FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez:
03-08-2012, 16:58
Poprawianie dodatków pod TS2009/10
Autor Wiadomość
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2013, 15:08   

Pawel_15 napisał/a:
Masz włączony tryb kompatybilny ?

A co to ma wspólnego?
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2124
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 05-01-2013, 15:16   

Ano to, że w kompatybilnym oba dodatki na mapie się wyświetlają. W natywnym już się nie pokazują. Błędami sypać będą, dopóki nie powstanie nowy pack dworców tego typu, na wiosnę planowany jest wypad foto.
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 05-01-2013, 15:40   

A mnie te dworce działają w natywnym (poprawiłem je). A w kompatybilnym nie da się grać na SOR, tak ścina. Ja wiem, że niektórzy z Was mają maszyny z kosmosu, ale ja nie. Dlatego gram w natywnym i dobrze mi idzie.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2013, 15:47   

Pawel_15 napisał/a:
Ano to, że w kompatybilnym oba dodatki na mapie się wyświetlają.

Ale błędy pozostają, nie wystarczy zakryć oczu żeby zniknęły.

Wracając do meritum, Dudzia2484 wywal plik noc-noc.texture.txt, wygląda na zbędny. BTW poszukaj na forum, bo już takie problemy rozwiązywaliśmy.
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2124
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 05-01-2013, 17:20   

Wujek, u mnie odwrotnie - na kompatybilnym śmiga aż miło, na natywnym tnie jak zaraza. Połowy dodatków nie ma, połowa się błędnie wyświetla, zaś sama mapa tnie tak, że strach ją odpalać - jak wywali Trainza do Windowsa to się męcz z odbudową i całym tym teatrem.
 
 
dudzia2484
super user



Wiek: 40
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 127
Skąd: Belfast/Bydgoszcz
Wysłany: 05-01-2013, 20:00   

Dziękuje za pomoc rada każdego z was poskutkowała, zmiana trybu na kompaktybliny odniosła się, że większość dodatków których nie było na mapie pojawiły się.
Natomiast drobne korety i usuniecie zbędnych plików sprawiło iż zniknęły błedy w cmp :)
Jeżeli rozmawiamy o płynności gry na tej mapie, u mnie w trybie kompaktybilnym jak i na directx śmiga bez żadnej haki, aczkolwiek dziwię się bo na karcie XFX9800GT 512MB jest trochę słaba. Na mapie jamala Lublin Dorohusk wolno buforuje i tnie. Inne mapy chodzą prawie że idealnie.

Podejrzewam, że przyczyną może być zbyt wysoka rozdzielczość ekranu 1600:900 i detale na max...

Nie ukrywajmy na TS2010 i 30GB dodatków zainstalowanych trzeba naprawdę mocnego już kompa...

Jeszcze raz sedecznie dziękuję za pomoc :)

pozdrawiam
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2013, 21:00   

Do TS2010 z nowymi drzewkami nie ma co podchodzić bez grafiki z pamięcią mniejszą niż 1024MB.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3930
Skąd: Opole
Wysłany: 05-01-2013, 21:02   

Doctore dodaj jeszcze, że na DDR5 i 128 bit minimum.
 
 
 
dudzia2484
super user



Wiek: 40
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 127
Skąd: Belfast/Bydgoszcz
Wysłany: 05-01-2013, 22:14   

Dokładnie poprzednio uzywałem ATI HD4870x2 2GB GDDR5, więc wiem jak płynnie mapy chodziły teraz muszę się zadowolić XFX9800GT :)
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 15-02-2013, 18:01   

Zacząłem poprawiać dodatki do nowego TSa i przy EN57 napotkałem na problemy. Model VCDRNa poprawiłem bez żadnych problemów i jeździ normalnie w trybie kabinowym, lecz przy EN57 Sir_Ma mam jeden problem.
Mianowicie:
Kod:
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'en57_nightwindows/ilumination.texture' dla siatki'en57_nightwindows\en57_nightwindows.im'.

Nie mam bladego pojęcia jak sobie z tym poradzić. Zarówno plik tga jak i texture.txt jest umieszczony w folderze. Da się jakoś temu zaradzić?
EDIT: Post był jednak zbędny, poradziłem sobie.
Mała instrukcja poprawki EN57:
1. Potrzebne będą programy PEV PM2IM i Images2TGA, linki są gdzieś na forum.
2. W CMP wyszukujemy dany model, klikamy PPM i wybieramy "Open with", i "PM2IM. Potem powtarzamy z drugim programem.
3. Otwieramy model do edycji w eksploatatorze i do folderu en57_body potrzeba wkleić plik ty_.tga oraz ty_.texture.txt. Oryginału nie miałem, więc tymczasowo dałem plik tga z jednolitym kolorem, ważne aby był zapisany BEZ KOMPRESJI.
4. Otwieramy program PM2IM, patrzymy czy zaznaczone jest pole "Options -> Open IM Files". Jeśli nie to zaznaczamy i z menu "File" wybieramy "Open". Szukamy katalogu TSa, potem "User Data", "editing", folder z naszą EN57 i następnie plik en57_body.im, z folderu o tej samej nazwie. Potem klikamy "Convert" i tak samo robimy z plikiem "en57_nightwindows\en57_nightwindows.im".
5. Zatwierdzamy.
P.S. Pisałem trochę chaotycznie, ale chciałem się zmieścić w czasie edycyjnym.
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
Ostatnio zmieniony przez SM50 15-02-2013, 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 15-04-2013, 12:27   

Jesli ktoś usuwa wszystkie błędy razem z ostrzeżeniami (Żółty wykrzyknik). Być może o tym było juz pisane:

POD ŻADNYM POZOREM NIE WOLNO ZMIENIAĆ TRAINZ BUILD W SYGNALIZACJI V3 JAK I V5!

W sygnalizacji v3 po takim zabiegu pociągi nie reagują na wpisy w konfiguracji semaforów odnośnie prędkości, a w v5 generalnie psują całość!
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
Ostatnio zmieniony przez samplaire 15-04-2013, 12:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2235
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 17-09-2016, 13:06   

Odgrzewam kotleta.

Właśnie poprawiam dodatki pod kątem wyeliminowania błędów w TS209/10.
Mam problem z poprawką dodatku <kuid:128184:28112> od roslasa.
Tekstury naprawiłem natomiast problem występuje z pointami:
Kod:
BĹ&#8218;Ä&#8230;d: Nie znaleziono punkt zaczepu 0 (a.track1a) na 'attached-track\track1\vertices'.
BĹ&#8218;Ä&#8230;d: Nie znaleziono punkt zaczepu 1 (a.track1b) na 'attached-track\track1\vertices'.


Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
 
D_M
zaawansowany



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 939
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 17-09-2016, 13:36   

To jest przejazd dla jednego toru, więc musisz usunąć z configu cały niepotrzebny wpis dla drugiego toru:
Kod:
  track_2
  {
    track                               <kuid:-10:137>
   
    vertices
    {
      0                                 "a.track1a"
      1                                 "a.track1b"
    }
  }
_________________
TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2235
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 03-03-2017, 22:44   

Witam.
Jestem w trakcie poprawek bardotek autorstwa Dusana Raaba pod TS2010+.
W CMP bardotki jak i kabiny do nich wywalają komunikaty następującej treści:
Kod:

OstrzeĹĽenie: W tej chwili Trainz nie może zatwierdzić symbolicznych siatek.
BĹ&#8218;Ä&#8230;d: Nie udało się wczytać głównej tekstury '749.259_body01.tga' dla pliku teksturowego '749.259_body01.texture.txt'.
BĹ&#8218;Ä&#8230;d: Konwersja binarna dla tekstury źródłowej '749.259_body01.texture.txt' nieudana.

W wózkach:
Kod:

BĹ&#8218;Ä&#8230;d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'env_metal_for_wheels.texture' dla siatki'CD 751 101 bogey.im'.

W kabinach:
Kod:

OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych.  Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
BĹ&#8218;Ä&#8230;d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'guma_bump.texture' dla siatki'CD 751 101 cab main.IM'.
.
Te błędy już kiedyś sam naprawiłem pod 06. Niestety 2010 uznał je za błędne.
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 308 razy
Wiek: 48
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4476
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 04-03-2017, 12:21   

Kabinę da radę poprawić tylko im editorem od trainzup. Trzeba w nim wywalić wpis od tego bumpa z tekstury. AssetX i inne pevsofty tego "nie umiom". Mam ją poprawioną jakby co :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
Aktualny release skryptów sygnalizacji:
v5.5:26.11.2024
 
 
D_M
zaawansowany



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 939
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 05-03-2017, 10:16   

Kamil napisał/a:
W kabinach:
Kod:

OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych.  Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
BĹ&#8218;Ä&#8230;d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'guma_bump.texture' dla siatki'CD 751 101 cab main.IM'.
.
Te błędy już kiedyś sam naprawiłem pod 06. Niestety 2010 uznał je za błędne.


Już kiedyś pisałem jak się naprawia takie błędy, wpisz sobie w forumową szukajkę: pm2im strip textures :arrow: http://forum.trainz.pl/vi...es+pm2im#156874
W tym temacie również jest wątek jak naprawić te interiory: http://forum.trainz.pl/vi...+b%B3%B1d#98425

RBach napisał/a:
Kabinę da radę poprawić tylko im editorem od trainzup. Trzeba w nim wywalić wpis od tego bumpa z tekstury. AssetX i inne pevsofty tego "nie umiom".

Na pewno PEV PM2IM 1.13 umi, bo naprawiłem obie kabiny bardotek w tym programie: http://forum.trainz.pl/vi...ghlight=#137872
Tak te kabiny wyglądają u mnie, przerobiłem też siatki z .pm na .im w w PM2IM:
_________________
TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
 
 
 
Bizon97
super trainz
robiący RP1 !


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 488
Skąd: z domu
Wysłany: 30-01-2020, 19:11   

Witam :)

Przepraszam, że odgrzewam temat ale nie wiem jak naprawić taki błąd :

Błąd: Brakuje wymaganego znacznika 'typu'. Upewnij się, że jest to prawidłowy plik konfiguracyjny.

Ten błąd wyskakuje w wagonie skupy w Trainz 2010 v 49933.

Proszę o pomoc.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group