FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez:
03-08-2012, 16:58
Poprawianie dodatków pod TS2009/10
Autor Wiadomość
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 10-12-2011, 08:00   

"głembiej"? Nawet bym nie wpadł, że mozna tak napisać, wstyd! W tym wieku? Używaj Firefoxa, to Ci będzie zaznaczał błędy...

Wracając do tematu - w folderze editing są wszystkie 'otwarte do edycji' dodatki, to powinieneś wiedzieć z instrukcji!!! W CMP masz zakładkę 'otwarte do edycji' i tam rownież znajdziesz te 2 wpisy. Jak to się stało, że są otwarte 2? Widocznie musialeś ten 'drobnica' 2 razy instalować i gdy CMP instaluje coś drugi raz, to otwiera do edycji taki dodatek.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
EU 04
zaawansowany



Pomógł: 58 razy
Wiek: 75
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 934
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 10-12-2011, 08:42   

A ja Ci dam jeszcze taką radę. Jak chcesz poznać funkcje CMP, to uruchom sobie TRS w ojczystym języku i poczytaj co która funkcja (robi z plikami) oznacza. Ta opcja jest może nie za dobra bo wtedy komunikaty o błędach są "trochę źle przetłumaczone" ale przynajmniej będziesz wiedział "czym się to je".
 
 
szymon9263
trainz



Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 317
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-02-2012, 23:46   

Mam pewien problem związany z przerobieniem dodatku pod TS2009, tym dodatkiem jest interior do bardotek, o tym kuidzie: <kuid:89096:55478>, dostępny bodajże na kuid.ru i jakiejś czeskiej stronie razem z packiem bardotek.

Dodatek wywala taki błąd:
Error: Texture 'guma_bump.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-3B\kuid 89096 55478\CD 751 101 cab main.IM'.

Próbowałem przejechać ten plik IM programem PM2IM z opcją strip texture, ale niestety nic to nie dało, poniżej zamieszczam link do tej kabiny po drobnych moich poprawkach, może komuś uda się rozwikłać ten błąd. Niewykluczone, że ja też mogłem coś pomieszać przy naprawie tego dodatku, ale to już jakiś fachowiec musiałby ocenić, gdyż moja wiedza i umiejętności poprawiania dodatków są za małe jak na ten problem.

http://wyslijto.pl/files/download/gxr5ioojms

Ten poprawiony interior, może się naprawdę przydać, gdyż jest wg.mnie świetnym uzupełnieniem do bardotek Kilanzioma i stanowi bardzo ciekawą alternatywę dla kabiny auranowskiej, tym bardziej, że jak na razie nie powstał lepszy interior do tych loków.

Pozdrawiam Szymon
_________________
Kto pyta nie błądzi..
Ostatnio zmieniony przez szymon9263 04-02-2012, 23:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 05-02-2012, 22:08   

Cześć,
Próbowałem wydaje mi się wszystkiego - bezskutecznie. To co mogę zaproponować, to kontakt z autorem - wielokrotnie z różnych powodów kontaktowałem si÷ę z autorami, którzy - wydawałoby się - są poza zasięgiem i otrzymywałem miłe odpowiedzi.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
szymon9263
trainz



Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 317
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-02-2012, 11:21   

Dzięki ogromnej pomocy kolegi rysztura udało się wyleczyć ten dodatek z błędów (tych z czerwonym wykrzyknikiem), zostały tylko ostrzeżenia, o konieczności zmiany plików PM na im, ale z tym nic nie da się zrobić, tzn. po imporcie do formatu im w kabinie przestają się wyświetlać niektóre ważne przyrządy takie jak krany hamulców, nawrotnik, nastawink itp.

Dla zainteresowanych tematem podaję link do pliku .im, którym należy zastąpić plik, który jest w wersji, do której link podałem w swoim poprzednim poście:

http://wyslijto.pl/files/download/yjf2jfr126

Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc koledze ryszturowi, to poprawienie tego interioru, to tylko i wyłącznie jego zasługa, jeszcze raz dziękuję.

Pozdrawiam Szymon
_________________
Kto pyta nie błądzi..
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-2012, 11:25   

A czy kolega Rysztur mógłby nam napisać co poprawił i jak?
Z góry jestem wdzięczny.
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-02-2012, 20:54   

drstrach napisał/a:
A czy kolega Rysztur mógłby nam napisać co poprawił i jak?
Z góry jestem wdzięczny.

Czuję się wywołany do tablicy....
Prawdę mówiąc sam nie wiem dlaczego to działa.
Dokonałem konwersji pliku mesha siatki "cd 751 101 cab main.im" z opcją strip texture programem PEV Pm2Im (v. 1.18 18 July 2010). Ta sama czynność w wersji programu 2.01 (18 May 2011) z tą konwersją sobie nie radziła (być możę mam coś skopane w ustawieniach). Tak jak pisał Szymon konwersja pozostałych siatek do formatu *.im skutkowała brakiem ich wyświetlania w widoku kabinowym w grze, pomimo że CMP nie zgłaszał błędów.
Na sam koniec spróbowałem połączyć skonwertowaną siatkę mesha z niezmienionymi siatkami w formacie *.pm. I zadziałało. CMP wali masę żółtych wykrzykników, ale w grze wszystko działa prawidłowo.
Próby robiłem w wersji 2010,
W TS12 kabina nie działa, ta wersja nie trawi formatu *.pm - czerwone wykrzykniki, po konwersji siatek w kabinie brak wszystkich elementów ruchomych (w grze).
Tyle z mojej strony.
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-2012, 21:07   

O widzisz, ważna wiadomość. Chyba rzeczywiście ta najnowsza wersja pm2im nie poprawia tych błędów, czyli potrzebna jest starsza wersja.
Co do TS12, to mi wywala tylko żółte wykrzykniki, ale naprawienie tego jest dość proste, najlepiej poprawiać to ze skrótu w CMP, poprawia wszystkie pliki za jednym zamachem, potem wystarczy tylko podmienić wszystkie rozszerzenia c configu zamienić z .pm na .im .
 
 
 
turisek
nowy


Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 26
Skąd: Acid
Wysłany: 08-03-2012, 21:40   

Chcę naprawić te błędy ale nie posiadam tej starszej wersji ;/ ma ktoś na dysku? :)
 
 
 
D_M
zaawansowany



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 939
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 08-03-2012, 21:58   

Mam instalke takiej wersji: >PM 2 IM Version 1.13 17 November 2009<
Podeślij PW swojego mejla, to ci wyśle.
_________________
TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
 
 
 
turisek
nowy


Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 26
Skąd: Acid
Wysłany: 13-03-2012, 20:40   

Witam poprawiłem już większość dodatków ale nie mogę poradzić sobie z tymi. Dał by radę mi ktoś podesłać te dodatki naprawione i działające już pod TS2010? Byłbym bardzo wdzięczny. To są ostatnie dodatki które mi nie działają

S200 bogey <kuid:216332:1001>
EN57-794Interior <kuid:344783:1069>
EP07 Hornsound <kuid:333385:116>
EP07 Interior - moderna NEWAG <kuid:202789:55001>
EP08 Hornsound <kuid:333385:117>
EP09 Hornsound <kuid:333385:132>
ET22 Interior <kuid:2703:55002>
MAV G75 WLAB Interior <kuid:173943:400017>
MAV YB B Interior <kuid:173943:400014>
ST43 Interior<kuid:434964:55000>
SU42 Interior <kuid:173943:600030>
y25 bogey <kuid:150399:50032>
 
 
 
ducho
nowy


Wiek: 53
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-03-2012, 21:05   

<kuid2:434964:55000:2> to poprawiony kuid kabiny ST43 ... jest dostępny na stronie Samplaira...
 
 
 
turisek
nowy


Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 26
Skąd: Acid
Wysłany: 14-03-2012, 09:10   

Dzięki! Z tym sobie poradziłem! A jak reszta ;>?
 
 
 
Kvitrafn
user


Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 88
Skąd: Slovensko
Wysłany: 14-06-2012, 14:05   

Is there anyone who has problems with SP and SU-45? I have about 10-12 pieces of each loco type, but only 4 of them work (SU-45 116, 154 and 242 and SP-45 219). Whic kuid is wrong or what should I retype in config file to make others unmoving locos make work?
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 14-06-2012, 14:14   

I think that is enginespec fault. It works properly only in DCC mode, and in Cab mode it's not working at all. Try to replace enginespec KUID from working models to not-working.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 14-06-2012, 16:19   

They can be also missing hornsounds (or bog sounds). CMP doesn't show the latter as dependencies at the first time. You have to check dependencies of the dependencies (this sounds strange but it works - you have to see the loco dependencies and then point cmp to show depoendencies of the dependencies. Again, try to find the aproppriate lines in config and replace for the working ones.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
Chełmianin
nowy



Wiek: 30
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 28
Skąd: Chełm
Wysłany: 13-07-2012, 14:59   

Mam problem z lokomotywą EU07-080 i zrobiłem wszystko, co było w instrukcji, poprawiły się wszystkie błędy oprócz jednego : Error: Unable to load mesh file: 'shadow\shadow.im'.
_________________
Dark Side
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 13-07-2012, 15:16   

Olej, to nie jest błąd, tylko ostrzeżenie - modelowi brakuje cienia - i tak nikt z tego nie korzysta, bo to jest słabe w trainzie. Jeśli masz włączone cienie, to wyłącz - poprawi się wydajność i będzie ładniej wyglądało. Nie martw się, jeśli nie wyłączysz cieni, wszystko i tak będzie działać. Lokomotywa będzie działać poprawnie, zresztą, każdy dodatek będzie działać poprawnie z ostrzeżeniem.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
Ostatnio zmieniony przez samplaire 13-07-2012, 15:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-07-2012, 16:16   

Wojtek ale to nie jest uwaga, tylko błąd, bo w tym przypadku jest odnośnik do pliku, który nie istnieje.
Chełmianin najprościej, to wywal wpis dotyczący cienia w configu (shadow i wszystko co jest za nim w nawiasach {} ), ew. możesz po prostu znaleźć taki plik (najlepiej jak najmniejszy) i wstawić go do podanej ścieżki. Oczywiście, tak jak napisał Samplaire, trzeba wyłączyć cienie w opcjach gry.
 
 
 
Chełmianin
nowy



Wiek: 30
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 28
Skąd: Chełm
Wysłany: 13-07-2012, 18:56   

Dzięki, poprawione i działa :)
_________________
Dark Side
 
 
 
Maverick
super user



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 139
Skąd: Jarosław
Wysłany: 14-07-2012, 11:46   

witajcie. Poprawiam stopniowo dodatki pod Trs2010
Mam problem z naprawą dwóch kabin, ponieważ brakuje chyba pliku tekstury który jest niezbędny t.j. :
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'pudlo-wn.texture' dla siatki'kab.im'.
dla kabiny do SA103 autor michal_

Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury '303e_base1.texture' dla siatki'eu07_int.im'.
jest to stary interior chestera

Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'switchlight-switchlight_op.texture' dla siatki'switchlight1.im'.
Sm42 interior autor kilan1984

Znacznika 'usetname' nie można użyć na kontenerze typu 'bogey'.
Nie udało się wczytać pliku siatki: 'bhpNO.pm'
Nie udało się wczytać pliku siatki: 'bhpNO_shadow\bhpNO_shadow.pm'
bhpNO autor vcrdn w dodatku jest tylko plik config

Pewnie trzeba będzie zastąpić.
Pozdrawiam
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2012, 12:01   

Maverick napisał/a:
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'pudlo-wn.texture' dla siatki'kab.im'.
dla kabiny do SA103 autor michal_

Wyciągnij teksturę z głównego modelu

Maverick napisał/a:
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury '303e_base1.texture' dla siatki'eu07_int.im'.
jest to stary interior chestera

jw.

Maverick napisał/a:
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'switchlight-switchlight_op.texture' dla siatki'switchlight1.im'.
Sm42 interior autor kilan1984

W innych modelach kabin SM42 tej tekstury nie ma?

Maverick napisał/a:
Znacznika 'usetname' nie można użyć na kontenerze typu 'bogey'.

Nie istnieje tag usetname, to jest literówka od username (proponuję zajrzeć do CCG).

Maverick napisał/a:
Nie udało się wczytać pliku siatki: 'bhpNO.pm'
Nie udało się wczytać pliku siatki: 'bhpNO_shadow\bhpNO_shadow.pm'
bhpNO autor vcrdn w dodatku jest tylko plik config

A czy te siatki istnieją w katalogu z dodatkiem?
 
 
 
Maverick
super user



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 139
Skąd: Jarosław
Wysłany: 14-07-2012, 12:18   

drstrach napisał/a:
Maverick napisał/a:
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'pudlo-wn.texture' dla siatki'kab.im'.
dla kabiny do SA103 autor michal_

Wyciągnij teksturę z głównego modelu

Maverick napisał/a:
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury '303e_base1.texture' dla siatki'eu07_int.im'.
jest to stary interior chestera

jw.

Maverick napisał/a:
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'switchlight-switchlight_op.texture' dla siatki'switchlight1.im'.
Sm42 interior autor kilan1984

W innych modelach kabin SM42 tej tekstury nie ma?

Maverick napisał/a:
Znacznika 'usetname' nie można użyć na kontenerze typu 'bogey'.

Nie istnieje tag usetname, to jest literówka od username (proponuję zajrzeć do CCG).

Maverick napisał/a:
Nie udało się wczytać pliku siatki: 'bhpNO.pm'
Nie udało się wczytać pliku siatki: 'bhpNO_shadow\bhpNO_shadow.pm'
bhpNO autor vcrdn w dodatku jest tylko plik config

A czy te siatki istnieją w katalogu z dodatkiem?


Dziękuje spróbuje i zrobię tak jak mówisz. Nie pomyślałem o tym, żeby z głównego modelu skopiować. Wiem z tym username tylko mi się wkleiło przypadkiem :) Nie w tym dodatku jest tylko plik config.txt nie ma nic innego.
Ostatnio zmieniony przez Maverick 14-07-2012, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 14-07-2012, 12:20   

drstrach napisał/a:

A czy te siatki istnieją w katalogu z dodatkiem?


Też z tym walczyłem. Nic w folderze nie ma - poza config.txt, to miał być "niewidzialny wózek" do zestawów BHP. Rozwiązaniem jest otworzenie dowolnego "invisible bogey", przerzucenie z niego wszystkich plików z wyjątkiem config.txt do folderu wózka VCRDNa i poprawienie wpisu asset-filename na taki, jak nazwa pliku .pm właśnie przerzuconego. U mnie chodzi :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2012, 12:35   

RBach napisał/a:
Też z tym walczyłem. Nic w folderze nie ma - poza config.txt, to miał być "niewidzialny wózek" do zestawów BHP. Rozwiązaniem jest otworzenie dowolnego "invisible bogey", przerzucenie z niego wszystkich plików z wyjątkiem config.txt do folderu wózka VCRDNa i poprawienie wpisu asset-filename na taki, jak nazwa pliku .pm właśnie przerzuconego. U mnie chodzi :-)

To już lepiej znaleźć niewidoczny wózek z plikiem w formacie im, przynajmniej nie będzie warningów, ew. podpiąć działający wózek niewidoczny.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group