Pomógł: 34 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 1342 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2012, 11:06 Miasto Lwa
Dawno mnie w tym dziale nie było i powinno to się troszkę zmienić... Tak uścislając temat, jak ktoś kojarzy moje "Ptysiowo" to będzie miał pogląd, bo to co przedstawię to zrewitalizowana wersja tej mapy pod nową nazwą "Kamieniec, Miasto Lwa", de facto pole doświadczalne zestawu Nevado.
Na screenach zobaczymy odcinek 4 przystanków od pętli Wierzbno na Placu Centralnym kończąc. Na screenach widać również nowy SIP powstały dzięki RBachowi (zarówno tabliczki z nazwą ulicy/dzielnicy jak i tablice przystankowe). Mapa docelowo będzie umożliwiać zabawę w multiplayer (wszystkie dodatki będą wrzucone na DLS, bądź już tam są).
Nie gadam więcej tylko przedstawiam screeny:
Tak by się to klarowało. Docelowo mapa będzie takiej samej długości jak Ptysiowo.
Niby takie nowoczesne, a mimo to miłe dla oka. Czyli jednak się da Też jestem za ożywionym ruchem na mapie. Zawsze można odtworzyć niewidzialnymi drogami, tylko na prostych, a przy skrzyżowaniach dać "sztuczny tłum" statycznych samochodów.
Ciekawa sprawa z graniem łonlajn. Fajny projekt. Powodzenia w dalszej pracy.
Pomógł: 34 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 1342 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2012, 12:02
drstrach napisał/a:
Spróbuj na moich wyzwalaczach, do tego system AJS i jedziesz.
BTW zrobisz z tego multi?
Co do Multi - ogarnę temat. Docelowo wyląduje to wszystko na DLS. A co do AJS, musiałbym swoją sygnalizację pod to najpierw podczepić, żeby cokolwiek robić w materii ATLS robić.
Pomysł Korzenia żeby się obejść niewidzialnymi drogami jednokierunkowymi (mam nadzieje, że takie istnieją) jest prostszy do zrealizowania. :)
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2012, 12:04
Korzeń napisał/a:
(...) tylko na prostych, a przy skrzyżowaniach dać "sztuczny tłum" statycznych samochodów.
Jak zrobi sygnalizację uliczną, to sam się zrobi taki tłum.
Thalys napisał/a:
Pomysł Korzenia żeby się obejść niewidzialnymi drogami jednokierunkowymi (mam nadzieje, że takie istnieją) jest prostszy do zrealizowania. :)
No przecież Ci napisałem, zrób na moich wyzwalaczach, jest tam droga niewidoczna bez ruchu i wyzwalacze pojazdów do tej drogi (uwalniające pojazdy co jakiś czas), wszystko na jednokierunkowych drogach w standardzie TC. Mam zamiar to przerobić jeszcze na TS2009+, czyli dodać zróżnicowane prędkości jazdy.
Ostatnio zmieniony przez drstrach 16-10-2012, 12:07, w całości zmieniany 1 raz
http://postimage.org/image/evs2cu4mn/ - tu widać ekstra efekt, szczerze to myślałem że nie będziesz używał pętli bo widziałem tabor dwukierunkowy :D
http://postimage.org/image/d7xibxg4v/ - Rondo ma to coś! wiem ile pracy kosztuje zabawa z liniami poziomymi więc efekt doceniam podwójnie! Tylko pod mostem widzę zejście a do niego nie widze żadnego chodnika.
http://postimage.org/image/tf3srzn5b/ - nie myślałeś żeby dać tory z podkładami jakimis? Bo lepiej by pasowały niż same szyny. Jak dobrze pamiętam Ptysiowo było głównie z prostych odcinków więc może pokusisz sie dać tory tramwajowe od samplaire ?
A tak wgl. to sygnalizacje działają czy tylko zrobiłeś aby jedno świeciło na czerwono a drugie na zielono? ;>
Ogólnie odczuwam tutaj dużo Warszawy i miasta "idealnego". Takiego co nadaje się do pokazania dla ludzi co planują różnego typu węzłów drogowych, komunikacje miejska itp.
Czekam na więcej! ;D
PS. Jak oceniasz TS2012 względem map komunikacyjnych? Bo nie wiem czy warto zakupić.
Pozdrawiam Krzysiek.
Pomógł: 34 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 1342 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2012, 22:30
Krzysiek0507 napisał/a:
http://postimage.org/image/93ncry5f3/ - Michał, nie da rady jakoś pardziej płynnie zrobić ten pas wydzielający z ruchu? taki kanciasty jest troche.
Jasne, przy najbliższej okazji zrobie z nim porządek.
Krzysiek0507 napisał/a:
http://postimage.org/image/o4u8mydin/ - Fajne są te słupy do sygnalizacji świetlnej, są one twojej produkcji?
Tak, moja produkcja, są one wraz z sygnalizatorami częścią zestawu Nevado. :)
Krzysiek0507 napisał/a:
http://postimage.org/image/evs2cu4mn/ - tu widać ekstra efekt, szczerze to myślałem że nie będziesz używał pętli bo widziałem tabor dwukierunkowy :D
Pętli tam niestety nie ma, to tor techniczny do nawracania lub odstawienia zepsutego pojazdu, na tej linii kursują wyłącznie pojazdy dwukierunkowe. :)
Krzysiek0507 napisał/a:
http://postimage.org/image/d7xibxg4v/ - Rondo ma to coś! wiem ile pracy kosztuje zabawa z liniami poziomymi więc efekt doceniam podwójnie! Tylko pod mostem widzę zejście a do niego nie widze żadnego chodnika.
http://postimage.org/image/tf3srzn5b/ - nie myślałeś żeby dać tory z podkładami jakimis? Bo lepiej by pasowały niż same szyny. Jak dobrze pamiętam Ptysiowo było głównie z prostych odcinków więc może pokusisz sie dać tory tramwajowe od samplaire ?
Na samym początku jak rozpoczynałem prace, to myślałem nad różnymi wersjami, np. łączyłem tory widoczne na screenie z podsypką PS94 Sam'a. Na końcu zdecydowałem się jednak na podłoże trawiaste, bo... jest ładne. :P
Krzysiek0507 napisał/a:
A tak wgl. to sygnalizacje działają czy tylko zrobiłeś aby jedno świeciło na czerwono a drugie na zielono? ;>
Sygnalizacja jest w chwili obecnej statyczna (jedna wersja światło zielone, druga czerwone). Jakmi się zachce zrobić dynamiczną i jak mi ktoś pomoże to ogarnąć jeśli chodzi o implementacje skryptu ATLS to zrobię to, bo to daje fajny efekt. Sygnalizatory są zrobione wg rozporządzenia ministra infrastruktury o ruchu drogowym, więc mają prawidłowe polskie wymiary.
Krzysiek0507 napisał/a:
PS. Jak oceniasz TS2012 względem map komunikacyjnych? Bo nie wiem czy warto zakupić.
W stosunku do TS2009 duży skok wydajnościowy. Nie przycina się nic mimo, że jest tam sporo tego wszystkiego naładowane (z poziomu tramwaju na każdym chodniku wzdluż trasy ułożyłem ludzi Neoklaia w odstępach max 10m, czasem nawet zazębiających się), zestaw Nevado też lekki nie jest a mimo to ładnie wszystko śmiga. Jeśli miałbym wybierać to nie zamieniłbym TS12 na żadną wcześniejszą wersję. Jest po prostu lepsza... A jeśli chodzi o instalowanie dodatków to CMP z 12 nakłada filtr w max 10s, w przypadku 2009 było to nawet 2min. Czuć różnicę. :)
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2012, 22:43
Ja jeszcze coś dopowiem a propos TS12. IMO to mapy komunikacyjne są idealne do grania multiplayer (małe przestrzenie, gracze zgromadzeni na w miarę niewielkim obszarze), a w TS12 ten tryb całkiem nieźle działa. Żeby tylko Thalysowi chciało się skończyć mapę (łącznie ze zrobieniem sygnalizacji ATLS) i wrzucić ją na DLS, to może być poważny kandydat na bardzo popularną mapę TS12+.
Pomógł: 34 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 1342 Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2013, 20:06
No właśnie... żeby mi się chciało... :D Póki co jestem na (chyba?) dobrej drodze. :)
Kolejne pare przystanków gotowych. Po nich schodzimy do podziemia... :> Tak sobie teraz przypomniałem, że ulic nie ponazywałem. ;p Nadrobie następnym razem. :>
Natomiast to skrzyżowanie pozbawione jest wszelkiej logiki. Myślę, że sam wiesz o co chodzi. Gdyby środek był wydzielony tylko dla tramwajów, to zbędne byłoby tam umieszczanie jezdni. Jednak stoi tam autobus, więc dopuszcza się normalny ruch pojazdów. Nawet w Polsce chyba nikt nie wpadłby na stworzenie pasów ruchu, które się krzyżują w miejscu, w którym nie muszą, albo nawet nie mogą się krzyżować! Moim zdaniem zupełnie nie do przełknięcia.
Można też przyczepić się odrobinę sterylności tego miasta. Najbardziej zadbane metropolie nie mają tak czystych chodników. No ale to tylko "estetyka realnego odbioru".
Poza tym to fajne, fajne. Dla miłośników nowoczesności wypas. Ja tam wolę klasyczne betonowe latarnie i śmietniki, dziury w ulicach i ogólny syf ;) Ale fajnie będzie jak wydasz ten projekt.
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 06-01-2013, 23:37
Thalysowi chodzi z tym busem o to że jest to pas tylko dla busów. Bus musi mieć przystanek albo na chodniku, albo wysepka, ale wtedy albo tunel, albo większe ryzyko kolizji. A tak to bus jedzie swoim pasem na swój, a reszta jedzie swoim na swój. CHYBA żeby wcześniej zmienić kolejność pasów i jeżeli nie ma przystanków to dać nur fur bus na lewy pas i wtedy nie ma kolizji z masą ludzką :)
Kurde, uwielbiam takie absurdalne sytuacja, przecież ich jest pełno u nas i są one normą :D
Pomógł: 34 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 1342 Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2013, 23:54
Wujek 082 napisał/a:
Natomiast to skrzyżowanie pozbawione jest wszelkiej logiki. Myślę, że sam wiesz o co chodzi. Gdyby środek był wydzielony tylko dla tramwajów, to zbędne byłoby tam umieszczanie jezdni. Jednak stoi tam autobus, więc dopuszcza się normalny ruch pojazdów. Nawet w Polsce chyba nikt nie wpadłby na stworzenie pasów ruchu, które się krzyżują w miejscu, w którym nie muszą, albo nawet nie mogą się krzyżować! Moim zdaniem zupełnie nie do przełknięcia.
To jest trambus pas, który po odłączeniu się tramwajów przechodzi w buspas po obydwu stronach jezdni. Wyposażony w oddzielną fazę świateł, dzieki której nie ma ryzyka kolizji. Zabrakło mi znaku poziomego "BUS", muszę go dorobić. Wtedy będzie jasno i klarownie co gdzie i jak moze jechać. Albo zrobie to jeszcze inaczej i trochę to przebuduje, bo faktycznie może dziwnie wyglądać. ;p
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2013, 23:54
Wujek wyobraź sobie, że w stolycy planiści wdrożyli ten "absurd" Mamy taki eksperymentalny kawałek, gdzie busy poruszają się tym samym pasem, co tramwaje i korzystają z tych samych przystanków.
Thalys tak BTW może przemyślałbyś ruch autobusów, tzn. autobusy jako pojazdy, którymi można kierować z osobnymi buspasami żeby nie kolidowały z ruchem miejskim.
Ostatnio zmieniony przez drstrach 06-01-2013, 23:56, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 34 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 1342 Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2013, 00:01
drstrach napisał/a:
Thalys tak BTW może przemyślałbyś ruch autobusów, tzn. autobusy jako pojazdy, którymi można kierować z osobnymi buspasami żeby nie kolidowały z ruchem miejskim.
No myślałem o tym... Nawet dorwałem Solarisa U18 z BusTrainz.Ru, ale... zależności do niego nie ma nigdzie w sieci. :| A wolałbym widzieć mobilne autobusy niż te statyczne... :|
Zależności do wspomnianego jamnika są na UBRTS jak i również masa innych autobusów do TSa.Jak się tworzy mapę w stylu CITY to warto mieć zainstalowane autobusy,trolejbusy czy tramwaje.Na stronach naszych wschodnich sąsiadów jest grubo ponad 50 modeli autobusów od poczciwych Ikarusów po Solarisy.Warto instalować wersje robocze od 2 wzwyż bo te beta czv jedynki paintem po oczach dają i na starym skrypcie są.Nowe modele mają ciekawy skrypt i wózki (koła) bez dzwięku stukotu szyn.Do 100% wykorzystania modeli warto również pobrać i zainstalować interaktywne przystanki dla autobusów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach