Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 23-04-2013, 17:39
No i chyba coś najwyraźniej mocno zgięło ostoję - powinna być równa, tymczasem u Ciebie jest spory przeskok między częścią około drzwiową, a centralną. To chyba rzuca się w oczy ;)
Przy okazji wyrównywania okien usunąłeś cały cień nad nim.
Listwa pod drzwiami i ta sama listwa zaraz za poręczą powinny być na tej samej wysokości. Przy górnym reflektorze obudowa od spodu nie przechodzi płynnie, jest nagle czarna. Na texie trzeba bardzo na to uważać. Czy to jest czynna lokomotywa? Czy nie powinna mieć anteny nad jednym czołem? Przyjrzyj się fotom oraz modelowi (reskinowi) Maćka - on jest z taką anteną.
To wcale nie jest łątwa lokomotywa do reskinowania. Generalnie Twój reskin ma potencjał, ale zwróć uwage na te szczegóły. Ze szczegółów świat się składa
Pomógł: 27 razy Wiek: 27 Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 1029 Skąd: Paris
Wysłany: 23-04-2013, 20:26
Ok, obadam wszystko, ale to już w czwartek, trzeba szykować się na wyjazd jutro :)
Co do antenki nie zwracałem na to uwagi, przyjrzę się temu potem bliżej. Pzdr.
Antena jest nad kabiną A, tak na marginesie.
Mnie rzuciło się w oczy to że dach jest szerszy - dłuższy niż ściany boczne czy czołowe, a o ile pamiętam to poza obrys ścian bocznych czy czołowych wystawała ( o ile można to tak określić) rynienka odpływowa wiecznie zapchana. No chyba że to tylko takie złudzenie na screenach.
Pomógł: 27 razy Wiek: 27 Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 1029 Skąd: Paris
Wysłany: 23-04-2013, 21:58
Pietrek ma racje, antenka jest. Co do dachu to jest złudzenie sam prawie się nabrałem. Ta rynienka na tym modelu jest po prostu bardziej szeroka i to tak się wydaje, że dach wyłazi. P.
Edit: Na koniec poprawiłem jeszcze dach, jest bardziej realistyczny:
Ta rynienka na tym modelu jest po prostu bardziej szeroka i to tak się wydaje, że dach wyłazi. P.
Konkretnie ile mm za szeroka? Jeżeli Podasz dokładną wartość to ja skonfrontuje ją ze swoimi pomiarami i modelem. Czy może jednak nie jest za szeroka, a Ty nie masz żadnej wiedzy na temat jej szerokości?
Pomógł: 27 razy Wiek: 27 Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 1029 Skąd: Paris
Wysłany: 24-04-2013, 08:06
Ja nie wiem, nie znam się na tym, nie chce udawać jakiegoś wielkiego znawce, mi wszystko pasuje co do dachu i rynienek. Co do PW, to jutro wyśle ci plik cdp.
tutaj problemem nie jest rynienka tylko cień na teksturze, który jest za duży.
sprawa dwa, bok z wlotami wentylatorów trakcyjnych jest z zupełnie innej lokomotywy :) 548 jako chyba jedyna z czynnych egzemplarzy ma inne niż cała reszta,
http://centrax.cba.pl/det...f6813245a462c52
Ostatnio zmieniony przez pysi 24-04-2013, 08:16, w całości zmieniany 1 raz
Cześć, PKP, ale Ty po prostu podciągnąłęś teksturę tej żaluzji do góry i wygląda to nieestetycznie i na dodatek widać miejsce łączenia... Rozciągnięta... Ja bym sklonował kawałek i nałożył na przerwę, czyli do poprawki. Podpowiem tylko, że powinieneś sklonować nie fragment sąsiadujący, żeby się szlaczek nie zrobił, tylko z trochę wyższego lub nizszego fragmentu. Łączenia wymaż gumką o miekkim brzegu.
