Pomógł: 36 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 1376 Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 07-06-2011, 17:37
Zapewne usterka czujników, bo widać że włącza się w momencie najechania na te które powinny sygnalizację wygasić, zresztą to chyba chwilowa opcja, bo widać jak ELF (czy co to za padło tam jechało) zwalnia przed tym przejazdem niemal do zera. rano już pewnie naprawili, usterka jak usterka.
Edyta: coś się chyba w ogóle pokiełbasiło tam z kolejnością działania czujników, bo gasło dopiero po przejechaniu tych które są dalej od przejazdu. Takie cuda się dzieją jak się np. cofa na takich czujnikach i uruchamia je nie po kolei (przynajmniej ja miałem takie doświadczenie z jazdy pługiem podczas odśnieżania).
_________________ www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
Ostatnio zmieniony przez Dostojny Kocur 07-06-2011, 17:40, w całości zmieniany 1 raz
Parę dni temu przeglądałem jakąś stronę dotyczącą wypadku kolejowego z przed ponad roku w którym uniewinniono maszynistę. Nie wdając się w szczegóły i pisząc tak jak zapamiętałem uzasadnienie wyroku poza błędami i niedociągnięciami merytorycznymi jako dodatkowy punkt było dodane że:
Przejazd kolejowy jest chroniony i oznakowany krzyżami Św Andrzeja (kodeks drogowy), a sygnalizacja jest tylko dobrą wolą PKP. Nic nie zwalnia przed zachowaniem szczególnej ostrożności na przejazdach kolejowych.
Bardzo mi się spodobała ta część uzasadnienia wyroku, a myślę że jeżeli takie uzasadnienie byłoby dużo częściej w tak oczywisty sposób wydawane to i może byłoby choć trochę mniej wypadków.
Takie cuda się dzieją jak się np. cofa na takich czujnikach i uruchamia je nie po kolei (przynajmniej ja miałem takie doświadczenie z jazdy pługiem podczas odśnieżania).
Potwierdzam. Ostatnio miałem trzy takie przypadki w 4h w Krzywiźnie. Składy leciały do Ostrowa i musiały zatrzymać się pod wjazdowym. Niestety jest tam pod górkę i skład za każdym razem cofał się przy okazji włączał SSP.
W grudniu 2009 na tym przejeździe koło 7 rano w śnieżycy miałem niebezpieczną sytuację. Mimo, że jechał pociąg SSP nie zadziałała. Szlabany poszły w dół jak pociąg był z 20 - 50 m od przejazdu. Jechałem pierwszy i ktoś mnie chciał wyprzedzać i nagle zauważyłem skład - pozostało mi tylko włączyć awaryjne i hamować - na szczęście wszyscy zatrzymali się za mną. Z nad przeciwka (auto jechało do Kluczborka) facet nie miał możliwości zauważenia składu. Jak mrugałem mu długimi to zatrzymał się. Szybko tel na policję i powiedzieli, że zaraz patrol wysyłają i zawiadamiają PKP.
Ten ktoś był chyba "lekko" nierozsądny - wyprzedzać przed lub na przejeździe w ograniczonej widoczności.
Jeśli ktoś wyprzedza na przejeździe czy przed przejazdem to świadczy że cierpi na "ciasnotę" umysłową, mam tu na myśli kierowców. Dodam jeszcze że nie tylko w ograniczonej widoczności ale i też jak jest dobra widoczność. Najlepszym przykładem jest też przejazd na DK78 pomiędzy Kijami a Chmielnikiem na D29-65, w tym wypadku ciągle nawalają szlabany i SSP, sam przejazd jest monitorowany i obsługiwany przez mijankę w Gołuchowie.
Ostatnio zmieniony przez Kamil 08-06-2011, 10:50, w całości zmieniany 1 raz
Kończcie ten offtop Panowie!
Bo jak się wkurzę, to przypomnę sobie taki przepis z regulaminu, mówiący że użytkownik forum PTT powinien być osobą pelnoletnią
Pomógł: 34 razy Wiek: 29 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 826 Skąd: Brzozów
Wysłany: 14-06-2011, 09:18
Qń napisał/a:
Kończcie ten offtop Panowie!
Bo jak się wkurzę, to przypomnę sobie taki przepis z regulaminu, mówiący że użytkownik forum PTT powinien być osobą pelnoletnią :mrgreen:
Ehe, ehem :D
_________________ A polski hip hop wszedł i wyszedł...
Szczerze polecam filmy na YouTube, które nakręcił iwaneu
Moja ulubiona to trasa z mojego dzieciństwa: Katowice - Gdynia. Na filmach jest odcinek Inowrocław - Gdynia.
Linki:
Inowrocław - Laskowice Pomorskie
Ciekawostki z powyższego filmu:
Mega wysokie semafory wjazdowe w Bydgoszczy Głównej:
Cysterny po zderzeniu/wykolejeniu w Terespolu Pomorskim:
Tam są sierżanty z powodu wiaduktu będącego w złym stanie technicznym. Stąd ograniczenie.
to nie wyjaśnia dlaczego słupy są takie wysokie.
Ograniczenie jest do 20km/h ale nie napisałem, że z powodu ostrego łuku. Fakt, można było to tak zrozumieć, sorry.
Tam po pierwsze jest tor w fatalnym stanie a i pociąg dojeżdżając do semaforów wjazdowych mógłby ich nie widzieć, ponieważ są krzaki a semafory są za taką lekką górką (pod spodem wlatuje/przelatuje bodajże linia z Lutkowa (Nakła), jest łuk i nie ma Sp. Za wjazdowymi jest sierżant z powodu wiaduktu nad drogą (fatalny stan + ostry łuk) a W9 jest odwołany dopiero po anglikach (zwolnienie do 10km/h). Na następnym wiadukcie też jest W9.
Nie chcę Was skłamać, ale jechałem tym pociągiem z Wrocławia do Gdyni, jeżeli nie w ten dzień to bardzo blisko
Taka aluzja do Trainz, wjeżdzamy na stację i widać klatkowanie, za dużo taboru wczytali na mapę
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 18-12-2011, 10:48, w całości zmieniany 1 raz
Kojarzycie filmy z budowy LHSu oraz początków Huty Katowice? Nie mogę ich znaleźć.
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach