FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Ciekawe filmy o kolei
Autor Wiadomość
Dostojny Kocur
znawca
świr



Pomógł: 36 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 1376
Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 07-06-2011, 17:37   

Zapewne usterka czujników, bo widać że włącza się w momencie najechania na te które powinny sygnalizację wygasić, zresztą to chyba chwilowa opcja, bo widać jak ELF (czy co to za padło tam jechało) zwalnia przed tym przejazdem niemal do zera. rano już pewnie naprawili, usterka jak usterka.

Edyta: coś się chyba w ogóle pokiełbasiło tam z kolejnością działania czujników, bo gasło dopiero po przejechaniu tych które są dalej od przejazdu. Takie cuda się dzieją jak się np. cofa na takich czujnikach i uruchamia je nie po kolei (przynajmniej ja miałem takie doświadczenie z jazdy pługiem podczas odśnieżania).
_________________
www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
Ostatnio zmieniony przez Dostojny Kocur 07-06-2011, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2076
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 07-06-2011, 21:12   

Parę dni temu przeglądałem jakąś stronę dotyczącą wypadku kolejowego z przed ponad roku w którym uniewinniono maszynistę. Nie wdając się w szczegóły i pisząc tak jak zapamiętałem uzasadnienie wyroku poza błędami i niedociągnięciami merytorycznymi jako dodatkowy punkt było dodane że:
Przejazd kolejowy jest chroniony i oznakowany krzyżami Św Andrzeja (kodeks drogowy), a sygnalizacja jest tylko dobrą wolą PKP. Nic nie zwalnia przed zachowaniem szczególnej ostrożności na przejazdach kolejowych.
Bardzo mi się spodobała ta część uzasadnienia wyroku, a myślę że jeżeli takie uzasadnienie byłoby dużo częściej w tak oczywisty sposób wydawane to i może byłoby choć trochę mniej wypadków.
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 4002
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 08-06-2011, 08:54   

Dostojny Kocur napisał/a:
Takie cuda się dzieją jak się np. cofa na takich czujnikach i uruchamia je nie po kolei (przynajmniej ja miałem takie doświadczenie z jazdy pługiem podczas odśnieżania).


Potwierdzam. Ostatnio miałem trzy takie przypadki w 4h w Krzywiźnie. Składy leciały do Ostrowa i musiały zatrzymać się pod wjazdowym. Niestety jest tam pod górkę i skład za każdym razem cofał się przy okazji włączał SSP.

W grudniu 2009 na tym przejeździe koło 7 rano w śnieżycy miałem niebezpieczną sytuację. Mimo, że jechał pociąg SSP nie zadziałała. Szlabany poszły w dół jak pociąg był z 20 - 50 m od przejazdu. Jechałem pierwszy i ktoś mnie chciał wyprzedzać i nagle zauważyłem skład - pozostało mi tylko włączyć awaryjne i hamować - na szczęście wszyscy zatrzymali się za mną. Z nad przeciwka (auto jechało do Kluczborka) facet nie miał możliwości zauważenia składu. Jak mrugałem mu długimi to zatrzymał się. Szybko tel na policję i powiedzieli, że zaraz patrol wysyłają i zawiadamiają PKP.
 
 
 
marcinbinio
trainz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 222
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 08-06-2011, 10:29   

Tata Muminka napisał/a:
Jechałem pierwszy i ktoś mnie chciał wyprzedzać

Ten ktoś był chyba "lekko" nierozsądny - wyprzedzać przed lub na przejeździe w ograniczonej widoczności.
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2235
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 08-06-2011, 10:47   

marcinbinio napisał/a:
Tata Muminka napisał/a:
Jechałem pierwszy i ktoś mnie chciał wyprzedzać

Ten ktoś był chyba "lekko" nierozsądny - wyprzedzać przed lub na przejeździe w ograniczonej widoczności.


Jeśli ktoś wyprzedza na przejeździe czy przed przejazdem to świadczy że cierpi na "ciasnotę" umysłową, mam tu na myśli kierowców. Dodam jeszcze że nie tylko w ograniczonej widoczności ale i też jak jest dobra widoczność. Najlepszym przykładem jest też przejazd na DK78 pomiędzy Kijami a Chmielnikiem na D29-65, w tym wypadku ciągle nawalają szlabany i SSP, sam przejazd jest monitorowany i obsługiwany przez mijankę w Gołuchowie.
Ostatnio zmieniony przez Kamil 08-06-2011, 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 4002
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 08-06-2011, 11:43   

Przed przejazdem by się jakoś wyrobił.
 
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2076
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 09-06-2011, 19:21   

Breslau - Lemberg via Krakau
w Opolu
http://www.youtube.com/watch?v=ynCbJ56E9VY
 
 
Niki2000
nowy


Wiek: 25
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 20
Skąd: bytom
Wysłany: 13-06-2011, 18:07   

to ja i pan Andrzej i nasz przejazd FLITREM:
http://www.youtube.com/watch?v=coVUTu-55FI
http://www.youtube.com/wa..._76xRqTXzM&NR=1
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Bleblobly :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Niki2000 13-06-2011, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mgarkowski
zaawansowany
inż. modelarz



Pomógł: 56 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 852
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-06-2011, 18:24   

Ty to ten pierwszy z lewej ?
 
 
 
Niki2000
nowy


Wiek: 25
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 20
Skąd: bytom
Wysłany: 13-06-2011, 19:13   

tak to ja. ten mały chłopak to ja
 
 
 
14D40 ST44
super trainz
KUID:346914


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 451
Skąd: Czersk (Pomorskie)
Wysłany: 13-06-2011, 19:17   

Nie no co Ty ! :P Pan Andrzej to właśnie ten po lewej, a "Niki2000" za pulpitem siedzi :D
 
 
 

znawca


Pomógł: 51 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 1114
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 13-06-2011, 19:19   

Kończcie ten offtop Panowie!
Bo jak się wkurzę, to przypomnę sobie taki przepis z regulaminu, mówiący że użytkownik forum PTT powinien być osobą pelnoletnią :mrgreen:
 
 
 
Shaggy 
zaawansowany
Ave faur



Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 826
Skąd: Brzozów
Wysłany: 14-06-2011, 09:18   

Qń napisał/a:
Kończcie ten offtop Panowie!
Bo jak się wkurzę, to przypomnę sobie taki przepis z regulaminu, mówiący że użytkownik forum PTT powinien być osobą pelnoletnią :mrgreen:


Ehe, ehem :D
_________________
A polski hip hop wszedł i wyszedł...
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 13-07-2011, 21:17   

Stacja Łazy kilkadziesiąt lat temu

Rozładunek w Gdyni amerykańskich parowozów w 1948 roku
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 13-07-2011, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
marcinbinio
trainz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 222
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15-08-2011, 20:28   

Jak radzono sobie w USA z pożarami pociągów:
http://www.youtube.com/watch?v=hkUQ3rTfU4s
 
 
Bartek_Sp
trainz


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 317
Skąd: Sopot
Wysłany: 02-10-2011, 10:04   

Materiał dotyczący testowanej nowości na polskich szlakach, czyli systemu sygnalizacji kabinowej ETCS.
http://www.youtube.com/watch?v=Jg9_p3paQHo
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 17-12-2011, 01:35   

Szczerze polecam filmy na YouTube, które nakręcił iwaneu

Moja ulubiona to trasa z mojego dzieciństwa: Katowice - Gdynia. Na filmach jest odcinek Inowrocław - Gdynia.

Linki:
Inowrocław - Laskowice Pomorskie
Ciekawostki z powyższego filmu:
Mega wysokie semafory wjazdowe w Bydgoszczy Głównej:

Cysterny po zderzeniu/wykolejeniu w Terespolu Pomorskim:


Laskowice Pomorskie - Tczew

Tczew - Gdynia Główna
Ciekawostka z powyższego filmu:
Roztrzaskane węglarki w Gdańsku Wrzeszcz:
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-12-2011, 15:57   

Jamal napisał/a:

Ciekawostki z powyższego filmu:
Mega wysokie semafory wjazdowe w Bydgoszczy Głównej:


Jakie jest uzasadnienie tak wysokich słupów? Aż tak ograniczona widoczność?
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 63 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1631
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2011, 16:31   

avs1000, tam jest bardzo ostry łuk. Pociągi jadą w tym miejscu +/- 20km/h.
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 17-12-2011, 23:22   

McDreamy napisał/a:
avs1000, tam jest bardzo ostry łuk. Pociągi jadą w tym miejscu +/- 20km/h.

Bzdura! Przyjrzyj się dokładnie! Tam są sierżanty z powodu wiaduktu będącego w złym stanie technicznym. Stąd ograniczenie.
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 63 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1631
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-12-2011, 09:45   

Cytat:
Tam są sierżanty z powodu wiaduktu będącego w złym stanie technicznym. Stąd ograniczenie.
to nie wyjaśnia dlaczego słupy są takie wysokie.

Ograniczenie jest do 20km/h ale nie napisałem, że z powodu ostrego łuku. Fakt, można było to tak zrozumieć, sorry.
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1734
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18-12-2011, 10:46   

McDreamy napisał/a:
Cytat:
Tam są sierżanty z powodu wiaduktu będącego w złym stanie technicznym. Stąd ograniczenie.
to nie wyjaśnia dlaczego słupy są takie wysokie.

Ograniczenie jest do 20km/h ale nie napisałem, że z powodu ostrego łuku. Fakt, można było to tak zrozumieć, sorry.


Tam po pierwsze jest tor w fatalnym stanie a i pociąg dojeżdżając do semaforów wjazdowych mógłby ich nie widzieć, ponieważ są krzaki a semafory są za taką lekką górką (pod spodem wlatuje/przelatuje bodajże linia z Lutkowa (Nakła), jest łuk i nie ma Sp. Za wjazdowymi jest sierżant z powodu wiaduktu nad drogą (fatalny stan + ostry łuk) a W9 jest odwołany dopiero po anglikach (zwolnienie do 10km/h). Na następnym wiadukcie też jest W9.

Nie chcę Was skłamać, ale jechałem tym pociągiem z Wrocławia do Gdyni, jeżeli nie w ten dzień to bardzo blisko :-D

Taka aluzja do Trainz, wjeżdzamy na stację i widać klatkowanie, za dużo taboru wczytali na mapę :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 18-12-2011, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-12-2011, 21:08   

dwa starocie :)

http://www.youtube.com/watch?v=aLc9JcB7240

http://www.youtube.com/wa...feature=related
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Bojar
zaawansowany



Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 634
Skąd: GoP
Wysłany: 25-12-2011, 23:13   

Kotlarnia, Pyskowice w 1991r. :

http://www.youtube.com/watch?v=afk9maev4mE
http://www.youtube.com/watch?v=O-w5OIgBrlQ
http://www.youtube.com/watch?v=Jn5BpkJK5S8

Kojarzycie filmy z budowy LHSu oraz początków Huty Katowice? Nie mogę ich znaleźć.
_________________
www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
 
 
 
14D40 ST44
super trainz
KUID:346914


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 451
Skąd: Czersk (Pomorskie)
Wysłany: 25-12-2011, 23:26   

@Bojar, tak, CiemnyLHS je zablokował dla ogólnej publiki i udostępnił linki tylko niektórym użytkownikom YT.

pozdrawiam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group