Witam :)
Jakiś czas temu napisałem do Grabash-a z prośbą o przesłanie plików źródłowych gmax jego lamp jakie wydał w celu ich modyfikacji. Autor przesłał mi paczki i zgodził się na dowolną ich przeróbkę oraz wykorzystanie tekstur.
Zabrałem się do kombinowania i oto co zmieniłem:
1.Oddzieliłem od lamp tzw. "białe placki" padające na ziemie teraz znika podział lamp na wysokości jest jedna ustalona jakoś 5m. Dzięki temu można teraz dowolnie zmieniać wysokość oraz przechył tych lamp;
2.Rozdzieliłem również poszczególne elementy od siebie jak np. słupy, główki, wysięgniki lamp. Teraz można tworzyć różne wzory (słup bez lamp, kwiatki z różnymi główkami itp.);
3.Zmieniłem tekstury lamp na jednolite tak aby pasowały na jednym słupie;
Przykładowe screeny:
Lampa rtec ORZ-7 i rtec OURW-250
Lampa sodowa i trapezowa
Słupy i wysięgniki
Przykładowe wzory w dzień i w nocy:
Mam tylko jedną sprawę nie wiem jak zrobić ten "biały placek" jako obiekt niewidoczny za dnia sprawdzałem podobne dodatki ale to nic mi nie mówi.
Jeszcze pytanie do zaawansowanych twórców dodatków do trainz może jest ktoś zainteresowany przebudowaniem tych lamp posiadam paczki wszystkich lamp oraz słupów telegraficznych Grabash-a. Mam zgodę na przekazywanie i wydanie
Pozdrawiam :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 549 Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-04-2012, 19:05
Gdyby był czas to chętnie, ale z tym sporo problemu
Ogółem pomysł jest ciekawy bo pozwala na masę różnych konfiguracji oświetlenia.
Ale pewne rzeczy wymagają też modyfikacji. Przykładowo sposób świecenia pomarańczowych sodówek i rtęciowych trapezówek (ta poświata) powinna być skrócona do standardu z lamp ORZ i OURW, moim zdaniem lepiej to wygląda a nad peronami nie zwisa przy wjeździe na stację pomarańczowa foremka wystająca z latarni.
Druga sprawa to tzw słupy kwiatki. Są zdecydowanie za niskie i za chude. Takie maszty potrafią mieć do 30 metrów, standardowo 20, grabash osadzał je na 10 co było zdecydowanie za nisko.
Sprawa trzecia- widok nocny. Polecam takie rozwiązanie- zobaczyć jak wygląda mesh i skrypt dodatku widocznego tylko w geodecie, np na podstawie wysięgników do trakcji autorstwa JDS. To będzie twój mesh dzienny. Niewidoczny w dzień ale widoczny w geodecie tak by przy budowie mapy było widać czy nie wchodzi na coś. Mesh nocny trzeba wyeksportować standardowo do folderu noc w folderze dodatku... Sprawdź zresztą jak to jest zrobione w domkach mieszkalnych. Mesh nocny odpowiada jedynie za teksturę rozświetlonego okna która pojawia się tuż przed właściwą ścianą. Trzeba wyeksportować światło lampy jako mesh nocny i tyle.
_________________ Odstawiony do zapasu długotrwałego.
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-04-2012, 19:05
Rozdzielanie lamp na kawałki jest moim zdaniem bezcelowe, już i tak postawienie lamp zajmuje trochę czasu, a stawianie ich z części, to będzie syzyfowa praca, szczególnie , że części się do siebie nie będą przyciągać.
Co do widoków nocnych, to nie wiem, czy nie lepszym rozwiązaniem od tych jasnych smug nie byłoby dodanie coron w nocy. Placki można zrobić jako osobny obiekt, niewidoczny w dzień (bądź widoczny tylko helper, patrz np. moje ładownie), a w nocy widoczny sam placek, ale znów wracamy do tego, co napisałem wyżej, za dużo roboty przy stawianiu.
Pomógł: 9 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 261 Skąd: Kępice
Wysłany: 12-04-2012, 19:18
Roboty z tym jest przyznaje ale właśnie to w trainz jest piękne że można się bawić w takie małe szczegóły ,które dodają uroku scenerii poza tym układanie np. trakcji tez lekka nie jest i czasu zajmuje.
Pokazałem mój pomysł na te lampy, ponieważ znudziły mnie te wzory jakie są teraz można trochę to rozszerzyć jeżeli nie będzie zainteresowania na ten projekt sam będę się w to bawił.
Zaznaczam, że to nie musi wyglądać tak jak teraz jestem otwarty na propozycje oraz oferuje pliki źródłowe :)
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-04-2012, 19:59
Zobacz jak to zrobił Keimei w swoich dodatkach przemysłowych (przemysł chemiczny).
Lampy z coronami możesz sobie obejrzeć też w temacie Arraial na forum auranu, wyglądają tak:
http://hostthenpost.org/u...fcab4ed3beb.jpg
IMO znacznie lepiej niż te białe paskudztwa, udające promień światła.
Co do kawałkowania, Twój cyrk, Twoje małpy. Dla mnie takie obiekty są nieściągalne, samo dopasowanie kilkudziesięciu lamp doprowadziłoby mnie do białej gorączki i ostatecznego rozwiązania kwestii Trainz. Pamiętaj, że małe obiekty w geodecie wcale nie jest tak łatwo dopasować.
Aha, jeszcze jedno, jak już masz bazowe modele, to usuń selfillumination z widoku nocnego, to nie jest poprawny format materiału w Trainz.
Ostatnio zmieniony przez drstrach 12-04-2012, 20:00, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3921 Skąd: Opole
Wysłany: 12-04-2012, 20:15
Doktor ma w 100% rację. To nie jest gra o lampach, tylko o kolei. Składanie tego na mapie która ma kilkanaście segmentów to gorzej niż koszmar. Wystarczy rozpinanie sieci nad torami. Lampy tylko w całości, ewentualnie jeden, dwa dzyndzle z kloszem do przyczepienia na ścianę.
Jeśli miałoby to wyglądać tak jak tutaj http://hostthenpost.org/u...fcab4ed3beb.jpg to o czym wogóle dyskusja .
A co do ilości elementów. Nie wyobrażam sobie ustawiania 20 lamp w tym systemie. Najlepsza jest opcja samej lampy z wysięgnikiem i lampy na słupie. Oczywiście placek na ziemi do śmieci :)
Pomógł: 9 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 261 Skąd: Kępice
Wysłany: 12-04-2012, 21:07
Pobawiłem się trochę z coronami o oto efekty na przykładzie lampy rtec ORZ-7
Wygląda całkiem ciekawie ale corona prześwituje przez lampę.Co do tych elementów to postaram się wszystko poskładać w całość :)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 546 Skąd: Bytom-UK.
Wysłany: 12-04-2012, 21:30
Czynniki na które nie mam wpływu nasza stronka padła (Cza ją stawiać na nowo) dodatki, GKWHP a w tyg kompa odpale moze na 2 godzinki!!!
PS TORY 785 czekają gotowe EC Szombry tez, tu też coś dla jamala MASAKRA. Postaram się coś popakować w weekend a SAM wrzuci do siebie :) bo swoje 2 grosze dorzucił do niektórych moich wynalazków :)
Mam gotowe rteki i orawy z braku czasu w tyg pokażę ss w najbliższy weekend
Poz
Powiem Ci, że nawet nie wiedziałem że za to zabrałeś. Ja chcę zrobić tak aby była większa możliwość zastosowania tych lamp (różne wzory) nie tylko widok nocny ale poprawa błędów w tych lampach itp.Poza tym to jest jeszcze projekt i kombinuje co by tu jeszcze zrobić
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 173 Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-04-2012, 00:57
Polecam tę stronkę http://lighting-gallery.pl/index.php
Jak się chcę to można nieco wygrzebać informacji, schematów do lamp rtęciowych, sodowych, itd... Może się przyda.
Mam parę pomysłów co można było by zrobić, ale czy da się je wszystkie zrealizować to nie wiem , ja tylko wątek zarzucam:
Obecny "placek" rtęciówek przypomina rozmazaną świecącą białą farbę, można było by tę teksturę zmodyfikować, aby była bardziej delikatna i samą barwę miała bardziej niebiesko-biało-zieloną.
Sama oprawa nie świeci tylko przed sobą, a tuż za słupem jest ciemno. Za latarnią również powinien być oświetlony teren. (No chyba, że oprawa jest pod kątem 45° no to co innego).
Można było by zrobić lampy "na wykończeniu" czyli lampa co parenaście sekund gaśnie i zapala się.
Można zrobić wogóle nie działające, czyli z przepaloną żarówką.
Można zrobić lampy typu OURW-2250, bo z tego co widzę to model 250'ki już jest, a 2250 to po prostu dwie żarówki w jednej oprawie, czyli dać dwie corony i mocniejszy nieco "placek".
Ostatnio zmieniony przez Marcin S 13-04-2012, 00:58, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 9 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 261 Skąd: Kępice
Wysłany: 16-04-2012, 14:18
Witam zrobiłem od nowa te lampy po składałem elementy w całość jak to było w oryginale. Teraz każdy rodzaj lampy to:
- lampa słup 6m i 10m beton na wysięgniku krótkim (plus wersja z dwiema główkami) i długim;
- lampa na wysięgniku krótkim i długim;
- lampa na wysięgniku do lamp z wieloma główkami tzw. "kwiatek";
Dodatkowo są jeszcze słupy bez lamp oraz słup do lamp z wieloma główkami.
Lampa rtec ORZ-7
Lampa OURW-250
Lampa sodowa
Lampa trapez
Słupy bez lamp
Lampa kwiatek do składania (dwa elementy:słup i lampa na wysięgniku)
Pozostało mi jeszcze zrobić ten placek padający na ziemie i dopasować corony
Czy teraz jest lepiej?
Pomógł: 9 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 261 Skąd: Kępice
Wysłany: 16-04-2012, 21:02
Myślę, że teraz corony mają odpowiednią wielkość:
Teraz sprawa "placku" chyba nie będę go robił na stronie http://trainz.jedisoft.cz...nload=2030#2030 (wymagana rejestracja) jakiś czas temu wyszła fajna paczka lamp do TRS tam w niej są ciekawe białe snopy, przykład wyżej :-)
Pomógł: 9 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 261 Skąd: Kępice
Wysłany: 16-04-2012, 21:21
Teraz lepiej?
Co do żółtego światła wystarczy zmienić corone na inną w pliku cfg, będę musiał w lampach rtc ORZ-7 zmienić widok nocny żarówki. Będzie jedynie problem z żółtym plackiem bo takiego nie ma :)
Ostatnio zmieniony przez fatys 16-04-2012, 21:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach