http://trainzimage.pl/image/mY5
Czy ten sem aby na pewno powinien być na międzytorzu?
http://trainzimage.pl/image/mYf
Rozumiem że to jest Antonin. 40 lat temu trochę to inaczej wyglądało, a budynek był częściowo zarośnięty bluszczem. Czas widać jednak swoje robi.
http://trainzimage.pl/image/mY0
Fakt, nasypy trochę sztucznie wyglądają. Może popraw to przez tex gruntu. Tam dalej gdzie las po lewej tak tego nie widać. Może trochę pofaluj gruntem, wtedy zniknie efekt robionego przy linijce. Tak przy okazji: co to za budynki, te PGR-u po lewej, znaczy jak się w grze nazywają? Jak chcesz lekkie krzaki spline, to polecam "podszycie 6". Dobrze tym idzie maskowanie terenu. Są jeszcze inne ( nie mam otwartej gry, więc wiem że początek nazwy und ), też wyjątkowo mało ważą.
http://trainzimage.pl/image/mYe
Użyłbym ich tutaj zamiast tego spline co przy drodze i torach. Jak możesz to popracuj tex przy nasypie
http://trainzimage.pl/image/mYK
Nie warto by było dać ciemniejszych placków pod drzewa wzdłuż torów czy przy przejeździe. Wg mnie te dwa jasne drzewa nie za bardzo pasują do reszty ale to tylko moje zdanie.
http://trainzimage.pl/image/mYc
Rozumiem że rzeka pod mostem. Jak mogę sugerować, to Bogdan zrobił tatarak i pałkę wodną w wersji spline. Jej zastosowanie mogłoby pomóc zlikwidować efekt idealnie prostego nasypu przy podstawie.
http://trainzimage.pl/image/mYu
Tutaj mają być przęsła bez barierek?
http://trainzimage.pl/image/mYJ
Ta pierwsza widoczna bramka od sieci to wygląda na złamaną nad peronem ziemnym albo ja takie wrażenie odnoszę
http://trainzimage.pl/image/mYO
Napęd od rozjazdu przy przejeździe nie powinien być po zewnętrznej?
Na koniec tylko jedno pytanie: robisz to na siatce 5 czy 10m?
Generalnie kawał dobrej roboty odwaliłeś, będą koledzy mieli po czym jeździć. 43 km robi wrażenie i wiem ile na to czasu trzeba poświęcić, więc tym większe uznanie za wytrwałość w realizacji projektu.
Barierka na moście jest, tylko jej nie widać, nasypy poprawię, hangary PGR są moje własne, robię na siatce 5 m. Bramka jest złamana celowo, fajnie wygląda.
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 06-07-2015, 22:25
Kanclerz napisał/a:
Aikozann - betony pojawiły się w większej ilości miejsc - zgodnie z zaleceniem, ale drewno też się spotyka.
To nie było polecenie ani nawet wskazanie błędu - stwierdziłem tylko że stosunkowo rzadko się spotyka żeby na szlaku dominowały drewniane podkłady, chociaż wcale nie znaczy to że nie zdarza się tak wcale, np. na górskich szlakach.
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 07-07-2015, 08:22
Jeszcze przed paroma laty (nie więcej jak pięć), przed remontem na odcinku Bydgoszcz - Tczew, tor na linii 131 w kierunku Tczewa od samej Bydgoszczy był ułożony na drewnianych podkładach. To niemal 130 km toru najważniejszej w Polsce magistrali, po której odbywa się intensywny ciężki ruch towarowy i na omawianym odcinku nie najmniejszy ruch pasażerski, w tym dalekobieżny. W końcu doprowadziło to do obniżenia szlakowej w tym kierunku do 40 km/h, co na szczęście stało się historią w chwili zakończenia rewitalizacji.
Dla każdego, kto ocenia polską kolej w kategorii własnego podwórka, ten przykład powinien być wystarczający, by zakończyć tego typu spekulacje i domysły (bo na przykład północny odcinek 131 trudno nazwać górskim).
Pozwólcie chłopakowi budować realną mapę tak jak sam to widzi, wspomagając radą w jakichś bardziej kluczowych zagadnieniach, niż rodzaj podkładów.
Hehe, Wujo ma racje. To jeden z kluczowych powodów dla którego u mnie budowa mapy idzie ale niezbyt mi się chce to pokazywać, tak nie chce mi się tłumaczyć z rodzaju użytego słupu trakcyjnego czy że nie ma pędni.
Mapa Wici jest fajna, ma klimat, widać że będzie grywalna, oprócz tego autor sam robi jeszcze dodatki. Będzie się jeździło i na pewno to jest mapa do "szopy PTT". Działaj Witek :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 106 Skąd: Tarnów
Wysłany: 07-07-2015, 11:55
Wujek 082 napisał/a:
Jeszcze przed paroma laty (nie więcej jak pięć), przed remontem na odcinku Bydgoszcz - Tczew, tor na linii 131 w kierunku Tczewa od samej Bydgoszczy był ułożony na drewnianych podkładach. To niemal 130 km toru najważniejszej w Polsce magistrali, po której odbywa się intensywny ciężki ruch towarowy i na omawianym odcinku nie najmniejszy ruch pasażerski, w tym dalekobieżny. W końcu doprowadziło to do obniżenia szlakowej w tym kierunku do 40 km/h, co na szczęście stało się historią w chwili zakończenia rewitalizacji.
Dla każdego, kto ocenia polską kolej w kategorii własnego podwórka, ten przykład powinien być wystarczający, by zakończyć tego typu spekulacje i domysły (bo na przykład północny odcinek 131 trudno nazwać górskim).
Pozwólcie chłopakowi budować realną mapę tak jak sam to widzi, wspomagając radą w jakichś bardziej kluczowych zagadnieniach, niż rodzaj podkładów.
Pozwolę sobie jeszcze dobić. Do ok. 2013 Kraków - Tarnów ( i chyba aż do Medyki) linia 91 też samo drewno. Spróchniałe, ale szlakowa była 120 km/h.
Natomiast co do semaforów w Antoninie - myślę, że to nie jest aż tak duży problem, nie muszą stać tak jak na foto, bo to zaraz przestanie być zabawą.
Pozwolę się z tym nie zgodzić. Skoro mapa jest umieszczona w temacie map realnych to myślę że wszystko co jest bezpośrednio związane z koleją powinno odpowiadać temu co w realu. Oczywiście nie jest to problemem do momentu w którym ktoś nie zakwestionuje zgodności z rzeczywistości. Wiem że to tylko zabawa ale skoro z jednej strony chcemy żeby tabor był wykonywany dokładnie z pierwowzorem to i takie szczegóły też są ważne.
Mapa trzyma klimat.
Nawiązując do podkładów drewnianych czy strunobetonowych to przypominam sobie jak właśnie w latach 80-tych był boom na beton na kolei. Później docierały informacje że takie podkłady mają małą wytrzymałość na drgania, pęknięcia czy że pod ciężarem i siłami przenoszonymi na nie w czasie hamowania potrafią się przesuwać (takie miejsca widziałem na świeżo położonym torze 5 czy 6 podkładów zsuniętych w jedno miejsce i duża dziura nad którą szyny wisiały w powietrzu) i powrócono do drzewnianych.
Tak że mogło się zdarzyć że na jednej linii dwutorowej gdzie poszczególne tory były remontowane w odstępie czasu jeden był - jest betonowy, a drugi na drewnie. A czy takie były tego przyczyny to trzeba by pytać tych, którzy za to odpowiadają.
Na marginesie we Wrocławiu Nadodrze tory główne są betonowe a w peronach są nowe drewniane podkłady. Kładziono w zeszłym roku.
Tak że różnie to bywa.
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 07-07-2015, 14:40
Cytat:
Na marginesie we Wrocławiu Nadodrze tory główne są betonowe a w peronach są nowe drewniane podkłady. Kładziono w zeszłym roku.
Tak że różnie to bywa.
Bywa z tym różnie i nie ma sensu czepiać się o takie pierdoły bo to zabija proces tworzenia nowych map. Oddając odzwierciedlenie rzeczywistości w Trainz skupiajmy się na tym aby to było w formie rozrywki a nie przymus który prędzej czy później zniechęci autora do jakiejkolwiek aktywności.
U mnie na mapie też powinienem dawać co kawałek dwa drewniane podkłady w miejscu w którym następuje łączenie szyn (drewniany podkład i śruby spinające dwie szyny). Nie robię tego bo budowa samego układu torowego zajęłaby mi z rok.
Na E65 na samym odcinku Trójmiejskim są miejsca (Nowak chyba nawet twierdził że nie - kłamał) w którym nowy tor położono na drewnianych podkładach - Oliwa, tor pierwszy, kawałek dalej wiadukt nad Pomorską oba tory.
Informacja dla chętnych - dorobiłem odcinek do Wieruszowa (10km). Teraz węzeł Kępno na każdym końcu ma spory kawałek szlaku i stację. Najdłuższy odcinek? Coś koło 55 kilometrów. Zdjęcia będą!
Zapraszam do obejrzenia kolejnej porcji zdjęć z nowowybudowanego odcinka linii 181. Podsumowując - węzeł Kępno z każdej strony ma teraz stację. Powstał 10 kilometrowy odcinek do Wieruszowa razem ze stacją Wieruszów.
Pomógł: 7 razy Wiek: 108 Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 633 Skąd: Stąd
Wysłany: 29-07-2015, 10:00
Mieszanie miękkiej roślinności JVC z ostrą zieleniną Bogdana nie jest najlepszym pomysłem.
Najlepiej jest konsekwentnie korzystać z roślinności tylko jednego autora.
http://trainzimage.pl/image/m0K
Np. tutaj drzewa Bogdana wyróżniają się na tle reszty,
warto dorzucić dopasowaną teksturę podsypki od samplaire.
Ja bym jednak sugerował prześledzić całą historię mapy, bo sugerowanie niemieszania roślinności na mapie w czasie końcówki prac nad nią to jak sugerowanie zmiany zakupu Mercedesa na BMW gdy umowa z Januszem już podpisana.
Jak już wcześniej pisałem, sieć jest rozwieszona w sposób możliwie najprostszy. Jednak nie ma tak, że przy kolejnych rozgałęzieniach sieci nie ma przęsła z ciężarem. Takowe są wszędzie - w niektórych miejscach nawet stoją słupy bez wysięgników bo nie było gdzie przyczepić odciążników. Każdy drut więc ma swój początek i koniec z ciężarkiem. Najważniejsze dla mnie jest wierność otoczenia oraz konfiguracja semaforów - fajnie się ogląda odpowiednio podany semafor.
Co do żywopłotów JVC, tak, używam ich sporo - jest tego w kilometrach chyba więcej niż sieci trakcyjnej. Jak dla mnie jest to fantastyczny dodatek - dobrze markuje miedzę między polami a z drugiej strony oszczędza mnóstwo pracy przy mapie dając przy tym dobry efekt. Nie próbowałem kombinować ze zmianą tekstury by przybliżała ona trochę bogdanowe chaszcze, ale zaś bogdanowymi chaszczami nie da się uzyskać tego efektu - prywatnie powiem, że splinowe ciągi krzaków Bogdana średnio mi się podobają i w ogóle ich nie stosuję - czego nie można powiedzieć o drzewach i lasach. No i o ukochanej mimozie.
Postaram się ten nasyp jeszcze bardziej zamaskować - jednak tekstura maskuje nasyp/teren tylko kiedy słońce pada zza pleców obserwatora.
To są fantastyczne reskiny torów samplaire wykonane przez Macieja. Nie znalazłem tekstury podsypki.
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 29-07-2015, 10:35, w całości zmieniany 1 raz
Ciągle się bawię tą mapą, bo jakoś mi nigdy nie brak sił na budowanie. Dawno temu powstało kilka odcinków, jednak ja dzisiaj zaprezentuje dwa najnowsze, a jeszcze jeden zaprezentuję później, bo już mi się nie chce tego kopiować i wklejać, bo post miałby kilometr długości. :mrgreen:
Ciągle nudziła mnie ta mapa w kierunku Antonina. Zamiast Antonina mieliśmy jakąś fikcyjną stację kolejową, o niedokończonym wykończeniu - ogólnie techniczna zawrotka rodem z makiet H0. Więc w szale agresji i zapału skasowałem parę segmentów czyszcząc mapę do samego końca i rozpocząłem budowę Antonina. Konwencja na tej linii jest następująca - zwykłe stacje niesąsiadujące ze stacjami węzłowymi mają z reguły trzy tory pod drutem i jakiś ładunkowy. Pełne przejścia trapezowe, albo X i zabawa przednia. Jakoś w maju 2015 roku, albo nawet wcześniej, zakończyła istnienie stacja Słupia pod Kępnem, pokazana kilka postów wyżej, ale reszta pokazana poniżej ma się dobrze i nie przewiduje się ich likwidacji. Antonin to stacja trzytorowa z ładownią. Wszystkie przebiegi zaprogramowane, semafory świecą, rogatki spadają jak należy, ogólnie duża frajda z jazdy.
Od lewej - 1. Przejazd między tarczami ostrzegawczymi, a wjazdowymi do Antonina od strony Ostrzeszowa. 2. Południowa głowica Antonina z mostkiem oraz stawem Szperek 3. Dworzec kolejowy znany z Domanina, obecnie obrośnięty tujami, że go w zasadzie nie widać, wyspowy peron, płotki, domki kolejarzy.
Od lewej - 1. Ładownia z przejściem rozjazdowym. 2. Przejazd w obrębie stacji. 3. Wyjazd w kierunku Przygodzic.
Od lewej - 1. Przejazd z DK43 (wycinka prowadzona pod budowę wiaduktu istniejącego dzisiaj). 2. Tartak w Antoninie. 3. Wycinka lasu gdzieś na szlaku.
Stacja Przygodzice, to kolejna stacja w drodze do Ostrowa Wielkopolskiego, południowa głowica stacji leży w lesie, natomiast główna część stacji leży niejako na grobli pomiędzy dwoma stawami. W rejonie stacji od początku były problemy ze stablizacją nasypu, w początkowej fazie eksploatacji doszło nawet do katastrofy związanej z obsunięciem nasypu pod pociągiem. Dzisiaj mamy nasyp oraz "nasyp przyporowy" pełniący rolę dociskającą nasyp właściwy. Nie wiem jak się to nazywa fachowo, ale tak to wygląda.
Od lewej - dwa ostatnie screeny ze stacji, oraz kolejny nowy odcinek wybiegający z Ostrzeszowa. Początkowo istniał tylko odcinek wspólny z linią 272, ale w końcu odważyłem się na odbicie od szlaku na północ w kierunku Godziętów a dalej Bukownicy Wielkopolskiej. Dzisiaj linia jest nieczynna, opiekuje się nią towarzystwo drezyniarzy, a linia należy do Starostwa. Screeny poniżej.
Pozostał odcinek z Kępna Zachodniego do Mroczenia - ale o tym w następnej opowieści. Mamy kolejne kilkanaście kilometrów różnorodnej trasy, chociaż może się komuś nie spodobać, bo monotonnego lasu jest dość sporo.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3921 Skąd: Opole
Wysłany: 27-03-2016, 20:56
Nieźle, jest tylko jedno ale. a dotyczy tex pod drzewami i krzakami. Wygląda trochę nienaturalnie i plastikowo. Daj albo ciemniejszą tex, albo zastosuj dodatek cień, są tego trzy rodzaje. Poza tym nie wszędzie musi być zielono. Doctore trochę tex gruntu zrobił i można by użyć, szczególnie tam gdzie tor z podsypką jest jak odcięty nożem przy linijce.
Pomógł: 32 razy Wiek: 61 Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 811 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 29-03-2016, 13:06
Ja w kwestii formalnej. Mam prośbę, żeby nie używać sieci spline na dwa tory, bo jest z błędem. Jako ruchowiec powinieneś wiedzieć jaki błąd tu widać gołym okiem. Na dodatek cały model jest zrobiony na alfie. Waloryzacji modeli na dwa tory nie przewiduję.
Pomógł: 32 razy Wiek: 61 Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 811 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 01-04-2016, 19:10
Jacek napisał/a:
O jakim błędzie mówimy? Co jest nie tak?
Białe pasy na słupach, które występują tylko w określonych miejscach a nie na wszystkich słupach. To jest mój błąd-niewiedza sprzed kilku lat . O nieekonomicznej alfie pisałem wyżej.
Czy byłyby chętne osoby do użytkowania mapy? Chciałbym opublikować to, co mam, jednak mam bardzo mało czasu, aby zebrać paczki wsporcze a dla chętnego mapę można puścić w świat.
Byłbym w stanie założyć temat w którym udzielałbym informacji o brakujących dodatkach, bo w większości są to produkcje ogólnodostępne, polskich twórców. Mapa nie będzie nigdy skończona, bo zawsze mam chęć postawić dalszy odcinek i przez to jest to niemożliwe. Proszę o opinię.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach