FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez:
25-11-2013, 09:29
KilanZiom & Ska.
Autor Wiadomość
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4724
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-02-2008, 22:21   KilanZiom & Ska.

Mój temat rozumiem że cały uległ likwidacji i nic już z niego nie da sie uratować? A, mam troche screenów.

Dla przypomnienia. Powstaje aktualnie "Wielka Polska Paczka Wagonów Pasażerskich" mająca na celu stworzenie wagonów stosowanych w Polsce po wojnie a pochodzących z różnych zakątków europy.

Powstały już następujące modele: Wagon 1A, Wagon 2A, Wagon 3A, Wagon 5A, Wagon 8A, Wagon 4AM, Wagon Bauart 42, Wagon YB/70 i wagon Gorlitz 75 a.k.a. WL-G.

Te ostatnie to dzieło ostatnich paru dni. Powstał kolejny "szczupak". Wagon 8A z ZNTK Ostrów Wielkopolski z 1958r, wagony YB/70 oraz wagon Gorlitz 75. Te ostatnie 2 są najnowszymi przewidzianymi w paczce wagonami, produkcja z 1971 i 1975r. Wagon 8A od poprzedników odróżnia się wózkami, światłami i malowaniem "przejściowym" z 1958r, jeszcze z godłem na burcie ale już w schemacie dla lat 60ych. Wagony YB/70 reprezentuje malowanie z 1971r kiedy to testowe pare Bautzentów trafiło do Polski. Ich większa dostawa nastąpiła jednak dopiero w 1985r w liczbie 100 sztuk. Wszystkie otrzymały wózki 4Anc w miejsce Gorlitz V dzięki czemu mogą poruszać się z prędkością 160km/h zamiast 140km/h. Wagon Gorlitz 75 to trzecie wcielenie produkowanego od 1962r wagonu sypialnego produkcji VEB. PKP w 1975 zakupiło 140 sztuk tych wagonów których obsługę przejął WARS ("WAgony Restauracyjne i Sypialne"). Ciekawostką jest że od początku wagony te nosiły niebieskie malowania, nigdy nie były malowane oliwkowo. W bautzenach sypialnych nie wywalono też oryginalnych wózków Gorlitz V i Gorlitz VI, na których pracują do dziś dnia we flocie PKP IC, nawet wliczając w to zmodernizowane wagony WLABdu. Model prezentuje schemat malowania na rok 1977. Posiada czerwone światła, dym z pieca ogrzewczego i póki co nie ma wnętrza, nie wiem czy w ogóle je otrzyma, choć byłoby to miłym dodatkiem. Wagony YB70 i 8A mają wnętrza interaktywne i pozostałe bajery jak reszta serii.





To tyle w dziedzinie "Bautzenów" w Polsce. Na liście w kolejsce znajdują się "Hecht", "Eilzug", "111A", "112A" i "13A".

A, zapomniałbym. Wagon 8A ma 1900 poly, z LOD 1200. Bautzeny mają po 2200, LOD obcina do 1300.
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez mnich3001 20-02-2008, 09:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
leonek74
super user


Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 112
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-02-2008, 22:57   

Przepraszam za spam, ale nie wiem, czy tylko u mnie tak widać: mianowicie w tym wątku, aby obejrzeć cały post kilianzioma, muszę przesuwać dolną windą obraz na monitorze.

Mam monitor 17'' i ustwaioną rozdzielczośc 1024*768. Wogóle to chyba wszystko ustawione jest pod 800*600.
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4724
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2008, 16:37   

U mnie na FF w 1024x768 nie mam dolnego suwaka.

Ja tymczasem kontynuuję działania nad flotą pasażerską. Wózki w sypialnych bautzenach poszły do zrepaintowania, lepiej kontrastują z pudłem i resztą floty.

Do parku pojazdów wjechał też jeden z jego efektywniejszych wagonów:



Restauracyjny wagon PKP Jhx 1003 st. Gdynia, rew. 19.10.1966. Jeden z trzech jednostek typu WR4u-39 które po 1945r służyły na PKP - najnowocześniejszej produkowanej przez III rzeszę serii wagonów wybudowanych dosłownie pare miesięcy przed wybuchem 2 wojny światowej. Tak zwany "Schurzenwagen" Jhx od razu wybija się na tle "hechtów", "eilzugów", "lilpopów" i "szczupaków" swą nowoczesną modernistyczną linią. Można odważnie rzec że WR4u-39 były najnowocześniejszym słowem w dziedzinie kolejnictwa powiedzianym za istnienia III rzeszy. Innowacje konstrukcyjne, techniczne, wizualne... Solidna konstrukcja sprawiła że jako jedne z nielicznych wagonów przedwojennej produkcji służyły na PKP nieco dłużej niż zazwyczaj. Wszystkie "Schurzenwageny" wycofano dopiero w 1977r, niestety nie zachowując ani jednego do celów muzealnych. Wagony okazały się tak dużym sukcesem modernistycznej myśli technicznej że wiele firm po wojnie wzorowało się na nich ze swoimi konstrukcjami wagonów. W Polsce wagony te były silną inspiracją dla pojazdów produkowanych przez HCP od 1954r jako seria 14A.

Model waży 2350 poly, LOD obcina do 1300. Interaktywnego wnętrza na razie nie przewiduję, natomiast podjąłem decyzję o stworzeniu takowego do WLABd.

[ Dodano: 2008-02-20, 19:14 ]
Kilan powiedział, kilan zrobił



Od dziś sypialny bautzen ma już swój zintegrowany sypialny przedział, z umywalką, szafkami, kranem, bagażami, łóżkami itp.

[ Dodano: 2008-02-21, 01:04 ]
Dziś jeszcze coś zdołałem zmajstrować. Tego wagonu teoretycznie nie potrzeba przedstawiać...




Seria 111A. Najliczniejsza, najpopularniejsza, najzwyklejsza seria wagonów pasażerskich jaką użytkuje na dzień dzisiejszy PKP. Rozwojowa wersja wagonów 104A produkcji HCP z lat 1963-1969. Pierwsze polskie wagony budowane zgodnie z normą UIC i fabrycznie wyposażane w różne innowacyjne bajery. Seria produkowana od 1967r zastąpiła wycofywany tabor przedwojenny oraz pierwsze polskie konstrukcje typu 1A do 108A. Wagon numer 51 51 80 12 001-0 wjedzie niebawem na wasze makiety za jedyne 2240 poly obciętych z pomocą LOD do 1330, jest SP2, jest wnętrze, jest oświetlenie końca składu, jest LOD. Słowem wszystko co najlepsze. Podobnie jak YB/70, nowa 111tka jest w pełni kompatybilna z potencjalną wymianą tekstur nadwozia na barwy PR i PKP IC. Nie będę się tym jednak ja zajmował tylko kto inny, zapewne ten kto robi to najlepiej.

[ Dodano: 2008-02-22, 02:59 ]
I plon dzisiajszego dnia.




Wagony 112A, 110A i 101A, produkcja Hipolita Cegielskiego z lat 1967, 1970 i 1959. W zasadzie nie ma sensu żebym sie specjalnie rozpisywał, bo każdy z nich powinien być oczywistym dla prawdziwego modelarza i fana kolei symbolem polskiej kolei obecnym na codzień na torach. Serie ważą odpowiednio 2180 (1320), 2480 (1280), 2148 (1166) polygonów, liczby w nawiasie oznaczają LOD. W wagonach 111A, 112A i 110A zrezygnowałem z interaktywnego interiora, głównie z przyczyn zmęczenia materiału (tak, o mnie mowa) przy założeniu kolejnych produkcji w tej paczce oraz dość oczywistego faktu że wagony te wciąż są w ruchu. Z wnętrzem pozostają jednak bautzen i sypialny, bardzo podobny schemat.

Tym sposobem Wielka Polska Paczka Pasażerskich Wagonów liczy już 14 nowych jednostek, prawie połowę założonej 30tki. Next: zapewne 102A, 13A, hecht, Eilzug i pare innych...

Padło pytanie czy będzie 104A. -Prawdopodobnie nie, podobnie jak 43A, wagonów tych paczka nie zakłada.
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez mnich3001 22-02-2008, 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Radziosław
zaawansowany



Pomógł: 13 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 623
Skąd: Łorsoł
Wysłany: 22-02-2008, 11:55   

Mniam! To co tygrysy lubią najbardziej :D
Oliwki to jest to, jeszcze w profeszionalnym wykonaniu... Co tu mówić, modele są wspaniałe =]
Jaki rozmiar tekstur ?
 
 
Wariat
trainz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 69
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 257
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-02-2008, 12:02   

No ładnie, ładnie ;) Wagony posiadają nocny myk z oświetlonymi przedziałami? Paczki będą na dls czy przewidujesz wersje .cdp?
 
 
 
irekec
trainz


Pomógł: 28 razy
Wiek: 48
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 383
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-02-2008, 12:29   

I kolejne pytanie :) czy wagony będą cały czas " dymiły" i " parowały " ?
 
 
Radziosław
zaawansowany



Pomógł: 13 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 623
Skąd: Łorsoł
Wysłany: 22-02-2008, 14:11   

irekec napisał/a:
I kolejne pytanie :) czy wagony będą cały czas " dymiły" i " parowały " ?


Irek- będą, ale możesz w configu usunąć jedną linijkę, żeby usunąć parę.
Więcej o tym powinien powiedzieć Killan
 
 
irekec
trainz


Pomógł: 28 razy
Wiek: 48
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 383
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-02-2008, 15:43   

Za pomocą configu mozna zmienic w sumie wiele rzeczy . Mi chodziło o defaultowe ustawienia ogrzewania parowego i dymku warsowego .
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4724
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-02-2008, 20:57   

Seria ta posiada troche bajerów, ale widoków nocnych w nią nie instaluję. Jej atrybutami jest lekkośc, grywalność, LOD, interaktywne wnętrza, oświetlenie końcowe i nie tylko, szeroki wybór i różnorodność, realnie odwzorowane malowania z poszczególnych epok, realna symbolika i numeracja oraz efekciarstwo typu dym, para. Inne rzeczy w paczce nie są przewidziane. O "wyłączanie" dymu pytał już Jacek. Wagony generalnie pracują na prostych skryptach i nie ma tam manualnego wyłączania czegokolwiek. Robienie po dwie sztuki zgaszona/wyłączona uważam za zbędne zwłaszcza że niezmiernie klimatyczne są te kopcące parujące składy. Przyuważyłem na postojówkach że WLABd podczas oczekiwania powrotu do stacji macierzystej nie wyłączają pieców i kopcą cały czas, co do grzejek to niestety nie wiem, gdyż wyginęły kiedy byłem jeszcze bardzo młody. W paczce będzie jeszcze jedna grzejka - Wagon typu 1C, może ją sie domyślnie "wyłączy".





Wagony 101A i 102A otrzymały wnętrze interaktywne i kamery dynamiczne. Jak przystało na wagony z grzaniem parą, kopcą, świecą też na skrypcie Erniego Souchaka na czerwono zgodnie z kierunkiem jazdy. Tak. Pojawił się wagon 102A jako uzupełnienie już wydanego 101A, otrzymał malowanie "liniowe" gdzie po ciężkiej górskiej pracy z parowozami pokryty został grubą warstwą sadzy i brudu. Od wagonu 101A odróżnia go zainstalowany wałek gumowy, zmodyfikowane zderzaki, nieco inne wnętrze i układ kamer oraz typ wózka. Wagony 43A, 101A i 102A siedzą na bardzo różnych wózkach. Część na przedwojennych Gorlitzach II, część na zmodyfikowanych przedwojennych Gorlitzach określanych jako "wózek 101A' a część na wózkach 4Anc znanych z serii 111A/112A. W tym wypadku są to wózki "101A" i "Gorlitz II" dodatkowo po jednen z każdej pary posiada prądnicę. Drugi wagon na wieczór to produkcja PaFaWag z 1951r - seria 13A, wagon sypialny WLABhxz, druga seria sypialna produkowana po wojnie w Polsce na pudle szczupaka. Wagon posiada wszelkie atrybuty wagonu sypialnego, indywidualne ogrzewanie, 11 dwułóżkowych przedziałów, prądnicę, oświetlenie czerwone itp. Wnętrze interaktywne w tym przypadku chyba sobie daruję.

[ Dodano: 2008-02-24, 01:13 ]
Nowy tabor na dzisiejszy wieczór.



Pierwszy wagon to typ 11A, druga linia wagonów sypialnych HCP. Wagon reprezentuje dość unikatowe malowanie (dla którego w ogóle zdecydowałem się go robić). WARS zaczął malować swoje nowo kupione wagony WLABd na niebiesko w okolicy 1975r kiedy wciąż trwały dostawy świeżej serii 'Gorlitz 75' -> serii która jako pierwsza w Polsce po wojnie nie była fabrycznie malowana oliwkowo. W okresie tym trafiło do Polski 140 sztuk nowych WLABd, a co za tym idzie dosłownie z dnia na dzień została wycofana ze służby cała flota wagonów 10A, 11A i 13A, czyli sypialnych poprzedników VEBowskiego sprzętu. W okresie wprowadzania Gorlitzów do służby pare jednostek typu 10A, 11A i 13A zostało przeniesione do tak zwanej "rezerwy" na wszelki wypadek. Częśc z nich otrzymała tam po ostatniej rewizji malowanie typowe dla nowych WLABd, niebieskie. Komiczny jest tu fakt że część z nich po tych ostatnich rewizjach już i tak nigdy nie udała się w trasę. Wagony tych serii zniknęły do końca lat 70. Do dziś uchowało się jakimś cudem pare egzemplarzy jako wozy robocze i techniczne. Jednostka 11A stoi m.in w Ostródzie i fotografował ją Matys73. Rozpoznać je łatwo. Od innych "szczupaków" odróżnia je 11 przedziałów (zwykłe mają 8/9/10) oraz skrzynie z urządzeniami grzewczymi zabudowane wokół brezentowej harmonii na ścianach frontowych. W niektórych pojazdach tego typu (w modelu tego jednak nie odzwierciedliłem) w samym końcu służby pojawiły się takie innowacje jak ogrzewanie elektryczne czy wałki gumowe.

Drugi wagon to z kolei nie lada rarytas dla koneserów koleji wirtualnej. Seria Bhxz produkcji Waggonfabrik H.Fuchs z 1924r, prawdopodobnie jedna ze starszych jednostek które będą zawarte w ostatecznej paczce wagonów. W prostej linii "polski hecht", czyli pierwsza seria stalowych nitowanych wagonów niemieckich do ruchu ekspresowego, z których dwie sztuki pozostały na ziemiach polskich po 1945r i zostały wcielone do floty PKP jako Chxz. Od 1956 już po przeklasyfikowaniu na Bhxz służyły po kolei w Szczecinie, Łodzi i wreszcie w Lublinie gdzie w 1968r zostały wycofane ze służby i złomowane. Model reprezentuje w miarę czyste malowanie z ostatniego epizodu życia tych wagonów, już w Lublinie z rewizjami w 1 połowie llat 60ych. Model waży 2248 poly, z LOD spada do 1000. Produkuje się interaktywne wnętrze do niego, nie posiada własnego oświetlenia, kamery dynamiczne i efekty parowe w standardzie opracowania. Model ten sprawił mi dziś solidne lanie. Bardzo trudny temat, zwłaszcza przy fabrykowaniu 100% tekstur z modelu ROCO. Pod koniec dodatkową niespodziakę sprawił fakt że wózek "Gooseneck FMA" pochodzący z widocznego na screenach Lilpopa nie pasuje rozmiarami (jest za długi) do Hechta i trzeba było jeszcze walzyć z własnej produkcji wózkiem do wagonu. Efekt sami oceńcie. Dla niewatjemniczonych, "Hecht" po polsku oznacza "szczupak", choć wagon ten z produkowanymi 30 lat później polskimi "szczupakami" albo przedwojennym Lilpopem nie ma nic wspólnego.

[ Dodano: 2008-02-26, 00:10 ]



Nowy tabor. Dwie skrajne pozycje. Skrajne w sensie wagi. Dużym sukcesem okazał się wagon PKP Ghmx, pocztowy Hecht, których pare sztuk stacjonowało zaraz po wojnie pod banderą PKP w Gdyni. Ich historia jest trudna do ustalenia ale pewnikiem utrzymały się one dłużej w służbie niż ich pasażerskie odpowiedniki. Na fotografiach z pierwszej połowy lat 70ych na stacji Toruń Główny widzimy Ol49 a na drugim planie właśnie wagon pocztowy typu "hecht". Prawdopodobnie zostały zlikwidowane z ruchu liniowego w połowie lat 70ych, tak jak ostatnie boczniaki. Ani jeden nie uchował się do dziś. Skrajność tego modelu polega na tym że jest to najlżejszy model dostępny dotąd w paczce. Waży 2100 poly a LOD ścina aż do 840 co daje rewelacyjną wręcz lekkość. Wykorzystuje produkt "Mail Bags" z DLS.

Drugi wagon to przeciwieństwo... niestety nie udało się tu uzyskać żadnej ekonomii przez poskładane ściany frontowe. Wagon 14A. Waga 2800 poly. LOD ścina tylko do 1600. Więcej sie nie dało. Zrozumiecie przy bliższym oglądaniu. Wagony typu 14A powstały w liczbie 15 sztuk w zakładach PaFaWag w 1954r. Było to ciekawe zjawisko, jako że były w przeciągu prawie 15 lat jedyną próbą zerwania z nadwoziem typu "Szczupak" w polskim wagonie. Aerodynamiczna forma pudła wagonu 14A przypomina łudząco przedwojenne wagony "schurzenwagen" produkowane w III rzeszy, prawie oczywiste jest że były one inspiracją w tym wypadku. Wóz 14A w oryginale był produkowany jako jednostka sypialna druigiej klasy WLBhxz. Ciekawe jest też to że do dziś uchowało się zadziwiająco "dużo" wraków tej serii. Z ogólnej liczby 15u zrobionych wiadomo na pewno o co najmniej 4 istniejących do dziś. Wagony znajdują się w Pucku, Helu, Zajączkowie Tczewskim i Kołobrzegu, co sugerowałoby że ostatnie ich bazy wypadowe znajdowały się na północy kraju. Drugą ciekawostką związaną z serią 14A jest fakt, że pudło to zostało zaadaptowane do wagonów specjalnych i rządowych. Powstała grupa salonek na tym pudle, z których co najmniej dwie w doskonałym stanie zachowały się do dziś. Wozy Ashx ze Skierniewic i Chabówki można oglądać na wielu zdjęciach, ten drugi jest stałym bywalcem wszystkich imprez z parowozami i pokazów taborowych. Różnią się one jednak od bazowego 14A brakiem pieców grzewczych, kompletnie innym układem wnętrz oraz wywietrzników.

[ Dodano: 2008-02-27, 00:22 ]



Na screenach widzicie zrobione interaktywne wnętrza do wagonów typu "Hecht" i "14A". We wnętrzach instaluję różne pierdoły które je indywidualizuja, np. książki z Bierutem, fotografie Gierka, trybunę ludu, plakat solidarności itp itd. Znaleść można też mangowe hentai (lubię japoński komiks) dla odmiany, jest też czeski podręcznik do remontu ciężarówek TATRA z 1964r... i inne bajery rowery. Może sie pokusze o plakaty propagandowe w kolejnych opracowaniach. Kamery dynamiczne równierz są, podobnie jak ogrzewanie w postaci nieśmiertelnej pary. Na screenach widzicie też nowe wagony. Pierwszy to dośc ciekawa konstrukcja PaFaWag z 1956r. W połowie lat 50ych na PKP panował burdel związany z brakiem nowoczesnego taboru ogrzewczego i chaosem w starym. Często za grzałki robiły wozy przerobione z towarowych, rzadziej nowoczesne na owe czasy wagony "Bauart 42" które już w mojej paczce są zrobione. W tej sytuacji zlecono budowę nowych grzejek. Posłużono się najnowszym wynalazkiem PaFaWag'u - pudłem wagonu sypialnego 14A, przez co powstał paradoksalnie wóz techniczny o linii ekspresowego wagonu międzynarodowego, oznaczony seryjnie jako 1C. Tych ciekawych pojazdów powstało ok 15 sztuk i były użytkowane do lat 80ych. Podobnie jak w przypadku wozu "Bauart 42" do dziś zachował się 1 egzemplarz. Jest zaniedbany i wyblakły, ale jego stan nie jest zły. Znajduje się w Jaworzynie Śląskiej.

Drugi wagon na screenach z kolei może u co poniektórych (większości jak mniemam) wywołać pokaźnych rozmiarów zdziwienie. Na screenach widziecie wagon typu "Gorlitz 56", produkcji VEB Waggonbau Gorlitz z 1956r. Seria ta to bardzo interesująca i bardzo zapomniana już historia z kart PKP. W latach 50ych stan sieci PKP był nadal bardzo niedoskonały choć w dużej mierze udało się już ją podnieść ze zniszczeń wojennych. Produkcja nowych serii 1A, 2A, 3A, 4A, 5A, 6A, 14A, 13A, 11A i 10A trwała. Wypłynął jednak inny problem o którym dotąd nie myślano. Z przyczyn oczywistych bardzo wzrósł transport w relacji Polska - Związek Sowiecki, a jak dobrze wiemy na granicy zachodzi tu zmiana rozstawu torów. Żadna z produkowanych ani eksploatowanych w Polsce serii nie była przygotowana do zmiany podwozia podczas jazdy do ZSRR. Problem ten był dośc znaczący, jakoże konieczne było wywalanie wszystkich podróżnych z jednego składu na granicy i pakowanie ich wraz z całym dobytkiem do drugiego. W tych trudnych czasach nie było to ani mile widziane przez granicznych ani bezpieczne. Zarząd PKP w Warszawie zdecydował się w związku z tym złożyć zamowienie na świeżo opracowany w Niemczech model wagonu sypialnego projektowanego pod ruch Europa-ZSRR i wewnętrzny w ZSRR typu "Gorlitz 56". Fabryka VEB stworzyła w 1956r sześć sztuk jednostek tego typu dla bandery PKP. Zostały one przydzielone Warszawie gdzie obsługiwały wszystkie pociągi relacji Moskwa - Warszawa. Podobne składy kursowały już wtedy ze strony radzieckiej w relacjach Mińsk - Warszawa, Kijów - Warszawa, Brześć - Warszawa i Sankt Petersburg - Warszawa. Wozy Gorlitz 56 były używane do 1976r, kiedy to obecność nowych przystosowanych do zmiany szerokości podwozia pojazdów typu 'Gorlitz 75' (WLABd) zastąpiła te wusłużone jednostki. Zostały przejęte w 1977r przez zarząd ORBIS i ich dalszy los nie jest znany. Prawdopodobnie zostały sprzedane na wschód lub złomowane. Śladów żadnych po nich nie ma nie licząc literatury. Warto też dodać że różniły się od spotykanych później na szlakach SZD i RZD "Stodół" posiadaniem harmonii i mostka zamiast wałka gumowego oraz archaicznym typem drewnianych okien i przedwojennego typu wywietrzników dachowych.

Wagony z paczki ciągle są poprawiane. Na zdjęciach wozy Gorlitz 56 mają na szczycie napis "wagon sypialny" w 5 językach, w finale będzie tylko w 3 (jak oryginał). Wóz 14A ma poprawioną kolorystykę fartucha podwozia, a wóz 1C przejdzie jeszcze poprawki ustawienia ścian wewnętrznych.

[ Dodano: 2008-02-27, 23:32 ]
Dubluje posty, nie fajnie.

Podjąłem decyzję by w Wielkiej Polskiej Paczce Wagonów Pasażerskich ostatecznie znalazł się też wóz typu 120A. Opisywać go nie będę szczegółowo nie będę, bo ani ciekawa historia ani nadzwyczajna. Wozy 120A powstały w zakładach PaFaWag w 1973r, jako uzupełnienie zlikwidowanego już na amen taboru przedwonnej i zaraz powojennej produkcji. W gruncie rzeczy jest to kolejne po rodzinie ryflaków pokolenie pojazdów do obsługi ruchu lokalnego na mniej natężonych liniach, pokolenie które w końcu owe ryflaki zastąpiło. Popularna "bonanza" jest dziś ostatnim reliktem wagonów pasażerskich produkowanych na trasy o najmniejszym ruchu. Dziś wagony obecne też z nowymi wagonami motorowymi i szynobusami jako "doczepka".



Na ostatnim screenie finalny screen wozu PKP WLAhxz typu "Gorlitz 56". Stodoła "WARS" waży 2050 poly, LOD ścina 776 poly (co jest najlepszym jak dotąd w całej paczce wynikiem), podczas gdy 120A ma 2700 poly a z LOD spada do 1300.

[ Dodano: 2008-02-29, 21:32 ]
No właśnie, ale niektórzy dalej wolą się rajcować EU07+5 klas...

Od paru dni pracowałem nad wagonem znanym w środowisku modelarzy kolejowych jako "eilzug". Jest to jedna z serii niemieckiej produkcji wozów pasażerskich stosowanych na PKP po 1945r. Część z nich została wcielona po wojnie gdyż znalazły się na polskiej ziemi, część została tu sprowadzona w ramach reparacji. Eilzugów, w przeciwieństwie do Hechtów czy Schurzenwagenów było na PKP dość sporo. Pojazdy te można było praktycznie spotkać we wszystkich czterech podtypach na terenie całego kraju. Model który przedstawiam to jednostka Ahxz z Nowego Sącza. Malowanie z przełomu lat 60 i 70. W końcu lat 70 wszystkie Eilzugi podobnie jak inne wozy przedwojennej produkcji wycofano z linowej eksploatacji. Szczęśliwie wiele z nich, raczej w kiepskim stanie ale jednak, dotrwało dzisiejszych czasów dzięki czemu może niebawem zagoszczą w składach specjalnych.

_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez mnich3001 03-03-2008, 23:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Radziosław
zaawansowany



Pomógł: 13 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 623
Skąd: Łorsoł
Wysłany: 02-03-2008, 20:56   

No, solidna robota, Killan- robisz to co najbardziej lubię!
Oliwki i inne artykuły czasów parowozów i SP45... super tabor i wykonanie, co tu gadać!

http://img211.imageshack.us/my.php?image=07gh4.jpg -> A to, to po prostu cudo!
Ostatnio zmieniony przez Radziosław 02-03-2008, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4724
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2008, 21:57   

No właśnie byłbym zobowiązany wobec administracji gdyby w jakiś sposób powiadamiało o aktualizowaniu tego tematu, bo póki co forum skleja moje posty i nie wiele osób wie że tu sie coś w ogóle dzieje. Ewentualnie proszę o pisanie jednak jakiegokolwiek komentarza, bym nie był ostatnim który w temacie sie wypowiada.

Moja aktywnośc modelarska ulega zmniejszeniu i niebawem po skończeniu paczki pewnie w ogóle sie zatrzyma i będę się udzielał tylko w mapach. Ma to związek z moim dyplomem architekta i powrotem na studia.

Wagony rzecz jasna dalej powstają.

Po wagonie Ahxz "Eilzug" 1 klasy postanowiłem zrobić wóz drugiej klasy z tej serii.



Dość ciekawa rzecz w historii Eilzugów na PKP to fakt że część z nich została zmodernizowana i wyposażona w bezprzedziałowe wnętrza jednoprzestrzenne, podczas gdy inne pozostały jako jednostki przedziałowe, co wydatnie wpływało na ich charakterystyki literowe. Podobną ciekawostką był fakt że niektóre Eilzugi miały harmonie i mostki, podczas gdy inne miały mostki i nożycowe poręcze. Było też pare przypadków montażu wałka gumowego u samego końca kariery tych pojazdów, w ponad 40% z nich PKP zainstalowało też równolegle do parowego ogrzewanie elektryczne, dzięki czemu wozy te pojawiać się zaczęły za EU20, EU04 czy EU06. Nie było to zresztą nic dziwnego. Podobne modernizacje pojawiły się w wozach typu 5A, 6A, 8A itp. Mój model reprezentuje wóz Bhix ze zmodernizowanym wnętrzem i dodanym ogrzewaniem el. ze stacji ŁÓDŹ FABRYCZNA, w malowaniu stosowanym na PKP przed 1956r. Co ciekawe doszedłem do pewnych informacji że wozy typu "Eilzug" 1 klasy też ulegały takim modernizacjom i jeździły jako Ahix 1 klasy bezprzedziałowe. Eilzugi okazały się bardzo wdzięcznym taborem i służyły najdłużej ze sprzętu poniemieckiego. Ostatnie z nich wciąż były w ruchu liniowym na początku lat 80ych (czyli dłużej i później niż krajowe powojenne wozy typu 1A np). Ponieważ licznie użytkowano je w Polsce powojennej, wiele z nich doczekało się w stanie różnym dziś dnia, a co za tym idzie... może niebawem powrócą do ruchu.

Na screenach parowóz Od2 zwalnia ze składem Eilzug+8A+Eilzug dojeżdżając do Somonina od strony Gdyni. Pasażerów bardzo zainteresował dziwny wagon przy sąsiedniej krawędzi peronu, pod którego podstawiała się właśnie najnowocześniejsza lokomotywa z chrzanowskiej fabryki. O dziwnym wagonie było równierz głośno opodal Leszna Kartuskiego, gdzie pewien pan robiący zdjęcia okolicy przypadkiem zdjął ciekawy temat chwile po tym jak minął wiadukt.

_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 02-03-2008, 22:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jacek 83218
trainz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 279
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2008, 22:13   

Pięknie!
I kolejny wagon z tych ktorych wiekszość z nas nie miała okazji podziwiac w normalnym ruchu.
Ech urodziliśmy się za późno.
_________________
Lenie i dzieci neo do gmaxa!!!
 
 
Maki
zaawansowany
M.K.



Pomógł: 45 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 701
Skąd: Słubice
Wysłany: 02-03-2008, 22:33   

Albo za szybko wagony poszły do dziada :/
 
 
 
Radziosław
zaawansowany



Pomógł: 13 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 623
Skąd: Łorsoł
Wysłany: 03-03-2008, 00:03   

Ashx 01, salonka niebieska stoi przy Zachodnim w stolicy pośród wagonów pomiarowych, już od dłuższego czasu, od wakacji na pewno, chyba to jest salonka bieruta, czy cuś takiego ;)
 
 
parowozek
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 112
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 03-03-2008, 16:26   

Kto jest w tym okienku na ostatnim screen'ie :) ?
 
 
 
Pawel_15
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2008, 17:13   

Bolek Bierut - enkawudzista, pierwszy i ostatni prezydent PRL.
 
 
jpl 
super trainz



Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-03-2008, 19:36   

Pawel_15 napisał/a:
Bolek Bierut - enkawudzista, pierwszy i ostatni prezydent PRL.

Owszem, ale nie ostatni. Ostatnim był Wojciech Jaruzelski w 1989 roku, zanim zmieniono nazwę państwa.
Wracając do tematu: wagon jak zwykle bardzo piękny, Kilan trzyma poziom.
_________________
Would you know my name if I saw you in heaven ?
 
 
 
hubjur
super user


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 107
Skąd: Bystra
Wysłany: 03-03-2008, 21:22   

Ale za panownia Bolcia to takie loki jeszcze nie jeździły :)
Ale całość wagonów to, co na koleji tworzy polskie klimaty
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4724
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-03-2008, 22:15   

Dzięki panowie. Miło że mi pomagacie jakoś aktualizować ten temat i nie pozostawiacie mojego posta ostatnim.

Screeny teoretycznie rozgrywają się dużo później niż panowanie Bolesława Bieruta, stąd super nowoczesna SP42, co sugeruje że mamy przełom lat 60 i 70, kiedy to wóz Ashx 01 wciąż był używany. Zgodnie z historią był to w latach 50ych prywatny wóz 1 sekretarza, którym był wtedy Bolesław Bierut, postać raczej mroczna w polskiej historii. Wagon otrzymał wielki portret swego właściciela oraz grupę plakatów propagandowych, mających na celu podniesienie klimatu, w dniu dzisiejszym prawdziwy wóz stojący w Warszawie Zachodniej ich nie posiada.

Wagon nr.27, jeszcze 3 i finito.



Wozy typu 201C były ostatnimi wagonami bagażowymi produkowanymi w Polsce wg. "dizajnu" z połowy lat 40ych. Produkcja ruszyła w 1961r w PaFaWag Wrocław. Wozy te od innych "szczupaków" bagażowego przeznaczenia wyraźnie odróżnia brak świetlika na dachu, charakterystycznego dla wozów typu 2F i 1F (bagażówki typu 3F prod. z 1956r też nie miały świetlika). Wagony 201C od poprzedników rózniła też instalacja wózków typu 101A w miejsce standardowego Gorlitza oraz fabryczne ośw. czerwone końca składu pociągu. Wagon ten jest chyba jedynym reprezentantem tzw. "Szczupaków" który nadaje się na makiety rozgrywające się w drugiej połowie lat 80ych, bo był jedyną serią opartą o ten design pudła, która dotrwała w służbie liniowej tak długo. Nie wiem kiedy ostatni zjechał z trasy, ale faktem jest że znalazłem kolorowe zdjęcia z lat 1987/1988 gdzie EU07-167 wlecze skład 101C+201C+120A+120A+120A gdzieś koło Poznania, więc wagony te naprawde późno wciąż były w regularnym użytku (pozostałe Szczupaki zjechały z tras w końcu lat 70).

Mój model reprezentuje malowanie z lat 1968-1985. Nosi symbolikę Dhxzt, posiada pare ciekawych bajerów, prototypowy numer, właściwe wózki, charakterystyczne wykusze okienne w pokoju kierownika pociągu, przestrzeń załadowaną różnymi bagażami i czerwone oświetlenie. Model jest przystosowany do przewożenia 36 jednostek ładunku typu "drobnica", więc spełnia śmiało swoją rolę bagażowego.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Radziosław
zaawansowany



Pomógł: 13 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 623
Skąd: Łorsoł
Wysłany: 04-03-2008, 14:14   

Koejny piękny produkt, a ten plakat w środku... niezłe
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4724
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-03-2008, 02:14   

Dzięki za zaktualizowanie tematu :) To mi potrzebne, bo prawie codzień coś powstaje.



Wóz Pm 023-7 z Przemyśla, reprezentant serii 1G produkowanej w liczbie 43 sztuk przez zakłady PaFaWag Wrocław w 1949r. To pierwsza polska powojenna konstrukcja wozu pocztowego przeznaczonego do ruchu ekspresowego. Wozy 1G opierały się zasadniczo o konstrukcję i szkielet "szczupaka" 1A ale posiadały 3 wyraźne różnice dzięki którym łatwo szło odróżnić je od innych pojazdów. Chodzi rzecz jasna o brak mostków i harmonii, ścięte równo zakończenia kadłuba i niższy o 10cm dach. Pojazdy te były bardzo udane, podobnie jak reszta "szczupaków" polskiej produkcji. Ich żywot był znacznie dłuższy niż zakładano i ostatnie wciąż były w służbie w końcu lat 70ych. Ich likwidacja miała bezpośredni związek z pojawieniem się wozów 101C Pdn, które jednak jak dziś już wiemy i tak nie powstrzymały rezygnacji poczty z usług kolei. Do czasów obecnych nie zachował się ani jeden egzemplarz wozu typu 1G.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Maki
zaawansowany
M.K.



Pomógł: 45 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 701
Skąd: Słubice
Wysłany: 05-03-2008, 07:44   

Ten to ma tempo... normalne TGV w produkcji taboru. Eno chylić głowę.
Pozdrawiam!
 
 
 
pysi
znawca
Krzysiek



Pomógł: 97 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1966
Skąd: Tarnów
Wysłany: 05-03-2008, 10:58   

Fajne bardzo fajne. Duży plus za wnętrza, które są prześliczne i chyba jedne z lepszych jakie wykonanto do trs'a. Co do samego typu wagonów szkoda, że to nie moja epoka chociaż pociąg retro zawsze sobie można na mapie zestawić :)

pozdrawiam
pysi
 
 
mnich3001 
Administrator

Pomógł: 33 razy
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 802
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-03-2008, 12:04   

kilanziom - ze względu na Twoją masową produkcję wyłączyłem łączenie postów, a przy okzaji proszę, o ile to możliwe o przedzielanie co 4 screeny enterem.
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4724
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2008, 01:39   

Dzięki Piotr, zapamiętam. W sumie to już prawie koniec tej hurtowni. Moja ciężka praca z pasażerskimi dobiegła końca.

"Kończ pan, wstydu oszczędź" rzekł kilan patrząc we własne odbicie w sraczowym lustrze.

I tak:



Wagony #30 i #29. Odróżnia je prawie wszystko ale oba służyły kiedyś we flocie PKP pod oliwkowym kostiumem i oba zostały wytypowane do udziału w Wielkiej Polskiej Paczce Wagonów Ekspresowych. Pierwszy na screenach jest wóz typu 209C -> W prostej linii bagażówka oparta o szkielet 104A. Standardowa konstrukcja rozwojowa wagonu pasażerskiego, podobnie jak w przeszłości miało miejsce z serią 1A i 201C. Nowa bagażówka była produkowana dość nie licznie na przełomie lat 70 i 80, głównie z powodu faktu że stare wagony bagażowe wciąż świetnie spełniały swoje przeznaczenie i nie było realnej potrzeby budowy nowych. O wiele liczniej i lepiej sprawdziły się wozy 609A czyli pół-na-pół bagażowe i osobowe 2 klasy. Po 1989r udział wozów bagażowych w pociągach zaczął powoli spadać, w końcu większość z nich stała w krzakach. Nowym pomysłem ich użycia okazał się przewóz rowerów co skrupulatnie przywróciło pare 209C do ruchu, choćby na odcinkach Kłodzko - Wałbrzych czy Gdynia - Hel. W oryginale wóz tego typu zajmował zwykle drugie miejsce za pocztowym w składzie, rzadziej pierwsze.



Drugi wagon jaki widać na screenach z początku to jednostka typu "Bauart C", najstarszy wagon jaki znalazł się w wielkiej paczce wagonów pasażerskich. Produkcja tego sprzętu była niezłą rewolucją na kolejach europejskich. Były to bowiem pierwsze w Europie wagony stalowe przeznaczone do ruchu ekspresowego. Inspirowane innowacjami tego typu z USA koleje KPEV zamówiły w 1912r w zakłądach Waggonfabrik Van der Zypen & Charlier w Coln-Deutz prototypy takich wozów. Okazały się udane i ruszyła seryjna produkcja. Do 1918r powstało ich 526 sztuk. Kolejne 436 doszło już po stworzeniu firmy DRG. Konstrukcje te okazały się szczególnie udane, co sprawiło że ich użytek przedłużał się w nieskończoność mimo wielu nowszych pojazdów a podwozia w końcu lat 50ych posłużyły do budowy wozów typu REKO. Po 1945r pojazdy te trafiły pod banderę PKP w ramach reparacji wojennych. U nas jak wszystko ich służba przedłużyła się dobre 20 lat ponad najdalsze przewidywania i zniknęły ze szlaków dopiero w latach 60ych, podobnie jak "Hecht". Niestety jak większośc taboru poniemieckiego, nie zachował się ani jeden egzemplarz do dziś dnia. Wóz reprezentuje malowanie z 1950r, Stacja Szczecin.

I to by bylo na tyle. Wielka Polska Paczka Wagonów Ekspresowych została ukończona. Tak jak planowałem 30 wagonów z całej historii dorobku PKP znajduje się na jej składzie. Dla porządku opiszę je teraz wraz z datami użytkowania. Pora żebyście zaczęli się powoli w tym odnajdywać.



1). PKP ABhuxtz, typ 5A, St. Gdynia, malowanie 1952r, użytkowany w latach 1950-1976
2). PKP Ahxz, typ 3A, St. Wrocław, malowanie 1973r, użytkowany w latach 1951-1977
3). PKP Ahxz, typ Eilzug, St. Nowy Sącz, malowanie 1970r, użytkowany w latach 1945-1974
4). PKP Ashx, typ CIWL, St. Szczęśliwice, malowanie 1950r, użytkowany w latach 1945- ~~
5). PKP Awxz, typ 112A, St. Grochów, malowanie 1983r, użytkowany w latach 1967- ~~
6). PKP Bc-x, typ 110A, St. Kraków, malowanie 1988r, użykowany w latach 1971 - ~~
7). PKP Bhix, typ Eilzug, St. Łódź Fabr, malowanie 1952r, użytkowany w latach 1945-1981.
8). PKP Bhixt, typ 101A, St. Chojnice, malowanie 1973r, użytkowany w latach 1959-1995.
9). PKP Bhuxzt, typ 2A, St. Hajnówka, malowanie 1974r, użytkowany w latach 1947-1974
10). PKP Bhxz, typ 1A, St. Kluczbork, malowanie 1949r, użytkowany w latach 1946-1976
11). PKP Bhxz, typ Bauart C, St. Szczecin, malowanie 1950, użyttkowany w latach 1945-65
12). PKP Bhxz, typ Hecht, St. Lublin, malowanie 1967, użytkowany w latach 1945-1968.
13). PKP Bhxzt, typ 8A, St. Zagórz, malowanie 1952r, użytkowany w latach 1954-1982
14). PKP Bwixt, typ 102A, St. Grudziądz, malowanie 1973r, użytkowany w latach 1965-2002
15). PKP Bwixt, typ 120A, St. Olsztyn, malowanie 1973r, użytkowany w latach 1973- ~~
16). PKP Bwixt, typ 4AM, St. Jelenia Góra, malowanie 1973r, użytkowany w latach 1964-82
17). PKP Bwxz, typ 111A, St. Poznań, malowanie 1984r, użytkowany w latach 1967- ~~
18). PKP Bwxz, typ YB/70, St. Szczęśliwice, malowanie 1984, użytkowany w latach 1974- ~
19). PKP Dhxzt, typ 201C, St. Toruń, malowanie 1970r, użytkowany w latach 1964-1988
20). PKP Dwxz, typ 209C, St. Bydgoszcz, malowanie 1977r, użytkowany w latach 1972- ~
21). PKP Ghmx, typ Hecht, St. Wrocław, malowanie 1949r, użytkowany w latach 1945-1971
22). PKP Jhx, typ S-Wagen, St. Gdynia, malowanie 1967r, użytkowany w latach 1945-1975
23). PKP Pm, typ 1G, St. Przemyśl, malowanie 1976, użytkowany w latach 1949-1979.
24). PKP WLABd, typ Gorlitz 75, St. Gdynia, malowanie 1977r, użytkowany w latach 1975-~
25). PKP WLABhxz, typ 13A, St. Szczecin, malowanie 1976r, użytkowany w latach 1948-76
26). PKP WLAhxz, typ 11A, St. Kraków, malowanie 1978r, użytkowany w latach 1951-1978.
27). PKP WLAhxz, typ Gorlitz 56, St. Szczęsliwice, malowanie 1970r, użytkowany 1956-1976
28). PKP WLBhxz, typ 14A, St. Rzeszów, malowanie 1970, użytkowany w latach 1954-1978
29). PKP Zhx, typ 1C, St. Ełk, malowanie 1973r, użytkowany w latach 1954-1981.
30). PKP Zhx, typ Bauart 42, St. Hajnówka, malowanie 1983r, użytkowany w latach 1945-87

Pełna 30tka. Oprócz tego powstało sporo modeli wnętrz do niektórych wagonów oraz własne wózki w 6 odmianach + repainty istniejących. Na chwile obecną z czystym sercem mogę powiedzieć że żaden autor z żadnego kraju przedtem nie wypuścił tak dużej skondensowanej paczki pojazdów jednej kategorii. Mam nadzieję że będzie to godziwa reprezentacja, choć temat został wyczerpany ledwo w jakichś 30-40%. W paczce zabrakło miejsca dla 4 osiowych boczniaków pruskiego i włoskiego typu, nie pojawiły się restauracyjne wozy typu Gorlitz 54 i Gorlitz 75. Nie ma też restauracyjnych serii 114A czy 8A. Zabrałko wielu szczupaków, choćby 4A, 6A, 7A czy 108A i 108A/m3. Nie ma modeli pasażerskich 3 klas typu "Schurzenwagen", zabrakło Eilzuga 1/2 i 3 klasy. Nie ma pocztowych i bagażowych pojazdów niemieckiego pochodzenia, podobnie jak wozu 609A czy 141A. Nie ma też włoskiego pochodzenia ekspresowców Ahxz i Bhxz z lat 40ych ani salonki Ashx 07. Brakuje paru modeli pruskich i austryjackich. Więc dużo dużo... Ja jednak nie zamierzam do tematu wracać. Moja rola została zrobiona.

Modele mają wiele wad i troszkę błędów niewielkiej skali. Zdaję sobie sprawę z ich istnienia. Budowałem je eksperymentując z wieloma technologiami, efekty były bardziej lub mniej udane. Przenikanie alpha tekstur to największy problem, ale nie rzuca się bardzo w oczy podczas użytku. Dzięki temu udało się zmniejszyć wagę pojazdów do plus minus 2000 poly na sztukę. W efekcie w cenie jakiegokolwiek składu jaki dotąd mogliście stawiać (nie licząc pojazdów Remika) możecie sobie teraz postawić 3 podobne składy w tej samej cenie. Wagony robiłem dla siebie i nie zamierzam w nich więcej dłubać. Zapraszam do korzystania z tego owocu ciężkiej pracy i mam nadzieję że da wszystkim sporo radochy.

Specjlalne podziękowania dla:

-Grabash- za rozkręcenie pierwszych wagoników pół roku temu ze mną, bez tego nie robiłbym dziś wagonów.
-Martin76- za gigantyczną furę skanów, tekstur, planów i pomoc z animacjami.
-Ernie Souchak, za skrypty i bezinteresowną pomoc w tworzeniu dodatków.

Publikacja odbywać się będzie etapami na DLS wkrótce, zacznę od wózków i interiorów. Wagony pójdą na koniec. Wpierw ostateczne poprawki kolorysytyki i korekty.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group