FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Modelarz.
Autor Wiadomość
Piotr1
super user


Wiek: 39
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 197
Skąd: Łeba
Wysłany: 03-03-2019, 22:04   Modelarz.

Witajcie,miłego wieczoru przy trainz :)Przed chwilą naszła mnie taka myśl,że skoro jestem na rencie po przykrym zdarzeniu z dzieciństwa i mam mimo młodego jeszcze wieku dużo wolnego czasu,zająć się modelarstwem w trainz.Mógłbym spełniać wasze i moje zachcianki w temacie tworzenia budynków czy taboru.Przeszkoda ku temu jest potężna,bo nie mam o tym pojęcia i wszystko trza się uczyć od zera.Nie wiem jak to zorganizować,ale gdybyśmy znaleźli sposób na naukę na odległość,uczyłbym się od was-modelarzy.Tyle mógłbym naprodukować stawiając na jakość.Jak to widzicie? Jest jakaś szansa na powodzenie w tej sprawie?
_________________
Piewer
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 308 razy
Wiek: 48
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4452
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 05-03-2019, 10:12   

Jak najbardziej, w obecnej porze suchej modelarskiej :-)
Na start proponuję tutorial Grabasha, gdzie w miarę logicznie jest opisane krok po kroku tworzenie najprostszych obiektów.Rozdział o texture makerze możesz pominąć, ale resztę trza wchłonąć :-)

http://trainz.krb.com.pl/...orstwa-grabasha

Samą "wyprawkę" masz też u mnie na stronie (gmax, nakładka do eksportu itd).

http://trainz.krb.com.pl/...a-dla-modelarza

Acha - NIE modelujemy w keczupie (sketchupie :-) ), ten nie jest na tyle dokładny. I ma zwyczaj dodawania zbędnych polygonów... Ewentualnie jeszcze Blender, ale to raz, że głupie jest, dwa - więcej ludzi robi w gmax / 3dsmax, więc więcej pomocnych osób, trzy- jak masz cierpliwość, to się go ucz, ale wtedy znikąd pomocy :-)

Tekstury to osobny temat - tu potrzeba znajomości jakiegoś programu do grafiki - gimp / photoshop, głównie pod kątem wycinania potrzebnych kawałków zdjęć i "prostowania" ich.

Na start - tyle, może ktoś coś jeszcze napisze.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Piotr1
super user


Wiek: 39
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 197
Skąd: Łeba
Wysłany: 05-03-2019, 15:37   

Cieszę się,że ktoś to dobrze odbiera :) Chętnie zacząłbym od zwykłych budynków w 3D z teksturami,bo to chyba najprostsze.Potem myśle obiekty spline.Tyle na początek.
_________________
Piewer
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 308 razy
Wiek: 48
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4452
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 10-03-2019, 18:44   

Piotr1 napisał/a:
Cieszę się,że ktoś to dobrze odbiera :) Chętnie zacząłbym od zwykłych budynków w 3D z teksturami,bo to chyba najprostsze.Potem myśle obiekty spline.Tyle na początek.


Najprostsze a domków nigdy za dużo :-) Rób i pokazuj, jest tu paru takich, których uwagi warto wziąć do serca ;-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group