FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Warsztat by Patryk94
Autor Wiadomość
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 23-04-2013, 17:14   Warsztat by Patryk94

Witam, dzisiaj przedstawiam wam lokomotywę serii ET21 o numerze 548. Zdjęcia by Podlesky.

Screeny:


Pzdr.
_________________
Dodatki: http://trainzart.pl/
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1605
Skąd: Knurów
Wysłany: 23-04-2013, 17:24   

Jak na moje niewprawne oko wygląda całkiem dobrze. Jeśli poprawisz to, co na pewno wypatrzą inni, będzie to elegancki wózek do kolekcji ;-)
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2230
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 23-04-2013, 17:30   

Okna czołowe i boczne do poprawy. [img=http://s18.postimg.org/bqyu5d1th/bipa.jpg] porównaj sobie z modelem od Qnia.
Ostatnio zmieniony przez Kamil 23-04-2013, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 23-04-2013, 17:39   

No i chyba coś najwyraźniej mocno zgięło ostoję - powinna być równa, tymczasem u Ciebie jest spory przeskok między częścią około drzwiową, a centralną. To chyba rzuca się w oczy ;)
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 23-04-2013, 17:56   

Ok jak teraz? :)
_________________
Dodatki: http://trainzart.pl/
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 23-04-2013, 20:22   

Przy okazji wyrównywania okien usunąłeś cały cień nad nim.

Listwa pod drzwiami i ta sama listwa zaraz za poręczą powinny być na tej samej wysokości. Przy górnym reflektorze obudowa od spodu nie przechodzi płynnie, jest nagle czarna. Na texie trzeba bardzo na to uważać. Czy to jest czynna lokomotywa? Czy nie powinna mieć anteny nad jednym czołem? Przyjrzyj się fotom oraz modelowi (reskinowi) Maćka - on jest z taką anteną.
To wcale nie jest łątwa lokomotywa do reskinowania. Generalnie Twój reskin ma potencjał, ale zwróć uwage na te szczegóły. Ze szczegółów świat się składa ;-)
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 23-04-2013, 20:26   

Ok, obadam wszystko, ale to już w czwartek, trzeba szykować się na wyjazd jutro :)
Co do antenki nie zwracałem na to uwagi, przyjrzę się temu potem bliżej. Pzdr.
_________________
Dodatki: http://trainzart.pl/
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2075
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 23-04-2013, 20:51   

Antena jest nad kabiną A, tak na marginesie.
Mnie rzuciło się w oczy to że dach jest szerszy - dłuższy niż ściany boczne czy czołowe, a o ile pamiętam to poza obrys ścian bocznych czy czołowych wystawała ( o ile można to tak określić) rynienka odpływowa wiecznie zapchana. No chyba że to tylko takie złudzenie na screenach.
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 23-04-2013, 21:58   

Pietrek ma racje, antenka jest. Co do dachu to jest złudzenie sam prawie się nabrałem. Ta rynienka na tym modelu jest po prostu bardziej szeroka i to tak się wydaje, że dach wyłazi. P.

Edit: Na koniec poprawiłem jeszcze dach, jest bardziej realistyczny:


Resztą zajmę się w czwartek.
_________________
Dodatki: http://trainzart.pl/
Ostatnio zmieniony przez Patryk94 23-04-2013, 23:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 

znawca


Pomógł: 51 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1114
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 24-04-2013, 07:45   

PKP94 napisał/a:
Ta rynienka na tym modelu jest po prostu bardziej szeroka i to tak się wydaje, że dach wyłazi. P.


Konkretnie ile mm za szeroka? Jeżeli Podasz dokładną wartość to ja skonfrontuje ją ze swoimi pomiarami i modelem. Czy może jednak nie jest za szeroka, a Ty nie masz żadnej wiedzy na temat jej szerokości?
 
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 24-04-2013, 08:06   

Ja nie wiem, nie znam się na tym, nie chce udawać jakiegoś wielkiego znawce, mi wszystko pasuje co do dachu i rynienek. Co do PW, to jutro wyśle ci plik cdp.
_________________
Dodatki: http://trainzart.pl/
 
 
pysi
znawca
Krzysiek



Pomógł: 97 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1966
Skąd: Tarnów
Wysłany: 24-04-2013, 08:12   

tutaj problemem nie jest rynienka tylko cień na teksturze, który jest za duży.
sprawa dwa, bok z wlotami wentylatorów trakcyjnych jest z zupełnie innej lokomotywy :) 548 jako chyba jedyna z czynnych egzemplarzy ma inne niż cała reszta,
http://centrax.cba.pl/det...f6813245a462c52
Ostatnio zmieniony przez pysi 24-04-2013, 08:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 25-04-2013, 09:54   

Jak teraz?
_________________
Dodatki: http://trainzart.pl/
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 25-04-2013, 10:11   

Cześć, PKP, ale Ty po prostu podciągnąłęś teksturę tej żaluzji do góry i wygląda to nieestetycznie i na dodatek widać miejsce łączenia... Rozciągnięta... Ja bym sklonował kawałek i nałożył na przerwę, czyli do poprawki. Podpowiem tylko, że powinieneś sklonować nie fragment sąsiadujący, żeby się szlaczek nie zrobił, tylko z trochę wyższego lub nizszego fragmentu. Łączenia wymaż gumką o miekkim brzegu.

[edit]
Gdybyś zgłosił się do mnie bezpośrednio z tym reskinem, miałbyś problem, bo bardzo restrykcyjnie podchodzę do oczywistych rzeczy - spytaj Bzyka na przykład. Sam dla siebie też jestem bardzo surowy, więc nie traktuję nikogo z wyższością. Poza tym, albo przede wszystkim - Qń odwzorowuje wszystko z zegarmistrzowską precyzją, więc wszelkie 'mniej więcej' są po prostu krzywdzące dla niego. Sam teraz reskinuję jeden z jego modeli i ciągle zauważam jakieś niuansiki i aż mi wstyd, że wcześniej czegoś nie zauważałem. U ciebie, (po pobieżnym zerknięciu na zdjęcie Podleskiego z działu fototex) zauważyłem 2 rażące błędy i w zasadzie łamanie licencji. Zerknij na fotę i zobacz jak wyglądają tarcze buforowe u Ciebie i na zdjęciu. A jak wygląda czoło przy buforach? od brzegu do gniazda buforowego, jest czarno czy może (iiink, iiink) pomarańczowo? Tu nie możesz się usprawiedliwiać brakiem umiejętności. Nie odbieraj mojego postu jako atak, tylko surowe zwrócenie uwagi. Gdyby mi nie zależało, nie pisałbym nic, więc widzisz, że zależy.

-
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
Ostatnio zmieniony przez samplaire 25-04-2013, 10:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 25-04-2013, 10:47   


Jak teraz?

Edit:
Podaje jeszcze link do ET23 ze starego tematu:

http://hostuje.net/file.p...e4c45e57e61f473
_________________
Dodatki: http://trainzart.pl/
Ostatnio zmieniony przez Patryk94 25-04-2013, 10:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 25-04-2013, 11:08   

No teraz fajowo! W oryginale to tak wygląda , prawie jak u Ciiebie 8-) Przyjrzyj się jeszcze napisowi pod jedną żaluzją - u Ciebie go nie ma, ana focie z netu jest - można przekleić z drugiego boku. Chodzi mi o te due liczby nad napisem PL coś tam na ostojnicy.


I zrób delikatny cien pod barierką na czole.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
Ostatnio zmieniony przez samplaire 25-04-2013, 11:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2230
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 25-04-2013, 11:17   

Popraw mocowanie buforów na czołownicy.
 
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 25-04-2013, 11:22   

Poprawione i dodałem te liczby i dorobiłem ten zielony kwadracik gdzie te liczby się znajdują.
_________________
Dodatki: http://trainzart.pl/
Ostatnio zmieniony przez Patryk94 25-04-2013, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 25-04-2013, 11:25   

Coraz lepiej to wygląda - spójrz na początkowe screeny i teraz i zobacz jaka różnica - czyli umiesz 8-)
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 

znawca


Pomógł: 51 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1114
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 25-04-2013, 11:28   

1. Akurat to unijne oznaczenie to nie jest jakaś istotna kwestia. Wystarczy przyjąć, że odwzorowujemy wygląd loka sprzed kilku lat kiedy takie oznaczenia nie były stosowane.
2. Ponieważ ten egzemplarz ma dosyć charakterystyczne żaluzje to istnieją dwa sensowne wyjścia:
- zdobyć zdjęcia takiej żaluzji i zrobić z nich tex
- zmienić numer elektrowozu i dopasować go do jakiegoś egzemplarza w tym konkretnym malowaniu i ze standardową żaluzją.
Próby przerobienia standardowej żaluzji na taką jak na zdjęciu będą raczej trudne (chociaż nie niemożliwe), bo to nie jest tylko kwestia szerokości ale i konstrukcji.
3. W celu publikacji proponuję jednak postępować wg wskazówek z licencji.
 
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 25-04-2013, 11:31   

Qń właśnie ma trochę racji, moje żaluzje z tymi na fotce średnio podobnie wyglądają. Bez fotki nic nie zrobię, żeby chociaż mieć fotkę jednej żaluzji z tego boku, dalej to już z górki będzie. Zobaczymy, może ktoś jeszcze załapie się na ten numer ET21.

P.S: Tak wiem Qń-iu, licencja jest już mi znana i będę pamiętał na przyszłość co robić :)
_________________
Dodatki: http://trainzart.pl/
Ostatnio zmieniony przez Patryk94 25-04-2013, 11:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Podlesky
super trainz


Pomógł: 12 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 541
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-04-2013, 17:59   

Takie buty....Szczerze powiedziawszy,nie zwróciłem uwagi na te żaluzje,a szkoda,będę miał nauczkę na przyszłość.W tej zaistniałej sytuacji,zmiana numeru pojazdu,będzie najlepszym rozwiązaniem,tak więc zgadzam się z wypowiedzią Qnia.Można by go przerobić na ET21-430,bo jak mnie pamięć nie myli, to właśnie on miał takie żaluzje. ;-)
 
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 26-04-2013, 16:55   

Proszę, oto 430 :)
_________________
Dodatki: http://trainzart.pl/
 
 
Julin 
super user



Wiek: 21
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 140
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-04-2013, 13:40   

Po prostu piękny nic dodać nic ująć ;-)
 
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 27-05-2013, 12:49   

OK ET21 ma jeszcze dużo do poprawy, Qń mi wymienił co i jak, a w tym czasie przedstawiam wam lokomotywę z TS Opola, a mianowicie EU07-222 tzw. "Czekolada":

Screeny:

A tu widok nocny:



Czekam jeszcze na odp Autora zdjęć i modelu.

Edit: Zgoda autora fotek jest, jeszcze Zgred :)
* Autorem fotek jest KilmaT z forum eu07.pl
_________________
Dodatki: http://trainzart.pl/
Ostatnio zmieniony przez Patryk94 27-05-2013, 14:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group