Wiek: 44 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 40 Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-08-2012, 14:06
Witam, mam problem z lokami Zgreda w TS 2010. Są one w błędach i nie da się jak dotąd na nich pojeździć. Wiem że było wiele tematów na ten temat, ale ja wciąż nie mogę znaleźć rozwiązania! Ściągnąłem program PM2IM jednak niewiele mi to dało. Mógłby pi ktoś poradzić jak poprawić te loki?
Wiek: 44 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 40 Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-08-2012, 22:27
Minęło trochę czasu zanim połapałem się w poprawianiu dodatków ale się udało. Lecz nie ruszę dalej do przodu bez programu PM2IM. Ten na stronie PEV nie ma opcji Strip Textures przez co program jest prawie bezużyteczny. Wie ktoś skąd wziąć starszą wersję programu z powyższą opcją?
Minęło trochę czasu zanim połapałem się w poprawianiu dodatków ale się udało. Lecz nie ruszę dalej do przodu bez programu PM2IM. Ten na stronie PEV nie ma opcji Strip Textures przez co program jest prawie bezużyteczny. Wie ktoś skąd wziąć starszą wersję programu z powyższą opcją?
Masz w Options jak otworzysz to jest Open IM Files. To jest chyba to samo zgodnie z opisem poniżej w programie.
Ostatnio zmieniony przez Maverick 03-08-2012, 23:20, w całości zmieniany 3 razy
Jak pokazuje życie, niektórych .im nie da się naprawić najnowszym PM2IM. Próbowałem kiedyś pytać PEVa na forum auranu o co cho z tym programem, że kiedys działał, teraz jest bardziej upierdliwy i na dodatek nie zawsze działa. Odpowiedź, którą uzyskałem uznaję za jakiś bełkot. Przykro mi, bo tą starszą wersją, którą można było automatycznie naprawiać (dało się zrobić tak, że aplikacja otwierała się z CMP) naprawiłem dosłownie tysiące (jak nie dziesiątki tysięcy) dodatków. Czy ktoś ma wersję z 2010 roku (około marca)?
Wiek: 44 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 40 Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-08-2012, 13:24
Mógłby mi ktoś napisać jak poradził sobie z tymi błędami w EU07 Interior?
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'srebrny.texture' dla siatki'czuwak.im'.
BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'srebrny.texture' dla siatki'hasler.im'.
OstrzeĹĽenie: Znacznik logiczny opacity' z kontenera 'windows' nie jest prawidłowym znacznikiem logicznym.
BĹ‚Ä…d: Nie udało się wczytać głównej tekstury 'eu07sr.tga' dla pliku teksturowego 'eu07sr.texture.txt'.
BĹ‚Ä…d: Nie udało się wczytać tekstury 'nawrotnik.tga'.
Kurczę, ręce opadają...Jesteś na forum 2 lata i NAPRAWDĘ nie znalazłeś tego tematu o poprawianiu dodatków pod TS2009? Nie każę Ci przeszukiwać google, nie każę Ci szukać po szaleńczej liczbie 5 stron wspomnianego tematu,, ten problem jest opisany W PIERWSZYM poście... Złośliwie ie napiszę Ci gdzie jest ten temat, choć masz go pod nosem, ale nomen-omen masz to chyba w nosie... Przykro mi...
Mam instalkę PEV PM 2 IM ściągniętą 4 lipca 2010, a wersja programu to:
" PM 2 IM Version 1.13 17 November 2009 "
Jak ktoś chce, to mogę podesłać.
Wyslesz mi na PW?
@Sesin:
Rzeczywiście jest problem, szkoda, że nie napisałeś o który konkretnie interior chodzi (jest ich z 5), ale znalazłem go. Z tego co widzę, to najlepszym sposobem na naprawę jest... olanie go. Ściągnij ten ze strony Zgreda (stacjazary.pl) i tyle.
Jeśli jednak upierasz się, żeby to naprawić (o ile chodzi Ci o EU07 Interior,<kuid:198319:20013>), to zrób co następuje:
- olej komunikaty o progressive mesh, to są tylko ostrzerzenia, bez ich naprawy interior będzie działał w ts12.
- otwórz program graficzny, zrób kwadrat 16x16, wypełnij go szarym kolorem, nazwij srebrny.tga, wrzuć do folderu dodatku, stwórz plik w notatniku srebrny.texture.txt, wpisz w środku
Kod:
Primary=srebrny.tga
Tile=st
- zmień tag opacity na 1
- wyrzuć plik eu07sr.texture.txt do kosza
- plik nawrotnik.tga otwórz w programie graficznym i go po prostu zapisz na nowo (z wyłączoną kompresją RLE - w gimpie jest przy zapisywaniu taki kwadracik)
ja trafiłem jeszcze na błędy literowe typu 'ampient' zamiast 'ambient'.
Jestem przekonany, że te wszystkie porady były już w tym temacie, to podstawowe rzeczy jakie się robi przy naprawie dodatków.
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 261 Skąd: Kępice
Wysłany: 13-10-2012, 13:14
drstrach napisał/a:
fatys napisał/a:
Nie wiem o co chodzi z trybem
No to pora się dowiedzieć, polecam instrukcję :-P
Chodziło o tryb kompatybilności tak?
Częściowo pomogło ale przy stawianiu tych dodatków zanikają i się łamią choć na krótko dodam, że ze mam problem również z płotami spilne z większej odległości są jakby rozmazane, nie wyraźne:
Z bliska wygląda to normalnie:
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2012, 13:35
Ogólnie rzecz ujmując, radzę pożegnać się ze starą roślinnością w TS2010, poszukaj sobie odpowiedników w roślinności dedykowanej do TS2009, a najlepiej TS2010 (SpeedTreez).
Co do płotów, jakich? Z siatką, czy pełnych?
Z siatką musisz wyłączyć auto mipmaping, a w pełnych powalczyć z ustawieniami grafiki.
Proponuję zakończyć ten temat tutaj, bo już zupełnie odbiegamy od TS2009. Następne pytania radzę pisać gdzie indziej (dla ułatwienia, są już takie tematy).
Witam ja mam problem z dworcem wierzchucin TS2010 49933
błąd:
Nie udało się wczytać głównej tekstury 'noc.tga' dla pliku teksturowego 'noc-noc.texture.txt'.
Nie udało się wczytać tekstury alfa 'noc.bmp' dla pliku teksturowego 'noc-noc.texture.txt'.
Tekstura główna i podstawowa 'noc-noc.texture.txt' są różnej wielkości.
Komunikat z cmp pokaż błędy i ostrzeżenia... programy do poprawy dodatków posiadam.
Dworca Lipowa Tucholska również nie mam na mapie Szlakiem ostatnich ryflaków, zainstalowany jest lecz pokazuję ten sam komunikat co wyżej...
Nie mam pojęcia jak to poprawić...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach