FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Projekt Ługańsk
Autor Wiadomość
Dostojny Kocur
znawca
świr



Pomógł: 36 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 1376
Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 13-11-2012, 19:08   

Dobra, a da się to jakoś samemu na własny użytek zmienić kopiąc w configu?
_________________
www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
 
 
 
SuziS 
super trainz


Wiek: 30
Dołączyła: 02 Wrz 2008
Posty: 415
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 14-11-2012, 15:28   

Właśnie nie wiem ,jeśli ktoś to rozgryzie to proszę o opisanie co pozmieniać .
_________________
Naked Truth
 
 
 
Wosiu
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 62
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 74
Skąd: Rawicz
Wysłany: 17-11-2012, 19:10   Projekt Ługańsk

Ponieważ Marek S opublikował repianta lokomotywy SU45-254,postanowiłem napisać trochę o pierwowzorze tego modelu.
Maszyna ta została zbudowana w 1976 roku w zakładach HCP-w Poznaniu mając oznaczenia SP45-254,należy ona do końcowej serii lokomotyw zbudowanych na potrzeby PKP.Z dostępnych żródeł wynika że fabryka ta zbudowała 270 sztuk tych maszyn.Przydział służbowy tej lokomotywy to DOKP-Poznań,Lokomotywownia Leszno.

Wykonany przez Marka repiant przedstawia lokomotywę z okresu jej świetności i pracy w lokomotywowni Leszno,miała wtedy na czołownicy te charakterystyczne skrzydła,symbol braci kolejarskiej.
W 1994 roku została skierowana na modernizacje na którą trafiały wybrane egzemplarze serii SP45.
Modernizacje wykonano w ZNTK-Poznań,pomijając sprawy techniczne tego remontu, maszyna dostała nowe fabryczne malowanie łącznie z żółtą czołownicą lecz już bez tych charakterystycznych skrzydeł oraz nowe oznaczenie.
Od tego momentu oznaczona była jako SU45-254.Ponownie trafiła do Leszczyńskiej szopy gdzie pracowała do roku 2001.
W wyniku reorganizacji na PKP przeszła na stan PKP-Cargo,została oddelegowana do prowadzenia ruchu pasażerskiego na wężle poznańskim ciągnąc pociągi z,jak i do stolicy Wielkopolski.
Była również epizodycznie widywana na szlakach kolejowych Polski Południowo-Wschodniej,gdzie wykonywała pracę taborową.
W końcowym okresie trafiła na stan CM-Gdynia,gdzie znalazła zatrudnienie prowadząc składy osobowe.Jednak w niczym już nie przypominała maszyny z czasów swej świetności podobnie jak opisywana przezemnie lokomotywa SU45-038 która według nie potwierdzonych informacji zakończyła swój żywot w Imbramowicach gdzie podobno została skasowana po wcześniejszym skreśleniu z ewidencji.
Wracając do SU45-254,eksploatowana na szlakach Polski północnej w końcowym okresie trafiła na tory postojowe stacji Chojnice,gdzie razem z inną maszyną pochodzącą z Leszna, a mianowicie SU45-143 oczekiwała w towarzystwie wielu innych lokomotyw tej serii na swój sądny dzień.Był to rok 2008.

W grudniu 2008 roku została przeniesiona na tory postojowe lokomotywowni w Zajączkowie Tczewskim,niestety nie udało się Mi ustalić czy miało to związek z planowaną kasacją tego pojazdu, czy też powodem jej przenosin była zaplanowana i wykonana modernizacja w Bydgoskiej Pesie.Modernizacji dokonano prawdopodobnie w roku 2009,a najpóżniej na początku roku 2010. W tym momencie z lokomotywy SU45-254 powstała maszyna ST45-03.W nowych,niebieskich barwach właściciela czyli PKP-Cargo rozpoczęła nowe kolejowe "życie" ciągnąc składy towarowe.Choć debiut miała niefortunny,gdyż podczas pierwszej służby miała defekt który spowodował iż była niezdolna do samodzielnej jazdy i trzeba było wezwać inną maszynę tej samej serii, a mianowicie ST45-02 która pechowy skład doprowadziła na miejsce.
Maszyny ST45-02 oraz ST45-03 stacjonują w lokomotywowni w Grudziądzu.

Mam jeszcze informacje przeznaczoną szczególnie dla nowych miłośników Trainza,interesujących się Polskim taborem kolejowym, że na stronie kolegi o nicku Makaron znajdują się oprócz świetnych modeli lokomotyw serii ST43 SP/SU45 i SU46 dwa modele lokomotyw serii ST45 a mianowicie ST45-01 oraz wspomniana tu SU45-254/ST45-03.

Jednoczesnie proszę moderatora o wyrozumiałość, i nie usuwanie tego postu jeżeli znajduje się w niewłaściwym dziale,a ewentualnie o przekierowanie go na właściwe tory.

I to by było na tyle.
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 17-11-2012, 19:19   

Lokomotywownia w Grudziądzu została zlikwidowana w ubiegłym roku. Maszyny ST45 zostały przeniesione w inne miejsca. ST45-03 znajduje się obecnie na stanie CT Katowice.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 17-11-2012, 19:56   

Wosiu, otwórz jakiś temat i tam opisuj te wszystkie historie, szkoda żeby to zaginęło gdzieś po tematach ;-) Naprawdę ciekawych rzeczy o poszczególnych maszynach można się dowiedzieć :-D
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5213
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-11-2012, 19:57   

Należałoby tylko sprostować, że czterdziestek piątek było 265 szt. z czego ostatnia dostała nawet sprzęg międzywózkowy osiągając w ten sposób własności jezdne zbliżone do SU46.

W każdym razie 265 a nie 270.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Dostojny Kocur
znawca
świr



Pomógł: 36 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 1376
Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 17-11-2012, 20:12   

Piotrek z prototypami i Libanem to jednak 270.
_________________
www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
Ostatnio zmieniony przez Dostojny Kocur 17-11-2012, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2012, 23:08   

A propos DB_232_202-2_Bw.Rostock-Seehafen, ściągnąłem i mam problem, w configu w sekcji bogeys są wpisane takie wózki: <kuid:173943:900083>, a w kuid-table: <kuid:173943:900082>.
Które wózki powinny być przypisane do tego modelu?
Gdzie mogę znaleźć wózki <kuid:173943:900083>? Mam wszystkie Ludmiły DB Kilana z zależnościami, ale tych wózków nie mam.
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5213
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2012, 23:10   

Musisz mieć :) Te wózki powstały prawie na raz. Jeden jest czarny a drugi szary. Szary jest używany przez rastafariańskie 232 i TE109 RŻD.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2012, 23:34   

kilanziom napisał/a:
Musisz mieć :) Te wózki powstały prawie na raz. Jeden jest czarny a drugi szary. Szary jest używany przez rastafariańskie 232 i TE109 RŻD.

No widzisz, tych sobie nie zainstalowałem, za nowoczesne :-)
Nie zmienia to faktu, że trzeba poprawić wpis w kuid-table i wywalić nieużywane wózki.
 
 
 
SuziS 
super trainz


Wiek: 30
Dołączyła: 02 Wrz 2008
Posty: 415
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 05-12-2012, 15:33   

Cześć ludzie ,ostatnio pisząc z Piotrem padł temat lokomotyw manewrowych z pomostami po bokach ,ze względu na dodatkową trudność czyli wymazywanie barierek jest to temat mało rozwinięty przez polskich budowniczych tsa. Postanowiłem wskrzesić starą CTLowską s-262 i zająć się jakąś inną maszyną tej serii ,wybór padł na lokomotywę s-279 firmy NZTK ,lokomotywa ta obecnie grzeje krzaki odstawiona gdzieś na śląsku ,cechą charakterystyczną w ostatnich latach eksploatacji tych maszyn w NZTku były montowane małe halogenowe reflektory na pomostach a nie na przedziale silnikowym jak wcześniej .Jeśli tylko Krzysiek się zgodzi to i ten egzemplarz dostanie takie światełka .
_________________
Naked Truth
 
 
 
Dostojny Kocur
znawca
świr



Pomógł: 36 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 1376
Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 05-12-2012, 15:43   

O widzę, że sobie całkiem nieźle poradziłeś z tym dość kiepskim materiałem zdjęciowym na S-279:) Przyciemniłbym jeszcze wózki trochę.
_________________
www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
Ostatnio zmieniony przez Dostojny Kocur 05-12-2012, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Podlesky
super trainz


Pomógł: 12 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 542
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-12-2012, 15:45   

Temat godny pochwały!. Schemat malowania tej S-279 będzie miał szerokie zastosowanie,na mapach siedzących w klimatach lat 70,80 ,a przede wszystkim w teraźniejszości.Bardzo fajna sprawa.
 
 
 
Kylo0
super trainz
Poziom respectu:



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 487
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-12-2012, 12:51   

Świetnie, że poruszyłeś temat ES-ek. Na obecnie cierpię na brak czasu dla siebie i na TRS, w związku z czym musisz chwilkę poczekać, ale z pewnością ruszę łapą Twoje dzieła.
 
 
 
SuziS 
super trainz


Wiek: 30
Dołączyła: 02 Wrz 2008
Posty: 415
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 21-12-2012, 13:05   

Hej.Dziś mam dla was do zaprezentowania lokomotywę t448p-069 PTK Rybnik,jest to lokomotywa w starych przemysłowych barwach Rybnickiej firmy ,obecnie ten egzemplarz jest własnością DB schenker i marnuje się w krzakach gdzieś na śląsku.
_________________
Naked Truth
 
 
 
Dostojny Kocur
znawca
świr



Pomógł: 36 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 1376
Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 21-12-2012, 15:59   

Super, należy się spore uznanie za te ostatnie reskiny, bo materiał zdjęciowy łatwy nie był. Tylko coś z numerem namieszałeś, to jest 098.
_________________
www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
Ostatnio zmieniony przez Dostojny Kocur 21-12-2012, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SuziS 
super trainz


Wiek: 30
Dołączyła: 02 Wrz 2008
Posty: 415
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 21-12-2012, 16:42   

Racja na maszynie jest 098 ,świąteczne roztargnienie i tyle
_________________
Naked Truth
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5213
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2012, 18:02   

Wow! 098, jeden z najfajniejszych kocurów w Polsce. Szkoda, że obecni nie jest czynny i stoi w krzakach. Świetny. Jest to jedna z mutacji 'przemysłowego' schematu malowani w wersji fabrycznej. ĆKD produkowało te lokomotywy w kilku odmianach barwienia, podstawowa była niebieska z żółtymi elementami czół, ale istniały też właśnie przypadki zestawienia czerwony+żółte detale, niebieski + białe detale i czerwony + białe detale. Obecnie bardzo trudno takie spotkać.

Dobry!!
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 63 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1631
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-02-2013, 23:06   

Witam, mam taki problem z Twoją lokomotywą CSD_T669.1_069_DKV_Veseli.n.Moravou w TS 2012:

Wykazuje ona taki błąd:



Oraz zależność - S200 bogey v2 taki błąd:



Napiszesz jak temu zaradzić aby poprawnie działała w TS2012?

Pozdrawiam.
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 73 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1095
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-02-2013, 23:21   

W przypadku loka, olej to, bez tego lok będzie żyć.
Jeśli chcesz koniecznie to:
1/ zmień w configu wartość trainz-build na 2.9
2/dodaj miniaturkę, wpis w configu:

thumbnails
{
0
{
image "$screenshot$.jpg"
width 240
height 180
}
}

3/ dodaj cień w sekcji mesh table:

shadow
{
mesh "shadow/shadow.im"
}

Oczywiście musisz posiadać brakujące elementy tj. miniaturkę i mesh cienia.

W wózku usuń wpis animation z katalogu głównego configu i dodaj wpis:

category-era "1970s;1980s;1990s;2000s;2010s"

i po kłopocie :-P .
 
 
SuziS 
super trainz


Wiek: 30
Dołączyła: 02 Wrz 2008
Posty: 415
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 01-03-2013, 20:30   

Hej.Z wielkim opóźnieniem ,przez nasz kochany symulator który mnie ostatnio doszczętnie wpienił ,przed państwem prosto z Białoruskich szlaków M62-1560 z depo Mińsk-Sort.Lokomotywa otrzymała skrypt pozwalający na zmianę sprzęgów śrubowych na samoczynne oraz dodanie radzieckiej obudowy bocznych żaluzji przedziału chłodniczego,od innych (naszych) M62 odróżnia go także typowa dla lokomotyw ze wschodu antena okrętowa a także wózki od TEM2.Podziękowania dla Pitra za przeróbki i Kajtka za wspaniały materiał foto.
_________________
Naked Truth
 
 
 
arczix
zaawansowany


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 622
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 01-03-2013, 23:22   

Cudowny koziołek! Te loki są mi bliskie, ze względu na piaskową linię w pobliżu. Do niedawna to malowanie było na porządku dziennym, dzisiaj tylko DB. W 2009 numer 058 prezentował się tak: http://img23.imageshack.us/img23/9291/koziolek.jpg
Ostatnio zmieniony przez arczix 01-03-2013, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5213
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2013, 23:32   

Przypadkowo wyszło, że kocur 069 stał się 'strzałem w dziesiątkę'. Głównie dlatego, że prezentuje rzadki już dziś o ile w ogóle jeszcze występujący schemat malowania, a jakiś czas temu został sprzedany na złom do Imbramowic...

Innymi słowy 'w ostatniej chwili' temat.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
arczix
zaawansowany


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 622
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 01-03-2013, 23:59   

W okręgu rybnickim popularne było właśnie wspomniane przez Ciebie malowanie niebieskie z żółtym pasem. W książce "Cztery dekady PTKiGK Rybnik" jest wiele ciekawych zdjęć z lat 80-tych z lokami w tych jakże charakterystycznych malowaniach. Nie brakuje też zdjęć świeżo co wyprodukowanych trzmieli, z charakterystycznymi na czole czarnymi pasami.
 
 
 
rwk2007 
trainz


Pomógł: 10 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 229
Skąd: Dziki Zachód
Wysłany: 02-03-2013, 07:39   

Cytat:
W okręgu rybnickim popularne było właśnie wspomniane przez Ciebie malowanie niebieskie z żółtym pasem.


Raczej czerwone z żółtym pasem ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group