FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Linia 34 Ostrołęka-Siedlce
Autor Wiadomość
SP45-166
super trainz
na uporku


Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 549
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-06-2009, 14:25   Linia 34 Ostrołęka-Siedlce

Witam po dłuuuugiej przerwie. Życie to nie bajka, wiele spraw ma człowiek w życiu przed sobą do załatwienia. Ważne że studia są już tylko kwestią obrony magisterki, w robocie się ułożyło na stałe i się wdrożyć udało, a i z kobietami sprawy są całkiem ułożone w zasadzie na stałe. W międzyczasie dużo ostatnio odbywałem samochodowych wojaży po zamkniętych szlakach polskiej kolei. Udało się między innymi odwiedzić takie perełki jak:
-->Ostrołęka-Małkinia-Siedlce dwukrotnie
-->Ostrołęka-Wielbark-Nidzica/Szczytno dwukrotnie
-->Ostrołęka-Łapy/Zambrów/Łomża
-->Białystok-Zubki
-->Bielsk Podlaski-Hajnówka-Białowieża/Cisówka
-->Brodnia-Sierpc
-->Brodnica-Iława
-->Brodnica-Kowalewo-Chełmża
-->Łuków-Lublin (pociągiem specjalnym)
Związane to było miedzy innymi z fascynacją legendą pociągu Włóczęga Północy relacji Lublin-Lubartów-Łuków-Siedlce-Sokołów Podlaski-Małkinia-Ostrów Mazowiecka-Ostrołęka-Wielbark-Szczytno-Olsztyn-Elbląg-Malbork-Gdynia. ponad 50% trasy tego niezwykłego pociągu wiedzie liniami zamkniętymi, częściowo nawet rozebranymi. Polecam gorąco wyjazd samochodem na trasę tego pociągu. Nie wiem czy prędko da się znaleźć równie fascynujący i wdzięczny kolejowy temat dotyczący wschodniej części Polski. W związku z tym podjąłem się projektu który przynajmniej częściowo przybliży zapomniane kolejowo Podlasie, wschodnie Mazowsze...
Na pierwszy ogień idzie linia Ostrołęka-Siedlce, dokładniej zacząłem od Sokołowa i zmierzam w kierunku Małkini. Powodem tego jest wykreślenie powyższego odcinka (Sokołów-Małkinia) z wykazu linii PLK i rozbiórka w 2006 roku odcinka Małkinia-Kosów Lacki z zerwaniem podsypki aż do podtorza włącznie. Za kilka lat po linii nie pozostanie nawet ślad. A jeszcze 20 lat temu chodził tędy całoroczny pospieszny, pociągi z węglem Lubelskim dla elektrowni w Ostrołęce itd.... Postaram się przybliżyć te fascynujące i nieznane karty polskiego kolejnictwa, tak że w samym wątku oprócz screenów z powstającej mapy będą pojawiać się zdjęcia obecnego stanu szlaku i stacji, oraz ciekawe fakty historyczne dotyczące linii.

Na pierwszy ogień screeny poglądowe okolicy przystanku Kostki, oraz odcinka za Sokołowem. Niby mam prawie 20 kilometrów mapy już, ale dokończonych do ostatniego krzaczka jest dosłownie kilka miejsc. Reszcie brakuje, a to drzewka, a to krzyży św. Andrzeja, a to latarni we wsi, czy teksturowania terenu w lesie, mimo że 3D skończone.
Technika budowy jest nowatorska, całkowicie oparta na bardzo dokładnych mapach wysokości rządowego Geoprtalu (wysokości terenu z dokładnością do 1 metra odtwrzane ręcznie!), oraz fotografii lotniczych okolicy :) Poza tym także własnych obserwacji i fotografii na miejscu.

Zbiorowy Małkinia-Siedlce dojeżdża do Sokołowa. W tle Podkupientyn, Budy Kupientyńskie, Wesoła i Nowa wieś, oraz na ostatnim screenie fabryka wędlin SOKOŁÓW



Osobowy Małkinia-Siedlce z Siedlecką Ty2 na czele :) W tle wieś Kostki, oraz przystanek osobowy w Kostkach
_________________
Odstawiony do zapasu długotrwałego.
 
 
 
EP09-043
trainz


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 348
Skąd: Międzyrzec Podl.
Wysłany: 24-06-2009, 19:54   Re: Linia 34 Ostrołęka-Siedlce

Witam
Jestem pod wrażeniem tego projektu, mapa prezentuje się bardzo ładnie i estetycznie. Nie mogę się doczekać, kiedy dotrzesz do Siedlec :) może uda mi się podpiąć wtedy do linii 34 moją mapkę :p
Życzę powodzenia!
pozdrawiam
ps.
Łuków - Lublin odwiedziłeś poc. ITK 2008, czy TOWOSEM?
_________________
http://www.natorach.cba.pl/
 
 
 
Lukasy
user


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 89
Skąd: Police
Wysłany: 24-06-2009, 20:53   

No no no... pojechałeś, Krzychu. Widzę, że zarażenie Cię tą Ostrołęką to na dobre wyszło ;)
 
 
 
SP45-166
super trainz
na uporku


Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 549
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2009, 23:32   

Oj Łukasz Łukasz, pewnie że warto było. To rodziło się od dawna, ty tylko pomogłeś temu wyjść na światło dzienne. Ja po prostu już się przestawiłem na wschodniopolskie linie i nikt mnie do prusaków nie przekona :P

Na imprezowym byłem ITK lubartów w ostatnią niedzielę Sierpnia zarówno w 2006 jak i 2007

Przedstawiam próbkę odtworzenia mapy na podstawie ostatnich prac. Screeny są mocno robocze, bo choć wydaje się że już wszystko jest to tak naprawdę wielu rzeczy wciąż brakuje.
okolice wsi Sągole i Skibniew-Kurcze wdłg geoprtalu... :arrow:



...i według trainzowej mapy Ostrołęka-Siedlce :arrow:



rzut oka na wieś Sągole z wysokości tegoż przejazdu :arrow:



oraz (w miarę) oszczędna technika wykonania :arrow:



A także luźno powiązane screeny robocze wykonane pomiędzy przystankami Kostki oraz Telaki:

bezkresne pola po zachodniej stronie linii ;)


rzut oka na niemal dokończoną wieś Skibniew-Kurcze


oraz na niemal dokończoną dużą wieś z widocznym Kościołem Skibniew-Podawce. Miejscowość wielkości kilkuset mieszkańców odtworzona z kilkunastu obiektów 3D oraz teł Grabasha




Aspekt historyczny. Na początek przedstawiamy klasykę. Przystanek osobowy we wsi KOSTKI o tej samej nazwie. Budynek klasyczny drewniany najprawdopdobniej jeszcze z carskich czasów. Podobnych bliźniaczych konstrukcji wzdłuż linii ostało się jeszcze kilka(naście) ale żaden nie pełni roli dworca. Większość była od razu stawiana jako budynki mieszkalne dla pracowników kolei.
Budynek w oryginale :arrow:


Kostki według geoportalu :arrow:



oraz w trainzie :arrow:



Widoczna tu pusta przestrzeń obok toru to najprawdopodobniej pozostałości po dawnej stacji, lub chociaż drugim torze i drugim peronie. Kiedyś bowiem tak jak wiele innych na Podlasiu przed rokiem 1945 linia ta była dwutorowa. Widok na wysokości budynku patrząc w kierunku Małkinii :arrow:



Budynek patrząc z toru raz jeszcze :arrow:



A tu jeden z wielu dziwnych, nieco niezwykłych i nie do końca wyjaśnionych przypadków. W marcu 2008 gdy przybyliśmy tam po raz pierwszy część mieszkalna budynku wydawała się być zamieszkana. Zresztą widać to było choćby po suszącym się praniu itd. Gdy przybyliśmy w 2009 roku drzwi od budynku od strony mieszkalnej-podwórka i podjazdu, stały otwarte na oścież. W środku, choć woleliśmy nie wnikać komuś w pielesze wyglądało, jakby ktoś parę minut temu wyszedł i nie zamknął drzwi. Weszliśmy za to w rozbebeszoną poczekalnię od strony torów. Zastanowiło nas brzęczenie- licznik prądu działał. Na liczniku rachunki za energię dla tegoż budynku. Podpisany osobisty odbiór. Od stycznia 2009 rachunki z dopiskiem, "Właściciel nieobecny podczas sprawdzania". Ostatni rachunek wystawiono na 5 dni przed naszą wizytą... Za to w rozbebeszonym piecu kaflowym poczekalni leżały stare papiery. Okazało się że część musiała być tam zamurowana. Znaleźliśmy i sfotografowaliśmy ku pamięci bowiem to:

Takie kenkarty z czasów wojny nie często się walają luzem... Wydaje mi się że emerytowanemu kolejarzowi/kolejarce który jeszcze rok temu podczas naszej wizyty zapewne żył, na początku tego roku odszedł na wieczną służbę! A szabrownicy chcący zapewne wydobyć żeliwne elementy paleniska i drzwiczki pieca kaflowego przy okazji ujawnili różne skarby jakie krył przeszło stuletni budynek.

Ale to tylko jeden z ciekawych przypadków jaki nas spotkał na tej linii. Jedne były śmieszne, inne nieco straszne, jeszcze inne zagadkowe. Kto odwiedził choć raz zamkniętą linię wie że po zamknięciu żyje ona często swoim zagadkowym życiem ;)
_________________
Odstawiony do zapasu długotrwałego.
Ostatnio zmieniony przez SP45-166 25-06-2009, 23:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jpl 
super trainz



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-06-2009, 02:05   

Mapa jak wszystkie w Twoim wydaniu bardzo piękna, i na naprawdę wysokim poziomie. Super, że powracasz i to w tak wielkim stylu.

Mapa robiona pod TC ? Na jakim sprzęcie ? Ile docelowo planujesz wykonać (w km ) i jakie są założenia całego "megaprojektu"

Twój wierny kibic jpl :D

PS: Te dokumenty to trzeba było jakoś zabezpieczyć, chociaż dokumentację fotograficzną wykonać i zgłosić do jakiegoś urzędu, nie wiem czy IPN by to przyjął...albo AAN w Warszawie...no ale dobrze, że choć to jedno zdjęcie zostało zrobione ( o ile nie więcej ? ).
_________________
Would you know my name if I saw you in heaven ?
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-06-2009, 02:29   

Ministrze Ziobro, dziękujemy za dobre rady, ale mamy własne mózgi i nie potrzebujemy waszych PISuarowskich doktryn co z dokumentami należy robić. Pozdrawiamy.

Krzychu, zgodnie z tym co mieliśmy rozmówione, tu masz 3 potencjalne zestawienia pociągu 2512/2511 dla r.j. 1984/1985. Trudno określić co do tego czasu udało się wyrżnąć z ruchu a co nie, ale ogółem za pewnik możesz brać, że wszystko co nie było ryflakiem, mechpomem lub bautzenem możesz traktować za zjawisko indywidualne i raczej rzadko spotykane.



Z uwag które od razu rzucają mi się w oczy. Plany są na lata 1983-1986 około z tego co widzę. Pierwsza rzecz na którą zwróciłbym uwagę, to fakt, że po 1981r mamy dość dramatyczną sytuację z lokomotywami spalinowymi. Kryzys post-gierkowski, szalejące ceny ropy, brak dewiz na części zamienne i parę innych kwiatków bardzo dały się w latach 1981-1987 we znaki polskim spalinowozom liniowym. Szczególnie widoczne okazały się problemy z kotłami parowymi OK-4616-120 DNES-VI firmy Vaapor, na które zabrakło dewiz i spalinowozy SP45 albo stały w krzakach kolejne x lat albo wypuszczane były na szlak z niesprawnym kotłem - efektem tego z kolei są gorączkowe próby eliminowania ich z ruchu wsżędzie gdzie sie dało i pchanie tam elektrowozów lub (!!!) parowozów - z tym drugim zrobił się prawdziwy problem,gdyż na rok 1984/1985 sprawne parowozy były już poważnie wytrzebione.

Wspominam o tym, gdyż ostatnie parowozy Pt47 w dyr. lubelskiej wygaszono ogłosiwszy koniec obsługi parowej trakcji w tym regionie dopiero w 1988r. Jest więc wysoce prawdopodobne, że pociągi na D29-34 w tym okresie prowadzono parowozami a także towarowymi lokomotywami radzieckiej produkcji, uniezależnionymi od dostaw części z zachodu. Trzeba mieć to na uwadze.

Tabor na rysunku. W r.j. wyraźnie przewija się że pociąg nie prowadził wagonu restauracyjnego, jest za to bar lub bufet, czyli można się spodziewać że kursował w nim wagon bufetowy typu 108A, być może jeden z ostatnich w kraju.

Miłej analizy.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
SP45-166
super trainz
na uporku


Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 549
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-06-2009, 09:42   

Skłaniałbym się raczej ku tej drugiej wersji czyli ku spalinowozom produkcji radzieckiej jeżeli już. Ale tak czy siak obawiam się że raczej SP45 dzierżyła tu władzę niepodzielnie. Cała centralna DOKP to dość specyficzny przypadek. Poza SU46 przerzucanymi w połowie lat 80 z Warszawy na rzecz Białegostoku, ogromna liczba (ok. 50 sztuk SP45) jakie posiadała w latach 1971-1980 lokomotywownia Warszawa Odolany, została rozesłana po lokalnych szopach Mazowsza i Podlasia. Maszynami tymi obskoczyło się Białemustokowi, Czeremsze, Siedlcom, Ostrołęce, potem także Sierpcowi, Ełkowi i Suwałkom. Np takie Siedlce w latach 1980-1990 posiadały średnio 8-10 maszyn serii SP45 na stanie. Doprowadziło to do stanu gdzie SP45 były jedynymi Dieslami z ogrzewaniem. Centralna DOKP nie posiadała i po dziś dzień jej spadkobiercy nie posiadali lokomotyw SP42! W sezonie ratowano się gigantyczną ilością stonek SM42 w regionie. Warto zobaczyć ile tego guana wala się na Odolanach, Ostrołęce, czy Czeremsze... Dopiero dostawy lokomotyw SP32 dla szopy w Siedlcach i planowane dostawy SP32 dla Sierpca oraz najprawdopodobniej Czeremchy miały przełamać stan gdzie SP45 ciągały osobówki z 3 wagonami, a w innych częściach kraju ciągano wciąż wagony ogrzewcze i ST43 na czele...
Biorąc pod uwagę również to że Centralna DOKP posiadała na początku lat 80 około połowę (50 sztuk) ze 112 sztuk Ol49, masakrycznie dużo Ty2 to wydaje się że SP45 były rzeczywiście przeznaczone do obsługi pociągów dalekobieżnych i pospiesznych. No bo jak wytłumaczyć liczebność samych Ty2 w Siedlcach i Ostrołęce na łącznie około 65 sztuk, i fakt że jedynym pociągiem prestiżowym w latach 80 był w Siedlcach właśnie "włóczęga". To do obsługi jednego pośpiecha potrzeba było aż 10 maszyn SP45???? Należy bowiem pamiętać że linię do Czeremchy, obsługiwała samodzielnie tamtejsza lokomotywownia bez pomocy Siedleckiej.
Między innymi z tego powodu Siedlcom zostaje przydzielony odcinek lubelski, i od pierwszej połowy lat 80' siedlecka parafia obsługuje nie tylko odcinek Siedlce-Ostrołęka, ale także ciągnie włóczęgę przez Łuków i Lubartów do samego Lublina!
Ty2 z tego co wiem zdarzał się czasami ale niezmiernie rzadko na odcinku Ostrołęka-Wielbark-Szczytno tradycyjnie obsługiwanemu przez szopę Ostrołęka. Ale i tu tak jak w Siedlcach SP45 utrzymywano dla pociągów prestiżowych. Dla włóczęgi właśnie, oraz dla osobowego dalekobieżnego Warszawa-Tłuszcz-Ostrołęka-Łomża, być może także dalekobieżne osobowe Białystok-Łapy-Ostrołęka-Wielbark-Szczytno-Olsztyn. Dopiero od szczytna trafiał się ponoć stosunkowo często Ty2 z tamtejszej MDp. Od Olsztyna to już tradycyjnie niemal SU46.

Pt47 rzeczywiście jeszcze w dość sporej liczbie posiadała 1.01.1980 szopa Siedlce. Ale myślę że wytępiono je w przeciągu dwóch lat. Nastąpiła bowiem elektryfikacja linii do Terespola w połowie roku 1980, oraz wspomniane przesunięcia serii SP45 z Warszawy do Siedlec. Dopiero po roku 1986 w związku z dostawami SP32 oraz likwidacją naszego pośpiecha Lublin-Gdynia liczba Siedleckich SP45 spada do 3 sztuk. W 1991 ostatnia SP45 odchodzi z tamtej szopy (SP45-250?)

Dzięki za zestawienia. Okażą się bardzo pomocne ;) Ale jak widzisz jeżeli chodzi o napęd składów to na tym już się troszkę znam :)

A dla jpl'a--> wiesz podobnych i dużo bardziej cennych dokumentów w tym kraju niszczeje masa. Sam budynek w którym on leży domagałby się pilniejszej opieki niż te papiery. Nie dość że przedwojenny to z końcówki XIX wieku. Zabytek niemal klasy zerowej a za parę lat się pewnie rozpadnie...
Tak robię pod TC. Sprzęt? 4 giga ramu, karta bodaj 512, ge-force 8600, procek dwurdzeniowy. Narazie mapka się nawet nie zająknęła buforowaniem w TC ;) A zapewniam że staram się budować w miarę oszczędnie.
_________________
Odstawiony do zapasu długotrwałego.
 
 
 
napiwek
super user



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 112
Skąd: Siedlce
Wysłany: 03-08-2009, 12:59   

Mieszkam przy linii nr 34 w miejscowości Purzec (5km trasy od przed siedlcami). Jeśli chcesz mogę dostarczyć ci fotek i informacji.

A ogólnie jestem pod wrażeniem. Mapa wychodzi ci fantastycznie. Poza tym jestem w szoku ze ktoś podjął się tworzenia tej linii
_________________
Moje konto:
*Fototekstury dla ER75 Flirt w barwach KMu
*Fototekstury wagonu ratunkowego Bhixt
*Fototekstury SP Bombardiera
*Fototextury barier dzwiękochłonnych
*Fototextury UOZ-1 + dzwięki
Ostatnio zmieniony przez napiwek 03-08-2009, 13:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SqR!de
nowy



Wiek: 27
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 23
Skąd: Slaskie
Wysłany: 07-08-2009, 11:46   

Mapa wychodzi ci. estetyka na wysokim poziomie, bardzo odwzorowane najmniejsze szczegóły chodzi mi o pagórki,domy itd.
 
 
kolejarzpkp
nowy


Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 27
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 07-08-2009, 12:10   

NO, no sporo kilometrów wirtualnego szlaku się szykuje. Osobiście nie znam dobrze tych stron, wolę zachód Polski, ale zapewne można będzie poznań wschodnie szlaki nie wychodząc z domu
 
 
tomekk1410
świeżak


Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 1
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 16-08-2009, 22:28   

Brak mi słów aby opisać tą mapę, dobra robota ! Mapa wygląda bardzo realistycznie !
 
 
Lukasy
user


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 89
Skąd: Police
Wysłany: 17-08-2009, 11:16   

SP45-166 napisał/a:

Ty2 z tego co wiem zdarzał się czasami ale niezmiernie rzadko na odcinku Ostrołęka-Wielbark-Szczytno tradycyjnie obsługiwanemu przez szopę Ostrołęka. Ale i tu tak jak w Siedlcach SP45 utrzymywano dla pociągów prestiżowych. Dla włóczęgi właśnie, oraz dla osobowego dalekobieżnego Warszawa-Tłuszcz-Ostrołęka-Łomża, być może także dalekobieżne osobowe Białystok-Łapy-Ostrołęka-Wielbark-Szczytno-Olsztyn. Dopiero od szczytna trafiał się ponoć stosunkowo często Ty2 z tamtejszej MDp.

Ty2 zdarzał się niezmiernie rzadko, ale dlatego, że ostrołęcka szopa miała z nimi przeboje w sezonie zimowym po tym, jak kilka razy Ty2 wbił się w zaspę i był wyrywany z niej przez ST44 w sile sztuk jeden albo dwa. A w lecie parowóz palił lasy :P Jak wiadomo, linia w większości idzie przez lasy.
 
 
 
mechanikEP09
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 145
Skąd: Katowice
Wysłany: 31-08-2009, 11:44   

Mapka I klasa, ciekawy jestem czy autor tej mapki doszedł już do Małkini
_________________
LINIA ŚREDNICOWA
 
 
 
napiwek
super user



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 112
Skąd: Siedlce
Wysłany: 31-08-2009, 22:52   

kluczasty napisał/a:
Jak wiadomo, linia w większości idzie przez lasy.


Nie gadaj kolego bo ponad 50% linii idzie przez łąki. Co do obsługi linii mogę powiedzieć tylko tyle że na koniec istnienia ruchu pasażerskiego linia była obsługiwana prawie w całości przez parowozy TY2 bodajże zaś ostatni kurs osobowy na tej linii pojechał na stonce.
_________________
Moje konto:
*Fototekstury dla ER75 Flirt w barwach KMu
*Fototekstury wagonu ratunkowego Bhixt
*Fototekstury SP Bombardiera
*Fototextury barier dzwiękochłonnych
*Fototextury UOZ-1 + dzwięki
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3995
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 31-08-2009, 22:57   

A SP49? Przecież to one głównie obsługiwały tą linię.
_________________
http://sony25.pl
https://www.facebook.com/...100068261492778 - strona na FB
 
 
 
napiwek
super user



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 112
Skąd: Siedlce
Wysłany: 31-08-2009, 23:05   

Jakie SP49?? Tą trase obsługiwały Fiaty i TY2. To tal żeby nie być gołosłownym:
http://stud.pam.szczecin....890b1f098cb6f6e
_________________
Moje konto:
*Fototekstury dla ER75 Flirt w barwach KMu
*Fototekstury wagonu ratunkowego Bhixt
*Fototekstury SP Bombardiera
*Fototextury barier dzwiękochłonnych
*Fototextury UOZ-1 + dzwięki
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3995
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 31-08-2009, 23:09   

SP49-->SP32

Pierwsza partia jaka trafiła została skierowana właśnie do tej obsługi. Popytaj się.
_________________
http://sony25.pl
https://www.facebook.com/...100068261492778 - strona na FB
 
 
 
napiwek
super user



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 112
Skąd: Siedlce
Wysłany: 31-08-2009, 23:15   

Właśnie wiem. Miały dwie początkowo na stanie Siedlce ale później zostały zmodyfikowane i nie wiem co dalej się z nimi działo ale nie wydaje mi się żeby one jeździły na linii Siedlce - Ostrołęka. Pociągi "regionalne" obsługiwały parowozy zaś włóczęgę północy TY2 i SU45. Mój wniosek
_________________
Moje konto:
*Fototekstury dla ER75 Flirt w barwach KMu
*Fototekstury wagonu ratunkowego Bhixt
*Fototekstury SP Bombardiera
*Fototextury barier dzwiękochłonnych
*Fototextury UOZ-1 + dzwięki
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3995
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 31-08-2009, 23:18   

Informacje uzyskałem jak studiowałem w Siedlcach od różnych osób - kolejarzy.
_________________
http://sony25.pl
https://www.facebook.com/...100068261492778 - strona na FB
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2009, 23:19   

@Napiwek, żadna SU45 nie mogła obsługiwać tego pociągu, bo ani jednej jeszcze wtedy nie było.

@Sony

Ja nie jestem pewien czy akurat SP49 w ogóle obsługiwały coś planowo, a że SP32 w późniejszym okresie to tak, szkoda że nie ma z tego jakichś sensownych materiałów...

@all

Tak czy owak rozmowa nie na temat, bo Krzychu stawia interes dla SRJP 1983/1984 albo 1984/1985, czyli nie 'ostatni okres obsługi' dla tego odcinka. Rozmawialiśmy n.t. parokrotnie i twierdzi (Krzychu), że obsługę na tej trasie w poł. lat 80ych prowadziły SP45 i ST44. Lokomotywy SP45 (bardzo sypiące się w tym okresie z powodu braku dewiz) były ponoć utrzymuwane specjalnie do obsługi dalekobieżnych osobówek i pośpiecha Lublin-Gdynia, natomiast pociągi osobowe prowadziły ST44. Z własnych obserwacji zanotowałem, że w tym okresie w Lok. Ostrołęka były wciąż sprawne parowozy - na co istnieją dowody fotograficzne w postaci galerii Pana Tomasza Wacha:

http://www.holdys.pl/tomi..._wach/tw141.jpg - Ostrołęka 1984
http://www.holdys.pl/tomi..._wach/tw146.jpg - Ty2-1082, Ostrołęka '84
http://www.holdys.pl/tomi..._wach/tw145.jpg - Ty42-60, Ostrołęka '84
http://www.holdys.pl/tomi..._wach/tw143.jpg - Ostrołęka '84, w tle EW51

W jego galerii można też znaleźć fotografie TKt48-188 w roku 1985 na stacji Łapy, co świadczy że i te raczej górskie parowozy mogły zapuszczać się w rejon Małkini/Ostrołęki.

Krzysiek jednakże upiera się, że Ty2 i Ty42 były stosowane głównie w kierunku Nidzicy i Szczytna, a D29-34 raczej ST44.
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 31-08-2009, 23:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
napiwek
super user



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 112
Skąd: Siedlce
Wysłany: 31-08-2009, 23:24   

Kilian błąd w druku. SP45. Siedlce miały w latach osiemdziesiątych ich bodajże 18 sztuk. Obsługiwały włóczęgę północy na zmianę z parowozami
_________________
Moje konto:
*Fototekstury dla ER75 Flirt w barwach KMu
*Fototekstury wagonu ratunkowego Bhixt
*Fototekstury SP Bombardiera
*Fototextury barier dzwiękochłonnych
*Fototextury UOZ-1 + dzwięki
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3995
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 31-08-2009, 23:37   

Ale zaraz bo się gubię. Piszemy o Włóczędze czy o całej lini?
_________________
http://sony25.pl
https://www.facebook.com/...100068261492778 - strona na FB
 
 
 
napiwek
super user



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 112
Skąd: Siedlce
Wysłany: 31-08-2009, 23:39   

Włóczęga północy - Obieg nr 203.
Rok 1963
Stacja macierzysta Lublin.

Nr pociągu 2511, 2512
Lublin - Siedlce - Pt31(MD Lublin)
Siedlce - Małkinia - Ok1(MD Siedlce)
Małkinia - Ostrołęka - Ok1 (MD Ostrołęka)
Ostrołęka - Szczytno - Ok1(MD Szczytno)
Szczytno - Olsztyn - Ok1(MD Olsztyn)
Olsztyn - Gdańsk - Ol49(MD Olsztyn)

Nie ma żadnej rozpiski ani obiegu z roku 1985 ale osoba która jeździła często "włóczęgą północy" podaje iż pociąg był ciągnięty przez:

seria EU07 ton 500 od stacji Gdynia do stacji Malbork MD Gdynia
seria SU46 ton 500 od stacji Malbork do stacji Olsztyn MD Malbork
seria SP45 ton 500 od stacji Olsztyn do stacji Szczytno MD Olsztyn
seria SP45 ton 500 od stacji Olsztyn do stacji Ostrołęka MD Ostrołęka
seria SP45 ton 500 od stacji Ostrołęka do stacji Lublin MD Siedlce
_________________
Moje konto:
*Fototekstury dla ER75 Flirt w barwach KMu
*Fototekstury wagonu ratunkowego Bhixt
*Fototekstury SP Bombardiera
*Fototextury barier dzwiękochłonnych
*Fototextury UOZ-1 + dzwięki
Ostatnio zmieniony przez napiwek 31-08-2009, 23:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2009, 00:02   

@Łukasz, raczej o całej linii. Był tam jeden skład z lubelskich kopalń do ostrołęckiej elektrociepłowni, który zdaje się liczył sobie 40 ładownych węglarek a jego obsługę stanowiło duo gagarinów ostrołęckich. Obsługa inną trakcją raczej nie wchodzi w gre przy tak dużym obciążeniu, musiałyby to być parowozy Ty51, których w tym rejonie o tej porze wieku już raczej nie było.

Maszyny serii SP45 które w latach 1983/1985 stacjonowały w Ostrołęce:

024, 026, 027, 030, 031, 056, 060, 066, 083, 130, 139, 159, 163, 179, 190, 230, 243,

Natomiast w tym samym okresie Siedlce:

005, 007, 016, 059, 086, 137, 164, 248, 249, 250

Z czego należy liczyć że 2/3 było niesprawne a to co było sprawne trzymano na najważniejsze pociągi.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Lukasy
user


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 89
Skąd: Police
Wysłany: 01-09-2009, 13:17   

Ja zas pisze o odcinku Ostroleka - Szczytno i niech kol. Napiwek mi wierzy - tam wiekszosc linii biegnie przez kurpiowskie bory.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group