FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Konduktorzy a odjazd pociągu
Autor Wiadomość
okrutny69
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 70
Skąd: bytom
Wysłany: 23-10-2010, 21:51   Konduktorzy a odjazd pociągu

Mam pytanko bo mnie to od dawna intryguje.W jednostkach jak kierownik pociągu luka przez drzwi czy nikt nie wsiada jak pociąg odjeżdża. Jak on przytrzymuje te drzwi, żeby się nie zamykały? Jakby co to tak się tylko pytam, nie mama zamiaru tego robić, ale to pytanko mnie intryguje. Czy jest jakaś dźwignia dla konduktora czy jak, że jedna część drzwi się nie zamyka czy jak. Z góry dzięki za odpowiedź :)
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2599
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 23-10-2010, 21:53   

? Trzyma nogę na drzwiach żeby się nie zamknęły?
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3932
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 23-10-2010, 21:53   

Wystarczy przytrzymać drzwi stopą a się nie zamkną - tak jak windzie.
 
 
 
okrutny69
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 70
Skąd: bytom
Wysłany: 23-10-2010, 22:12   

Aha spoczko, dzięx :)
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk


Pomógł: 61 razy
Wiek: 30
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 1941
Skąd: Bonk in Polen
Wysłany: 23-10-2010, 22:24   

W jednostkach mają drzwi w przedziale służbowym czyli w kanciapie i te drzwi sa ręcznie otwierane i zamykane, do ich otwarcia potrzeba tylko klucza odpowiedniego.
 
 
 
Patrykos
zaawansowany



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 804
Skąd: Imielin
Wysłany: 23-10-2010, 22:30   

Pawel_15 napisał/a:
W jednostkach mają drzwi w przedziale służbowym czyli w kanciapie i te drzwi sa ręcznie otwierane i zamykane, do ich otwarcia potrzeba tylko klucza odpowiedniego.

Zasadniczo są dwa - kwadrat i taki normalny. Często się zdarza, że kierpoć gwizda odjazd z pierwszych drzwi do przedziału pasazerskiego patrząc w kierunku jazdy.
_________________
Pozdrawiam, Patryk.
http://www.patrykos.kolej.org.pl/ / https://www.facebook.com/PatrykosTrainz/
 
 
 
okrutny69
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 70
Skąd: bytom
Wysłany: 23-10-2010, 22:36   

Pawel_15 napisał/a:
W jednostkach mają drzwi w przedziale służbowym czyli w kanciapie i te drzwi sa ręcznie otwierane i zamykane, do ich otwarcia potrzeba tylko klucza odpowiedniego.

Zależy bo jak wracałem od dziewczyny z Rybnika z rowerem i byłem w ostatnim członie to drzwi były otwarte i omal bym nie wyleciał ;D
Ostatnio zmieniony przez okrutny69 23-10-2010, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pietrek
znawca



Pomógł: 62 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2052
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 23-10-2010, 23:24   

Łukasz napisał/a:
Wystarczy przytrzymać drzwi stopą a się nie zamkną - tak jak windzie.

To prawda, ale coraz więcej jednostek po modernizacji ma kontrolę drzwi w kabinie maszynisty i zwykle niezamknięcie się ich może nie zezwolić na odjazd (oczywiście jest sposób aby to zabezpieczenie ominąć). Zasadniczo kier. poć. powinien obserwować peron w trakcie odjazdu z drzwi uchylnych lub przez szybę drzwi. Od tego sposobu obserwacji peronu (przytrzymywanie drzwi) odchodzi się. Coraz więcej EZT ma także blokady uniemożliwiające rozsunięcie drzwi poprzez blokadę mechaniczną (podobną jak w wagonach) przy prędkości 3-5km/h następuje zablokowanie drzwi w pozycji zamkniętej, a jeżeli któreś się nie zamknęły a wszystkie zabezpieczania są sprawne to pociąg stoi a drużyna biega i sprawdza kto lub co powoduje tą awarię. Przydatny tu jest monitoring.
 
 
slawex15
super user



Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 141
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: 24-10-2010, 00:01   

Albo mechanik krzyczy "proszę zamknąć drzwi, bo nie odjedziemy..":D
 
 
pietrek
znawca



Pomógł: 62 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2052
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 24-10-2010, 18:17   

slawex15 napisał/a:
Albo mechanik krzyczy "proszę zamknąć drzwi, bo nie odjedziemy..":D


Czasami jak wyjdzie z "nerw" to od krzyków do czynów może przejść... . ;-)
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-10-2010, 12:05   

tak a propos otwierania to pamietam "za swoich czasów": była nad drzwiami taka wajcha, otwarcie drzwi było dziecinnie proste i tak samo niebezpieczne. Jako dziarski żołnierz na przepustce często korzystałem z tego wytrychu by jak najszybciej znaleźć się przy boku ukochanej. Pociąg w tym miejscu zwalniał do jakiś 15 km/h zazwyczaj a obok nasypu zawsze była kopa piachu. Kolega który jechał dalej zamykał drzwi. Gdybym się teraz tak zastał to bym sie sam po pysku wystrzelał :) Ot durna młodość. A przytrzymywanie drzwi przez kolegów-palaczy to standard, idealny moment na dopalenie i wyrzucenie peta. :)
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
 
 
 
psed
trainz


Pomógł: 13 razy
Wiek: 67
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 276
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2010, 15:09   

avs1000 napisał "tak a propos otwierania to pamietam "za swoich czasów": była nad drzwiami taka wajcha, otwarcie drzwi było dziecinnie proste i tak samo niebezpieczne."
Początek lat 60-tych dawny tymczasowy Dworzec Warszawa Śródmieście - był to dworzec z szerokim peronem wyspowym bardzo podobny do swojego porzednika pokazanego na jednym ze zdjęć pod tym linkiem http://www.skyscrapercity...php?p=63806485. Stoję na peronie w tłumie innych pasażerów, jest lato, gorąco a na dworcu sprzedają piwo po które jest wielu chętnych. Podjeżdża EW55, dwóch mocno zaprawionych piwem nie jest zdecydowanych czy jechać czy pójść na jeszcze jeden kufel. Jeden jest bardziej zdecydowany od drugiego na jazdę teraz więc łapie kolegę za rękaw i siła wciąga do środka pociągu. Pociąg odjechał, patrze a po drugiej stronie toru coś się szamocze w zielsku. To obydwaj piwosze - przelecieli przez przedsionek i wypadli z drugiej strony wagonu przez otwarte drzwi - ktoś wczesniej uzył wajchy aby się ochłodzić. Po powrocie na peron poszli na następny kufelek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group