FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: ryszard
10-10-2020, 08:39
Warsztaty WKW
Autor Wiadomość
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: z domu
Wysłany: 30-10-2016, 20:59   Warsztaty WKW

Witam.
Po czterech dniach czekania dostałem zgodę @Grocha na opublikowanie Józka. Przypominam, że tekstury są autorstwa @Grocha. Józek tymczasowo będzie znajdował się na dysku Google.
WKW Px48-3041 "Józek"

-----------AUTORZY:---------------
Model: Sir_M (zgoda jest)
Tekstury Oryginalne: lookseek (zgoda jest)
Repaint tekstur @Grocha: cebar3
!JEŚLI KTOŚ MA PROBLEM Z ZAINSTALOWANIEM TEGO TYPU DO TRAINZA, PROSZĘ PRZECZYTAĆ .READ_ME.txt!
https://drive.google.com/drive/folders/0B0FAR8-FYiCyOWhaRXBuX0lLamc
Tender jest razem z parowozem.
 
 
 
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: z domu
Wysłany: 01-11-2016, 10:57   

Witam,
W mojej skrzynce jest kupa maili, czy wszystko z plikiem jest dobrze?
Da się pobrać czy nie? Jeśli nie da się to proszę mnie poinformować.
Aha, czy Józek nie wyświetla jakiś błędów itp.?

Jeśli nie da się pobrać to wyślę go na DLS. ;)
Ostatnio zmieniony przez cebar3 01-11-2016, 11:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: z domu
Wysłany: 01-02-2017, 20:27   ET42

Witam.
Wczoraj trochę mi się nudziło i zacząłem robić ET42-017 na zdjęciach autorstwa @D_M'a i na meshu @Pekapa.
Szczerze mówiąc jest trochę rzeczy do poprawki (okna itp.). Aha, jak pozbyć się tego efektu "podwójnego" okna? Wygląda to bardzo dziwnie i dlatego się pytam (zamieściłem na dwóch ostatnich screenach).






Miłego oglądania. ;-)
Ostatnio zmieniony przez cebar3 01-02-2017, 20:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Bzyk
zaawansowany



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 621
Skąd: Jabłonowo Pomorskie
Wysłany: 02-02-2017, 16:43   

Dopasuj dokładnie tekstury okien i wymaż z nich wycieraczki, do tego zgraj ładnie tekstury bo widać gołym okiem że ryfle na pudle nie zgrywają się ze sobą. Dodatkowo musisz pobawić się kolorami bo widać różnice. Dodatkowo wymazując reflektory nie wycinaj kawałków tekstury z innych części bo też jest to widoczne i mało smaczne, do wymazania reflektorów lepiej używać opcji "stempel"

Mam nadzieje, że napisałem to mało wiele zrozumiale.
Powodzenia ;-)
_________________
"Małymi kroczkami do wielkich rzeczy tylko uparty trening tworzy mistrza"

http://www.qdaty-trainz.pl/
 
 
 
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: z domu
Wysłany: 02-02-2017, 16:58   

@Bzyk Szczerze mówiąc, wszystko zrozumiałem z twojego postu i dzięki za podpowiedź. ;)
 
 
 
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: z domu
Wysłany: 02-02-2017, 17:49   

To jedziemy dalej. Poprawiłem trochę rzeczy, lecz jedna mnie denerwuje, a są to ryfle.

W kwestii "prostokącików" w miejscu reflektorów, użyłem narzędzia rozmaż i tak wyszło:

I tak samo z drzwiami:



BTW: Po co służą ryfle na bokach lokomotywy? Mają one jakieś zastosowanie?
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 02-02-2017, 17:56   

Jeszcze wiele pracy przed Tobą, okien czy drzwi nie miałeś wymazywać tylko dopasować je do wycięć w modelu. Masz strasznie rozciągnięte tekstury dlatego Ci się zrobił taki syf. Źle dopasowałeś swoje zdjęcia do tekstur modelu i efekt masz gotowy. Ale jak to mówią trening czyni mistrza. Twoja tekstura musi idealnie pasować do oryginału. Inaczej nic z tego dobrego nie wyjdzie.

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
Bzyk
zaawansowany



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 621
Skąd: Jabłonowo Pomorskie
Wysłany: 02-02-2017, 19:30   

Tak ryfle to rodzaj wzmocnienia pudła lokomotywy, no niestety musisz się trochę pomęczyć z dopasowaniem tych tekstur ale z tym bez pośpiechu ;-) Czoło już wygląda o wiele lepiej jak poprzednio, jeszcze popraw mocowanie do tarczek SKP (to te odstające elementy ze świateł) bo obecne są dość żarówiaste i też rzucają się w oczy, pobaw się jeszcze trochę dopasowaniem okien czołowych, jak opanujesz już czoło to postaraj się dopasować kolory na narożniku czoła i boku ;-)
_________________
"Małymi kroczkami do wielkich rzeczy tylko uparty trening tworzy mistrza"

http://www.qdaty-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez Bzyk 02-02-2017, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 03-02-2017, 17:47   

W czym robisz reskin?

Polecam gorąco użycie listewek w PS/Gimp. Wtedy bierzesz taką linijkę wysuwasz i obramowujesz okno, które chcesz by było dokładnie tam, gdzie jest na teksturze - wtedy nakładając teksturę jako warstwę NAD poprzednią teksturę, wiesz, gdzie co jest.

1. Górna linijka - górna krawędź okna
2. Dolna linijka - dolna krawędź okna
3. Prawa linijka - prawa krawędź okna
4. Lewa linijka - lewa krawędź okna

https://www.youtube.com/watch?v=ZqXi-mcL-u0

Tutaj jest filmik jak to wygląda.

Wbrew pozorom zaprzeczę przedmówcom - nie jest to kolejny bezsensowny paintowy reskin, tylko próba czegoś, co przy odrobinie pracy pomoże zrobić naprawdę ładny reskin.
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-02-2017, 17:50   

Kanclerz napisał/a:

Wbrew pozorom zaprzeczę przedmówcom - nie jest to kolejny bezsensowny paintowy reskin, tylko próba czegoś, co przy odrobinie pracy pomoże zrobić naprawdę ładny reskin.


Hmm czy ja gdzieś pisałem o tym że paintowy i bez sensu? Stwierdziłem tylko że wiele pracy przed kolegą jeszcze i w sumie głownie nauki, bo jeśli opanuje odpowiednie nakładanie zdjęcia na tekstury to już będzie z górki :).
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1608
Skąd: Knurów
Wysłany: 03-02-2017, 23:03   

Kanclerz napisał/a:
W czym robisz reskin?

Polecam gorąco użycie listewek w PS/Gimp. Wtedy bierzesz taką linijkę wysuwasz i obramowujesz okno, które chcesz by było dokładnie tam, gdzie jest na teksturze - wtedy nakładając teksturę jako warstwę NAD poprzednią teksturę, wiesz, gdzie co jest...


Dobrą opcją i nieco szybszą jest też wrzucenie głównej tekstury "nad" swoją pracą na osobnej warstwie i ustawienie przezroczystości tak żeby widzieć cień tekstury. Tak się dużo wygodniej pracuje ;-)
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: z domu
Wysłany: 04-02-2017, 07:30   

@Kanclerz Pracuje w Gimpie oczywiście. ;-) W Paincie raczej nic nie wychodzi, co mogło wyglądać na porządny reskin. BTW: Paint "nie wie" co to rozmiar .TGA.
W sumie dziękuje Wam za rady. Postaram się dziś użyć dwóch sposobów.
 
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 04-02-2017, 16:01   

Hej cebar3!
Znalazłem sekundę wolnego czasu, czyt. przerwę na jedzenie, więc opiszę pokrótce co i jak.

Model ET42 był swego rodzaju eksperymentem i nauką, która miała mi otworzyć wrota do poważniejszego etapu modelowania w 3D. Jako, że to był jeden z pierwszych tego typu projektów, siatka ET42 jest strasznie niedoskonała i przestarzała. Obiecywałem wiele razy, że poprawię, że to i tamto i powstanie odświeżony mesh owej lokomotywy - przepraszam, nie dałem rady z powodu braku czasu przez naukę, pracę i rodzinę. Nie będę opisywał, jakie ta siatka posiada błędy, bo to widać gołym okiem (nie mówiąc o samym repaintowaniu modelu).
Tyle, jeżeli chodzi o siatkę.

Co do samego reskinu, cieszę się, że udało Ci się w jakikolwiek sposób nałożyć tekstury - to bardzo trudne, jeżeli chodzi o ten mesh.
Główny problem, który rzuca się w oczy, to brak odpowiedniej poprawy oświetlenia w poszczególnych częściach tekstur - zauważ, jak bardzo razi to na boku ET42, widać ślady łączenia przez złe spasowanie oświetlenia na teksturze. To samo tyczy się narożników po stronie czoło-bok. Ja swoje narożniki zrobiłem stempelkiem, kopiując teksturę boku, zaraz przy samym końcu tekstury (prawa/lewa) - dzięki temu dopasuje się to kolorystycznie z bokiem (tak samo czoło). Kolejna sprawa to czołownica, popatrz na hak i teksturę pod nim, mocowanie (ten ciemny prostokąt pod hakiem) jest osunięte za bardzo w lewo, patrząc bezpośrednio na czoło lokomotywy. Dalej - coś mi tu nie gra z lampami, są takie jakieś "łyse" - pobawiłbym się tutaj również światłocieniem. Przypatrz się również na główna teksturę czoła ET41, pomarańczowy pas również jest za bardzo osunięty w lewą stronę (jak nie cała tekstura czoła patrząc po numeracji).
Reszty błędów opisywać nie będę, bo te zostały już opisane wcześniej. Sam również powinieneś się ich dopatrzeć w najbliższym czasie.

Zgadzam się z przedmówcami - dobrym sposobem jest wzorowanie się na teksturzę głównej danej lokomotywy, by dzięki temu wszystko ładnie dopasować. Nie zgadzam się jednak z tym, żeby moja tekstura główna ET42 została tym wzorem. Pisałem na samym początku, jakie są tego powody.
Wybrałeś trudny temat do reskinowania, szczególnie na takim kijowym meshu. Bardzo się cieszę, że ktoś postanowił cokolwiek zrobić na tym cyrkowym modelu. Bądźmy szczerzy, temat ET42 trochę upadł, jeżeli chodzi o Trainz i jest nim małe zainteresowanie na dzień dzisiejszy - może właśnie przez brak floty reskinów i nie oszukujmy się, brak dobrego meshu.

Cieszę się również, że mamy na scenie nowego "ucznia" i w przyszłości nie zabraknie nam reskiniarzy i modelarzy - to się ceni.


Pozdrawiam i trzymam kciuki, spróbuj sfinalizować ten reskin, a następnie wyślij go do mnie na trainzowy e-mail (pkp949@interia.pl) lub PW na PTT. Jak najszybciej postaram się obadać temat i wysłać zielone światło na publikację.

Jeszcze taka mała informacja - jako, że swoją pseudo-stroną się nie zajmuję z powodu braku czasu, a licencja mówi swoje, reskiny na moich 3D mogą, a nawet muszą być publikowane na trainzart.pl, oczywiście za zgodą prowadzącego ową stronę.


Pozdrawiam jeszcze raz i powodzenia!
_________________
Dodatki: http://trainzart.pl/
 
 
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: z domu
Wysłany: 04-02-2017, 20:04   

@PeKaP Dzięki bardzo! Model kilana był dla mnie przestarzały, więc użyłem Twojego. Mówiąc szczerze, moje kombinacje na bokiem są troszkę denerwujące, lecz mi to nie przeszkadza. Nawet nie wiedziałem, że model ma błędy, aha właśnie, Twój model ma pewną iluzje, a są to reflektory. Wydają się one czasami za małe albo są dalej niż powinny być, i chyba raczej wszyscy to zauważyli. Dziś już nie będę się nim bawił, ponieważ sobota służy do odpoczynku (po całym tygodniu szkoły :-/ ).
 
 
 
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: z domu
Wysłany: 06-02-2017, 20:18   

Witam,
przeniosłem tekstury na model @Kilana. Teraz wygląda o wiele lepiej niż na meshu PeKaPa.
Przypominam, że autorem tekstur jest D_M.



Miłego oglądania! ;-)
P.S Temat ET42 w Trainzie jest dość zakurzony i takie pytanie do Kilana: czy jest jakaś szansa na "odrodzenie" tego tematu?
P.S2 Dzięki @Kamil za podesłanie pomysłu. Jestem Ci bardzo wdzięczny. :mrgreen:
 
 
 
Lukash
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2017, 20:31   

http://savepic.ru/12781051.jpg

Zobacz, jak ładnie można zrobić ET42 na meshu PKP.
Screenshot znalazłem na forum Auranu.
Ktoś wie, gdzie można pobrać tego loka? :shock:
 
 
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: z domu
Wysłany: 07-02-2017, 16:59   

Zrobiłem drugi człon ( chyba tylko zmieniając litery)





Taaak, wiem. Muszę wyostrzyć przód i przyciemnić boki.
Proszę o sugestie. ;)
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 07-02-2017, 17:26   

1.

Cytat:
Zrobiłem drugi człon ( chyba tylko zmieniając litery)


Powaga?

2.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: z domu
Wysłany: 07-02-2017, 17:32   

@Wujek Heh... Efekt boku Kilana się kłania ;). Mam usunąć te numery czy zostawić? Z tymi liniami sobie poradzę.
 
 
 
Adisse
zaawansowany



Pomógł: 13 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 880
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-02-2017, 17:38   

Okna są do poprawy bo nie są równej średnicy.
 
 
 
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: z domu
Wysłany: 07-02-2017, 17:50   

@Wujek Poprawiłem te linie i te numery.

@Adisse O które okna chodzi? W przedziale mechanicznym czy kabiny?

Jakby co to przedział B jest nadal na warsztacie. ;-)
 
 
 
Adisse
zaawansowany



Pomógł: 13 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 880
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-02-2017, 18:36   

Cebar te w przedziale mechanicznym.
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 07-02-2017, 19:23   

Spasowanie tekstur wymaga dopracowania jeszcze w paru miejscach - zwłaszcza czoło/bok. Dobra decyzja o wywaleniu EVN.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 08-02-2017, 17:14   

 
 
 
Bzyk
zaawansowany



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 621
Skąd: Jabłonowo Pomorskie
Wysłany: 08-02-2017, 19:04   

Dodatkowo wymazać bufory z tekstury czoła w ogóle całe czoło lokomotywy wyostrzyć wymazać również wycieraczki, tabliczka "PKP" na boku widać że jest ucięta.
_________________
"Małymi kroczkami do wielkich rzeczy tylko uparty trening tworzy mistrza"

http://www.qdaty-trainz.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group