1 zdjęcie żwir dostarczano wagonami do Kolbut do ROLBETU.
2 Z powodu remontu torowiska Zukowo Wschodnie-Somonino pociągi kierowano na stację Zukowo Zachodnie i przewożono autobusami na Zukowo wschodnie.
5 Przejazd na drodze lniska-przyjażn.
A ja powiem tak pobrałem, pojeździłem i polubiłem trasa jest super. Piękne widoki super klimat jest to jedyna trasa którą przejechałem od początku do końca brawo Kilan oby więcej takich tras daje 6+
_________________ "Małymi kroczkami do wielkich rzeczy tylko uparty trening tworzy mistrza"
Świetna mapa i paczka. Ja po zainstalowaniu mapy oraz paczki, miałem dosłownie 20 min roboty aby uzłupełnić braki. Podoba mi sie Piotrze że do każdej Twojej wspaniałej mapy dodajesz paczkę z dodatkami, ułatwia to sprawę. Ale nawt gdyby jej nie było to i tak warto siedzieć , szukać tych zleżności bo mapa jest EXTRA ! Wieczorem pochwalę Twoją mapę w dziale Screenshoty ! »
Ta trasa nad jeziorem bodaj ? Cudo,świetne są też wzniesienia,jak mozolnie duży skład podjeżdża pod góre,wietne przystanki,bocznice i te Kartuzy które zawsze mnie ciekawiły w Trainz,brawo.
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2119 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 20-02-2012, 15:13
Dla zainteresowanych umieszczam tabelę 441 (Pruszcz Gd. - Kartuzy - Lębork) z roku 1989/ 1990. Czas akcji na mapie to wiosna 1990, rozkłady się zmieniały pod koniec maja (a to już lato prawie )
Dwa pliki .pdf: 441g i 441d. Pierwszy to tabelka Pruszcz - Kartuzy - Lębork, druga to relacja przeciwna czyli Lębork - Kartuzy - Pruszcz. Mam nadzieje że się przyda
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2012, 17:17
Mapa jak zwykle super, przyczepię się tylko do braku torów w obrotnicy (w Kartuzach?). Zastosowałem w niej trochę inny patent niż Qń, u mnie to są tory niewidoczne i specjalne fixed_track do zamontowania w geodecie. Polecam też specjalną teksturę do niej, chyba nawet zrobiłem taką pod wersje niższe niż 2009.
Pomógł: 36 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 1376 Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 20-02-2012, 18:03
Mapa bardzo fajna, bryknąłem się wczoraj w nocy z Kartuz do Pruszcza. Szkoda tylko, że w niektórych kwestiach pozostałeś przy patentach z poprzednich map (przede wszystkim mało realne napędy zwrotnicowe, a mamy świetne od Radka), no ale to Twój wybór. Tak czy siak całość jest naprawdę piękna.
_________________ www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
Kolejna mapa na wysokim poziomie wykonania. Można pogratulować pomysłowości i staranności. Niestety, popieram zdanie Kocura co do napędów. Radek zrobił na prawdę świetne zwrotniki. Aż proszą się, żeby je umieścić na tej właśnie mapie. Niestety, Twój wybór był inny i mnie zostaje się z tym tylko pogodzić i nie marudzić ;p
_________________ "Kiedy ludzie zaczynają naśladować twój styl, wtedy czujesz, że coś w tym jest." — James Hetfield
Bo ta mapa podbiła mnie i moje serce Wydajna, piękna, paczka z dodatkami, że o taborze nie wspomnę. (praktycznie wszsytkie dodatki mam) Oj Piotrze przez Ciebie wzrosną rachunki za prąd u mnie w domu Gram gram i nie moge przestać. Ułożyłem nawet coś co przypomina sesje. Osobiście nie znam się na tamtych pięknych terenach ale stwierdzam że mapa udała Ci się
Ostatnio zmieniony przez ryhuPKP 20-02-2012, 21:35, w całości zmieniany 2 razy
Kilan, najpierw gratulacje - mapa wyczesana. I kompletna. Druga taka.
Dwie sprawy chciałbym jednak zgłosić:
1. W Glinczu nie ma (albo mi czegoś brakuje, chociaż CMP milczy) zwrotnika w rozjeździe "na żeberko". To rozwala jeżdżenie z AI - nie da się np. z Pruszcza dać "jedź do Kartuz", AI odburknie tylko "na rozjeździe brakuje wajchy" i niewzruszenie stoi w miejscu. "z ręki" pojedzie, samo już nie.
2. Na odcinku od wiaduktu obwodnicy do p.o. Juszkowo po prawej stronie masz las, gęsty i ciemny. A tymczasem są tam działki, jakieś 600m od przejazdu przy obwodnicy licząc. To mi się rzuciło od razu, bo akurat w przedstawionym okresie przynajmniej raz na tydzień jeździłem tam z moją mamą wyżerać truskawki i wiśnie (a w założeniu pomagać w pieleniu ). Najpierw pomyślałem, że może to starsze dzieje, ale skoro masz opis, że 1990 - to brakuje kawałka "pleneru"
Jeszcze a propos czasokresu - na mapie masz okrągłe znaki "stop" - one były wycofane w 1980 roku, oidp. Może nie wszędzie zostały wymienione, ale przy czynnych przejazdach raczej na pewno, zwłaszcza po 10 latach od zmiany. Zresztą przez te okrągłe stopy właśnie naszła mnie sugestia o wcześniejszym okresie.
Tak na koniec: Planujesz jakieś sesje? Są znaczniki ograniczeń prędkości, ale bez sesji nie działają. Swoją drogą fajnie się zasuwa 10-wagonowym składem z ST44 na czele 100km/h przez wioski
Witam. Wydaje mi się, że link padł od mapki. Prosiłbym twórcę o ponowne wrzucenie pliku gdzieś, bo nigdzie na żadnej stronce jej nie znalazłem. Z góry dziękuję.
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-02-2012, 08:52
RBach napisał/a:
Tak na koniec: Planujesz jakieś sesje? Są znaczniki ograniczeń prędkości, ale bez sesji nie działają. Swoją drogą fajnie się zasuwa 10-wagonowym składem z ST44 na czele 100km/h przez wioski
Wiesz Radek IMO są tu takie patentowane lenie, w dodatku z Pomorza (i w cale nie miałem na myśli Ciebie), które takie sesje mogłyby porobić.
uqsh napisał/a:
Wydaje mi się, że link padł od mapki. Prosiłbym twórcę o ponowne wrzucenie pliku gdzieś, bo nigdzie na żadnej stronce jej nie znalazłem.
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 549 Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-02-2012, 11:54
NOOOO nareszcie coś dla mnie :) Mapa z północnej polski a nie tam jakieś góry gdzieś na dole :P
Mapa jest przepyszna. Odpaliłem widziałem, za pakę z dodatkami wielkie wielkie dzięki. Niestety tradycyjnie na TC 1&2 nie mam połowy tekstur podłoża, oraz na pewno wiaduktów drogowych za stacją w Pruszczu i przed Juszkowem... Chodzi zapewne o elementy wbudowane...
Sprawa następna- chodzi o semantykę kolejową. Nadal popełniasz sporo błędów przy oznakowaniu szlaku. Stawiasz "bochenek" W5 za semaforem wjazdowym (drogowskazowym):
Nie może być tak! Tu akurat jest na wysokości (też źle), ale na wyjeździe z Pruszcza masz bohenek 100 metrów dalej w kierunku szlaku niż semafor!
A robi się to tak: masz głowicę stacji z rozjazdami, za ostatnim rozjazdem ok 50 do 100 metrów stawiasz W5, a dopiero w odległości osłonowej ok 100 metrów lub więcej semafor.
Nie ma na szlaku wskaźników W27 informujących o prędkości na całej linii, a W8 (często masz zwolnienia do 15 km/h i drogę hamowania około 200 metrów) stoją zbyt blisko odpowiadającym im W9. Podobnie z wskaźnikami W6a- za blisko przejazdów.
Trzecia rzecz to nazwy stacji takich jak Straszyn Prędzieszyn które nie mieszczą się na tablicach, a przecież dorobić edytowalne napisy z niewidocznym tłem to naprawdę chwila roboty. Takie napisy wyjeżdżające z tablic bardzo niszczą realizm moim zdaniem podczas postoju na stacji
O pejzażach nie będę się rozpisywał bo są niebotyczne :D Żal mi D ściska że sam nie mam już tyle pałeru i moja mapa idzie mi jak krew z nosa, a talentu nawet ułamka nie posiadam tego co ty. Ale mam nadzieję że się o wytknięte błędy nie obrazisz ;) Bo do ideału naprawdę wiele nie brakuje :)
Za to zaimponowałeś mi tworzeniem lasu z paczki Voytasa (z moją skromną edycją tekstur). Stworzone ZTC widziałem przy pomocy prawie samych spline'ów. Szybciej, wydajniej i mniej obciązająco niż przy pomocy tych samych drzew scenery, poprzetykane czymś tam jeszcze, troszkę więcej luzu między torem a tłem lasu spline, ogółem na duży PLUS bo realistycznie wygląda. Ogółem zmaiana nie do poznania, bo miałem okazję widzieć poprzednią mapę tej linii twojego autorstwa sprzed x lat i ta POWALA
_________________ Odstawiony do zapasu długotrwałego.
Ostatnio zmieniony przez SP45-166 21-02-2012, 12:02, w całości zmieniany 4 razy
RBach napisał/a:
Tak na koniec: Planujesz jakieś sesje? Są znaczniki ograniczeń prędkości, ale bez sesji nie działają. Swoją drogą fajnie się zasuwa 10-wagonowym składem z ST44 na czele 100km/h przez wioski
Wiesz Radek IMO są tu takie patentowane lenie, w dodatku z Pomorza (i w cale nie miałem na myśli Ciebie), które takie sesje mogłyby porobić.
Że jak o co Tobie chodzi doktorku Z tego co ja wiem w Warszawie też jest jeden leń (i w cale nie miałem na myśli Ciebie)
_________________ tomek24 TS2010 TS2019 P
Ostatnio zmieniony przez tomek24 21-02-2012, 12:21, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 21-02-2012, 12:31
Tak, tylko że Pomorzanie mają na pewno większą wiedzę o ruchu kolejowym regionu, niż Warszawiacy, prawda? (Zwłaszcza jeden :P) I niektórzy z nich rzeczywiście nie zrobili żadnych dodatków (zwłaszcza jeden :D). Stworzenie sesji do tej mapy byłoby czymś fajnym. Zanim jednak ktoś się za to weźmie, to trzeba poczekać na zdanie Piotra - czy będzie poprawiać cokolwiek na mapie :)
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-02-2012, 12:34
Dobra, wypowiem się na temat robienia sesji, bo widzę że zaraz zacznie się jakaś spora pyskówka.
Mapa niestety nie jest produkcją jednoosobową, szczególnie dłuższa, IMO jedna osoba może zrobić mapę jednej stacji wraz z sesją. Mapy na których znajdują się dłuższe odcinki, z ciekawym ruchem, powinny robić przynajmniej 2-3 osoby (jedna mapa, druga sygnalizacja, trzecia przebiegi) i jest to niezbędne minimum. Tak zostaje nam zabawa własnoręczna.
Tak górką przypomnę tylko, że Kilan nie robił tylko mapy ale także tabor i obiekty, więc drodzy oczekiwacze do roboty.
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2119 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 21-02-2012, 14:26
Jakby ktoś potrzebował rozkłady z późniejszych lat niż 1990 rok, tj. do roku 1994 kiedy linię udupiono to mogę od ręki takie rozkłady zrobić i wrzucić w tym temacie :)
Pomógł: 36 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 1376 Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 21-02-2012, 15:13
Własnie zlokalizowałem na dysku coś co może się przydać przy tworzeniu sesji - służbowy RJ (zeszyt 546) ważny od 27 maja 1990 zawierający zarówno poc. pasażerskie i towarowe. Jak ktoś jest zainteresowany to mogę też na podstawie tego zrobić wykres ruchu dla odcinka Pruszcz Gd. - Kartuzy.
_________________ www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 163 Skąd: Bronisławów
Wysłany: 21-02-2012, 16:53
@ Pawel_15 Jak byś mógł, to wrzuć. Z pewnością się przyda. Nie miałbyś też czegoś z linii do Somonina? Można by wtedy robić w pełni zgodne z rzeczywistością skomunikowania :>.
Ostatnio zmieniony przez P3t3r 21-02-2012, 16:55, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach