Ok, tylko problem w tym, że mi się pierwszy raz nie wysypuje lista z KUID'ami. Poza tym nie sądzę, że wszystkie się znajdą w necie, bo szukam już z dobre 8 miechów, dlatego szukam osoby, co by mi mogła to wysłać, albo coś, a osób, które mają to na kompie jest pewnie mało; niestety.
Ja mam taki sam problem jak kolega, który pisał w ostatnim poście na stronie 16. Dotyczy on pojawiających się torów przed pociągiem i znikających zaraz za nim. Chodzi o tory od Węglińca do Bolesławca. Bardzo proszę o pomoc.
Witam serdecznie, po dłuższym postoju projekt wraca do życia, aktualnie jest rozbudowywany, kilometr po kilometrze... Na pierwszy projekt idzie linia 283 odcinek Zebrzydowa - Niwnice, w drugim etapie zostanie połączony Węgliniec ze Zgorzelcem przez Pieńsk, mapa budowana jest w takim stylu jakim została wydana kilka lat temu, z aktualizacją części dodatków na nowe.
Druga sprawa do wszystkich twórców dodatków, czy będzie zgoda na nieoficjalną pakę wszystkich dodatków do mapy? taką paczkę mogę przygotować i link do niej pojawiłby się tutaj w temacie.
Po kilku dniach budowy powstał pierwszy na linii duży zakład produkcyjno-wydobywczy gliny kaolinowej Surmin Kaolin Nowogrodziec, fabryka ma interaktywny tor do ładunku piasku, jeden tor ładunkowy i trzy postojowe. Charakterystycznym elementem dla zakładu jest suwnica pomostowa, która to w rzeczywistości ładuje glinę na wagony, w trainz odbywa się przez mały fragment toru opisanego powyżej.
Drugim dużym zakładem produkcyjny kilkaset metrów dalej była Cegielnia, dziś już niestety jest już nieczynnym obiektem popadającym w ruinę. Do fabryki jak pokazuje zdjęcie satelitarne prowadził tor do bocznicy, obecnie nie istnieje, pozostał wąwóz po torowisku. Myślę, że w tranzie powstanie czynny zakład z czynną bocznicą kolejową.
Na linii 283 można znaleźć kilka ciekawych obiektów przemysłowych, po których pozostały dziś już tylko szczątki lub ruiny, w trainzie jest możliwość powołana ich do życia. Ciekawym obiektem jest również fabryka materiałów ogniotrwałych w Gościszowie, kilka kilometrów od Nowogrodźca:
http://www.jelenia.rail.p...w_BZMO_1998.png
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 01-02-2018, 12:59
Czytając opis widzę, że chcesz się cofnąć czasowo i bardzo dobrze. W związku z tym pytanie: jaki lata będzie odzwierciedlać mapa? W jakiej wersji gry robisz i na jakiej siatce ( jeżeli wersja 2009+)?
https://postimg.org/image/pnp3xq1qt/ Co prawda Twoja mapa ale zasugerowałbym wymianę zielska na nasze, lżejsze i dużo ładniejsze. To spline, to można by wymienić na Bogdana.
https://postimg.org/image/cwaxr87ed/https://postimg.org/image/twtu0251x/ tutaj też by się zdało. Nie tylko względy estetyczne ( to rzecz gustu i przyzwyczajenia) ale i wydajnościowe. Produkcja Bogdana zdecydowanie wygrywa.
Najważniejsze, że wracasz do mapy po tak długim czasie
Odnośnie okresu na mapie to jest to trochę nie wyjaśnione do końca, ponieważ są zawarte elementy historyczne jak i te, które są obecnie, więc okresowa różnorodność. Ts2010, jeśli chodzi o siatkę to tego nie zmieniałem bo mapa przeszła z Trs2006, a tam jest 10, dobrze piszę? Co do roślinności to chętnie bym ją zmienił, ale jest jeden szkopół otóż taki, że na całej mapie jest ta roślinność i nie chce mieszać ze względów estetycznych, po za tym wymiana wiąże się z dużą ilością pracy ( ale tego nie wykluczam), aczkolwiek na pewno ją sprawdzę. Jeśli można to po prosiłbym kuid Bogdana. Kontynuuje projekt jako całość i na obecną chwilę jest ok 190 km tras z Dolnego Śląska. Myślę, że mimo niektórych niezgodności jak ramy czasowe i mix różnorodnych dodatków to po mapie będzie się miło jeździć, w końcu jeden z większych projektów w polskim trainz. Pozdrawiam serdecznie.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 01-02-2018, 15:32
Cytat:
Myślę, że mimo niektórych niezgodności jak ramy czasowe i mix różnorodnych dodatków to po mapie będzie się miło jeździć, w końcu jeden z większych projektów w polskim trainz. Pozdrawiam serdecznie.
Właśnie z tego powodu warto to zrobić czyli wymienić całe zielsko, tu masz adres: http://bbf11.krb.com.pl/ lub pobrać paczkę all: Kuid 173000 ALL ( jest pod profilem Bogdana)
Odnośnie siatki, to też przesiadając się na 2010 przerabiałem. Wszystko zależy od tego czy będziesz robił dużo nowych segmentów, czy zostają stare powiększone o niewielką ilość nowych. Dla mnie było warto, te trzydzieści parę przerobić ze względu na łatwiejsze kształtowanie gruntu i np. rezygnację z nasypów jako dodatków. Przy zmianie, jedyne co wygląda inaczej, to tex gruntu ale to już łatwe do przerobienia. Jak co to wszystko piszę z własnego doświadczenia.
Witajcie, podejrzewam, że kierujecie się na wzorzec mapy Lublin Dorohusk? Mam rację? Jeśli tak to byłaby wymagana całkowita wymiana większości dodatków, a szczerze powiem Wam Panowie, nie mam za bardzo na to czasu by przekopać od nowa mapę, w ciul roboty, na pewno by się opłacało, ale czas! Kilometry Panowie, kilometry.... Wracają do mapy Lublin Dorohusk, roślinność na niej wygląda w porządku jak i cała mapa, ale u mnie chodzi ona klatkowo, przycina i obawiam się, że gdybym zrobił wymianę to mogłoby mieć podobny skutek, aczkolwiek nie koniecznie tak musi być. Zastanawiam się tak w ogóle co jest wyznacznikiem standardu budowy map? Myślę, że można zbudować całkiem fajną mapę używając również starych obiektów, większość z nich jest wizualnie bardzo dobra i nie obciąża trainza. Roślinność Bogdana jest bardzo fajna, wyraźna i realna, ale na pewno zastosowałbym ją budując całkowicie nową mapę od 1 segmentu. Tutaj w projekcie chce posiłkować się tym co już było użyte, ale żeby nie zniechęcać Was dodam, że na bieżąco coś zawsze w mapie zostaje wymienione na nowe. Jest w tranzie opcja podmiany dodatków, czy ktoś korzystał z tego narzędzia? U mnie próba podmiany skonczyła się wysypaniem mapy, znikanie obiektów.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 02-02-2018, 18:06
Cytat:
Wracają do mapy Lublin Dorohusk, roślinność na niej wygląda w porządku jak i cała mapa, ale u mnie chodzi ona klatkowo, przycina i obawiam się, że gdybym zrobił wymianę to mogłoby mieć podobny skutek
Przycina, bo to drzewa Pofiga i to bez poprawy na lżejsze.
Cytat:
U mnie próba podmiany skonczyła się wysypaniem mapy, znikanie obiektów.
Jak co to u mnie takie zjawisko nie występuje i nie wiem co to wysyp do windy (przynajmniej na razie).
Cytat:
Witajcie, podejrzewam, że kierujecie się na wzorzec mapy Lublin Dorohusk?
pudło . Zobacz sobie mapę Bogdana "Poligon" to mniej więcej zobaczysz do czego trzeba równać, a w górę, to i owszem.
Cytat:
nie mam za bardzo na to czasu by przekopać od nowa mapę, w ciul roboty, na pewno by się opłacało, ale czas! Kilometry Panowie, kilometry....
Pośpiech wskazany przy łapaniu pcheł i biegunce, a dodatkowo czasy tow. Stachana minęły. Od czasu kiedy zrobiłeś mapę minęła cała epoka, parę wersji gry się przewinęło, a i Nasi Kochani Twórcy nie zasypiali gruszek w popiele . Natworzyli różnych cudów, że tylko brać i stawiać na mapy. Co do starych obiektów, to niektóre wytrzymały próbę czasu, inne nie. Kiedyś dawno temu była posucha w dodatkach. Teraz to jest taka różnica jak między sklepem za PRL-u (przy jego końcu), gdzie był ocet i puste półki, a obecnymi sklepami.
Tak jak pisałem wcześniej decyzja Twoja, tylko pamiętaj, że lepiej teraz więcej stracić czasu na poprawy niż później żałować, że się nie zrobiło. W każdym razie trzymam kciuki i życzę powodzenia w dłubaniu.
Wbrew temu może się wydawać, że mapa jest "ciężka", duża ilość obiektów...itp przemawiają za klatkowaniem mapy, nie mniej jednak działa to płynnie, przy takiej kombinacji dodatków i dość sporej ilości segmentów.
... Powoli do przodu, kolejne kilometry mapy powstają... na roboczych screenach przedstawiony poniżej jest odcinek Nowogrodziec - Gościszów, aktualnie budowany jest szlak z Gościszowa do Niwnic z ładownią i kopalnią, a później do samego Lwówka Śląskiego, którego bardzo brakuje w projekcie. Po tym etapie przestawiam się na kierunek do Pławny Górnej, obecnie linia zlikwidowana i zastąpiona ścieżką pieszo- rowerową. Na osobny etap zasługuje również ładownia Rakowice, która również będzie zbudowana.
Wieś Gościszów, przystanek osobowy Gościszów, fabryka materiałów ogniotrwałych:
Właśnie się nad tym zastanawiam, ale to na pewno będę myślał na koniec zaplanowanych prac, z tym odcinkiem będę miał kilka problemów min zgranie z Jelenią Górą, która jest na mapie i która za bardzo "ucieka" od konturu linii, aczkolwiek jest rozwiązanie połączenie przez portal wykorzystują tunel we Wleniu lub w Pilchowicach, no zobaczymy, póki co mam w planach Pławnę Grn, i linię aż do Jerzmanic Zdroju i Złotoryi, to jest mój priorytet, a dodam, że mimo to, że szlak jest nieczynny to dość dobrym stanie, większość torowisk jest zachowana, po oględzinach na żywo śmiem tak twierdzić. Za klika dni wybieram się do Nowej Wsi Grodziskiej, Pielgrzymki i zwalonego mostu w Jerzmanicach Zdroju. Żal mi stacji w Skorzenicach, zdewastowana do zera i na dodatek dzikie śmietnisko opon (Janusze i Mirki pierrr... bez obrazy osób o tym imieniu) foto:
Pomógł: 8 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 183 Skąd: Łapy
Wysłany: 09-04-2018, 14:35
Ładny ten budynek stacyjny (oczywiście nie w stanie obecnym) a mentalność chyba większości polaków co nie potrzebne i nieużywane to zniszczyć ,zasyfić aby na mojej posesji było czysto (choć i to nie zawsze się sprawdza).
_________________ Warsztaty Wagonów Kolejowych w Łapach dawniej ZNTK Łapy
Budynek owszem, poszperam po necie, może uda mi się znaleźć stare fotografie z czasów świetności dworca, natomiast dworzec w Nowej Wsi Grodziskiej ma się całkiem bardzo dobrze i to z wieżą wodną, później zamieszcze foto. Pozdro men.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach