FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Alana
31-12-2012, 14:15
Kolej Doliny Raduni
Autor Wiadomość
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4923
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2012, 19:50   

Skasowałem tą paczkę jakiś czas temu, bo była tylko bonusem do mapy, ale nie jest potrzebna do skompletowania mapy. Te dodatki wszystkie są na PTT, więc nie wiem po co Wam ta paczka tak naprawdę...

No ale powiesiłem, niech sobie wisi, bo nie potrzebuję aktualnie miejsca na uploaderze wolnego,

http://uploader.pl/file/2...29-229.zip.html
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
ciechu
nowy


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 40
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 01-06-2012, 21:27   

przepraszam za off ale czy dobrze przeczytałem? Ex Jantar prowadził też wtedy sypialnego i kuszete? i jeszcze 14-15 wagonów? Jak to na Helu się mieściło???
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 01-06-2012, 21:36   

Przecież nawet obecnie (tj. w ubiegłym sezonie) Jantar prowadził 13 wagonów, chociaż bez nocnych. Sęk w tym, że kilka z nich jest odłączana w Gdyni i prawdopodobnie też tak było w rzeczonym okresie - ale głowy nie dam, bo trudno to ustalić.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2012, 21:41   

ciechu napisał/a:
przepraszam za off ale czy dobrze przeczytałem? Ex Jantar prowadził też wtedy sypialnego i kuszete? i jeszcze 14-15 wagonów? Jak to na Helu się mieściło???

Z tego co pamiętam to wagony były odchaczane w Gdyni. Zresztą na półwyspie te składy zawsze były za krótkie. Pamiętam, że już pod koniec lat 70-tych jak byłem tam pierwszy raz, to moi starzy kupowali bilety na kuszetę, albo na sypialny żeby mieć miejscówkę, kiedy już jeździłem sam w latach 80-tych, to już w Jastarni był problem ze znalezieniem miejscówki, dopiero w Gdyni ta sytuacja się poprawiała.
 
 
 
ciechu
nowy


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 40
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 01-06-2012, 21:42   

w zeszłym roku na Hel jeździło 7 wagonów, reszta w gdyni odłączana....najdłuższego jantara jakiego pamiętam to 10 wagonów na Hel ale to było co najmniej 11 lat temu, dłuższy był chyba tylko łączony kiedyś pociąg ze składami z krakowa i wrocławia jeśli dobrze pamiętam...13 wagonów....
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2012, 21:46   

Ciechu mniej więcej 8-10 wagonowe składy docierały na Hel, zawsze jak ja jeździłem to mieściły się w peronach.
 
 
 
ciechu
nowy


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 40
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 01-06-2012, 21:50   

Wiem wiem, przecież co lato od małego obserwowałem tu pociągi....ale 15 wagonów....gdyby tu dojeźdzało to byłby już problem....pamiętam 2 lat temu taki kolonijny z Białegostoku na Hel jechał....15 wagonów same dwójki....w jastarni ostatni wagon stał na zwrotnicy....:D
tu fota tego łączonego: SU46
Ostatnio zmieniony przez ciechu 01-06-2012, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4923
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2012, 22:09   

Akurat 'Jantar' był jednym z dłuższych pociągów jakie przewalały się przez Sopot w okresie kiedy spędzałem całe tygodnie na tamtejszym dworcu (czyli 1988-1994 mniej więcej). W czołówce długości były właśnie 'Jantar', 'Stoczniowiec', 'Bałtyk', 'Tetmajer' i jeszcze kilka których nie pamiętam. Niestety jako taki mały chłopak rzadko mogłem za pozwoleniem rodziny siedzieć na peronie po 19ej, a wtedy szedł zwykle cały ten teatrzyk nocnych pociągów, których było dużo więcej niż obecnie. Na 100% szedł jakiś pociąg prowadzący rosyjskie wagony sypialne na wschód. Gdynia-Moskwa czy Gdynia-Petersburg i na 100% ten pociąg szedł już po zmroku. Chyba raz czy dwa z babcią poszliśmy ojca odbierać ze 'Stoczniowca', który też się zjawiał późno (~22 wieczór) i ten rosyjski szedł w drugą stronę zaraz po nim. Również miał imponujący skład. Co do 'Jantara' to pamiętam go, bo lubiłem przesiadywać na skrajach peronu dalekobieżnego, który w Sopocie był całkiem imponujący. Miałem stamtąd pozycję zawsze na czoło jednego składu i ogon drugiego + na peron SKM. Pociąg 'Jantar' łatwo było zapamiętać, bo jak siedziałem na końcu peronu od Gdyni to ostatni wagon albo wchodził jeszcze w peron albo wystawał kawałek za niego - i co pamiętam bardzo wyraźnie - była to błękitna kuszeta (ostatni wagon w składzie). Siedząc z przodu peronu (od strony Gdańska) prowadzący elektrowóz zawsze stawał dobry kawał za semaforem wyjazdowym (który był przy wiacie schodowej jakieś 100m przed końcem peronu. Przeciętnie 'Jantar' prowadził 14 wagonów. 'Stoczniowiec' miewał zazwyczaj 12, w tym dwie sztuki pocztowych i bagażówkę 209C (jako trzeci w składzie).

Zresztą powtarzam się, chyba już o tym pisałem...

Wycieczki na Hel koleją pamiętam z lat ~1990. Pamiętam kilka kwestii:

-żadnych zespołów piętrowych, tylko igreki. Igreki oliwkowe.
-przede wszystkim ST44 w obsłudze pociągów osobowych wszelkich.
-Przeciętna długość składu 7-8 wagonów.
-Wagony sypialne WARSu były na helu i to iście hurtowo kiedy tam byłem, więc jakieś jakoś musiały tam docierać.
-makabrycznie niska prędkość na niektórych odcinkach.

Po 1999r na D29-213 zakazano wjazdu większości 6-osiowych lokomotyw z wyłączeniem SU46... i tak jest po dziś dzień.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
ciechu
nowy


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 40
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 02-06-2012, 10:10   

no tak ST44 i SU45 wykruszyły tą linię.....ale za dwa lata sie to zmieni..... we wrześniu zaczyna się rewitalizacja linii helskiej....nareszcie....Kilan a pamiętasz może dokładnie na jakich odcinkach była ta makabrycznie niska prędkośc?
Ostatnio zmieniony przez ciechu 02-06-2012, 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 306 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4423
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 02-06-2012, 10:44   

ciechu napisał/a:
ale za dwa lata sie to zmieni


Kolega przesadza z optymizmem. Problemem linii 213 jest geometria (małe promienie łuków) i to zdecydowało o wprowadzeniu zakazu na 6 osi. Nie nadążaliśmy wymieniać szyn na łukach :-) Nawet położenie tam szyny 60E1 na belkach PS93 nie spowoduje, że ot tak wrócą gagary i fiaty. Dopiero poprzesuwanie łuków coś by dało, ale jak ściąć łuk za Władkiem albo Puckiem? Albo zawijasy na podejściu do Mrzezina od strony Rekowa? A to są punkty krytyczne na tej trasie. SU46 została dopuszczona ze względu na konstrukcję podwozia (sprzęg międzywózkowy), bo ze wszystkich 6-osiowych lokomotyw najniej piłowała szyny. Optymalnym rozwiązaniem byłaby lokomotywa na trzech wózkach dwuosoiwych, ale w Polsce takich chyba nawet nikt nie próbował projektować (były projekty 206E czyli coś jakby EP09 na trzech wózkach. Więc jakby odgrzebać projekt i wsadzić w to jakiś 2MW powerpack to...).

http://kolej.krb.com.pl/ciekawe/206e_2.gif

Chyba zjeżdżamy z tematu...
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
ciechu
nowy


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 40
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 02-06-2012, 10:49   

zjeżdzamy prosze wybaczyc ale chciałem sprostowac że mój optymizm w poprzednim poście nie wiązał się z powrotem fiatów i gagarów na 213 a z likwidacją ograniczeń i podniesieniem prędkości w z związku z rewitalizacją.
 
 
kaziu18
świeżak


Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Leszno
Wysłany: 02-06-2012, 19:56   Kolej Doliny Raduni

Można prosić o reupload pliku z mapą?
 
 
 
kolpawe
zaawansowany
mbXD2


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 622
Skąd: Grodzisk M.
Wysłany: 02-06-2012, 20:15   

U mnie link działa, spróbuj ponownie
_________________
robię smutne domki w (s)keczapie
 
 
 
lvcas
nowy


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 44
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-06-2012, 20:20   

A czy autor planuje wydać sesję startową do mapy?
 
 
kaziu18
świeżak


Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Leszno
Wysłany: 02-06-2012, 20:41   Kolej Doliny Raduni

Rzeczywiście działa.
 
 
 
Dominic
trainz
Tyś blank ociuloł



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 354
Skąd: Chorzów
Wysłany: 02-06-2012, 21:57   

lvcas napisał/a:
A czy autor planuje wydać sesję startową do mapy?

Temat był już omawiany na forum. Autor sesji nie wykona. Powodem jest ogromny wkład w mapę. W dodatku, sesję może zrobić sobie każdy samemu.
_________________
"Kiedy ludzie zaczynają naśladować twój styl, wtedy czujesz, że coś w tym jest." — James Hetfield
 
 
 
gicaiser
user


Pomógł: 3 razy
Wiek: 23
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-2012, 15:00   

Linki do dodatków i taboru wywalają po kliknięciu fatal error.
 
 
 
Kvitrafn
user


Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 88
Skąd: Slovensko
Wysłany: 07-07-2012, 12:29   gantry cranes in Kokoszki

At the west end of Kokoszki in map there are gantry cranes, resp. just rails for gantry cranes, but gantry cranes are missing. They were not added or I have them missing in my database?

At the same place the google maps states that there is a company Centrostal S.A., is the factory still active? (I marked it on map as "Centrostal s.a.") I have found just Centrostal Lodz, Bydgoszcz, Wroclaw and Bielsko.

At the opposite end where the track is heading towards Gdansk, there is unmounted track and switch towards some company (I marked it as Company with "Z" cars"). What is there currently being loaded or uloaded from that cars?
 
 
 
Kvitrafn
user


Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 88
Skąd: Slovensko
Wysłany: 07-07-2012, 12:48   

P.S.: Here is the map : https://maps.google.sk/maps/ms?msid=204723205157608211109.0004c43a797777c6ad375&msa=0&ll=54.356101,18.530875&spn=0.000782,0.002642
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4923
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-07-2012, 19:55   

Hey,

Kokoszki is a big junction station located on the former Gdańsk Wrzeszcz-Stara Piła and Gdańsk Osowa-Kokoszki railway lines. Both of these were partially dismantled in 1945 and 1973 and Kokoszki stayed a dead-end station. A large factory of prefabricated houses (panelove domy) was located there - that's why the cranes are added. It is used till today. Most of the cargo coming in and out of Kokoszki station is the steel beams for those prefabricated elements and concrete.

In Your second post You pointed the DEC/GATX fuel base located in Kiełpinek - it's a side tracked coming out of the dismantled line Gdańsk Wrzeszcz-Kokoszki.
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 07-07-2012, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kvitrafn
user


Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 88
Skąd: Slovensko
Wysłany: 11-07-2012, 17:11   

kilanziom napisał/a:
Hey,

Kokoszki is a big junction station located on the former Gdańsk Wrzeszcz-Stara Piła and Gdańsk Osowa-Kokoszki railway lines. Both of these were partially dismantled in 1945 and 1973 and Kokoszki stayed a dead-end station. A large factory of prefabricated houses (panelove domy) was located there - that's why the cranes are added. It is used till today. Most of the cargo coming in and out of Kokoszki station is the steel beams for those prefabricated elements and concrete.

In Your second post You pointed the DEC/GATX fuel base located in Kiełpinek - it's a side tracked coming out of the dismantled line Gdańsk Wrzeszcz-Kokoszki.


Thanks for helping me with setting two industry objects ;-) Can you help me with next ones in this map where I marked the rest of industry objects? I posted also a short comment to each point of interest, where I wrote what the GM says, what trainz maps says and my question. Thanks for help :-> https://maps.google.sk/maps/ms?msid=204723205157608211109.0004c43a797777c6ad375&msa=0&ll=54.268106,18.467031&spn=0.003402,0.010568
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4923
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2012, 17:50   

An important hint: google maps will give You the thing as it is today. The map takes part in 1990, so it's 22 years ago-correct and many things changed.

-CENTROSTAL is what is there today. This used to be a national prefabricated-house factory. Today? They produce building materials, steel beams and such. Basically this industry needs steel, cement atd. Produces bricks, pref-slabs and other building materials.

In 2010 a friend caught a train going to Kokoszki on Somonino-Kartuzy line, see what was on the train (mostly Poprad-built 4-axle flatcars):


http://www.youtube.com/watch?v=e1nuLbg_jBU

1). see CENTROSTAL.

2). see CENTROSTAL.

3). this part of the complex is used to grade the cement.

4). this track is used for shunting duties, basically as a circuit-track.

5). this track used to connect the former Leźno station with the transformer station You found, but it was abandoned and partially dismantled before 1990 - so I resigned from it on the map.

6). Stara Piła was a junction station until 1973 (when the line to Gdańsk Osowa was dismantled), lated it was used for bringing coal (left on the loading yard) and sending wooden logs. This is how the station looked before 1997 when Pruszcz - Stara Piła route was still used (closed in 1999/2000 due to flooding of embankments):

http://www.fotokolej.pl/img7683.search.htm

7). Generally small numbers of random cargo - typical for pre-1990 era: flour bags (yes, for real), livestock, lime, milk, grocery articles.

8). The industry I added was made to suit any operation using this mapy by itself. In the real world Kartuzy was a junction station dealing in the same kind of freight as Żukowo Zachodnie - but (and this remains actual till nowadays) the loading yard of Kartuzy station still deals heavily in coal (brought in 'Eaos/Eas/Eanos' hoppers).

9). This is a paper factory in Łapino. It used to produce paper until the early 2000s when due to EU norms it was shut down. It should consume wood-based products in the game and produce paper, but stilll the paper-producing track isn't ready till now, so I added a wooden-box production as a counterpart of paper.

10). Rolbet was a big concrete-producing factory. It produced concrete for the Kokoszki factory as well. It was declared bankrupt in the late 1990s and remains closes. The factory remains a shelter for hand cars used on this part of the line nowadays:

http://drezyny.pl/

11). Kolbudy was a typical small station taking coal for domestic use. It was typical for all smaller stations in Poland before 1990 and in some situations survived until 2000 or even later. Here You have a photo from Kolbudy with the 'Eaos' hoppers awaiting for a return trip to Gdańsk Zaspa station (where they were originally separated from bigger trains):

http://www.fotokolej.pl/data/media/176/kolbudy.jpg

The photo was taken in 1996, when the 4th track was already abandoned and track #3 was used to unload the hoppers.

12). Cargill is a company that deals in livestock fodder. They produce food for farm animals.

13). This was added as 'general cargo' for exporting and importing boxex, this storehouse was used for this cause in original.

14). Those loading and unloading tracks were used for same causes as those in Kolbudy or Kartuzy but I added these tracks to make a fregith operation on the map possible without the need to use portals.

Check out this gallery, there's some material regarding Line #229 when it was still alive:

www.fotokolej.pl - type 'D29-229' in the searchbox.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Kvitrafn
user


Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 88
Skąd: Slovensko
Wysłany: 11-07-2012, 22:25   

Thanks for response, so now I know where what was around 1990. But I don ´t understand a bit to what was where in Kokoszki, because we mixed a little bit presence and past. First I thought that Centrostal was there after that national company, and now I think that Centrostal was there but expanded to the area of national company. I edited that map once again just for Kokoszki so please write me just what was where in 1990 on places marked as Kokoszki A, B, C, D and E to make it clear. https://maps.google.sk/maps/ms?msid=204723205157608211109.0004c43a797777c6ad375&msa=0&ll=54.365124,18.465925&spn=0.001697,0.005284

Thank you for time and patiency. :->
 
 
 
Kvitrafn
user


Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 88
Skąd: Slovensko
Wysłany: 11-07-2012, 22:54   

One more. What was in 1990 there where Cargill is in Pruszcz Gdański? Was it Cargil yet then or different company?
 
 
 
patrykowicz
trainz
i miłośnik EN57



Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 351
Skąd: Kraków-Bieżanów
Wysłany: 12-07-2012, 14:34   

Mam problem z mapą.Chodzi o semafory świetlne.Gdy włączyłem mapę,na semaforach nie było nic,ani nazwy,nie był ustawiony.Wie ktoś,jak rozwiązać owy problem?.Mam TRS2006.

Pozdrawiam i dziękuje :-)
_________________
O mnie -> http://patrykowicz.tnb.pl...hp?article_id=2
KUID:666724
w fabryce->
problemy z komputerem,działalność zawieszona
w fazie projektowej->
rozkład jazdy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group