[edit]
Gdybyś zgłosił się do mnie bezpośrednio z tym reskinem, miałbyś problem, bo bardzo restrykcyjnie podchodzę do oczywistych rzeczy - spytaj Bzyka na przykład. Sam dla siebie też jestem bardzo surowy, więc nie traktuję nikogo z wyższością. Poza tym, albo przede wszystkim - Qń odwzorowuje wszystko z zegarmistrzowską precyzją, więc wszelkie 'mniej więcej' są po prostu krzywdzące dla niego. Sam teraz reskinuję jeden z jego modeli i ciągle zauważam jakieś niuansiki i aż mi wstyd, że wcześniej czegoś nie zauważałem. U ciebie, (po pobieżnym zerknięciu na zdjęcie Podleskiego z działu fototex) zauważyłem 2 rażące błędy i w zasadzie łamanie licencji. Zerknij na fotę i zobacz jak wyglądają tarcze buforowe u Ciebie i na zdjęciu. A jak wygląda czoło przy buforach? od brzegu do gniazda buforowego, jest czarno czy może (iiink, iiink) pomarańczowo? Tu nie możesz się usprawiedliwiać brakiem umiejętności. Nie odbieraj mojego postu jako atak, tylko surowe zwrócenie uwagi. Gdyby mi nie zależało, nie pisałbym nic, więc widzisz, że zależy.
No teraz fajowo! W oryginale to tak wygląda , prawie jak u Ciiebie Przyjrzyj się jeszcze napisowi pod jedną żaluzją - u Ciebie go nie ma, ana focie z netu jest - można przekleić z drugiego boku. Chodzi mi o te due liczby nad napisem PL coś tam na ostojnicy.
1. Akurat to unijne oznaczenie to nie jest jakaś istotna kwestia. Wystarczy przyjąć, że odwzorowujemy wygląd loka sprzed kilku lat kiedy takie oznaczenia nie były stosowane.
2. Ponieważ ten egzemplarz ma dosyć charakterystyczne żaluzje to istnieją dwa sensowne wyjścia:
- zdobyć zdjęcia takiej żaluzji i zrobić z nich tex
- zmienić numer elektrowozu i dopasować go do jakiegoś egzemplarza w tym konkretnym malowaniu i ze standardową żaluzją.
Próby przerobienia standardowej żaluzji na taką jak na zdjęciu będą raczej trudne (chociaż nie niemożliwe), bo to nie jest tylko kwestia szerokości ale i konstrukcji.
3. W celu publikacji proponuję jednak postępować wg wskazówek z licencji.
Pomógł: 27 razy Wiek: 27 Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 1029 Skąd: Paris
Wysłany: 25-04-2013, 11:31
Qń właśnie ma trochę racji, moje żaluzje z tymi na fotce średnio podobnie wyglądają. Bez fotki nic nie zrobię, żeby chociaż mieć fotkę jednej żaluzji z tego boku, dalej to już z górki będzie. Zobaczymy, może ktoś jeszcze załapie się na ten numer ET21.
P.S: Tak wiem Qń-iu, licencja jest już mi znana i będę pamiętał na przyszłość co robić :)
Pomógł: 12 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 541 Skąd: Kraków
Wysłany: 25-04-2013, 17:59
Takie buty....Szczerze powiedziawszy,nie zwróciłem uwagi na te żaluzje,a szkoda,będę miał nauczkę na przyszłość.W tej zaistniałej sytuacji,zmiana numeru pojazdu,będzie najlepszym rozwiązaniem,tak więc zgadzam się z wypowiedzią Qnia.Można by go przerobić na ET21-430,bo jak mnie pamięć nie myli, to właśnie on miał takie żaluzje.
Pomógł: 27 razy Wiek: 27 Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 1029 Skąd: Paris
Wysłany: 27-05-2013, 12:49
OK ET21 ma jeszcze dużo do poprawy, Qń mi wymienił co i jak, a w tym czasie przedstawiam wam lokomotywę z TS Opola, a mianowicie EU07-222 tzw. "Czekolada":
Screeny:
A tu widok nocny:
Czekam jeszcze na odp Autora zdjęć i modelu.
Edit: Zgoda autora fotek jest, jeszcze Zgred :)
* Autorem fotek jest KilmaT z forum eu07.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach