Wiek: 58 Dołączył: 26 Maj 2017 Posty: 17 Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-03-2018, 08:27 Jak zrobic realne odległości na Basemapach
Witam.
Próbuję zrobic sobie podkład mapy z użyciem Basemap mam kwadraty z Geoportalu 1000 × 1000 (edytor Rainsted) i potem je zmieniam na 1024 × 1024 bo to przyjmie trainz i pokrywam tym kwadrat basemap 1000 × 1000
i jest roznica w odległościach mierzonych w trainz i w np. Google map o kilka metrow.
Co zrobic by mieć mape w skali 1:1
Różnica pewno wynika z przeskalowania.
Znalazłem też w sieci fajny program: Basemapz ale tam trzeba podać wymiary
w stopach i calach i skali np.N lub H0 a przeliczenie kawalka z Geoportalu na stopy
daje wynik który nie mieści sie w skali programu :( i mimo ze fajnie robi całą trase i dzieli to automatycznie na basemapy to odległości są też przekłamane.
Probowalem też z basemapami 720 ale zawsze trzeba skalować grafikę i nie mogę uzyskać rzeczywistych odległości w grze.
Czy Ktoś moglby mi powiedzieć gdzie robię błąd bo powinno to działać normalnie.
Spróbuj robić ręcznie, według tutoriala na mojej stronie:
http://trainz.krb.com.pl/artykuly/basemapy
Jeżeli potrzebujesz takiej precyzji, to rób z geoportalu screny ze skali 1:1000, tylko potem misisz je posklejać w większy obrazek i dopiero przycinać. Potem to kwestia precyzji w odmierzaniu „odcinka wzorcowego”.
Wiek: 58 Dołączył: 26 Maj 2017 Posty: 17 Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-03-2018, 11:02
Przeczytałem ten poradnik ale gubię się na tym przeliczeniu...
Kompa mam podłączonego pod TV i ustawioną rozdzielczość 800×600 trainz działa w wyższej
i nie robię printscrenu tylko fajnie mi wychodzą te kwadraty z programu co jest w Maszynie
tak czy tak dostaje gotowe kawalki 1000×1000 z panującymi do siebie bokami. To daje po przeskalowaniu do trainza ale na basemapę 1000×1000 pewno te różnice są z tego przrskalowania. Tak myślę czemu ten obiekt jest 1000×1000 a nie 1024×1024 wtedy było by pewno idealnie, bo i tak wystaje poza 1 kwadrat w trainz.
Mi nie chodzi o super precyzje jednego elementu ale jak sobie z poskładam kilkanaście kwadratów i na każdym będzie mniej kilkanaście metrów mniej to przy całości wyjdzie sporo.
Ale chodzi mi czy to przeklamanie wynika ze zmiany z 1000 na 1024 czy robie inny błąd.
Przeczytałem ten poradnik ale gubię się na tym przeliczeniu...
Kompa mam podłączonego pod TV i ustawioną rozdzielczość 800×600 trainz działa w wyższej
i nie robię printscrenu tylko fajnie mi wychodzą te kwadraty z programu co jest w Maszynie
tak czy tak dostaje gotowe kawalki 1000×1000 z panującymi do siebie bokami. To daje po przeskalowaniu do trainza ale na basemapę 1000×1000 pewno te różnice są z tego przrskalowania. Tak myślę czemu ten obiekt jest 1000×1000 a nie 1024×1024 wtedy było by pewno idealnie, bo i tak wystaje poza 1 kwadrat w trainz.
Mi nie chodzi o super precyzje jednego elementu ale jak sobie z poskładam kilkanaście kwadratów i na każdym będzie mniej kilkanaście metrów mniej to przy całości wyjdzie sporo.
Ale chodzi mi czy to przeklamanie wynika ze zmiany z 1000 na 1024 czy robie inny błąd.
Pozdrawiam
Witek
I teraz pytanie zasadnicze: Czy te "kawałki 1000x1000" obejmują dokładnie 1000 METRÓW? czy to jest po prostu 1000 PIKSELI, które radośnie przeskalowujesz do 1024 pix? Podałem ci opis metody, która daje dokładność nawet do metra. Ale jeżeli używasz "programu z maszyny", który ma "jakiś tam" obszar, no to już nie pomogę. I to jest Twój błąd, o który pytasz: Używasz obrazów, co do których nie masz żadnej pewności, czy to jest dokładnie 1km2, z tego co piszesz wynika, że chyba jednak nie - skoro brakuje ci "kilkanaście" metrów na każdej planszy.
Przeczytaj dokładnie ten mój opis, to nie jest trudne. Matma na poziomie gimnazjum, nie ma nawet potęgowania Ale trzeba czytać, a nie tylko obejrzeć obrazki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach