FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Fiaty ADHD
Autor Wiadomość
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 31-12-2016, 07:12   

adamstan napisał/a:
Paaanie kochany - w nowych skryptach shift-n zostało w fiacie zlikwidowane (być może jakieś relikty są). Nawet instrukcja chyba to uwzględnia gustownym skreśleniem ;-) Teraz kluczyk przekłada się przede wszystkiem myszem. Są niewidzialne przełączniki w miejscu gniazd.


Oboszszsz, tak to jest, jak się jeździ na pamięć :-) Dzięki. Ale przy jakiejś tam okazji można reakcję na SHIFT-N wywalić - bo klika dźwiękiem i robi zmyłkę :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 31-12-2016, 10:21   

Tam zabrakło jednego nawiasu po "ifie", żeby dźwięk się odzywał tylko, kiedy klawisz naprawdę coś robi - bo została mu funkcja wyciągania klucza (kompletnie niepotrzebna do symulacji, ale jak ktoś po służbie chce lokomotywę w porządku zostawić, to się przyda, bo klucz przesłania niewidzialny przełącznik).
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 31-12-2016, 10:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ICkonduktor 
nowy


Wiek: 29
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 07-01-2017, 18:33   

Czy to normalne, że w trakcji wielokrotnej wyrzuca mi ziemnozwarciowy przekaźnik na drugim loku. Ciągle w tym samym momencie. Na haku niecałe 3000 ton. I przy około 50 km/h spadek mocy i zapala się usterka lokomotywy sterującej. Po przejściu do drugiego loka pali się kontrolka ziemnozwarciowego. Najczęściej próba wyłączenia i załączenia nic nie daje. A jak da to znowu po osiągnięciu 50 km/h sytuacja się powtarza. Wszystko robiłem jak na filmie https://www.youtube.com/watch?v=bIP186_Uu1Q
 
 
 
MaT
nowy



Wiek: 33
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 38
Skąd: Castllevania
Wysłany: 07-01-2017, 22:23   

A na której pozycji nastawnika trzymasz lokomotywę? Bo jak piłujesz sprzęt z nastawnikiem skręconym do oporu, to najpewniej palisz prądnicę (swoją drogą jest to uwzględnione w instrukcji).
_________________
maszynista-stażysta
Ostatnio zmieniony przez MaT 07-01-2017, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ICkonduktor 
nowy


Wiek: 29
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-01-2017, 10:00   

Dzieje się to na 13 pozycji. O prądnicy czytałem, ale to dziwne że na drugiej maszynie siada prądnica, a pierwsza maszynka sama sobie spokojnie jako tako radzi i nic się nie dzieje.
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 08-01-2017, 10:56   

Prawdopodobnie nie włączyłeś bocznikowania w drugiej lokomotywie. Trzeba osobno w każdej lokomotywie albo załączyć pstryczek bocznikowania na pulpicie albo podeprzeć PZB2, bo bocznikowanie nie jest objęte ukrotnieniem. A na 13 pozycji bez bocznikowania właśnie przy około 50km/h napięcie przekracza dopuszczalną wartość i robi się przebicie na prądnicy, co powoduje wyrzucanie ZZ.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 08-01-2017, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gryszaq
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 932
Skąd: E Ł K
Wysłany: 08-01-2017, 22:15   

Po prostu nie jeździ się na 13 pozycji :p Bocznikowanie jest na tyle wydajne, że dodawanie ognia silnikowi dużo nie pomoże. Ponadto celowo dźwięki są wyskalowane przede wszystkim na 10 pozycję. Wyżej brzmi... słabo.
_________________
EŁCKA GALERIA KOLEJOWA

http://elkgk.cba.pl/index.php

ZAPRASZAM!
 
 
ICkonduktor 
nowy


Wiek: 29
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-01-2017, 22:24   

Adamska - Włączenie bocznikowania pomogło ;)
Gryszak - na 10 pozycji się lepiej całość rozbujała niż na 13 ;). Dzięki za podpowiedź.
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 08-01-2017, 23:10   

A, to swoją drogą - na 13 pozycji można mieć faktycznie gorsze osiągi w okolicach 40-50 km/h, bo wtedy akurat jesteśmy z prądami w okolicy progu zadziałania przekaźnika PB, i trzeci bocznik co chwilę się włącza i wyłącza - co przy normalnym automatycznym sterowaniu powoduje co chwilę spadki mocy. Żeby było stabilnie, to 13 można wrzucić dopiero w okolicy 60km/h, albo... jechać na pięć silników, z odłączonym trzecim, bo to właśnie w jego obwodzie jest cewka prądowa PB. Tylko to trzeba go odłączyć na nawrotniku w szafie (albo - co na jedno wyjdzie - z menu właściwości), bo jak odłączymy przełącznikiem OST, to nie będzie bocznikowania.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 08-01-2017, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 26-02-2017, 08:35   

Na 3 lokomotywy z poprawnymi ustawieniami jedna miała awarię i nie dałem rady jej usunąć... Instrukcja usunięcia usterek mi nie pomaga...




Nie wiem dlaczego tak się dzieje mimo zaznaczonego 0 w losowych awariach, 3 w bateriach i nie załączania awarii. Na dodatek opisy lampek są nieczytelne i nie wiem, co lokomotywie dolega. W instrukcji nie jest opisana każda lampka... Np ta z powyższej usterki również nie ma swego opisu.

Może dobrym pomysłem w przypadku braku możliwości usunięcia awarii byłby taki "super reset" w opcjach maszynisty, który resetowałby jej stan uszkodzony do stanu początkowego-sprawnego.
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 26-02-2017, 08:49, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 26-02-2017, 10:36   

Taki "super reset" jest w postaci komendy. Jeżeli jej nie dałem do paczki to wrzucę jak wrócę do domu. Ta lampka która się świeci na screenie to ogolna lampka awarii. Oprócz awarii świeci też przy zbyt niskiej temperaturze wody - poniżej 40 stopni. Trzeba wtedy podgrzać wodę albo podeprzeć przekaźnik PT.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 26-02-2017, 10:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 09-03-2017, 10:56   TANE a sprawa polska

Adam, chciałeś elaborat, to masz :-) opracowanie pod roboczą nazwą Fiat A New Error :-)

Po pierwsze, uprzedzając pytania itd - da się. Idzie odpalić fiaty ADHD w New Errorze. Ale niestety nie działają do końca, jak powinny. Królikiem doświadczalnym jest fiat o numerze 018 w malowaniu "strażak" PR-ów, pochodzący z ostatniej paczki Adama. Mapa - jakaś tam moja "tfurczość", linia 202 w okolicy Lęborka, szeroka na dwa segmenty (więc żadne obciążenie dla gry).

Pierwszy i najgorszy chyba zgrzyt: Kabina jest... na wysokości sieci trakcyjnej...



i cholera wie czemu, skoro te same kabiny w 2010 i 12 są na miejscu :-)

Druga zdrada: Nie da się złapać nastawnika rozruchu i kierunku przez nastawnik jazdy. Ucelowanie myszem w dziurę między kołem a osią i tak powoduje łapanie za koło. Trzeba się schylić i wtedy przekładać klucze. Po włożeniu klucza problem jest mniejszy, bo włożony kluczy wystaje poza koło nastawnika i da się go złapać z fotela maszynisty. Chyba trzeba zrobić collision box z "dziurami".

Trzecia zdrada - nie działa oświetlenie kabiny. Samo oświetlenie przyrządów i rozkładu działa:

Na screenie nie pokazało się podświetlenie Haslera, ale potem wskoczyło - to jest screen przy ustawieniach grafiki na max a kartę graficzną mam taką se. Próba przy ustawieniach minimalnych i podświetlenia wskakują od razu (światło ogólne dalej zdechłe).

Czwarta zdrada: TANE jakoś dziwnie pokazuje źródła światła "growe" na czole (czyli te a.light0, a.light1 itd). W fiatach jest gdzieś za plecami mechanika, w nocy wygląda to tak, jakby postawił sobie za fotelem 1000W lampę :-)

Ale to jest jakiś feature gry, bo próbowałem na tej samej mapie SU46 Kilana, to było to samo, tylko bardziej w przód - oświetlało tylko Haslera i słupek miedzy oknami. Strasznie wkurzające, bo efekt jest taki, jakby ktoś w kabinie nawalał zdjęcia z fleszem jak japoński turysta :-) Trzeba by sprawdzić rozmieszczenie punktów a.light w stosunku do pudła. I czy przypadkiem w kabinie ten punkt nie wypada wewnątrz. W testowanym fiacie nie błyskało, bo kabina była o 3 metry wyżej niż powinna, ale jakby była na miejscu, to pewnie byłby ten reflektor 1000W w tyłek :-)
A tak wygląda to w SU46 nie-ADHD:


Żeby było zabawniej - to objawia się dopiero powyżej ok. 40-45km/h, jakby engine gry jakoś zakłamywał (albo nie nadążał z obliczaniem) współrzędne xyz dla a.light'ów.

Piata zdrada, bez screena. Sam skrypt generuje kosmiczne obciążenie dla gry. Ta sama mapa,ten sam skład, inny lok - z ADHD TANE zżerało 60-70% procka, lok nie-adhd - 20 do 30%. A w 2009-10-12 śmiga płynnie. Z tego wynika prawdopodobnie

Szósta zdrada - wariują hamulce. Strasznie skacze ciśnienie w zbiorniku głównym podczas jazdy. Od 0.4 do 0.8, za tym podąża zmiana w przewodzie głównym i w cylindrach - skutek jest taki, że ciągle jedzie na hamulcu i nie chce się rozpędzać. Do tego piszczy jak przy przyhamowaniu. Prawdopodobnie nie wyrabia się pętla obliczeń - zanim przeleci obieg to już wartości inne i głupieje.

Z innych rzeczy - nie działa mi luzowanie klawiszem "N" ale to kwestia sprawdzenia skryptu. Działa nastawnik w obie strony, hamowanie, hamulec dodatkowy, czuwak/SHP, trąba. Wszystkie "pstryczki" działają prawidłowo. Nie wiem jak boczniki - z powodu zdrady nr 6 nie dotarłem nigdy do szybkości bocznikowania - albo kończyła mi się cierpliwość, albo mapa :mrgreen:

P.s. Jeśli chodzi o zdradę nr 5 i 6 - wygląda mi na to, że TANE jakoś bardzo po macoszemu traktuje skrypty w dodatkach. W mojej sygnalizie też to występuje. Funkcja wyświetlania sygnałów na samym początku gasi wszystkie corony do zera i potem zapala sobie odpowiednie - zależnie od potrzebnego wskazania. W wersjach do TS12 to było zupełnie niewidoczne - corony świeciły się po ludzku. Natomiast w TANE coś skopali i to wygaszanie widać. Semafor odświeża wskazania jeżeli jedzie do niego pociąg i wtedy widać, że gaśnie i zapala się sygnał, mimo że wskazanie się nie zmienia. Jakby skrypt miał najniższy priorytet w stosunku do innych procesów gry - jak zostanie zatrzymany akurat po wygaszeniu coron, to "skrypt ma pecha". I dzieje się tak nawet przy minimalnych ustawieniach w opcjach. Chyba kangury tak strasznie zajarały się "nowym engine z super duper hiper cieniami nawet w czasie burzy",że zapomnieli, że to symulator kolei a nie statyczna prezentacja osiedla dla developera. Zobaczymy, co zaprezentuje SP2 do TANE, jakoś na dniach ma podobno wyjść...
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 09-03-2017, 11:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 09-03-2017, 11:32   

U, no to lipa z tą wydajnością skryptu szczególnie. Co do wywalenia kabiny pod sieć - podejrzewam, że w meshu samego loka point kabiny uchował się na niezerowej wysokości, jako jakiś spad po starych wersjach. W meshu LOD jest na zerze - i w starych wersjach to grało, bo gra wymagała zgodności liczby i nazw pointów we wszystkich siatkach, ale współrzędne brała zawsze z LOD. Może tu jest inaczej. Sprawdź IMEditorem pointy cabfront i cabback w pliku su45.im. Powinny być w zerze (0,0,0).

Na kiepskie collision-boxy powinno trochę pomóc dopisanie
Kod:
mousemode "exact"
do nastawnika.

Z hamulcami jest jeszcze dziwniej, bo skrypt nie jest używany do liczenia ciśnień - to siedzi na wewnętrznej fizyce bo inaczej się nie da. Skrypt tylko steruje "wewnętrznym Westinghousem" na podstawie śledzenia ciśnienia w PG i pozycji kranu - czyli przestawia między hamowaniem, luzowaniem i odcięciem.

A zatem zapewne znowu coś zostało zmienione w interpretacji danych w enginespecu :-/
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 09-03-2017, 11:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 09-03-2017, 12:43   

adamstan napisał/a:
U, no to lipa z tą wydajnością skryptu szczególnie. Co do wywalenia kabiny pod sieć - podejrzewam, że w meshu samego loka point kabiny uchował się na niezerowej wysokości, jako jakiś spad po starych wersjach. W meshu LOD jest na zerze - i w starych wersjach to grało, bo gra wymagała zgodności liczby i nazw pointów we wszystkich siatkach, ale współrzędne brała zawsze z LOD. Może tu jest inaczej. Sprawdź IMEditorem pointy cabfront i cabback w pliku su45.im. Powinny być w zerze (0,0,0).


Łobejrzym po południu :-)

adamstan napisał/a:

Na kiepskie collision-boxy powinno trochę pomóc dopisanie
Kod:
mousemode "exact"
do nastawnika.


To tyż.

adamstan napisał/a:

Z hamulcami jest jeszcze dziwniej, bo skrypt nie jest używany do liczenia ciśnień - to siedzi na wewnętrznej fizyce bo inaczej się nie da. Skrypt tylko steruje "wewnętrznym Westinghousem" na podstawie śledzenia ciśnienia w PG i pozycji kranu - czyli przestawia między hamowaniem, luzowaniem i odcięciem.


Hmm. To wygląda, że skryptowi coś się pieprzy - bo raz hamuje, raz luzuje, raz odcina. Ustawienie kranu na "uderzeniowe" trochę pomaga - wynikowe ciśnienie w cylindrze jest niższe. ale dalej na tyle duże, że hamuje ciapong. To może wynikać z tego, co wymodziłem w temacie skryptów - może tam coś się zmienia w tej fizyce w trakcie jazdy - w 2010 skrypt zdążył to pobrać i przeliczyć a tu się coś chrzani bo gra go "spowalnia". Ale wtedy czemu skaczą ciśnienia w ZG i PG? Spróbuję potem może jakiegoś jutuba zmontować, żeby pokazać jak to wygląda...
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 09-03-2017, 12:49   

Właśnie to skakanie ZG mnie niepokoi, i dlatego podejrzewam jakąś zdradę w nowej fizyce.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 09-03-2017, 16:56   

Tak to wygląda u mnie:
https://www.youtube.com/watch?v=moqm90VchJw
W czasie nagrywania FRAPS pokazywał 35-40fps a obraz... skacze. Jazda w tym samym miejscu lokiem nie-adhd jest płynna.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
vostroved 
super user


Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 111
Skąd: Russia
Wysłany: 09-03-2017, 18:53   

RBach napisał/a:
Tak to wygląda u mnie:
https://www.youtube.com/watch?v=moqm90VchJw
W czasie nagrywania FRAPS pokazywał 35-40fps a obraz... skacze. Jazda w tym samym miejscu lokiem nie-adhd jest płynna.

Witam .Mam ten sam problem w Tane (Powietrza w cylindrach hamulcowych i wszystko inne)


Ostatnio zmieniony przez vostroved 09-03-2017, 19:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 10-03-2017, 16:14   

adamstan napisał/a:
Co do wywalenia kabiny pod sieć - podejrzewam, że w meshu samego loka point kabiny uchował się na niezerowej wysokości, jako jakiś spad po starych wersjach. W meshu LOD jest na zerze - i w starych wersjach to grało, bo gra wymagała zgodności liczby i nazw pointów we wszystkich siatkach, ale współrzędne brała zawsze z LOD. Może tu jest inaczej. Sprawdź IMEditorem pointy cabfront i cabback w pliku su45.im. Powinny być w zerze (0,0,0).


