FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: RBach
02-10-2018, 20:36
Projekt "Bory Tucholskie - odcinek północny"
Autor Wiadomość
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 12-12-2013, 12:53   Projekt "Bory Tucholskie - odcinek północny"

Tematem niniejszego opracowania jest prezentacja screenów z budowanej mapy "Bory Tucholskie - odcinek północny". Mapa zasięgiem obejmuje fragmenty linii kolejowych 201 (Kościerzyna - Wierzchucin) oraz 215 (Bąk - Czersk - Szlachta). Poniżej screeny z prawie gotowego odcinka Wojtal - Bąk - Olpuch:

Wojtal:



Szlak Wojtal - Bąk:





Bąk:





Szlak Bąk - Wdzydze (mijanka szlakowa):




Wdzydze (mijanka szlakowa):



Szlak Wdzydze (mijanka szlakowa) - Olpuch:



Olpuch:




Autor zdaje sobie sprawę z pewnych niedociągnięć, braków lamp czy ławek w kilku miejscach. Wszystkie te małe pierdółki zostaną uzupełnione bądź poprawione na samym końcu.

Dłuższy elaborat napiszę w kolejnym poście, zapraszam do komentowania :)
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3924
Skąd: Opole
Wysłany: 12-12-2013, 13:54   

http://screeny.trainz.org.pl/pawel/bak_forum18.jp
Zdałoby się dać dechy na przejściu przez tory.
http://screeny.trainz.org.pl/pawel/bak_forum20.jpg
Ten tor nieużywany po prawej to ma dobry promień łuku?
http://screeny.trainz.org.pl/pawel/bak_forum44.jpg
Wskaźnik W4 by się zdał.
http://screeny.trainz.org.pl/pawel/bak_forum35.jpg
Na tym przejeździe nie lepiej by dać dechy, bo droga piaskowa.
http://screeny.trainz.org.pl/pawel/bak_forum31.jpg
Tutaj zabrakło dech na przejeździe.
http://screeny.trainz.org.pl/pawel/bak_forum23.jpg
Robisz bez pędni drutowych, taki zamysł autora?
Fajny klimat i jest szansa, że poznam nowe okolice. Tak przy okazji: czy używasz tylko zielsko Bogdana, czy jeszcze jakieś inne?
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 12-12-2013, 15:01   

Ad 1. Będą przejścia betonowe, czyli takie jakie są w oryginale. Wszystkie dodatki podmieniałem ręcznie, kasując je i wstawiając na nowo, każdy dodatek z osobna i pojedynczo. Przy wymianie torów wyleciały...

Ad 2. W realu jest jeszcze gorszy, tutaj mamy kompromis.

Ad 3. Zacytuje swoją wypowiedź:

Cytat:
Autor zdaje sobie sprawę z pewnych niedociągnięć, braków lamp czy ławek w kilku miejscach. Wszystkie te małe pierdółki zostaną uzupełnione bądź poprawione na samym końcu.


Ad 4. Tam są wszędzie betonowe prawie, nawet na leśnej ścieżce.

Ad 5. Póki co bez pędni, ale jeżeli po skończeniu mapy będzie chętna osoba aby takie wykonać to jestem jak najbardziej za, poza Kościerzyną i Czerskiem nie będzie dużo roboty a mapa zyska dodatkowo na realizmie. Tak po ludzku mówiąc - buduję bez pędni bo mi się nie chce ich kłaść, bo nie umiem...

Roślinność użyta na mapie to w 100% roślinność od Bogdana. Za wyjątkiem chyba trzech tekstur od FMA stosuję tylko rodzime dodatki, najwięcej od Bogdana, Samplaire, Wujka, Doktora.
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 12-12-2013, 16:12   

Jest całkiem fajnie, podoba mi się. Zapomniałeś wspomnieć, że Bąk to moja robota (oryginalnie) :P

Poza tym dwie uwagi:

http://screeny.trainz.org.pl/pawel/bak_forum10.jpg
Pod wojtkowy nasyp daj dedykowaną teksturę gruntu SAM VS Grass, bo obecnie mocno się odcina od piachu i psuje cały efekt.

http://screeny.trainz.org.pl/pawel/bak_forum23.jpg
Na rozjazdach szyny są z nierdzewki? Chyba niejeżdżone szyny powinny być dociągnięte do samego końca, a nie się tak urywają tuż przed zwrotnicą.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 12-12-2013, 16:57   

W moim elaboracie którego nie wstawię w całości na forum (ma ponad 100 000 znaków, baza danych ma zabezpieczenie na 60 000) miałem dokładnie opisane jak to z mapą było. Wrzucam dla informacji:

Historia projektu "Bory Tucholskie" sięga chyba roku 2009, kiedy to z Maciejem (Wujek082) postanowiliśmy zbudować zupełnie nową mapę, opartą na (wtedy) najnowszych dodatkach. Maciej wygenerował teren w HOG który zasięgiem obejmuje następujące odcinki:
- linia 201 na odcinku Kościerzyna - Bydgoszcz
- linia 215 na odcinku Szlachta - Laskowice
- linia 208 na odcinku Tuchola - Grudziądz

Dodatkowo dochodzą bardzo małe fragmenty:
- linia 203 - krzyżowanie w Łągu
- linia 131 tereny wokół stacji Laskowice Pom., oraz kawałek szlaku.

Aby mieć punkt zaczepienia Maciej zbudował dwie stacje, Bąk oraz Lipową Tucholską. Odcinek pomiędzy stacjami miałem wykonać ja, podobnie jak dalej na Kościerzynę i w przyszłości na Czersk. Jakość ówczesnych dodatków nie pozwalała mi na osiągnięcie oczekiwanego efektu co skutecznie zniechęcało mnie do budowy czegokolwiek (drzewa Voytasa były już nieco wysłużone, zaś roślinność JVC znikała po 150 metrach). Do tego doszły różne przedziwne akcje w wykonaniu TC i strach było cokolwiek budować.
Maciej skupił się na odcinkach które są w jego zainteresowaniu, "moje" odcinki spokojnie sobie leżały.
Wszystko zmieniło się niedawno, kiedy Bogdan opublikował swoją wielką paczkę roślinności. Z nudów uruchomiłem mapę i zacząłem wymieniać ręcznie roślinność na stacji w Bąku w przekonaniu że po maksymalnie godzinie wyłączę grę bez zapisywania zmian.
Tymczasem minęła jedna godzina, potem druga i trzecie a ja coraz bardziej wkręcałem się w robotę i wymieniałem kolejne metry lasu. Wymieniwszy w końcu wschodnią ścianę lasu, zabrałem się za tę zachodnią. Powoli wymieniałem kolejne metry lasu oraz inne dodatki. W ten sposób po niedługim czasie miałem zmodernizowaną prawie całą stację oraz gotowe przyczółki we wszystkich trzech kierunkach.
Jako że odcinek na Wojtal miałem okazję rok temu dokładnie sfotografować (i nie miał tych wstrętnych podjazdów co są na Olpuch), postanowiłem go wziąć na pierwszy cel. Przyjęte założenie było proste - jak dojdę do Wojtala i nie stracę weny to będzie z tego coś większego. Powoli kolejne metry otoczenia, przy okazji kilka razy poprawiając te które przez paroma godzinami udało mi się zbudować.
Pierwszy kryzys nadszedł kiedy przyszło mi zmierzyć się z budową przeprawy nad kanałem rzeki Wdy (inna nazwa to Czarna Woda i miejscowość leżąca paręnaście kilometrów dalej swą nazwę zawdzięcza właśnie od nazwy rzeki). Modelując grunt wyszła mi cieśnina Bosfor. Na dwa dni dałem sobie spokój z budową. Pojawił się pomysł na wykorzystanie nasypów Samplaire i rzeki spline od Doktorka. Wykonanie nie było najgorsze ale ilość splinów powodowała problemy z ich ewentualną zmianą. Z pomocą przyszedł Samplaire, który niemal od ręki wykonał bardzo ładny dodatek, spełniający swoją rolę idealnie. Obiecaną mam jeszcze wersję nieco szerszą która ma występować jako rzeka Wda. Do samego Wojtala nie było już specjalnie daleko, ale trzeba było iść na kompromis między innymi z gruntem.

Resztę historii znacie z Shoutboxa :)

@Wuja:
- tex oczywiście dodam, faktycznie wygląda to o wiele lepiej.
- to są zwrotnice autorstwa Samplaire, jeszcze w fazie produkcji i testów. Chwilowo występuje tam mały bug który powoduje reset ustawień szyn i iglic po zapisaniu gry i ponownym wczytaniu mapy. Pierwotnie wyglądało to tak jak na poniższym screenie:

http://screeny.trainz.org.pl/pawel/bak8.jpg

Z tym że teraz mogę zmieniać także tex iglic.

Obecnie dopieszczam odcinek do przejazdu kolejowego przed byłą stacją Olpuch Wdzydze, następnie kieruję się w stronę Lipowej Tucholskiej, kolega @PMT nieświadomie podsunął mi sposób na uporanie się z tymi wielkimi połaciami pól jakie tam występują :)
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-12-2013, 17:04   

Pawełku dwie rzeczy:

1. Sprawdź czy tekstury gruntu, szczególnie te które są w bezpośrednim sąsiedztwie spline'ów takich jak nasypy czy drogi kładziesz z najmniejszą skalą. Zachęcam do tego przy teksturowaniu ziemi w sąsiedztwie takich obiektów.

2. Drogi z krawędziami tekstury ziemi (takie, jak te wujkowe czy roslasowe) warto przyteksturować taką samą teksturą (lub odcieniem zbliżoną) jak ta własnie krawędź a teksturę inną "puścić" dopiero opodal.

Twój przykład:
http://screeny.trainz.org.pl/pawel/bak_forum30.jpg

Propozycja:



Jeśli jesteś zainteresowany kombinowaniem to ci podeślę zestaw tych tekstur FMA (o ile ich nie masz). A propos: Vendel nie robi żadnych problemów nawet z modyfikacją takowych.

Wiesz co mi się przede wszystkim nasuwa, jak przeglądam tą pracę? Bezkres lasów. To coś dla mnie zupełnie egoztycznego, tu na południu są oczywiście również lasy, ale w porównaniu do tego regionu nie da się u nas zgubić. :) Powodzenie Ci życzę i finiszu.
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 12-12-2013, 17:22   

Ad 1. Wszystkie tekstury jakie kładę są w najmniejszej możliwej skali. Dodatkowo kładąc je trzymam cały czas klawisz "[" dzięki czemu są odpowiednio "pokręcone" :)

Ad 2. Jeżeli chodzi o tę drogę to w jej przypadku jest prawie dobrze. Prawie bo droga ta powinna być pofałdowana (dosyć spore spadki i zaraz wzniesienia, po ulewach jest super :D), u mnie zaś jest płasko. Na sporych połaciach Borów Tucholskich mamy do czynienia z żółtymi piaskami na których rosną drzewka. Tutaj Maciej który jest z zamiłowania i zawodu geologiem mógłby więcej napisać. W bardzo wielu miejscach pod kilkucentymetrową warstwą mchu jest piasek jak na plaży, tyle że nieco bielszy i zdecydowanie mniej słony :)

Jeżeli chodzi o te bezkresne lasy... cóż, tak tam jest w rzeczywistości :) Jadąc linią 201 z Kościerzyny w kierunku Bydgoszczy za wyjątkiem krzyżowania w Łagu z linią 203 mamy prawie non stop las. Są oczywiście przeróżne wyjątki typu jedno małe pole tu bądź tam ale tak to cały czas ciągnie się nam las, kilka przystanków bądź stacji (nawet węzłowe !) w jego środku i prawie żadnych większych ośrodków mieszkaniowych. Z dużych miast przez które przechodzi linia 201 to mamy Kościerzynę a potem dopiero Bydgoszcz. Czersk leży na innej linii i leży kilka kilometrów od linii 201, kilka innych miejscowości także.

Co do stosowania tex, spróbuję wykorzystać twoje propozycje przy budowaniu odcinka Szałamaje - Łąg Płd.
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3924
Skąd: Opole
Wysłany: 12-12-2013, 17:34   

Wujek napisał:
Cytat:
http://screeny.trainz.org.pl/pawel/bak_forum23.jpg
Na rozjazdach szyny są z nierdzewki? Chyba niejeżdżone szyny powinny być dociągnięte do samego końca, a nie się tak urywają tuż przed zwrotnicą.

Uprzejmie informuję, że nowa wersja zwrotnic nie ma tej przypadłości, a zanim Paweł wyda, to będą ogólnie dostępne. Jeżeli Paweł będziesz robił mapę dalej i dociągniesz do wersji finalnej, to mogę odrutować, żaden kłopot.
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 12-12-2013, 17:43   

OK, wobec tego zgłoszę się przed wydaniem wersji demo*

* Wersja demo zostanie wydana gdy gotowe będą następujące odcinki: Kościerzyna - Bąk LUB Bąk - Czersk LUB Bąk - Lipowa Tucholska - Szlachta.
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-12-2013, 17:57   

Paweł, nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy.



Jeśli piachy (sam w swoim projekcie mam od groma takich miejsc) to myślałem o takim efekcie:



Spójrz tutaj.. W realu krawędzie dróg są zlane z resztą otoczenia. Chodzi mi o to by trawiastą krawędź drogi zlać bardziej z ciemniejszą teksturą. I tak jak mówię, to tylko propozycja, niczego nie narzucam.
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 12-12-2013, 18:13   

Zobaczę co się da zrobić :)
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 12-12-2013, 18:20   

http://screeny.trainz.org.pl/pawel/bak_forum10.jpg
Można by trochę zamaskować zbocze tego nasypu jakimś zielskiem bo strasznie rzuca się w oczy.
Nie napisałeś chyba co to za wersja Trainz (bo torach 3D i roślinności wnioskuję że TS2009+), ale w sumie na tej dokładniejszej siatce terenu można by się w sumie nawet pokusić o nasyp "normalnie" ukształtowany. Ale to taka ogólna propozycja, na tym etapie prac przerabianie czegokolwiek mija się już raczej z celem.
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1605
Skąd: Knurów
Wysłany: 12-12-2013, 18:23   

Aikozann napisał/a:
...w sumie na tej dokładniejszej siatce terenu można by się w sumie nawet pokusić o nasyp "normalnie" ukształtowany. Ale to taka ogólna propozycja, na tym etapie prac przerabianie czegokolwiek mija się już raczej z celem.


Nawet z 5 metrową siatką nie uzyska się tego efektu, ale można popracować nad teksturą podłoża, tak żeby chociaż częściowo złagodzić to przejście z nasypu w grunt.
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 12-12-2013, 18:47   

Cytat:
Tutaj Maciej który jest z zamiłowania i zawodu geologiem mógłby więcej napisać.


Nie geologiem, tylko geografem :P No ale jak już zostałem wywołany do tablicy...

Bezkres lasów to trafne określenie, bowiem Bory Tucholskie to największy zwarty kompleks leśny w Polsce (o czym wspominałem już na forum). Sięga od Kościerzyny po Bydgoszcz, od wschodu ograniczony Wisłą, a na zachodzie kończący się na wysokości Bytowa. Etnicznie obejmuje Kaszuby, Kociewie i Krajną, zaś geograficznie zajmuję powierzchnię sandru Borów Tucholskich. Jest to płaska piaszczysta forma polodowcowa, taki stożek napływowy o minimalnym spadku. Powstał w wyniku topnienia czoła lądolodu, z którego wody roztopowe wymywały i transportowały materiał zebrany przez lądolód podczas swej ekspansji. Stąd właśnie w tym regionie tyle lasów - gleba sprzyja piaskolubnym drzewom, natomiast nie bardzo nadaje się dla rolnictwa.

Zasięg lasów:
http://upload.wikimedia.o..._Tucholskie.jpg

Sandr przecinają dwie większe rzeki i są to Wda (Czarna Woda) oraz Brda. Z naszego, mikolskiego, punktu widzenia daje nam to kilka linii kolejowych o niespotykanych walorach krajobrazowych - bezkresne równiny porośnięte różnymi formami borów. Przoduje tutaj właśnie węglówka (201), która z racji swojej genezy budowana była tak, by jak najkrócej i najszybciej dostarczać węgiel do portów ze Śląska. Nie troszczono się przy tym o zlokalizowanie linii bliżej jakichś większych miejscowości, przez co od Bydgoszczy do Kościerzyny biegnie niemal wyłącznie przez lasy i sporadycznie wsie. Omija Czersk, Tucholę i kilka innych starych miasteczek. Do tego jedyna w swoim rodzaju polska architektura kolejowa sprawia, że ten odcinek węglówki przez wiele osób uważany jest za jeden z najbardziej klimatycznych w Polsce.

To na czym ja się skupiam (208) przebiega już na południowym skraju Borów i zachacza o Wysoczyznę Świecką - znajdzie się tam więc i kilka pagórków ;)
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 12-12-2013, 18:48   

Taki nasyp bym w sumie olał, ile on ma 0,5 metra? Takie coś jest prawie niezauważalne, no chyba, że na odcinku 4 km tor podnosi się o ileś metrów i nasyp musi być.

Mapa jest zajebista, ale nasypy ciągną w dół ocenę niestety. Według mnie powinieneś jeszcze trochę popracować nad różnorodnością drzewostanu. Widać powtarzalność. Opuść jeden, wysuń drugie, dodaj mniejsze, większe, innokolorowe itp.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3924
Skąd: Opole
Wysłany: 12-12-2013, 20:03   

Paweł próbowałeś robić nasypy z gruntu? Na tak długich odcinkach prostych nie powinno być problemu. Wiem, że w 2010 to trochę gorzej wychodzi niż w 09 ale warto spróbować. Ustawiasz na 0.5m i lecisz. Jak położysz tor to jeszcze będzie wyżej, bo ma podtorze, bodaj 20cm wysokości. Jak potrzebujesz tex gruntu, to mogę podesłać. Wujek robił drogi na bazie Doctore, więc i tex gruntu jest taka jak potrzeba. Mam nadzieje, że nasze uwagi nie zniechęcą Ciebie do dalszej pracy nad projektem, bo warto.
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-12-2013, 20:28   

Tego typu uwagi nie mają prawa zniechęcić bo są konstruktywne i w niczym nie oceniają autora. Znacznie gorsze są komentarze typu: user x się nie zna na y, ale ja się znam bo jestem Wielki Z.

mspanc
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 12-12-2013, 21:53   

Spory ruch w temacie, odniosę się do kilku rzeczowych uwag użytkowników:


Cytat:
http://screeny.trainz.org.pl/pawel/bak_forum10.jpg
Można by trochę zamaskować zbocze tego nasypu jakimś zielskiem bo strasznie rzuca się w oczy.

Użyłem odpowiednich tekstur, wygląda teraz to lepiej.
Cytat:
Nie napisałeś chyba co to za wersja Trainz (bo torach 3D i roślinności wnioskuję że TS2009+), ale w sumie na tej dokładniejszej siatce terenu można by się w sumie nawet pokusić o nasyp "normalnie" ukształtowany

TS2010 SP3 49933. Siatka niestety nie pozwala na równe kształtowanie terenu w przypadku gdy tor idzie pod kątem w stosunku do osi X bądź Y. Skutkiem takiego stanu rzeczy jest mus kompromisu - nie wszędzie mogę idealnie odwzorować różne charakterystyczne nasypy czy pagórki chociaż bardzo bym chciał aby wyglądało to tak jak na zdjęciach (po prostu zasypuje mi tor...)
Cytat:
Taki nasyp bym w sumie olał, ile on ma 0,5 metra? Takie coś jest prawie niezauważalne, no chyba, że na odcinku 4 km tor podnosi się o ileś metrów i nasyp musi być.

Ten nasyp wygląda w rzeczywistości tak:

http://screeny.trainz.org.pl/pawel/bak_tech5.jpg (uwaga 1.3 MB)

Od lewej Wujek, RBach i biegnący sprintem do samej Lipowej Magnus :)

Bardzo mi zależało na uzyskaniu takiego efektu ale musiałem iść na kompromis czego wynikiem jest ten niewielki nasyp. Ukształtowanie terenu na tej długiej prostej pomiędzy Bąkiem a Wojtalem jest "podejrzanie" płaskie przy torach ze względu na wykonane prace ziemne pod budowę drugiego toru (plany przedwojenne, cała linia miała mieć dwa tory). Mogę to zamaskować tex, wygląda zdecydowanie lepiej.
Cytat:
Mapa jest zajebista, ale nasypy ciągną w dół ocenę niestety. Według mnie powinieneś jeszcze trochę popracować nad różnorodnością drzewostanu. Widać powtarzalność. Opuść jeden, wysuń drugie, dodaj mniejsze, większe, innokolorowe itp.

Z tym wysuwaniem to w parudziesięciu miejscach na pewno tak zrobię. Na pewno na szlaku pomiędzy Bąkiem a Olpuchem nie dałem brzózek przez co wygląda to nie najładniej. Mam porównanie że jak dodam te 5 typów brzóz to wygląda to mniej monotonnie. Co do powtarzalności, tam tak na serio wygląda :)
Cytat:
Mam nadzieje, że nasze uwagi nie zniechęcą Ciebie do dalszej pracy nad projektem, bo warto.

Cytat:
Tego typu uwagi nie mają prawa zniechęcić bo są konstruktywne i w niczym nie oceniają autora.

Każda konstruktywna uwaga czy sugestia ma ogromne znaczenie. Widać że jest zainteresowanie projektem, przy okazji można wychwycić sporo błędów czy niedociągnięć których ja nie wychwycę a także można zyskać sporo rad jak budować żeby jakość finalnego produktu była jak najlepsza :) Wszystkie wasze porady działają bardzo mobilizująco i zachęcają do budowy kolejnych kilometrów :)
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 13-12-2013, 19:03   

Dziś po kilku godzinach walki udało mi się zbudować wyjazd z Wojtala w kierunku Szałamaj. Przede mną koryto rzeki Wdy które jest ładnych paręnaście metrów poniżej poziomu toru, kilka bagien, parę przejazdów i wiaduktów (Samplaire zrobił więc będą dedyki).

SA102 jako pociąg 90042 relacji Kościerzyna - Wierzchucin opuścił przystanek Wojtal i kieruje się ku przystankowi w Szałamajach:



Przez najbliższe kilka kilometrów będę musiał zmierzyć się z terenem który będzie zawierał kilka bagien, koryta dwóch rzek (właściwie rzeka i ciek wodny), kilka nasypów z wiaduktami, spore połacie pól i łąk, nieco gospodarstw oraz samotnych budynków mieszkalnych, dwa przystanki kolejowe (Szałamaje do 1994 były stacją z dwoma peronami), dwupoziomowe krzyżowanie linii 201 z linią 203 + nasypy z obu stron. Nie będzie łatwo ale damy radę. Jak dojdę do Łąga Płd. to do Lipowej Tucholskiej zajmie mi max kilka dni, nieco więcej pracy będzie w Szlachcie ale z tym też damy radę :)
 
 
jakub432000
super user


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 196
Skąd: Polska
Wysłany: 13-12-2013, 19:47   

Pytanie typowego oczekiwacza: do mapy będzie paczka z dodatkami? :)

Sama mapa zrobiła na mnie piorunujące wrażenie. Super to wygląda. A w którym roku dzieje się "akcja" mapy?
Ostatnio zmieniony przez jakub432000 13-12-2013, 19:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3924
Skąd: Opole
Wysłany: 13-12-2013, 21:01   

Paweł przecież napisał że robi na polskich dodatkach więc nie powinno być problemu. Wszystko dostępne na forum.
Paweł ładnie to wygląda, niestety odbiór psuje ten tabor. Wiem, tego typu dodatek jest tylko dostępny jako paint. Teraz można naocznie przekonać się jak paint odstaje od naszej rodzimej produkcji. Tutaj widać jak nasi Kochani Twórcy :-P odbiegają poziomem (na plus oczywiście :-D ) od reszty trainzowej sceny.
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 13-12-2013, 21:03   

Jeżeli chodzi o infrastrukturę czyli czynne stacje, nieczynne, częściowo zaorane tory itd to akcja mapy dzieje się w roczniku obowiązywania SRJP 1989/1990 (czyli wtedy jak przewozy na linii wyglądały całkiem przyzwoicie). Związku z tym rocznikiem będziemy mieli następujący układ stacji oraz przystanków:

Linia 201 (Kościerzyna - Wierzchucin):
- Kościerzyna (zamiast skansenu będzie lokomotywownia + ten nietypowy mechanizm do nawęglania o ile wybłagam u kogoś jego budowę...)
- Podleś (przystanek)
- Olpuch Wdzydze
- Olpuch (przystanek)
- Bąk
- Wojtal (przystanek)
- Szałamaje
- Łąg Płd. (przystanek)
- Lipowa Tucholska
- Rosochatka (przystanek)
- Zarośle
- Małe Gacno (przystanek)
- Zielonka Pom. (przystanek)
- Wierzchucin

Linia 215 (Bąk - Czersk - Szlachta):
- Bąk
- Karsin
- Czersk
- Będźmirowice (przystanek)
- Szlachta

Na linii 201 mieliśmy wtedy TRZY sezonowe pociągi pośpieszne:
- Gdynia - Sieradz/ Wrocław - od Kościerzyny do Bydgoszczy nie zatrzymywał się, jechał w środku dnia
- Berlin Licht. - Olsztyn - jeździł na odcinku Wierzchucin - Bydgoszcz, po drodze nie zatrzymywał się, jeździł w nocy.
- Łeba - Łódź Kaliska - jeździł na odcinku Somonino - Bydgoszcz, na odcinku Kościerzyna - Bydgoszcz zatrzymywał się tylko w Szałamajach (w pół do pierwszej w nocy !). Powodem była mijanka z pociągiem osobowym z Bydgoszczy (22:24) - Kościerzyna (1:07).

Jeśli projekt wypali to będzie na pewno kilka sesji z rocznika 89/90, gdzie będzie można zasiąść za sterami prawie każdego pociągu jaki jeździł po linii 201 oraz 215. Z innych roczników pewnie też coś będzie, kwestia likwidacji dwóch czy trzech stacji, nic więcej :)
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 13-12-2013, 21:54   

Ryszard, ten SA102, nazwany przez Ciebie paintem, to produkcja Kilana :)
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-12-2013, 21:57   

Tekstury ziemi fajne! W ogóle to pochodziłem sobie w streetview w tych rejonach i muszę rzec: trzymasz klimat. Szkoda że tego leśnego zapachu google maps nie dostarcza (ale to zapewne kwestia czasu) :mrgreen:
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3924
Skąd: Opole
Wysłany: 13-12-2013, 22:31   

Wujek, z całym szacunkiem dla Mistrza ale przy tym otoczeniu tak wygląda. Zresztą to chyba zamierzchła przeszłość. Przecież podobnie wygląda wczesna produkcja Tatki. Kiedyś to było cud miód, malina, teraz to jak wykopaliska. Patrząc na mapę Pawła widać ten postęp w dodatkach. Wracając do mapy, Jacek napisałeś to co miałem sam na myśli. Szkoda tylko, że ruch tam teraz taki plastikowy. Kiedyś pewnie, za czasów mojej młodości, pośpieszny Łódź Kaliska- Łeba ( z wagonami do Ustki, chyba?) ciągnął Pt47 i skład miał ze 12 wagonów.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group