Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 30-10-2016, 20:59 Warsztaty WKW
Witam.
Po czterech dniach czekania dostałem zgodę @Grocha na opublikowanie Józka. Przypominam, że tekstury są autorstwa @Grocha. Józek tymczasowo będzie znajdował się na dysku Google.
WKW Px48-3041 "Józek"
-----------AUTORZY:---------------
Model: Sir_M (zgoda jest)
Tekstury Oryginalne: lookseek (zgoda jest)
Repaint tekstur @Grocha: cebar3
!JEŚLI KTOŚ MA PROBLEM Z ZAINSTALOWANIEM TEGO TYPU DO TRAINZA, PROSZĘ PRZECZYTAĆ .READ_ME.txt!
https://drive.google.com/drive/folders/0B0FAR8-FYiCyOWhaRXBuX0lLamc
Tender jest razem z parowozem.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 01-11-2016, 10:57
Witam,
W mojej skrzynce jest kupa maili, czy wszystko z plikiem jest dobrze?
Da się pobrać czy nie? Jeśli nie da się to proszę mnie poinformować.
Aha, czy Józek nie wyświetla jakiś błędów itp.?
Jeśli nie da się pobrać to wyślę go na DLS. ;)
Ostatnio zmieniony przez cebar3 01-11-2016, 11:04, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 01-02-2017, 20:27 ET42
Witam.
Wczoraj trochę mi się nudziło i zacząłem robić ET42-017 na zdjęciach autorstwa @D_M'a i na meshu @Pekapa.
Szczerze mówiąc jest trochę rzeczy do poprawki (okna itp.). Aha, jak pozbyć się tego efektu "podwójnego" okna? Wygląda to bardzo dziwnie i dlatego się pytam (zamieściłem na dwóch ostatnich screenach).
Miłego oglądania.
Ostatnio zmieniony przez cebar3 01-02-2017, 20:32, w całości zmieniany 2 razy
Dopasuj dokładnie tekstury okien i wymaż z nich wycieraczki, do tego zgraj ładnie tekstury bo widać gołym okiem że ryfle na pudle nie zgrywają się ze sobą. Dodatkowo musisz pobawić się kolorami bo widać różnice. Dodatkowo wymazując reflektory nie wycinaj kawałków tekstury z innych części bo też jest to widoczne i mało smaczne, do wymazania reflektorów lepiej używać opcji "stempel"
Mam nadzieje, że napisałem to mało wiele zrozumiale.
Powodzenia
_________________ "Małymi kroczkami do wielkich rzeczy tylko uparty trening tworzy mistrza"
Jeszcze wiele pracy przed Tobą, okien czy drzwi nie miałeś wymazywać tylko dopasować je do wycięć w modelu. Masz strasznie rozciągnięte tekstury dlatego Ci się zrobił taki syf. Źle dopasowałeś swoje zdjęcia do tekstur modelu i efekt masz gotowy. Ale jak to mówią trening czyni mistrza. Twoja tekstura musi idealnie pasować do oryginału. Inaczej nic z tego dobrego nie wyjdzie.
Tak ryfle to rodzaj wzmocnienia pudła lokomotywy, no niestety musisz się trochę pomęczyć z dopasowaniem tych tekstur ale z tym bez pośpiechu Czoło już wygląda o wiele lepiej jak poprzednio, jeszcze popraw mocowanie do tarczek SKP (to te odstające elementy ze świateł) bo obecne są dość żarówiaste i też rzucają się w oczy, pobaw się jeszcze trochę dopasowaniem okien czołowych, jak opanujesz już czoło to postaraj się dopasować kolory na narożniku czoła i boku
_________________ "Małymi kroczkami do wielkich rzeczy tylko uparty trening tworzy mistrza"
Polecam gorąco użycie listewek w PS/Gimp. Wtedy bierzesz taką linijkę wysuwasz i obramowujesz okno, które chcesz by było dokładnie tam, gdzie jest na teksturze - wtedy nakładając teksturę jako warstwę NAD poprzednią teksturę, wiesz, gdzie co jest.
1. Górna linijka - górna krawędź okna
2. Dolna linijka - dolna krawędź okna
3. Prawa linijka - prawa krawędź okna
4. Lewa linijka - lewa krawędź okna
Wbrew pozorom zaprzeczę przedmówcom - nie jest to kolejny bezsensowny paintowy reskin, tylko próba czegoś, co przy odrobinie pracy pomoże zrobić naprawdę ładny reskin.
Wbrew pozorom zaprzeczę przedmówcom - nie jest to kolejny bezsensowny paintowy reskin, tylko próba czegoś, co przy odrobinie pracy pomoże zrobić naprawdę ładny reskin.
Hmm czy ja gdzieś pisałem o tym że paintowy i bez sensu? Stwierdziłem tylko że wiele pracy przed kolegą jeszcze i w sumie głownie nauki, bo jeśli opanuje odpowiednie nakładanie zdjęcia na tekstury to już będzie z górki :).
Polecam gorąco użycie listewek w PS/Gimp. Wtedy bierzesz taką linijkę wysuwasz i obramowujesz okno, które chcesz by było dokładnie tam, gdzie jest na teksturze - wtedy nakładając teksturę jako warstwę NAD poprzednią teksturę, wiesz, gdzie co jest...
Dobrą opcją i nieco szybszą jest też wrzucenie głównej tekstury "nad" swoją pracą na osobnej warstwie i ustawienie przezroczystości tak żeby widzieć cień tekstury. Tak się dużo wygodniej pracuje ;-)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 04-02-2017, 07:30
@Kanclerz Pracuje w Gimpie oczywiście. W Paincie raczej nic nie wychodzi, co mogło wyglądać na porządny reskin. BTW: Paint "nie wie" co to rozmiar .TGA.
W sumie dziękuje Wam za rady. Postaram się dziś użyć dwóch sposobów.
Pomógł: 27 razy Wiek: 27 Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 1029 Skąd: Paris
Wysłany: 04-02-2017, 16:01
Hej cebar3!
Znalazłem sekundę wolnego czasu, czyt. przerwę na jedzenie, więc opiszę pokrótce co i jak.
Model ET42 był swego rodzaju eksperymentem i nauką, która miała mi otworzyć wrota do poważniejszego etapu modelowania w 3D. Jako, że to był jeden z pierwszych tego typu projektów, siatka ET42 jest strasznie niedoskonała i przestarzała. Obiecywałem wiele razy, że poprawię, że to i tamto i powstanie odświeżony mesh owej lokomotywy - przepraszam, nie dałem rady z powodu braku czasu przez naukę, pracę i rodzinę. Nie będę opisywał, jakie ta siatka posiada błędy, bo to widać gołym okiem (nie mówiąc o samym repaintowaniu modelu).
Tyle, jeżeli chodzi o siatkę.
Co do samego reskinu, cieszę się, że udało Ci się w jakikolwiek sposób nałożyć tekstury - to bardzo trudne, jeżeli chodzi o ten mesh.
Główny problem, który rzuca się w oczy, to brak odpowiedniej poprawy oświetlenia w poszczególnych częściach tekstur - zauważ, jak bardzo razi to na boku ET42, widać ślady łączenia przez złe spasowanie oświetlenia na teksturze. To samo tyczy się narożników po stronie czoło-bok. Ja swoje narożniki zrobiłem stempelkiem, kopiując teksturę boku, zaraz przy samym końcu tekstury (prawa/lewa) - dzięki temu dopasuje się to kolorystycznie z bokiem (tak samo czoło). Kolejna sprawa to czołownica, popatrz na hak i teksturę pod nim, mocowanie (ten ciemny prostokąt pod hakiem) jest osunięte za bardzo w lewo, patrząc bezpośrednio na czoło lokomotywy. Dalej - coś mi tu nie gra z lampami, są takie jakieś "łyse" - pobawiłbym się tutaj również światłocieniem. Przypatrz się również na główna teksturę czoła ET41, pomarańczowy pas również jest za bardzo osunięty w lewą stronę (jak nie cała tekstura czoła patrząc po numeracji).
Reszty błędów opisywać nie będę, bo te zostały już opisane wcześniej. Sam również powinieneś się ich dopatrzeć w najbliższym czasie.
Zgadzam się z przedmówcami - dobrym sposobem jest wzorowanie się na teksturzę głównej danej lokomotywy, by dzięki temu wszystko ładnie dopasować. Nie zgadzam się jednak z tym, żeby moja tekstura główna ET42 została tym wzorem. Pisałem na samym początku, jakie są tego powody.
Wybrałeś trudny temat do reskinowania, szczególnie na takim kijowym meshu. Bardzo się cieszę, że ktoś postanowił cokolwiek zrobić na tym cyrkowym modelu. Bądźmy szczerzy, temat ET42 trochę upadł, jeżeli chodzi o Trainz i jest nim małe zainteresowanie na dzień dzisiejszy - może właśnie przez brak floty reskinów i nie oszukujmy się, brak dobrego meshu.
Cieszę się również, że mamy na scenie nowego "ucznia" i w przyszłości nie zabraknie nam reskiniarzy i modelarzy - to się ceni.
Pozdrawiam i trzymam kciuki, spróbuj sfinalizować ten reskin, a następnie wyślij go do mnie na trainzowy e-mail (pkp949@interia.pl) lub PW na PTT. Jak najszybciej postaram się obadać temat i wysłać zielone światło na publikację.
Jeszcze taka mała informacja - jako, że swoją pseudo-stroną się nie zajmuję z powodu braku czasu, a licencja mówi swoje, reskiny na moich 3D mogą, a nawet muszą być publikowane na trainzart.pl, oczywiście za zgodą prowadzącego ową stronę.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 04-02-2017, 20:04
@PeKaP Dzięki bardzo! Model kilana był dla mnie przestarzały, więc użyłem Twojego. Mówiąc szczerze, moje kombinacje na bokiem są troszkę denerwujące, lecz mi to nie przeszkadza. Nawet nie wiedziałem, że model ma błędy, aha właśnie, Twój model ma pewną iluzje, a są to reflektory. Wydają się one czasami za małe albo są dalej niż powinny być, i chyba raczej wszyscy to zauważyli. Dziś już nie będę się nim bawił, ponieważ sobota służy do odpoczynku (po całym tygodniu szkoły ).
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 06-02-2017, 20:18
Witam,
przeniosłem tekstury na model @Kilana. Teraz wygląda o wiele lepiej niż na meshu PeKaPa.
Przypominam, że autorem tekstur jest D_M.
Miłego oglądania!
P.S Temat ET42 w Trainzie jest dość zakurzony i takie pytanie do Kilana: czy jest jakaś szansa na "odrodzenie" tego tematu?
P.S2 Dzięki @Kamil za podesłanie pomysłu. Jestem Ci bardzo wdzięczny.
Dodatkowo wymazać bufory z tekstury czoła w ogóle całe czoło lokomotywy wyostrzyć wymazać również wycieraczki, tabliczka "PKP" na boku widać że jest ucięta.
_________________ "Małymi kroczkami do wielkich rzeczy tylko uparty trening tworzy mistrza"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach