No wiec mamy wbudowana mapke City and Country USA. Mapka zawiera stacje koncowa polozona "w centrum miasta" a linia kolejowa wychodzi poza miasto, na przedmiescia i dalej w swiat.
Motyw mi sie podoba na tyle zeby sprobowac zrobic cos bardzo podobnego na naszych dodatkach. Ale tutaj potrzebuje troche waszej pomocy i pomyslowosci.
Cel: pozbyc sie budynkow w stylu amerykanskim i zamienic je na nasze dodatki tak zeby caly uklad tego fragmentu mapy przypominal orginal.
Rysunek pierwszy - troche starych kamienic z pakietu EET i Samplairego i ulica z DiU Zwierzaka.
Rysunek drugi - planowane blokowisko oddzielone od lini kolejowej parkiem.
Jakies uwagi i porady? Jedyne miasto jakie robilam do stary Grodzisk i tam wlasciwie postawilo sie pare blokow pol planszy od torow i to bylo to.
Ja bym zmienił tekstury podłoża na jakieś bardziej zielone, bo to wygląda jak pustynia. Dodał dużo roślinności, wymienił te domyślne tory. Moim zdaniem łatwiej będzie zrobić swoją mapkę niż przerabiać gotową.
Alana, podpowiem że tak jak w kolei tak i poza ważna jest na począku co? Droga! :) Zacznij od siatki dróg. Oczywiście z uwzględnieniem gabarytów budynków jakie masz zamiar iwstawiać.
Alana, podpowiem że tak jak w kolei tak i poza ważna jest na począku co? Droga! :) Zacznij od siatki dróg. Oczywiście z uwzględnieniem gabarytów budynków jakie masz zamiar iwstawiać.
Tradycyjnie zapraszam na screena(y) wieczorem ;p
Z kólejowego punktu widzenia to ja bym jednak zaczął od torowiska - w końcu o szlaki żelazne chodzi. Później do tego można - należy dodać całą otoczkę miejską.
W brew pozorom mamy dosyć dużo blokowisk różnych epok. Stosowałem tła miejskie
Kilanzioma (zresztą nie tylko tła):
Big City Background 01 - 05;
a to próbka tego:
z mapy fikcyjnego Wrocławia.
Robiąc taką mapę chyba trzeba by określić priorytet:
Widoki kabinowe - plan - perspektywa mniejsza, czy widoki panoramiczne z zewnątrz - wtedy więcej i dokładniej miasto trzeba zrobić.
Sam pomysł jest fajny, a i zabawa przy nim będzie przednia.
Robiąc tamtą mapę mnie brakowało trochę różnorodności skrzyżowań jakie można by użyć.
Ale teraz już się to zmienia
nie nie, Pietrek źle mnie zrozumiałeś, albo ja się źle wyraziłem. :) Oczywiście, że najpierw od torowiska. Ja zawęziłem sposób myślenia skupiając się na budowie zabudowy miejskiej jako otoczenia po prostu bo tu Alana ma wątpliwości. I tu zacząłbym od dróg, żeby mieć jakiś szkielet tego osiedla nazwijmy to. To że na kolejowej mapie projektujemy najpierw infrę kolejową to jasne, że masz rację.
A to faktycznie trochę nie zrozumieliśmy się.
Jeżeli wgryzamy się już w miasto to jak najbardziej trzeba zacząć od ulic, już choćby z tego powodu że do nich trzeba dostosować bloki - kamienice, a jeszcze skrzyżowania wziąć pod uwagę co by nie zostawały w dużych ilościach miejsca na plomby - czyli niewykorzystane okolice skrzyżowań.
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2013, 19:42
Alana jak już chcesz coś przerabiać, to może weź moją mapę z małym miasteczkiem zrobioną w TS12, przy okazji podpatrzysz sobie jak można mieszać tekstury: mapa.
Aha, na mapie może brakować kilku płatnych dodatków, ale tego nie wyślę, wszystko inne powinno być do ściągnięcia z sieci, no może oprócz dróg niewidocznych do obsługi ruch drogowego, są tutaj.
Co sadzicie o pakiecie miejskich drog Zwierzaka - stare DiU oraz nowsza aktualka tego pakietu? W Grodzisku sie bardzo ladnie sprawdzily i chce ich znowu uzyc.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 27-03-2013, 20:30
Alana, Twoja mapa, Twoja decyzja ale to co pisze Doctore weź pod uwagę. Tamte jak dla mnie zalatują starzyzną, a Wujka i Wojtusia trzymają niezły poziom. Sam osobiście ich tylko używam i nie narzekam na efekt.
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 28-03-2013, 12:06
Ja nie robiłem żadnych dróg, ani repaintów dróg :) Ja tylko robiłem masowo perony, a pobocznie na tym samym meshu chodniki pomorskie. I te ostatnie, sądząc po screenach, są dość często używane. Same zaś drogi to oczywiście Doktor i Samplaire - te nie mają sobie równych. A jak jeszcze coś z nowszych produkcji niż zwierzakowe, to Voytas zrobił kilka.
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 28-03-2013, 17:59
Eee tam. Nie mówię, że moje są gorsze, ale Twoje też bardzo lubię i stosuję. Zresztą może pomyślę o wrzuceniu swojej tekstury na Twoje modele chodników :)
Dobra jak odzyskam wladze to posprzatam tutaj
A narazie kilka obrazkow z prac nad miastem:
Tory: zmodyfikowany Gdansk Glowny
Miasto: kilka pomyslow z mapy satelitarnej miasta Sopot
Dodatki - kamienice Samplairego, drzewa JVC, krzaczory Grenery i pakied DiU - wiem ze sa nowsze ale ten mi sie poprostu podoba i nic z tym niezrobicie :D
Pomyslow brak na wypelnienie placow pomiedzy kamienicami i rozkladu osiedla.
Pomógł: 54 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 01-04-2013, 18:28
Dokładnie. Jak pozamieniasz po wklejeniu ich kolejność czy co, to będzie dobrze, nie ma tam się w mieście co bawić w wielką różnorodność, z torów i tak nie widać każdej kamienicy. Można dać nawet same tła w oddali.
A co dasz między tory a miasto? Krzaczory? Może jakaś stara lokomotywownia dla klimatu
_________________ Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
Ta starówka jeśli jest na równi z poziomem plaży, to życzę jej powodzenia przy pierwszym lepszym sztormie :) O takich rzeczach też pomyśl jak robisz otoczenie - warunki topograficzne miejsca. Normalnie nikt nie wybuduje zabytkowych kamienic w takiej odległości od niezabezpieczonej plaży tylko po to by mieć Wenecję co sezon :)
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 01-04-2013, 21:39
Widzę, że trzeba Wam geografa :D
Nadmorski pas techniczny to obszar wzajemnego oddziaływania na siebie morza i lądu. Teren jest ten zarządzany "na wyższym szczeblu" i wymaga szeregu pozwoleń, które muszą być podparte badaniami terenowymi, by cokolwiek w tym pasie mogło zostać zbudowane (w tym kolej i drogi). Oprócz skrajnych przypadków takich jak Mierzeja Helska, nie znam przypadków by zostało wydane pozwolenie na budowę czegoś innego poza tymczasowymi barami na plażach :) Zasady wydzielania pasa technicznego regulują przepisy:
(Dz. U. Nr 89, poz. 820)
Na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. Nr 32, poz. 131, z późn. zm. 1) ) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Pas techniczny przebiega wzdłuż brzegu obszarów morskich i obejmuje teren od linii brzegu morskiego w kierunku lądu o szerokości od 10 do 1.000 m w zależności od rodzaju brzegu, z wyłączeniem terenów leżących w granicach portów i przystani morskich określonych w odrębnych przepisach.
2. Pas ochronny obejmuje obszar przyległy do odlądowej granicy pasa technicznego o szerokości od 100 m do 2.500 m, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Na odcinkach lądu objętych granicami portów, określonymi na podstawie odrębnych przepisów, odlądowa granica pasa ochronnego pokrywa się z granicami portów.
4. W przypadku utraty terenów pasa technicznego w wyniku działania żywiołu morskiego funkcje utraconych terenów, do czasu wyznaczenia nowego pasa technicznego, przejmują tereny pasa ochronnego o szerokości nieprzekraczającej 100 m w kierunku lądu.
§ 2. 1. Granice pasa technicznego wyznacza się, uwzględniając:
1) na brzegach wydmowych: plażę, pierwszy wał wydmowy i pas terenu za tym wałem o szerokości od 20 m do 200 m, licząc od odlądowego podnóża wału wydmowego;
2) na brzegach klifowych: plażę, podnóże klifu, stok klifowy i pas terenu o szerokości od 10 m do 100 m, licząc od górnej krawędzi stoku;
3) na brzegach płaskich, pozbawionych wału wydmowego: pas terenu od linii brzegu morskiego do odwodnego podnóża wałów przeciwpowodziowych albo przy braku wałów przeciwpowodziowych pas terenu o szerokości od 50 m do 1.000 m od linii brzegu morskiego;
4) na brzegach utrwalonych budowlami hydrotechnicznymi tworzącymi linię brzegu morskiego, obszar obejmujący te budowle wraz z pasem terenu o łącznej szerokości 10 m albo większej, jeżeli wynika to z odrębnych przepisów.
2. Granice pasa technicznego wyznaczają linie łączące punkty graniczne określone i wytyczone zgodnie z przepisami prawa geodezyjnego i kartograficznego.
3. Odlądową granicę pasa ochronnego wyznacza się metodą opisu topograficznego na mapie w oparciu o elementy trwałej sytuacji terenowej.
Więcej zawsze można znaleźć w necie, a jeszcze więcej powinien wiedzieć Lutek, który również studiuje geografię, ale o specjalnym profilu :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach