Wysłany: 06-01-2011, 22:48 Poprawianie dodatków pod TS2009/10
Przy wszystkich lokomotywach EU07 / EP07 Zgreda dodatek jest czerwony. Po sprawdzeniu, jeden ich element szwankuje: interior. Wyświetla się następujący błąd:
Error: No selection for tag 'att' in 'windows'.
Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh.
Error: Texture 'srebrny.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-24\content 2mbi6vqi33\czuwak.im'.
Error: Texture 'srebrny.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-24\content 2mbi6vqi33\hasler.im'.
Warning: The Boolean tag 'opacity' in container 'windows' is not a valid Boolean value.
Error: The Tag 'ampient' is not permitted within a container of type 'tykacz'.
Error: The Tag 'mausespeed' is not permitted within a container of type 'przyciemnienie_swiatel_na_czole1'.
Error: The Tag 'mausespeed' is not permitted within a container of type 'przyciemnienie_swiatel_na_czole1a'.
Error: The texture 'nawrotnik.tga' failed to load.
Error: Unable to load primary texture 'eu07sr.tga' for texture file 'eu07sr.texture.txt'.
------------------------
Podobna przyczyna przy lokomotywach ET22:
Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh.
Error: Texture 'night/mano.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-81\kuid 202789 1211\night\noc_light.im'.
------------------------
Co może być przyczyną? I jak to poprawić? Oczywiście używam tylko TS2009.
P.s. Jak mogę edytować mapkę? Chodzi mi o usuwanie dodatków i podmianę dodatków (masowo).
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2011, 23:28
Po kolei (nie pekape ):
1. Progressive meshes are no longer supported by Trainz - możesz zmienić (nie musisz) pliki modelu z rozszerzeniem .pm na .im przy pomocy PEV pm2im
2. Error: Texture 'srebrny.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-24\content 2mbi6vqi33\czuwak.im'.
Error: Texture 'srebrny.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-24\content 2mbi6vqi33\hasler.im - niestety konieczne jest potraktowanie pliku hasler.im programem PEV pm2im, najprawdopodobniej autor źle nałożył tekstury w gmax (nadał im nieprawidłowy parametr), po potraktowaniu tym programem będzie działać bez błędu (aha, nie przejmuj się ostrzeżeniami w PEV pm2im)
3. Warning: The Boolean tag 'opacity' in container 'windows' is not a valid Boolean value. - zły parametr dla tagu opacity, musisz poeksperymentować jaki jest właściwy, powinien mieścić się w zakresie od 0 do 1
4. The Tag 'ampient' is not permitted within a container of type 'tykacz' - zamiast ampient powinno być ambient
5. The Tag 'mausespeed' is not permitted within a container of type 'przyciemnienie_swiatel_na_czole1' - zamiast mausespeed powinno być mousespeed.
6. The Tag 'mausespeed' is not permitted within a container of type 'przyciemnienie_swiatel_na_czole1a'. - jw.
7. The texture 'nawrotnik.tga' failed to load. Error: Unable to load primary texture 'eu07sr.tga' for texture file 'eu07sr.texture.txt' - nie wiem o co chodzi, pewnie brakuje tego pliku
8. Texture 'night/mano.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-81\kuid 202789 1211\night\noc_light.im' - najprawdopodobniej nie ma tego pliku, wywal go z configu
Co do mapki to może być problem z masowym usuwaniem, bo tak prosto nie jest, ja stosuje tzw. dummy_object (może być jakikolwiek, byle nie wbudowany) i podmieniam na niego wszystkie dodatki, które usuwam, potem tylko trzeba wywalić ten obiekt w CMP, odpalić mapę i dać polecenie Usuń brakujące składniki. Po operacji możesz ten obiekt ponownie zainstalować. Podmiana masowa, polecenie w mapie, z tego co pamiętam w TS2009 nie można podmieniać tylko dodatków spline i tracks (w TS2010 już tak). Więcej na ten temat znajdziesz w instrukcji.
Woooow!!!!!! Że jak? :) Dla mnie masakra...
Ale po kolei, muszę się za to jakoś wziąć. Ja się uda, to zapytam Zgreda o możliwość dostosowania, jego loków do TS2009.
PEV pm2im - gdzie znajdę taki programik? Czy ten programik sam będzie poprawiał dodatek?
odnośnie podmiany, to myślałem o podmianie toru niewidzialnevo ZWD na track invisible, ale to w sumie nie gra większej roli. Co do usunięcia, to chcę usunąć tory Makiego 4track01 i track05, bo na mapce tych torów nie mogę znaleźć. Nie wiem, czy w ogóle da się to znaleźć... Te tory wykazują błędy, a ja ich nie chcę...
-------------------------------
Mam od razu prośbę do moderatora o zmianę tematu wraz z opisem:
- temat: Dostosowanie dodatków do TS2009
- opis: kabiny, otoczenie, etc.
-------------------------------
Mam pytania odnośnie kilkunastu obiektów, które są podświetlone na mojej mapce na czerwono:
1. budka Malbork v2
- Error: Unable to load image file 'bok_2_ok.tga' for texture 'bok_2_ok.texture.txt' while validating mesh 'budka_Malbork_v2.im'
Error: Unable to load primary texture 'bok_2_ok.tga' for texture file 'bok_2_ok.texture.txt'.
2. budynek Cargo2
Error: Attachment point att (a.name0) in 'mesh-table\default\effects\0' was not found.
Error: The attachment point 'a.name0' must belong to the parent mesh of the effect (mesh=hash-E7\kuid 223011 15002\budynek cargo.im).
Error: The tag 'mesh' in container 'default-night' is empty.
Error: The tag 'mesh' in 'default-night' must have a mesh file extension.
3. budynek Lublin
Error: Attachment point att (a.name0) in 'mesh-table\default\effects\0' was not found.
Error: The attachment point 'a.name0' must belong to the parent mesh of the effect (mesh=hash-DB\kuid 223011 15014\budynek Lublin.im).
Error: The tag 'mesh' in container 'default-night' is empty.
Error: The tag 'mesh' in 'default-night' must have a mesh file extension.
Error: Unable to load primary texture 'budynek lublin.tga' for texture file 'budynek lublin.texture.txt'.
4. budynek PKP PR
Error: The attachment point 'a.name0' must belong to the parent mesh of the effect (mesh=hash-01\kuid 223011 30003\budynek PKP PR.im).
Error: Unable to load mesh file: 'kuid 223011 30003\noc\noc.im'
5. Dworzec Szadkowice
Error: Attachment point att (a.name1) in 'mesh-table\default\effects\1' was not found.
Error: The attachment point 'a.name1' must belong to the parent mesh of the effect (mesh=hash-5B\content bhoywah11449\Dworzec_Szadkowice.im).
6. hala PKP Cargo
Error: The attachment point 'a.name0' must belong to the parent mesh of the effect (mesh=hash-02\kuid 223011 30000\hala PKP Cargo.im).
Error: Unable to load mesh file: 'kuid 223011 30000\noc\noc.im'
7. Komin Siersza 120m dym
Error: Texture 'barierka_a.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-2C\content bj9uvnkm4852\komin.im'.
8. Lokomotywownia przemysłowa
Error: Unable to load primary texture 'dach.tga' for texture file 'dach.texture.txt'.
9. MD Obrotnica
Error: The Tag 'organization' is not permitted within a container of type 'turntable'.
10. MD zuraw...
Warning: The file 'zurawsc.lm' is provided in LM format, however the high-detail mesh is comprised of less than 300 polygons. This may have a negative impact on performance.
11. MD szopa...
Warning: Tag 'icon0' in the container 'industry' is obsolete.
Error: The Tag 'organization' is not permitted within a container of type 'industry'.
12. Nastawnia Kluczbork Kb1
Error: Attachment point att (a.name1) in 'mesh-table\default\effects\1' was not found.
Error: The attachment point 'a.name1' must belong to the parent mesh of the effect (mesh=hash-3F\content wqse8s9f1025\Nastawnia Kluczbork Kb1.im).
Error: The primary and alpha texture are not the same size for 'E:\GRY\Auran\TS2009/local/hash-3F\content wqse8s9f1025\noc/drzwi-okno_alpha.texture.txt'
Error: Unable to load primary texture 'noc/drzwi.tga' for texture file 'noc/drzwi-okno_alpha.texture.txt'.
13. Region Poland
Error: The Tag 'car100' is not permitted within a container of type 'region'.
Error: The Tag 'car101' is not permitted within a container of type 'region'.
Error: The Tag 'car102' is not permitted within a container of type 'region'.
14. Tablica 16 gran nieb podsw
Warning: 'alls' is not a valid value for tag 'category-era'. This tag is now empty and a new value must be selected.
Error: The Tag '1' is not permitted within a container of type 'scenery'.
15. Tablica 8 gran nieb podsw
Warning: 'alls' is not a valid value for tag 'category-era'. This tag is now empty and a new value must be selected.
Error: The Tag '1' is not permitted within a container of type 'scenery'.
16. SP45 interior:
Error: The Tag 'mesh' is not permitted within a container of type 'interior'.
17. Sm42 interior
Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh.
Error: Texture 'srebrny.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-2D\content qo4bpouo6373\czuwak.im'.
Error: Texture 'srebrny.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-2D\content qo4bpouo6373\hasler.im'.
Warning: The Boolean tag 'opacity' in container 'windows' is not a valid Boolean value.
Error: The Tag 'ampient' is not permitted within a container of type 'tykacz'.
18. ST43 interior (z tego powodu ST43 w ogóle mi nie chodzą...)
Error: Texture 'amepromierz_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\noc.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\czuwak_light_on.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\kontrola_lampek.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\przywolawcza_light_on.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\silnik_spalinowy_light_01.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\silnik_spalinowy_light_02_on.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\sygnalizacja_pozarowa_on.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\temp_wody_light_on.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\wentylator_silnikow_on.im'.
Error: Texture 'hasler_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\noc1.im'.
Error: Texture 'man1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\noc.im'.
Error: Texture 'man2_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\noc.im'.
Error: Texture 'obrotomierz_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\noc.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\czuwak_light_on.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\kontrola_lampek.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\przywolawcza_light_on.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\silnik_spalinowy_light_01.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\silnik_spalinowy_light_02_on.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\sygnalizacja_pozarowa_on.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\temp_wody_light_on.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\wentylator_silnikow_on.im'.
Error: Texture 'zarowka_kabiny_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\zarowka_noc.im'.
Error: The Tag '"' is not permitted within a container of type 'zbiajak_czuwaka_pomocnika_maszynisty'.
19 ST43-259 Zbąszynek
Error: Texture '060da_lamp/lampa_gorna.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-54\content py0sav029\060da_lamp\pb2.im'.
Error: Texture '060da_lamp/lampa_gorna.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-54\content py0sav029\060da_lamp\tb2.im'.
Error: Texture '060da_lamp/lampa_lewa.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-54\content py0sav029\060da_lamp\pb0.im'.
Error: Texture '060da_lamp/lampa_lewa.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-54\content py0sav029\060da_lamp\tb0.im'.
Error: Texture '060da_lamp/lampa_prawa.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-54\content py0sav029\060da_lamp\pb1.im'.
Error: Texture '060da_lamp/lampa_prawa.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-54\content py0sav029\060da_lamp\tb1.im'.
Podejrzewam, że jak zacznę masowo dodawać dodatki, to tych błędów będzie znacznie więcej... Ja sobie z powyższymi poradzę, to już będę wiedział co robić z następnymi :)
Przed wydaniem mapki poproszę autorów dodatków (szczególnie tych poprawionych pod kątem TS2009) o zgodę na ich publikację razem z mapką :)
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2011, 13:23
Jamal napisał/a:
PEV pm2im - gdzie znajdę taki programik? Czy ten programik sam będzie poprawiał dodatek?
Tutaj, prawie sam, trzeba otworzyć plik, kliknąć convert, a na koniec dodać odpowiedni wpis do config-u.
UWAGA: Nie należy poprawiać pantografów, które mają zostać w formacie .pm (wg, CMP)
W przypadku dodatków, w których są błędne materiały (np. pkt 2 mojego postu) wystarczy samo potraktowanie programem, nie trzeba nic zmieniać w config-u.
Jamal napisał/a:
odnośnie podmiany, to myślałem o podmianie toru niewidzialnevo ZWD na track invisible, ale to w sumie nie gra większej roli. Co do usunięcia, to chcę usunąć tory Makiego 4track01 i track05, bo na mapce tych torów nie mogę znaleźć. Nie wiem, czy w ogóle da się to znaleźć... Te tory wykazują błędy, a ja ich nie chcę...
Spróbuj podmieniaczem w programie, a co do torów Makiego, to jak wiesz które to są, wywal w CMP (usuń/delete), odpal mapę, usuń brakujące składniki, zapisz. Po tej operacji już ich nie będzie.
Reszta później na razie dla mnie za wcześnie jest Chyba, że nie zdążę i mnie Samplaire wyprzedzi
Ostatnio zmieniony przez drstrach 07-01-2011, 13:30, w całości zmieniany 2 razy
Co do kilku dodatków, zobacz mój wpis z tego tematu
9. wpisz: organiSation zamiast organiZation
11. j.w oraz wywal wpis icon0
12. Z doświdczenia wiem, że jeśli mowi o braku attachment point, to nic na to nie poradzisz i trzeba cały taki wpis wywalić. Nie ma, to nie ma - czasem takie rzeczy wychodzą, gdy autor robi wiele podobnych dodatków i nie usuwa zbędnych wpisów o attachment point - TRsy nie burzyły sie o to, TSy - tak. Jeśli chodzi o wielkość boków tekstury i alphy - trzeba je porównać i zmienić np. w programie paint.NET. Ważne! Wielkość bokow musi być liczbą typu 2 do potęgi (czyli 2,4,8,16,32,64,128,256,512,1024,2048). Czasami , gdy wielkość boków jest ok trzeba po prostu otworzyć w w/w programie i nadpisać istniejący (czyli 'save as' i zostawić nazwę)
14. Tam jest błąd literowy w configu (brak jakiegoś nawiasu lub cudzysłowu), z niego wynikają najprawdopodobniej oba wymienione. Muszę to sprawdzić i Ci napiszę jak to zrobić.
15. jw
16. wywal z configu cały wpis na temat mesha (razem z odpowiednimi nawiasami)
Resztę posprawdzam i Ci napiszę
Cytat:
A te lokomotywy Ci nie działają? Czy po prostu chcesz żeby Ci się nie wyświetlało na czerwono>
Lutek, to nie jest tylko kwestia estetyki (czerwony wykrzyknik), jak już się naprawia, to najlepiej, żeby działało w native mode. Jak już wielokrotnie pisałem, tryb kompatybilny nie zawsze dobrze działa szczególnie z oskryptowanymi rzeczami
Ostatnio zmieniony przez samplaire 07-01-2011, 15:06, w całości zmieniany 3 razy
WAŻNE!!!! Nie rób poprawek w CCP, tylko bezpośrednio w plikach config, bo inaczej naprawisz jeden błąd i powstaną nowe, jak w przypadku 11!!!
1. budka malbork v2:
zrób w dowolnym edytorze obrazu plik tga 16x16 w dowolnyym kolorze i nazwij go bok_2_ok.tga. Włóż do folderu i po sprawie.
2, 3, 4, 5, 6. Wywal z configu wpis o meshu night, bo takiego ni ma w ogóle (budynki nie mają widoku nocnego). To załatwi jeden problem, a drugi to attachment point - również wywal:
effects
{
0
{
kind "name"
fontsize 0.24
fontcolor 32,8,0
att "a.name0"
name "name"
}
}
}
default-night
{
mesh
night-mesh-base "default"
Uważaj, żebyś za dużo nawiasów nie wywalił!
7. Przejedź plik komin.im programem PM2IM (czyli otwórz ten plikw tym programie - musi być włączona opcja 'strip textures'!
8. - nie znam dodatku - spróbuj poradę z pkt. 7
9. Tak jak pisałem, zamień Z na S w organiZation
10. Olej (to nie błąd, tylko ostrzeżenie, masz więcej na głowie, żeby zajmować się głupotami. No chyba, że Ci się chce, wtedy zurawsc.lm zmien na zurawsc.im
Pierwsze jest małe L jak lucyna, a drugie, poprawne małe I jak iwona
11. Usuń wszystkie części tej szopy z CMP i zainstaliuj ponownie: po prostu przez otwieranie i zapisanie pliku w CCP zmienił się trainz build i tag 'icon0' zaczął przeszkadzać. Teraz w pliku config popraw 'organiZation' na wiadomo co (patrz 9)
12. Usuń z folderu noc plik drzwi-okno_alpha.texture.txt, z configu wpis
1
{
kind "name"
fontsize 0.28
fontcolor 32,8,0
att "a.name1"
name "name"
}
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2011, 19:13
samplaire napisał/a:
1. budka malbork v2:
zrób w dowolnym edytorze obrazu plik tga 16x16 w dowolnyym kolorze i nazwij go bok_2_ok.tga. Włóż do folderu i po sprawie.
Ja kopiuje najmniejszy plik i nazywam go tak jak CMP krzyczy (oczywiście trzeba skopiować tga i texture.txt oraz zmienić wpis w texture.txt), możesz zrobić też na przyszłość plik z czarną teksturą o wymiarach np. 8x8 i do niego plik texture.txt (nazwij je np. XXXX.*), zachowaj je na przyszłość, jeszcze się parę razy przydadzą, będziesz musiał jedynie zmienić nazwie pliku i wpisy w texture.txt.
14, 15. nie mam tych dodatków, sprawdź czy po jakiejś wartości w drugiej kolumnie nie
brakuje cudzysłowu (we wpisie poprzedzającym ten 'alls')
16. Usuń drugą linijkę configu:
mesh "sp45_int.im"
17.Komunikaty 'progressive meshes' olej, no chyba, że Ci się chce użyć programu PM2IM
na wszystkie meshe typu PM w folderze i potem musisz zamienić wszystkie wpisy w
configu na costam.im z costam.pm. Jeśli chodzi o 'srebrny.tga' - zrób sobie szarą
teksturę tga 16x16 i nazwij 'srebrny.tga'. Utwórz notatnikiem plik srebrny.texture.txt
i wpisz w nim w środku:
Primary=srebrny.tga
Tile=st
18. Wszystkie pliki .im, o których mówi CMP musisz przejechać PM2IM z włączoną funkcją 'strip textures'. Wpis z cudzysłowami: wywal jeden cudzysłów pod wpisem, o którym mówi CMP (dokładniej pod wpisem 'kind' jest taki samotny cudzysłów)(zwróć uwagę, że tam jest 'zbiajak', a nie 'zbijak' podczas wyszukiwania!!)
19. Patrz 18 (to chyba ten sam dodatek???)
Jamal, zobaczysz jak to przyjemnie gdy coraz mniej czerwonych wykrzykników w CMP i coraz mniej czerwonych w geodecie No i bonusem jest możliwość przesiadki na native mode!
Ostatnio zmieniony przez samplaire 07-01-2011, 19:48, w całości zmieniany 2 razy
Super, wielkie dzięki!!!
Idzie jak po maśle!!!
BEz Waszej pomocy, nie byłoby gry!!! Czy dla wersji native, również muszę zamienić wszystkie wpisy w configu z costam.pm na costam.im (tylko to co krzyczy na żółto)?
Rozgryzłem następujące błędy:
14. Tablica 16 gran nieb podsw
Warning: 'alls' is not a valid value for tag 'category-era'. This tag is now empty and a new value must be selected.
Tu zamiast "all" powinienem wpisać daty.
Było:
category-era-0 "all"
Jest:
category-era-0 "1980s"
category-era-1 "1990s"
Error: The Tag '1' is not permitted within a container of type 'scenery'.
Pod wpisem: "nightmode "lamp" "
była samotna cyfra 1, którą wystarczyło usunąć :)
CHOLERA JASNA!!!!
USUNĄŁEM TE TORY W CONTENT CREATOR PLUS I WYWALIŁO MI MAPKĘ W KOSMOS!!!!!! WIDZIAŁEM JĄ W MENADZEZE ZAWARTOŚCI, BYŁ SYMBOL KLUCZA, WIĘC ZROBIŁEM CTRL + M I MAPKA ZNIKŁA...
DLACZEGO TAK SIĘ STAŁO??????
CHOLERA JASNA!!!!
USUNĄŁEM TE NIEWDZIĘCZNE TORY W CONTENT CREATOR PLUS I WYWALIŁO MI MAPKĘ W KOSMOS!!!!!! WIDZIAŁEM JĄ W MENADZEZE ZAWARTOŚCI, BYŁ SYMBOL KLUCZA, WIĘC ZROBIŁEM CTRL + M I MAPKA ZNIKŁA...
DLACZEGO TAK SIĘ STAŁO??????
A poszukaj jej dobrze, wybierz filtr 'today' i zobacz. Czasem przesuwają się gdzieś daleko rzeczy, które wprowadzasz. Może niechcący zmieniłeś jej tytuł?
[po edicie]
Może zmieniłeś 'kind'? A może baza danych wymaga naprawy??? Po wielu zmianach w dodatkach trzeba zrobić naprawę bazy danych.
Ostatnio zmieniony przez samplaire 08-01-2011, 01:12, w całości zmieniany 2 razy
Baza danych dwa razy się naprawiała i nic. Trainz tej mapki w ogóle nie widzi...
Ale jestem zły. Tak jak w screenie. Nie zmieniłem kind. Dopisałem opis do gry, czas gry i zdjęcie do listy map. A tu zonk... Cholera jasna! Cały config poszedł w kosmos!!!!
Mam mapkę w cdp z 4 stycznia (uffff), gdzie skończyłem rozjazdy i przejazdy konfigurować. Teraz robiłem poprawki i już miałem się zabierać za ograniczenia prędkości i semafory... Cholera jasna. Na dodatek nadal mam ten cholerny tor, którego oleję i nie będę usuwał... :(
Na szczęście za dużo nie straciłem, tylko kolejne dwa dni mam na poprawki (na szczęście troszkę pamiętam ;) )
I TAK JESTEM ZŁY!!!!!!!!!
Teraz co tydzień będę pakował do cdp :) Teraz zobaczyłem na własnej skórze, jak niebezpieczne może być olewanie robienia kopii zapasowych.
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2011, 01:48
Jamal to co Ci się stało to jest jakaś dziwna akcja. Nigdy coś takiego nie miałem, a metoda z usuwaniem dodatków, którą opisałem była jak do tej pory bezpieczna. Cóż wychodzą uroki Trainz-a z poprzednich wersji, czyli tak do końca takich zonków nie poprawili (pamiętam je z TRS2004 i TC, miałem nadzieje że w TS2009+ już tak źle nie będzie). Jeśli chcesz mogę w bezpiecznych warunkach (czyli u siebie) przetestować to usuwanie torów, po prostu podeślij mi mapę to się tym pobawię.
Co do trybu Native, to zapomnij o nim w przypadku stosowania starego zielska, niestety tak na prawdę nie da się tego naprawić i trzeba stosować zielsko działające w trybie natywnym. W TS2009 jest z tym problem bo zielska natywnego jest mało, w TS2010 jest coraz lepiej, dzięki Rosjanom.
Error: Texture 'barierka_a.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-2C\content bj9uvnkm4852\komin.im'.
8. Lokomotywownia przemysłowa
Error: Unable to load primary texture 'dach.tga' for texture file 'dach.texture.txt'.
samplaire napisał/a:
7. Przejedź plik komin.im programem PM2IM (czyli otwórz ten plikw tym programie - musi być włączona opcja 'strip textures'!
8. - nie znam dodatku - spróbuj poradę z pkt. 7
Nie poradziłem sobie z tym... Używałem tego programu i nic...
Taki jest config do komina:
kuid <kuid:313733:6003>
region "Poland"
type "Industrial"
light 1
script "cstt_night.gs"
class "csttNight"
username-cz "Komin Siersza 120m"
username "Komin Siersza 120m dym"
Udało się ją naprawić Po kolei: Co stryjenka mogła chcieć nam przekazać tymi słowy: "Error: Unable to load primary texture 'dach.tga' for texture file 'dach.texture.txt'. "?
1. Że z jakiegoś powodu nie może załadować tekstury, choć jest taka
2. Że nie może załadować tekstury, bo nie ma takiego pliku (choć chochliki czaem chowają takie w podkatalogach)
W naszym przypadku nie było pliku dach.tga. Może to coś ważnego? Otwieramy sobie nasz mesh budynku w MeshViewer PEVa i oglądamy dookoła. Ni ma żadnych braków w teksturach! Czyli teraz mogą zdarzyć się 2 rzeczy: po wyrzuceniu (poza folder dodatku, na próbę!) pliku dach.texture.txt może błąd ustąpić, wtedy sprawa jest prosta. Po prostu ctrl+m i już Co, jeśli CMP dalej wykazuje błąd (tym razem coś w stylu 'nie ma dach.texture.txt')? Wtedy, tak jak to zdarzyło się przy okazji budki malbork (pyt.1), robimy sobie plik tga 2x2 i nazywamy go dach.tga
Nasz przypadek jest tym pierwszym, czyli usuwamy dach.texture.txt i po krzyku
A więc tak: rzeczywiście nie miałem wszystkich tych opcji zaznaczonych. Po ich zaznaczeniu prawidłowo przekonwertował plik i już komin błędów nie wyświetla. Usunąłem również plik dachu z lokomotywowni i ostatni dodatek w mojej mapce przestał wykazywać błędy :):):)
Mam jakąś taką dziką radość z tego :):):)
Jamal, daj mi parę godzin, machnę go na nowo bo tam było coś skwaszone, że na DLS nie chciał wejść. Będzie miał inną nazwę, bo 120m na Sierszy nie ma. Błędne dane miałem.
Jak obiecałem, tak zrobiłem. CMP mi się wysypał, więc ładuję zwykłe foldery z dwoma wersjami kominami. Jest dużo lepszy od tamtego, przyłożyłem się do tekstur. http://www.megaupload.com/?d=1LQBS7I6 Byłbym wdzięczny za zrobienie jednego lub dwóch screenów i spakowanie do cdp.
Ostatnio zmieniony przez KWK Kebab 11-01-2011, 00:07, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 22-01-2011, 16:10 OK, kolejne błędy TS2010
W TS2009 i TS2010 mam następujący błąd przy wskaźnikach:
1. W9 (różne)
Error: No selection for tag 'category-era' in 'scenery-trackside'.
Warning: The tag ';' in container 'string-table' is empty.
2. Natomiast w TS2010 w hektometrze RBacha wystąpił następujący błąd uniemożliwiający wyświetlenie hektometrów w grze:
Error: Script class does not match asset kind (trackside).
3. Kontener ADTranz 3 (Sony25)
Error: Unable to load mesh file: 'noc\noc.im'
4. Przy np. tarczach ostrzegawczych Erniego Souchaka:
Warning: The tag ';' in container 'string-table' is empty.
Warning: The tag ';' in container 'string-table-de' is empty.
Warning: The tag ';' in container 'string-table-pl' is empty.
Error: Script class does not match asset kind (signal).
Co robić?
P.s. Proszę moderatora o zmianę nazwy tematu na: Poprawianie dodatków pod TS2009/10
Wyrzucić wszystkie wpisy z configu:
";" oraz "noc\noc.im"
Zaznaczyć np: lata 90-te we wpisie "Category-era".
Jeżeli chodzi o skrypty niech się wypoie jakiś lokalny "Guru".
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-01-2011, 17:50
W przypadku "category-era" wpis powinien wyglądać mniej więcej (lata się zmieniają) tak:
Cytat:
category-era "1970s;1980s;1990s;2000s"
Co do hektometrów, to niestety musisz je zmienić na inne, w TS2009+ obiekty scenery nie obsługują skryptów. Możesz użyć np. moich słupków, są trackside i skrypt działa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach