Daruj sobie. Wydaj jedną mapę "super dokładną", potem jeszcze ze trzy następne i dopiero potem oceniaj innych. Raz było delikatnie "odłóż lupę". Następnym razem będzie wprost i dosadnie.
Pomógł: 32 razy Wiek: 61 Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 811 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 06-02-2017, 21:35
Przyszedł czas na odpowiedź.
SP45-166 napisał/a:
Jeżeli chciałbyś bardzo być ah i oh, to w wersji 1987 przewidywałem wyprowadzenie druta około kilometr za stację Osiek Polski w kierunku Starołęki, z elektryfikacją urwaną w polu (kilkaset metrów pustych słupów bez wysięgników), coś na wzór wyjścia z Piły na Krzyż, Z Rejowca do Żulina czy elektryfikacji z Siedlec kończącej się w polu za Mordami.
I tak zrobiłem.
SP45-166 napisał/a:
Co mi się nie podoba? Jedna rzecz- gmeranie przy układach torowych stacji Wielgoszcz. Na stacji w Wielgoszczu dałem chyba 8 torów, bo to duży dworzec (typowo pasażerski, z ruchem towarowym poprowadzonym obwodnicą), a ty ściąłeś to do dwóch peronów i czterech torów. IMHO jak na miasto tej wielkości to zdecydowanie o jeden za mało.
Tak to wygląda przebudowana na oryginał:
Taki był oryginał:
SP45-166 napisał/a:
Co bym zmienił? Zrób podmiankę bloków od Ryśka Grabasha. Wydał wiele lat temu aktualizację swej paczki bloków z płyty, około 10 razy lżejszą od tych które masz na mapie.
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 24-02-2017, 09:02
Jeśli mógłbym coś dodać nie ujmując oczywiście autorowi, to mapa wydaje się bardziej sterylna niż oddział intensywnej terapii Tak wszystko pięknie uporządkowane i bez żadnych usterek, że faktycznie to mapa fikcyjna
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 24-02-2017, 13:34
Jest chyba wbudowana w grę jedna tekstura lepiej symulująca węgiel, ciemniejsza, mniej niebieska i nie aż tak "ceratowata". Aczkolwiek to kwestia gustu.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 24-02-2017, 13:35, w całości zmieniany 1 raz
To ja pierwszy :D. Bogdan kolejna świetna robota, najbardziej mi wpadło w oko dopasowanie i rozmieszczenie zieleni, z przyjemnością jechałem i rozglądałem się po okolicy. Czapki z głów :)! Jedyny mankament to wydajność, mimo że na mapie nie ma dużo to fps był rzędu 30kl/s a bywało że i ciężko było osiągnąć powyżej 25kl/s ale to zapewne wina przeróbki mapy ze starszych wersji.
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 10-03-2017, 06:45
Cytat:
Jedyny mankament to wydajność, mimo że na mapie nie ma dużo to fps był rzędu 30kl/s a bywało że i ciężko było osiągnąć powyżej 25kl/s ale to zapewne wina przeróbki mapy ze starszych wersji.
Tutaj się nie zgodzę :) Po wymianie dodatków mapa chodzi zdecydowanie lepiej, nie ma miejscowych przycinek czy zmniejszonej ilości FPS. Jest o wiele lepiej niż w oryginale.
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 549 Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-03-2017, 08:37
Trudno żeby nie było lepiej. Te paintowe koszmarki domki, których użyłem dwanaście lat (!) temu, potrafiły ważyć nawet 1000 trójkątów. Wyobraźcie sobie np głupi domek z teksturą paintową do którgo ktoś doczepił w pełni 3D rynnę :P
Albo bloki grabasha w oryginalnej wersji ważące 1000 trójkątów, po optymalizacji dokonanej przez samego autora (a niestety nieuzytej na pierwotnej wersji mapy) ważyły 10 razy mniej.
_________________ Odstawiony do zapasu długotrwałego.
Jedyny mankament to wydajność, mimo że na mapie nie ma dużo to fps był rzędu 30kl/s a bywało że i ciężko było osiągnąć powyżej 25kl/s ale to zapewne wina przeróbki mapy ze starszych wersji.
Tutaj się nie zgodzę :) Po wymianie dodatków mapa chodzi zdecydowanie lepiej, nie ma miejscowych przycinek czy zmniejszonej ilości FPS. Jest o wiele lepiej niż w oryginale.
Ale mi nie chodzi czy ktoś się z tym zgadza czy nie, ja po prostu piszę jak to u mnie wygląda. I nie chce mi się wierzyć że to wina kompa czy trainza bo jeździłem po dłuższych mapach, z większą ilością dodatków i nigdy nie utrzymywał mi się tak niski fps. A sama mapa na prawdę wygląda na lekką więc w czymś rzecz musi być.
Pomógł: 32 razy Wiek: 61 Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 811 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 10-03-2017, 21:36
Zwinny napisał/a:
Jedyny mankament to wydajność, mimo że na mapie nie ma dużo to fps był rzędu 30kl/s a bywało że i ciężko było osiągnąć powyżej 25kl/s ale to zapewne wina przeróbki mapy ze starszych wersji.
Ja mam leciwy komputer, leci mu dziewiąty rok, a na całej mapie fps nie spada poniżej 60.
Nie słyszałem, żeby przeróbka starszej mapy miała wpływ na wydajność.
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 10-03-2017, 23:40
Bogdan napisał/a:
Nie słyszałem, żeby przeróbka starszej mapy miała wpływ na wydajność.
Nie powinna mieć o ile nie była wielokrotnie przycinana i łączona, tak jak np. Szlakiem Ostatnich Ryflaków. W przypadku tej mapy np. w Chojnicach u mnie są wyraźne zacięcia i skoki wydajności, czasem nie wczytuje się cały segment lub połowa dodatków. A komputer nie jest jakiś strasznie słaby.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 10-03-2017, 23:42, w całości zmieniany 1 raz
Bogdan dziwna sytuacja bo skoro Ty na 9 letnim komputerze masz 60fps. Moze to kwestia taboru bo zauwazylem ze przemieszczajac sie luzno po mapie fps zdecydowanie wzrasta wzgledem jazdy w kabinie ADHD gdzie fps strasznie spada. Tak czy owak pierwszy raz mam taki przypadek bo nawet na mapie Jamala Lublin - Dorohusk jadac ET21 ADHD ze skladem nie mam takich spadkow fps.
Jedyny mankament to wydajność, mimo że na mapie nie ma dużo to fps był rzędu 30kl/s a bywało że i ciężko było osiągnąć powyżej 25kl/s ale to zapewne wina przeróbki mapy ze starszych wersji.
Magistrala-PRL to nie jest jakaś duża mapa - ma około 65 segmentów, to sporo mniej od Poligonu czy jesiennej wersji KDR.
Dodatkowo jest zrobiona z bardzo lekkich dodatków, więc mając tylko 25 fps musisz mieć coś bardzo skopanego w trainzie, w systemie lub mieć słaby komputer.
Powodów słabej wydajności może być wiele.
Według mnie największe zamulacze TS2010 to:
- hint=dynamic w plikach tekstowych dodatków. Te wpisy strasznie mordują wydajność.
- ustawienie widoczności na więcej jak 3500 metrów.
Nawet tylko jeden felerny dodatek może bardzo obniżać wydajność.
TS2010 trzeba też sobie zoptymalizować. Zrobić zmiany w ustawieniach gry, w trainzoptions.txt, w ustawieniach karty graficznej itd.
Nie robiąc tego, nawet intel i7 z gtx1080 mógłby się okazać za słaby do TS2010. Jeśli chcesz możesz skorzystać z moich ustawień które podawałem kiedyś w temacie: http://forum.trainz.pl/viewtopic.php?t=10487
Ja na mapie Magistrala-PRL 09+ w TS2010 build 49933 (na średniej klasy PC z Windows 8.1, i5-6600k, gtx1060, 16 gb ram, 2 x ssd) mam od 50 do 100 fps.
https://www.youtube.com/watch?v=Uwl1fY_1VzQ
Kilka uwag do mapy, zanotowałem je sobie podczas jazdy z Wielgoszczy do Kiezbarku:
1. Wyskakuje u mnie błąd skryptu (w geodecie i maszyniście) następującej treści:
Kod:
DriverCommandRule : World.AddDriverCommand> not a DriverCommand asset: <kuid2:121843:900031:1> (file world.gs)
Screen z tym błędem z maszynisty:
W geodecie jest gorzej, próba dodania do sesji np. polecenia maszynisty powoduje wywalenie gry do pulpitu. Na razie mogę zapomnieć o zrobieniu jakiejkolwiek sesji :(
Domyślam się że z tym błędem chodzi o brakujący <kuid2:121843:900031:1>. Szukałem go w google - nie ma takiego dodatku.
Jest tylko <kuid:121843:900031> "Play a Sound File" a to mam zainstalowane.
2. W CMP mam bezbłędny komplet 1186 dodatków, mimo to brakuje tekstur gruntu w 2 miejscach:
Nawet zastosowanie kniffa z przesunięciem jednego drzewa i zapisaniu mapy pod nową nazwą nie pomaga - dalej mam te braki.
Mam teraz w zależnościach mapy w kategorii >Tekstury (środowiskowe)< 72 kuidy. Oryginalna mapa ma 61 kuidów.
Zakrycie tych auranowskich krat jakąś sąsiednią teksturą to nie jest jednak wielki problem.
3. Jadąc na szlaku z Wielgoszczy Lubieńce do Wielgoszczy Wschód po wiadukcie (obok ogródków działkowych) zanika w kabinie ADHD ET22 tykanie haslera. Powodem może być to, że jest tam użytych bardzo dużo 2 dodatków z dźwiękiem:
- "Dom_Chata_Drewniana" <kuid:-1:100594>
- "kwiaty_lawenda" <kuid:-25:516>
4. Na wjeździe do Wielgoszczy Wschód na wiadukcie nie było osłon nad siecią trakcyjną, dodałem sobie to co widać na screenie:
5. W Klimasach na moście widać szparkę. Zepsułem to miejsce wymieniając wiadukt na most, oraz usuwając przyczółki i filary:
6. Uchowało się na mapie jeszcze kilka starych ikarusów, starych przyczep rolniczych Sonego i paintowych przyczep Jesiona obok cukrowni w Osieku Starym.
7. Podczas instalacji 2 pierwszych cdp z paczki wsporczej zainstalowało się w moim CMP kilka kuidów minusowych. Sprawdziłem programem KUID Finder 2.0 i tych minusowych kuidów jest 48:
Bogdan ta mapa jest świetna, przyjemnie się po niej jeździ. Uwielbiam Twój styl budowania map. Super wygląda Twoja roślinność i wszelkie inne dodatki, a Twoje tory są IMHO najlepsze do jazdy kabinowej.
Życzyłbym sobie więcej takich jak ta modyfikacji map od Ciebie. Intryguje mnie jak by wyglądała np. mapa Lublin - Dorohusk przerobiona w ten sposób co Magistrala PRL. Dziękuję bardzo.
_________________ TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 488 Skąd: z domu
Wysłany: 13-03-2017, 19:08
U mnie po wejściu do maszynisty w lewym dolnym rogu pokazuje znak zapytania czyli tak jakby brak składów a skład są ustawione co widać na poniższym obrazku:
Pomógł: 32 razy Wiek: 61 Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 811 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 13-03-2017, 19:58
D_M napisał/a:
Bogdan ta mapa jest świetna, przyjemnie się po niej jeździ. Uwielbiam Twój styl budowania map. Super wygląda Twoja roślinność i wszelkie inne dodatki, a Twoje tory są IMHO najlepsze do jazdy kabinowej.
Dziękuję za dobre słowo.
D_M napisał/a:
Życzyłbym sobie więcej takich jak ta modyfikacji map od Ciebie. Intryguje mnie jak by wyglądała np. mapa Lublin - Dorohusk przerobiona w ten sposób co Magistrala PRL.
Ta mapa już jest przerobiona i tylko od autora oryginału zależy, kiedy zostanie wydana.
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 14-03-2017, 13:18
D_M napisał/a:
Intryguje mnie jak by wyglądała np. mapa Lublin - Dorohusk przerobiona w ten sposób co Magistrala PRL.
Myślę że nie byłoby aż takiego miażdżącego efektu, bo Lublin-Dorohusk jest wiąż jeszcze całkiem świeża, natomiast tutaj był przeskok z czasów TRS2004 do czasów współczesnych, więc można powiedzieć że o jakieś dobre 10 lat, i wszystko się od tego czasu zmieniło - nie tylko dodatki, ale też ogólny sposób budowania map.
Żeby był aż taki efekt to trzeba by uwspółcześnić którąś z naprawdę starych map, np. Gliwice-Rybnik czy Makoszowy-Leszczyny, a i tak to nie byłby taki przeskok jak tu, bo tamte mapy na swoje czasy wyglądały naprawdę świetnie, i wciąż nie wyglądają aż tak kompletnie staro.
Ja u siebie np. jakiś czas temu podłączyłem kawałek starej mapy GGKB od Gdyni do Kościerzyny z mapą Szlakiem Ostatnich Ryflaków, i zacząłem modernizować sobie nieco ten podłączony kawałek, tak żeby jako tako jeszcze wyglądał - zielsko Bogdana, tory 3D Samplaire'a, nowe dodatki (przy czym ja u siebie modernizowałem układy torowe na współczesne, po modernizacji ok. 2015 r.) - i od razu to inaczej wygląda, a wcale się zbytnio nie starałem, no ale tamta mapa była tak stara że co by nie zrobił to będzie lepiej:
To w zasadzie głównie efekt zielska Bogdana, które jest po prostu genialne, i potrafi z najgorszego mapowego trupa przy odrobinie wysiłku zrobić cudo.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 14-03-2017, 13:35, w całości zmieniany 9 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach