Pomógł: 68 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2124 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 05-01-2013, 15:16
Ano to, że w kompatybilnym oba dodatki na mapie się wyświetlają. W natywnym już się nie pokazują. Błędami sypać będą, dopóki nie powstanie nowy pack dworców tego typu, na wiosnę planowany jest wypad foto.
Pomógł: 98 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 05-01-2013, 15:40
A mnie te dworce działają w natywnym (poprawiłem je). A w kompatybilnym nie da się grać na SOR, tak ścina. Ja wiem, że niektórzy z Was mają maszyny z kosmosu, ale ja nie. Dlatego gram w natywnym i dobrze mi idzie.
Pomógł: 68 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2124 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 05-01-2013, 17:20
Wujek, u mnie odwrotnie - na kompatybilnym śmiga aż miło, na natywnym tnie jak zaraza. Połowy dodatków nie ma, połowa się błędnie wyświetla, zaś sama mapa tnie tak, że strach ją odpalać - jak wywali Trainza do Windowsa to się męcz z odbudową i całym tym teatrem.
Dziękuje za pomoc rada każdego z was poskutkowała, zmiana trybu na kompaktybliny odniosła się, że większość dodatków których nie było na mapie pojawiły się.
Natomiast drobne korety i usuniecie zbędnych plików sprawiło iż zniknęły błedy w cmp :)
Jeżeli rozmawiamy o płynności gry na tej mapie, u mnie w trybie kompaktybilnym jak i na directx śmiga bez żadnej haki, aczkolwiek dziwię się bo na karcie XFX9800GT 512MB jest trochę słaba. Na mapie jamala Lublin Dorohusk wolno buforuje i tnie. Inne mapy chodzą prawie że idealnie.
Podejrzewam, że przyczyną może być zbyt wysoka rozdzielczość ekranu 1600:900 i detale na max...
Nie ukrywajmy na TS2010 i 30GB dodatków zainstalowanych trzeba naprawdę mocnego już kompa...
Zacząłem poprawiać dodatki do nowego TSa i przy EN57 napotkałem na problemy. Model VCDRNa poprawiłem bez żadnych problemów i jeździ normalnie w trybie kabinowym, lecz przy EN57 Sir_Ma mam jeden problem.
Mianowicie:
Kod:
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'en57_nightwindows/ilumination.texture' dla siatki'en57_nightwindows\en57_nightwindows.im'.
Nie mam bladego pojęcia jak sobie z tym poradzić. Zarówno plik tga jak i texture.txt jest umieszczony w folderze. Da się jakoś temu zaradzić?
EDIT: Post był jednak zbędny, poradziłem sobie.
Mała instrukcja poprawki EN57:
1. Potrzebne będą programy PEV PM2IM i Images2TGA, linki są gdzieś na forum.
2. W CMP wyszukujemy dany model, klikamy PPM i wybieramy "Open with", i "PM2IM. Potem powtarzamy z drugim programem.
3. Otwieramy model do edycji w eksploatatorze i do folderu en57_body potrzeba wkleić plik ty_.tga oraz ty_.texture.txt. Oryginału nie miałem, więc tymczasowo dałem plik tga z jednolitym kolorem, ważne aby był zapisany BEZ KOMPRESJI.
4. Otwieramy program PM2IM, patrzymy czy zaznaczone jest pole "Options -> Open IM Files". Jeśli nie to zaznaczamy i z menu "File" wybieramy "Open". Szukamy katalogu TSa, potem "User Data", "editing", folder z naszą EN57 i następnie plik en57_body.im, z folderu o tej samej nazwie. Potem klikamy "Convert" i tak samo robimy z plikiem "en57_nightwindows\en57_nightwindows.im".
5. Zatwierdzamy.
P.S. Pisałem trochę chaotycznie, ale chciałem się zmieścić w czasie edycyjnym.
Właśnie poprawiam dodatki pod kątem wyeliminowania błędów w TS209/10.
Mam problem z poprawką dodatku <kuid:128184:28112> od roslasa.
Tekstury naprawiłem natomiast problem występuje z pointami:
Kod:
BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono punkt zaczepu 0 (a.track1a) na 'attached-track\track1\vertices'.
BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono punkt zaczepu 1 (a.track1b) na 'attached-track\track1\vertices'.
Witam.
Jestem w trakcie poprawek bardotek autorstwa Dusana Raaba pod TS2010+.
W CMP bardotki jak i kabiny do nich wywalają komunikaty następującej treści:
Kod:
OstrzeĹĽenie: W tej chwili Trainz nie może zatwierdzić symbolicznych siatek.
BĹ‚Ä…d: Nie udało się wczytać głównej tekstury '749.259_body01.tga' dla pliku teksturowego '749.259_body01.texture.txt'.
BĹ‚Ä…d: Konwersja binarna dla tekstury źródłowej '749.259_body01.texture.txt' nieudana.
W wózkach:
Kod:
BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'env_metal_for_wheels.texture' dla siatki'CD 751 101 bogey.im'.
W kabinach:
Kod:
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'guma_bump.texture' dla siatki'CD 751 101 cab main.IM'.
.
Te błędy już kiedyś sam naprawiłem pod 06. Niestety 2010 uznał je za błędne.
Kabinę da radę poprawić tylko im editorem od trainzup. Trzeba w nim wywalić wpis od tego bumpa z tekstury. AssetX i inne pevsofty tego "nie umiom". Mam ją poprawioną jakby co
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'guma_bump.texture' dla siatki'CD 751 101 cab main.IM'.
.
Te błędy już kiedyś sam naprawiłem pod 06. Niestety 2010 uznał je za błędne.
Kabinę da radę poprawić tylko im editorem od trainzup. Trzeba w nim wywalić wpis od tego bumpa z tekstury. AssetX i inne pevsofty tego "nie umiom".
Na pewno PEV PM2IM 1.13 umi, bo naprawiłem obie kabiny bardotek w tym programie: http://forum.trainz.pl/vi...ghlight=#137872
Tak te kabiny wyglądają u mnie, przerobiłem też siatki z .pm na .im w w PM2IM:
_________________ TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach