człowieku, zajrzyj na forum auranu, znajdziesz tam wątek o lewitujących wagonach w TS1i2, gdzie wypowiadają się twórcy i użytkownicy z różnych krajów, dowiesz się tam w czym tkwi problem, nie w błędach twórców.
Co do drugiej kwestii, dziwi mnie, że ktoś tak inteligentny jak Ty nie rozróżnia łatki poprawiającej jeden konkretny błąd specyficzny dla polskiej edycji trainza od serwispaka. Ja te kwestie rozróżniam, przeczytaj uważnie moją pierwszą wypowiedź.
Jeszcze raz pozdrawiam serdecznie i wróćmy do tematu TS2009.
Ostatnio zmieniony przez amek 30-09-2009, 00:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
erniesouchak
zaawansowany
I po co to wszystko?


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 808
Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 30-09-2009, 09:30   

TRS2006 i seria TC to jest nic innego jak odcinanie kuponow i zastrzyk gotowki niezbednej do przezycia (gdzie skala odbiorcow jest nieporownywalnie mniejsza od takiego np. Football Managera, gdzie gra jest wydawana co roku, a rewolucje sa tak naprawde co trzy - cztery wydania), natomiast TS2009 jest na tyle inny (w trybie natywnym of course), ze mozna go uznac za rewolucje (pozytywna czy negatywna - ocene kazdy wystawia swoja). Zolwik jak zwykle pierdzieli bzdury, bo bledy z parametrem :cull sa w TC1&2 i poprawiac trzeba tabor (choc w sumie po co jak jest 2009), a geodeta fix to jest robota CDP, jak testowalem bete 2009 - angielski jezyk bez problemu, polski - podnoszenie wywolywalo blad. W pelnej wersji juz to zniknelo.

Natomiast co do postepu - za postepem poszla zmiana w Jet - bump mapping (vel normal map) dostepny tylko dla taboru w 2004, jest dostepny dla kazdego obiektu (dla tekstur gruntu bodajze nawet wymagany), automipmapping dla tekstur (zmiana rozdzielczosci wzgledem odleglosci rysowania), wspoldzielenie tekstur i siatek, wspoldzielenie skryptow (skonczy sie wreszcie poprawianie ilus tam dodatkow - wystarczy jeden tam gdzie jest skrypt). Dodatkowo LOD dla obiektow rozciagliwych i nowe podejscie do track. A z ciekawostek - jest mozliwosc obracania i przesuwania poszczegolnych siatek w meshu (skryptem) co pozwala na dowolne ustawianie elementow trackside. Do tego spora ilosc malych pierdkow do configow (np. tag do kind track zeby go wyciszyc).
 
 
 
sna25
super user


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 171
Skąd: z południa
Wysłany: 31-01-2010, 21:34   

Patrząc na takie screeny:

http://shinlist.com/data/images/games/28/928_2.jpg

czy to znaczy że w wydaniach 2009 / 2010 modele mogą mieć na przykład 20k polys i jest ok ??
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-01-2010, 21:38   

boshe... za takiego kotleta to zaraz warna dostaniesz
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
sna25
super user


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 171
Skąd: z południa
Wysłany: 31-01-2010, 21:44   

Hmm nie bardzo łapię ?? Nawet do regulaminu teraz zajrzałem i dalej nie wiem za co ?? Poprostu chciałem spytać, czy Trainz się ulepszył, bo styczność miałem tylko z Collection a skoro tego 2009 przecenili na 29 zł...
Ostatnio zmieniony przez sna25 31-01-2010, 21:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 01-02-2010, 00:35   

Zmiana werrsji trainz 2004->2009 to u mnie rowniez wzrost wydajnosci, nieznaczny ale jest
_________________
MEOW!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group