No patrz pan, racja. W lo-poly był na 0,0,0, w hi- przesunięty. Czyli w New Error bierze z najwyższego stopnia LOD. Co wersja to inaczej. Po poprawieniu - kabina na miejscu, jest też efekt lampy 1000W w plecy :-)

Teraz ciekawostka: Sprawdziłem jeszcze siódemkę i kibla. I działają płynnie, pneumatyka jest OK. Nie porobiłem klawiszy, bo to test na szybko. Ale to akurat nie ma wpływu, bo fiaty bez poprawek też tną. Czyli wina jest w samym skrypcie fiata.
No cóż, trzeba będzie poprawić kible i siódemki a z fiatami w TANE dać sobie spokój, dopóki Adam nie ogarnie kuwety :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 10-03-2017, 17:16   

Zróbmy zatem jeszcze jeden eksperyment. Fiata od elektrowozów mocniej odróżnia na poziomie skryptu jedna rzecz - dymki. W poprzednich wersjach były one też mordercą wydajności - z tymże nie skrypt, a sama generacja cząsteczek - ale jakoś to szło. W TANE chyba jest zmieniony system, a zatem może i sterowanie. Spróbuj w skrypcie su45locomotive.gs zakomentować wszystkie linijki które sterują parametrami dymka, czyli SetPFXcośtamcośtam.

Myślałem, że może też odpytywanie o skład (liczenie wagonów) celem obliczenia mocy grzania nieteges, ale wtedy kibel też by ciął, bo on sobie sprawdza skład na potrzeby ukrotnienia i sterowania drzwiami.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 10-03-2017, 17:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 10-03-2017, 23:40   

adamstan napisał/a:
Zróbmy zatem jeszcze jeden eksperyment. Fiata od elektrowozów mocniej odróżnia na poziomie skryptu jedna rzecz - dymki. W poprzednich wersjach były one też mordercą wydajności - z tymże nie skrypt, a sama generacja cząsteczek - ale jakoś to szło. W TANE chyba jest zmieniony system, a zatem może i sterowanie. Spróbuj w skrypcie su45locomotive.gs zakomentować wszystkie linijki które sterują parametrami dymka, czyli SetPFXcośtamcośtam.


Nie pomogło. Dalej skacze jak głupie i hamuje.
Z ciekawości,odpaliłem sobie SU45 Kilana z podczepioną kabiną "wczesną ADHD" czyli kuid:241304:100027 SP45 interior MaSzyna zielona, która sobie dostosowałem pod TANE (controlsety). I cofając się w rozwoju, obserwujemy postęp: jedzie płynnie, hamulce luzują, jest 99% OK. Ten 1% to skakanie PG i cylindra (ZG się uspokoił) przy manipulacjach kranem - skacze tylko i wyłącznie wtedy, kiedy kran "syczy". Jak syczeć przestaje, to wskazówki się uspokajają. Wychodzi na to, że nowsze nie znaczy lepsze, zwłaszcza jeśli chodzi o połączenie New Errora i kabin ADHD :-D

Jeszcze jedna rzecz: Zauważyłem różnice przy odpalaniu komendą i "z ręki". Przy czym odpalanie "z ręki" idzie wyraźnie gorzej. Komendą mamy normalnie: klik-olej, klik-paliwo, klik-START, wiuuuuuuu i pyrpyrpyr. Dźwięki grają jak w TS12 (czyli nie ciągle tylko mają te tam przerwy ale w sposób - nazwijmy to - normalny) i samo rozkręcanie silnika też odbywa się w podobnym tempie. A z ręki po wciśnięciu START jakby dostawało muła. Jakby między poszczególnymi stopniami rozkręcania się silnika coś się przytykało. Dźwięki pojawiają się w znacznie dłuższych odstępach a cała sekwencja rozkręcania silnika od zatrzymania do zapłonu trwa tak z trzy razy dłużej. Jakby sam fakt interakcji z graczem powodował przycinkę. Jakby konieczność obsłużenia wciśnięcia i trzymania guzika wydłużała czas sekwencji dwu- czy trzykrotnie. Zresztą pneumatyka na postoju jest ok, durnieje po ruszeniu - tam dochodzą jakieś ekstra obliczenia? Ewentualnie tu też wchodzi w grę "zamulanie" przez konieczność obsłużenia przestawień nastawnika - a to tez element interakcji z graczem. I to durnieje zarówno po ruszeniu "ręcznie" jak i komendą "jedź".
Kończą mi się pomysły... Może po prostu trzeba zrobić wersję "TANE-debil" z kabiną w wykonaniu modelarskim ADHD-muchi3D-wypas-umcumc ale z trainzowymi kontrolami throttle-lever itd, bez bajerów i liczenia fizyki zakrzywień torów lotu much 3d nad kubkiem z kawą w zależności od przyspieszenia bocznego na łuku :-)

Edit:
Tak se myślę, że o to:
Cytat:

skacze tylko i wyłącznie wtedy, kiedy kran "syczy"


to też może być jakiś trop. Może to na dźwiękach się wywala? Za dużo? Nie takie? CHGW. Stare ADHD niby chodzi dobrze ale...
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 10-03-2017, 23:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 10-03-2017, 23:57   

Syczenie kranu to zwykły "soundscript", niby nie powinno nic mieszać, ale kto go tam wie. Ma osobny wątek w skrypcie kabinowym, więc też łatwo wyłączyć, wystarczy zakomentować linijkę odpalającą go w Init, czyli syczenie();

Dla skryptu około-pneumatycznego jazda i postój niczym się nie różni.

Żeby zawęzić, gdzie leży problem - czy w loku, czy w kabinie - to może spróbuj jeszcze odpiąć kabinę, a podpiąć jakąś wbudowaną, i każ lokomotywie uruchomić się z komendy, a potem gdzieś jechać?

Co do dłuższej sekwencji odpalania z ręki, jest tak dlatego, że z komendy idzie to w jednym kawałku, a z ręki jest podzielone na etapy, z których "wiuuu", czyli kręcenie prądnicą jest zapętlone, i przy każdym obiegu jest losowanie, czy odpalił - stąd czas uruchamiania jest różny. Do tego są modyfikatory od temperatury, a jak się trzyma START dłużej niż przez chyba 12 kółek, to palą się styczniki rozruchowe.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 11-03-2017, 00:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 11-03-2017, 00:14   

adamstan napisał/a:
Syczenie kranu to zwykły "soundscript", niby nie powinno nic mieszać, ale kto go tam wie. Ma osobny wątek w skrypcie kabinowym, więc też łatwo wyłączyć, wystarczy zakomentować linijkę odpalającą go w Init, czyli syczenie();


Na to już wpadłem, a zamiast // dałem pierwsze polecenie return; :-)
Chodziło mi bardziej, że problem może tkwić w okolicach poleceń modyfikujących warunek syczenia lub nie-syczenia...

adamstan napisał/a:

Żeby zawęzić, gdzie leży problem - czy w loku, czy w kabinie - to może spróbuj jeszcze odpiąć kabinę, a podpiąć jakąś wbudowaną, i każ lokomotywie uruchomić się z komendy, a potem gdzieś jechać?


OK, jutro (znaczy dziś ale o ludzkiej porze) do tego siędę.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 11-03-2017, 00:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gryszaq
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 932
Skąd: E Ł K
Wysłany: 23-03-2017, 13:32   

Mała aktualka, która pewnie znajdzie się w kolejnej paczce. Dla niecierpliwych link. Całość wrzucamy do głównego katalogu lokomotywy

https://drive.google.com/open?id=0BzOGe8v1JIKgUFl3dmFrSnVBUGM

Przerobiony i lepiej spasowany dźwięk silnika SU45. W końcu udało mi się wydzielić klekot jak należy. Tam gdzie była możliwość, jest też podbity bas. Ponadto zrównałem pracę prądnicy ogrzewczej i silnika. Przy wchodzeniu z pozycji 0 przez mały bubel się mijały. Gdyby ktoś przetestował, proszę o opinię :)

W przyszłości pojawi się może jeszcze wersja bardziej zdezelowanej jednostki. Tak pracuje dobry motor:
https://www.youtube.com/watch?v=HyfBu-dxobY

A tak ***owy :p
https://www.youtube.com/watch?v=rAZff-E9yMs
_________________
EŁCKA GALERIA KOLEJOWA

http://elkgk.cba.pl/index.php

ZAPRASZAM!
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 23-03-2017, 14:34   

Gryszaq napisał/a:
A tak ***owy :p
https://www.youtube.com/watch?v=rAZff-E9yMs

Ojej, rzeczywiście jest różnica, ten zdezelowany wydaje inny klekot.
 
 
KADZIO91
user


Wiek: 42
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 94
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 23-03-2017, 17:13   

Witam
Mam takie bardzo głupie pytanie gdzie szukać tego folderu?
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group