Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2119 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 24-04-2014, 22:35
I te kilka metrów toru 229 po lewej ma iść pod zaoranie. Od strony Starej Piły do Kartuz jazda TYLKO po zjechaniu na linię 201 i ponownym odbiciu na 229. Oszczędności na dwóch rozjazdach.
Tylko ze jak sie przyjzec ruchowi pociagow ma to sens. Nie planuje sie osobowych Kartuzy-Pruszcz a zdawki do Kokoszek i tak i tak szly z Koscierzyny. Dodatkowe 2 rozjazdy bylyby przez 99% czasu niewykozystane a skoro tak to po co przeplacac.
http://postimg.org/image/fnvisjyiz/ Tak wygląda linia 229 w okolicach Glincza dnia20 04 2014r .Nie widac żeby była rozebrana i połączona z linią 201.
Ale będzie. W 201 są zabudowane dwa rozjazdy, jeden wprowadzi 229 w 201, drugi wyprowadzi. Na wprost toru nie będzie, te kilkadziesiat metrów będzie po torze linii 201.
I pamiętajcie, że rozjazd "do Kartuz" to R760, czyli tam się da 80km/h. Drugi to R300, pewnie dlatego, ze w stronę Pruszcza więcej jak 40km/h i tak nie będzie
Jaki sens ma likwidacja tego krótkiego fragmentu toru linii 229, tzn. zablokowanie możliwości jazdy na wprost? I pytanie drugie: nie będzie żeberek ochronnych?
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2119 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 25-04-2014, 12:32
Tu masz napisany jaki jest sens:
Cytat:
Tylko ze jak sie przyjzec ruchowi pociagow ma to sens. Nie planuje sie osobowych Kartuzy-Pruszcz a zdawki do Kokoszek i tak i tak szly z Koscierzyny. Dodatkowe 2 rozjazdy bylyby przez 99% czasu niewykozystane a skoro tak to po co przeplacac.
Z Kartuz na Starą Piłę nic nie pojedzie - wszystko będzie teraz szło bezpośrednio z Kościerzyny przez Glincz. Pruszcz - Kartuzy w ruchu pasażerskim zdają się być uśmiercone na amen. O ile cały ruch na Kartuzy był kierowany przez Somonino tak teraz będzie je omijał właśnie przez Glincz. Te zwrotnice z jazdą na wprost szybko by zardzewiały, nic by nie jeździło na wprost. Żeberek nie planuje się.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5192 Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-04-2014, 18:05
Znaczy, trochę nie myślicie. Co to znaczy, że fragment toru na D29-229 'na wprost' nie byłby używany?
-Po zakończeniu odbudowy i przebudowy rozebranego po wojnie fragmentu linii kolejowej Gdańsk Wrzeszcz - Stara Piła pojawia się zupełnie nowa możliwość prowadzenia podmiejskiego ruchu osobowego - mianowicie Gdańsk - Kokoszki - Stara Piła - Kartuzy. I taki skład jak najbardziej mógłby lecieć tam na wprost omijając D29-201.
Jest inny powód, o którym pisał już Radek Bach. Ekonomia i zużycie części. Kasując ten fragmencik PLK oszczędza na 2 rozjazdach - smarowanie, serwisowanie, przeglądy itp. Mają 2, a musieli by mieć 4. To trochę żenujące oszczędności, ale wynika to z prawie zerowego ruchu towarowego na tym odcinku D29-229. Gdyby tam było coś takiego jak 'drobnica', przewóz węgla, drzewa albo drobny lokalny przemysł (jak choćby Ugoszcz na szlaku Lipusz-Bytów), te rozjazdy miały by znacznie większy sens.
W praktyce jak długo przemysł w Kokoszkach jeszcze pociągie? To miejsce jest już niemal do reszty oblepione Gdańskiem i za moment zaczną się społeczne protesty sąsiadów, że im przemysł truje życie. Wraz ze śmiercią Kokoszek, całkowicie zdechnie wszelki ruch towarowy na D29-229.
-Po zakończeniu odbudowy i przebudowy rozebranego po wojnie fragmentu linii kolejowej Gdańsk Wrzeszcz - Stara Piła pojawia się zupełnie nowa możliwość prowadzenia podmiejskiego ruchu osobowego - mianowicie Gdańsk - Kokoszki - Stara Piła - Kartuzy. I taki skład jak najbardziej mógłby lecieć tam na wprost omijając D29-201.
Ale w planach PKM jest właczenie tejże do stacji Gdańsk Osowa oraz do nowego podg w okolicy p.o. Rębiechowo dla kierunku Kościerzyna. Po asfaltowemu nazywa się to węzeł trąbka Odbudowa linii kokoszczańskiej od obwodnicy do Kokoszek na razie planowana nie jest. A nowe właczenie (zamiast po staremu przez Kokoszki i Glincz) bierze sie z tego, że "po nowemu" jedzie się koło lotniska i dopiero potem w prawo albo w lewo. Jadąc przez Kokoszki omijałoby się terminal, co przeczy podstawowemu założeniu budowy tej linii.
Więc jeśli ciapong ma jechać do Kartuz linią PKM, to pojedzie: lotnisko, podg "cos tam" w lewo, podg Rębiechowo w linię 201 i podg Glincz na Kartuzy. W glinczu właściwie nie zwalniając.
Dla jakiego rodzaju ruchu miałoby pozostać połączenie w Glinczu na wprost? Ile (dobowo, niesięcznie, rocznie) jeździ towaru z Kokoszek do Kartuz? Zero. No bo co tam niby można wozić koleją. Drobnicę biorą ciężarówki. A osobówki poszły przez terminal lotniskowy.
Zresztą Piotr ma rację, Kokoszki za moment zdechną i odcinek Kokoszki - Glincz zamkną i zaorają. A ten ruch towarowy, który jest, i tak idzie 201 do Gdyni. Do Wrzeszcza nie ma co wozić, więc ruchu towarowego na PKM i tak by nie było.
Dla osób z TSami, które są zainteresowane bezstratnym ustawieniem słupków hektometrowych (bo te stare chwerrwicka nie działają w TS2009+) - wystarczy do wersji pod TSy (jest taka na DLSie) wpisać 4 linijki w configu:
Hello, I would like to know why I don't see any signals in "Jesen" (autumn) version. Content Manager Plus doesn't show any missing dependencies, so I wonder if I have wrong something more or author just forgot to put them there. Summer version is OK with signals.
Finally I have to say I downloaded all Polish signal pack which somebody talked about in this forum thread.
Thanks for any help. It's a great route and it's a pity to go there without signals.
Mapka jest po części nieaktualna, bo właśnie zaczęli na tej linii (Dzierżążno) prostować tory. Wszystko nowe jest, nawet szlabany elektryczne będą w lesie, prawdopodobnie nowe newagi będą jeździły.
_________________ W sprawie fotek do tekstur to robię na linii Kartuzy-Gdańsk Somonino-Gdynia GŁ
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2119 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 01-09-2015, 19:22
Mapa jest wzorowana na początek lat 90 ubiegłego wieku a nie na stan obecny. Idąc twoim tropem można uznać 3/4 map za nieaktualne bo linie o których traktują są albo zarośnięte albo ich zwyczajnie nie ma...
Wiek: 39 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 197 Skąd: Łeba
Wysłany: 04-09-2015, 20:57
Mam trainz 2009 i kolej doliny raduni,ale nie wyświetla mi sygnałów na semaforach.Zauważyłem,że to sygnalizacja pod trainz 2006 i classic.Co mam zrobić w takiej sytuacji?
Wiek: 39 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 197 Skąd: Łeba
Wysłany: 04-09-2015, 23:03
Dobrze, ale nie wiem którą wersję mam ściągnąć? Tę starą na kuidzie Erniego czy nową v5,bo już się gubię...czy trzeba usunąć starę semafory które były w paczce wsporczej do raduni?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach