Ponieważ Marek S opublikował repianta lokomotywy SU45-254,postanowiłem napisać trochę o pierwowzorze tego modelu.
Maszyna ta została zbudowana w 1976 roku w zakładach HCP-w Poznaniu mając oznaczenia SP45-254,należy ona do końcowej serii lokomotyw zbudowanych na potrzeby PKP.Z dostępnych żródeł wynika że fabryka ta zbudowała 270 sztuk tych maszyn.Przydział służbowy tej lokomotywy to DOKP-Poznań,Lokomotywownia Leszno.
Wykonany przez Marka repiant przedstawia lokomotywę z okresu jej świetności i pracy w lokomotywowni Leszno,miała wtedy na czołownicy te charakterystyczne skrzydła,symbol braci kolejarskiej.
W 1994 roku została skierowana na modernizacje na którą trafiały wybrane egzemplarze serii SP45.
Modernizacje wykonano w ZNTK-Poznań,pomijając sprawy techniczne tego remontu, maszyna dostała nowe fabryczne malowanie łącznie z żółtą czołownicą lecz już bez tych charakterystycznych skrzydeł oraz nowe oznaczenie.
Od tego momentu oznaczona była jako SU45-254.Ponownie trafiła do Leszczyńskiej szopy gdzie pracowała do roku 2001.
W wyniku reorganizacji na PKP przeszła na stan PKP-Cargo,została oddelegowana do prowadzenia ruchu pasażerskiego na wężle poznańskim ciągnąc pociągi z,jak i do stolicy Wielkopolski.
Była również epizodycznie widywana na szlakach kolejowych Polski Południowo-Wschodniej,gdzie wykonywała pracę taborową.
W końcowym okresie trafiła na stan CM-Gdynia,gdzie znalazła zatrudnienie prowadząc składy osobowe.Jednak w niczym już nie przypominała maszyny z czasów swej świetności podobnie jak opisywana przezemnie lokomotywa SU45-038 która według nie potwierdzonych informacji zakończyła swój żywot w Imbramowicach gdzie podobno została skasowana po wcześniejszym skreśleniu z ewidencji.
Wracając do SU45-254,eksploatowana na szlakach Polski północnej w końcowym okresie trafiła na tory postojowe stacji Chojnice,gdzie razem z inną maszyną pochodzącą z Leszna, a mianowicie SU45-143 oczekiwała w towarzystwie wielu innych lokomotyw tej serii na swój sądny dzień.Był to rok 2008.
W grudniu 2008 roku została przeniesiona na tory postojowe lokomotywowni w Zajączkowie Tczewskim,niestety nie udało się Mi ustalić czy miało to związek z planowaną kasacją tego pojazdu, czy też powodem jej przenosin była zaplanowana i wykonana modernizacja w Bydgoskiej Pesie.Modernizacji dokonano prawdopodobnie w roku 2009,a najpóżniej na początku roku 2010. W tym momencie z lokomotywy SU45-254 powstała maszyna ST45-03.W nowych,niebieskich barwach właściciela czyli PKP-Cargo rozpoczęła nowe kolejowe "życie" ciągnąc składy towarowe.Choć debiut miała niefortunny,gdyż podczas pierwszej służby miała defekt który spowodował iż była niezdolna do samodzielnej jazdy i trzeba było wezwać inną maszynę tej samej serii, a mianowicie ST45-02 która pechowy skład doprowadziła na miejsce.
Maszyny ST45-02 oraz ST45-03 stacjonują w lokomotywowni w Grudziądzu.
Mam jeszcze informacje przeznaczoną szczególnie dla nowych miłośników Trainza,interesujących się Polskim taborem kolejowym, że na stronie kolegi o nicku Makaron znajdują się oprócz świetnych modeli lokomotyw serii ST43 SP/SU45 i SU46 dwa modele lokomotyw serii ST45 a mianowicie ST45-01 oraz wspomniana tu SU45-254/ST45-03.
Jednoczesnie proszę moderatora o wyrozumiałość, i nie usuwanie tego postu jeżeli znajduje się w niewłaściwym dziale,a ewentualnie o przekierowanie go na właściwe tory.
Pomógł: 98 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 17-11-2012, 19:19
Lokomotywownia w Grudziądzu została zlikwidowana w ubiegłym roku. Maszyny ST45 zostały przeniesione w inne miejsca. ST45-03 znajduje się obecnie na stanie CT Katowice.
Pomógł: 54 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 17-11-2012, 19:56
Wosiu, otwórz jakiś temat i tam opisuj te wszystkie historie, szkoda żeby to zaginęło gdzieś po tematach Naprawdę ciekawych rzeczy o poszczególnych maszynach można się dowiedzieć
_________________ Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
Pomógł: 105 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5213 Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-11-2012, 19:57
Należałoby tylko sprostować, że czterdziestek piątek było 265 szt. z czego ostatnia dostała nawet sprzęg międzywózkowy osiągając w ten sposób własności jezdne zbliżone do SU46.
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2012, 23:08
A propos DB_232_202-2_Bw.Rostock-Seehafen, ściągnąłem i mam problem, w configu w sekcji bogeys są wpisane takie wózki: <kuid:173943:900083>, a w kuid-table: <kuid:173943:900082>.
Które wózki powinny być przypisane do tego modelu?
Gdzie mogę znaleźć wózki <kuid:173943:900083>? Mam wszystkie Ludmiły DB Kilana z zależnościami, ale tych wózków nie mam.
Cześć ludzie ,ostatnio pisząc z Piotrem padł temat lokomotyw manewrowych z pomostami po bokach ,ze względu na dodatkową trudność czyli wymazywanie barierek jest to temat mało rozwinięty przez polskich budowniczych tsa. Postanowiłem wskrzesić starą CTLowską s-262 i zająć się jakąś inną maszyną tej serii ,wybór padł na lokomotywę s-279 firmy NZTK ,lokomotywa ta obecnie grzeje krzaki odstawiona gdzieś na śląsku ,cechą charakterystyczną w ostatnich latach eksploatacji tych maszyn w NZTku były montowane małe halogenowe reflektory na pomostach a nie na przedziale silnikowym jak wcześniej .Jeśli tylko Krzysiek się zgodzi to i ten egzemplarz dostanie takie światełka .
Pomógł: 12 razy Wiek: 33 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 542 Skąd: Kraków
Wysłany: 05-12-2012, 15:45
Temat godny pochwały!. Schemat malowania tej S-279 będzie miał szerokie zastosowanie,na mapach siedzących w klimatach lat 70,80 ,a przede wszystkim w teraźniejszości.Bardzo fajna sprawa.
Świetnie, że poruszyłeś temat ES-ek. Na obecnie cierpię na brak czasu dla siebie i na TRS, w związku z czym musisz chwilkę poczekać, ale z pewnością ruszę łapą Twoje dzieła.
Hej.Dziś mam dla was do zaprezentowania lokomotywę t448p-069 PTK Rybnik,jest to lokomotywa w starych przemysłowych barwach Rybnickiej firmy ,obecnie ten egzemplarz jest własnością DB schenker i marnuje się w krzakach gdzieś na śląsku.
Pomógł: 105 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5213 Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2012, 18:02
Wow! 098, jeden z najfajniejszych kocurów w Polsce. Szkoda, że obecni nie jest czynny i stoi w krzakach. Świetny. Jest to jedna z mutacji 'przemysłowego' schematu malowani w wersji fabrycznej. ĆKD produkowało te lokomotywy w kilku odmianach barwienia, podstawowa była niebieska z żółtymi elementami czół, ale istniały też właśnie przypadki zestawienia czerwony+żółte detale, niebieski + białe detale i czerwony + białe detale. Obecnie bardzo trudno takie spotkać.
W przypadku loka, olej to, bez tego lok będzie żyć.
Jeśli chcesz koniecznie to:
1/ zmień w configu wartość trainz-build na 2.9
2/dodaj miniaturkę, wpis w configu:
Hej.Z wielkim opóźnieniem ,przez nasz kochany symulator który mnie ostatnio doszczętnie wpienił ,przed państwem prosto z Białoruskich szlaków M62-1560 z depo Mińsk-Sort.Lokomotywa otrzymała skrypt pozwalający na zmianę sprzęgów śrubowych na samoczynne oraz dodanie radzieckiej obudowy bocznych żaluzji przedziału chłodniczego,od innych (naszych) M62 odróżnia go także typowa dla lokomotyw ze wschodu antena okrętowa a także wózki od TEM2.Podziękowania dla Pitra za przeróbki i Kajtka za wspaniały materiał foto.
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 01-03-2013, 23:22
Cudowny koziołek! Te loki są mi bliskie, ze względu na piaskową linię w pobliżu. Do niedawna to malowanie było na porządku dziennym, dzisiaj tylko DB. W 2009 numer 058 prezentował się tak: http://img23.imageshack.us/img23/9291/koziolek.jpg
Ostatnio zmieniony przez arczix 01-03-2013, 23:27, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 105 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5213 Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2013, 23:32
Przypadkowo wyszło, że kocur 069 stał się 'strzałem w dziesiątkę'. Głównie dlatego, że prezentuje rzadki już dziś o ile w ogóle jeszcze występujący schemat malowania, a jakiś czas temu został sprzedany na złom do Imbramowic...
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 01-03-2013, 23:59
W okręgu rybnickim popularne było właśnie wspomniane przez Ciebie malowanie niebieskie z żółtym pasem. W książce "Cztery dekady PTKiGK Rybnik" jest wiele ciekawych zdjęć z lat 80-tych z lokami w tych jakże charakterystycznych malowaniach. Nie brakuje też zdjęć świeżo co wyprodukowanych trzmieli, z charakterystycznymi na czole czarnymi pasami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach