FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Makieta Pyskowice
Autor Wiadomość
Borowiak 
świeżak


Dołączył: 05 Cze 2021
Posty: 7
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 06-06-2021, 00:06   Makieta Pyskowice

Forumowiczom mówię serdeczne Dzień Dobry, jestem tu nowy. Nigdy nie dysponowałem dostateczną ilością miejsca w domu na swoją własną makietę kolejową - postanowiłem więc któregoś razu przełamać swoje dawne niechęci skierowane w stronę Trainza i coś wybudować. Tak oto od kilku miesięcy dopieszczam zaledwie kilkusekcyjną mapę, którą traktuję jak poligon do nauki i zabaw oraz bardziej makietę, niźli scenerię. Testuję możliwości Trainza do granic, zarówno te dotyczące detali otoczenia jak i wydajności mojego sprzętu komputerowego.

Jest to moja pierwsza mapa, po której faktycznie da się jeździć z zachowaniem jakiegoś sensu prowadzenia pociągów. Całość wzorowana jest na stacji w Pyskowicach oraz odnodze prowadzącej do osiedla (linia 198). Głównym elementem mapy są więc dwie skrajne stacje: Pyskowice oraz Pyskowice Miasto, a także położona pomiędzy nimi stacji Pyskowice Muzeum Kolejnictwa. Pomiędzy nimi odbywa się intensywny ruch pociągów towarowych oraz nieco mniejszy pasażerskich. Największą atrakcją okolicy jest Muzeum oraz prowadzone do "Miasta" pociągi retro.

Jeśli uznam kiedyś, że nauczyłem sięjuż wystarczająco dużo jeśli chodzi o sygnalizację czy budowę scenerii ogółem, być może postawiękiedyś ten odcinek zgodnie ze sztuką na nowo. Póki co, na pewno brakuje tutaj gdzieniegdzie wskaźnika, lepszych rozwiązań jeśli chodzi o sieć trakcyjną, czy inne infrastrukturalne smaczki, o których nie mam zielonego pojęcia, ponieważ koleją zajmujęsięna co dzień od zupełnie innej strony. Mimo tego, pozwoliłem sobie na dużo przy tej mapie. Jak to na makiecie, chciałem umieścić na niej jak najwięcej elementów z którymi miałem prywatnie dużo do czynienia, lub też zawsze mi się podobały. Dlatego mamy tu m. in. jeziora z zakusami na pociągnięcie tematu dalej w kierunku kolei piaskowej, bocznicę zakładowąnad wodą, spore osiedla mieszkaniowe inspirowane Pyskowicami i Tychami, stadninękoni, zajezdnię autobusową, czy bazę odstawczą dla EZT, która kiedyśmiała tu powstać realnie.

Jeśli @Jamal będzie rozpoczynał budowę projektu "Koleje Zachodniego GOP" z chęcią podłączę siępod to jako pomoc merytoryczna, tymczasem poniżej prezentujęnieco z tego co udało mi się wymodzić. Chętnie przyjmę uwagi czy wskazówki co do tego co można by poprawić lub zmienić.


Dworzec kolejowy (główny).


Zajezdnia autobusowa wraz z zapleczem technicznym oraz remiza.


Dzielnica południowa, szpital oraz zakład produkcyjny.


Kolejne osiedla ciągnące się wzdłuż kierunku zachodniego stacji.


Żwirownia z widokiem na stację muzealną oraz sekcja odstawcza-techniczna dla EZT.


Łącznik pomiędzy stacją a odnogami do bocznicy zakładów samochodowych, sekcji drogowej i odstawczej. Ostatni screen, trasa dojścia z sąsiedniego osiedla, z widokiem na budynku muzeum kolejowego.


Sekcja odstawczo-techniczna dla EZT oraz pobliskie składowisko złomu.


Bocznica zakładów samochodowych.


Budowane osiedla domkowe z widokiem na bocznicę zakładów samochodowych i stację muzealną.


Pobliska infrastruktura: zaplecze techniczno-drogowe, przejście nad jeziorem między częścią południową i północną oraz stadnina koni przy północnej odnodze do osiedla.


Odnoga osobowa którą trasowanych jest kilka poc. planowych oraz retro, dalej cmentarz komunalny i ciepłownia miejska.


Pętla autobusowa przy ul. Szpitalnej i Dworcowej, stacyjka Pyskowice Miasto oraz osiedle Braci Pisko (oczywiście inspirowane, gdybym miał dedykowane modele może siliłbym siębardziej na lepsze odwzorowanie).


Pyskowice Miasto (osiedle).


Linia pomiędzy osiedlem północ a południem.

W kolejnym poście, jeśli to się przyjmie na forum wrzucę kilka klatek ze stacji Muzealnej. Jest ona na tyle szczegółowa i rozległa, że ciężko ująć wszystko w 2-3 screenach.
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1930
Skąd: Zabrze
Wysłany: 06-06-2021, 08:06   

A więc na początek:
Fajna szczegółowość poszczególnych obszarów: np ta budowa osiedla domków jednorodzinnych. Widać dbałość o detal. Co do roślinności, to każdy wybiera pod siebie. Ja nie jestem zwolennikiem tej roślinności. Wolę już tą ukraińską, którą mam na swojej mapie. Ale tak jak mówiłem, co kto woli. Ona mnie nie razi. Jednak Pyskowice nie są miastem płaskim. Pyskowice jest na wzniesieniach, jak cały Górny Śląsk, a na twojej mapie jest po prostu płasko. Warto byłoby popatrzeć na mapy topograficzne i spróbować zasymulować te wzniesienia na twojej mapie.
Co do infrastruktury: nad stacją Pyskowice były bramy sieci trakcyjne, tylko gdzieniegdzie słupy.
Generalnie fajny mały projekt :)
P.s. Cieszy mnie to, że docelowo kolej wróci do Pyskowic Miasto! :)
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Borowiak 
świeżak


Dołączył: 05 Cze 2021
Posty: 7
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 06-06-2021, 09:55   

Ciagle poszukuję paczek z dobrą roślinnością, ta zaczyna być już i dla mnie niewystarczająca. Co do Pyskowic, tutaj to jest bardzo lekka wersja wzorowana. Brakuje wiaduktów i ulicy Piaskowej, terenu - jak najbardziej, ale tego dopiero się uczę. Nie do końca widać to na screenach, ale udało mi się jako-tako odwzorować „Miasto” położone w wykopie.

Sieć i słupy to coś czego nienawidzę. Następnym razem zabiorę się chyba za jakieś bezdrucia :p
Dużo lepiej wyszła moim zdaniem ta cześć skansenowo-muzealna gdzie tych słupów nie ma, wrzucę wieczorem parę obrazków.
 
 
Jędrek25 
super user


Pomógł: 7 razy
Wiek: 17
Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 181
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-06-2021, 13:11   

To co Jamal pisał a pro po sieci czyli w Pyskowicach przed modernizacją były dosyć charakterystyczne bramki trakcyjne:







Dodatkowo używasz bardzo często sieci spline ze słupami, gdzie w mojej opinii lepiej użyć sieci gdzie słupy i bramki ze zwisami jako obiekty trackside (ta kategoria z semaforami). Najpierw ustawiasz konstrukcje wsporcze (bramki słupy etc) a dopiero potem rozciągasz sieć między nimi wtedy efekt powinien być bardziej realistyczny.
Ostatnio zmieniony przez Jędrek25 06-06-2021, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 48 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 859
Skąd: Sierpc
Wysłany: 06-06-2021, 19:28   

Ogólnie wygląda to naprawdę dobrze, a jak na "piaskownicę" to wręcz rewelacyjnie - myślę że początki "kariery" niejednego Mapotwórcy wyglądały o wiele gorzej :P

Przede wszystkim robi wrażenie staranność i dbałość o szczegóły. Do tego "lokacje" (w sensie różne "zakamarki" mapy) sprawiają wrażenie dobrze przemyślanych, a dodatki dobrane są starannie, w przemyślany sposób, i z bardzo dobrym gustem i smakiem, dzięki czemu w wielu miejscach wygląda to bardzo realistycznie i wręcz wzorowo. Bardzo spodobał mi się np. "skup złomu":
https://www.trainzpicture...5-o-215225.JN7g (fajne skomponowanie różnych "metalowych gratów")
a już w szczególności świetnie prezentuje się stadnina koni:
https://www.trainzpicture...5-o-220546.4wfN
- dodatki dobrane i zestawione są wręcz perfekcyjnie, dzięki czemu od razu, już na pierwszy rzut oka, można domyślić się co miało być przedstawione, i nie trzeba zgadywać "co autor miał na myśli".
Podobnie bardzo dobrze zrobione są wszelkiego rodzaju "scenki rodzajowe" typu grupka ludzi rozmawiających sobie na parkingu, itp., itd.; nie mniej jednak gdybyś miał kiedyś w planach budowę większej mapy, zapewne musiałbyś wtedy ograniczyć ilość szczegółów w miejscach bardziej oddalonych od torów, nie tylko ze względów "wydajnościowych", ale też ze względu na czas potrzebny na ich wykonanie/dopracowanie. Na większych mapach wszystkiego w "FullHD" raczej się zrobić nie da, i trzeba uwzględnić w większym czy mniejszym stopniu jakąś "optymalizację".


Żeby jednak nie było tylko samego "słodzenia", i ponieważ "piaskownica" ma służyć "doskonaleniu warsztatu", to będzie też parę uwag/sugestii.

Głównym mankamentem jest to o czym wspomnieli już Przedmówcy, czyli sieć trakcyjna. Na stacjach, w szczególności w obrębie peronów, powszechnie stosuje się bramkowe konstrukcje wsporcze. Słupy sieci trakcyjnej ustawiane w obrębie peronów, tak jak tu:
https://www.trainzpicture...5-o-213320.JSk0
utrudniają ruch podróżnych i wsiadanie/wysiadanie do/z pociągów.
Bramkowe konstrukcje wsporcze stosuje się powszechnie w obrębie peronów nawet przystanków osobowych:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/6/6a/Lubanie13.JPG
a jeśli już nawet stosuje się słupy, to albo posiadają one specjalnie "wysięgniki na konsolach":
https://www.bazakolejowa....40fb4aaaa-1.jpg
albo stosuje się bardzo długie ukośniki:
https://www.bazakolejowa....1d8c3-21935.jpg
co pozwala ustawić słupy w większej odległości od krawędzi peronu.
Zdecydowanie sugerowałbym jednak bramki, tak jak Przedmówcy.

Nie jestem tego do końca pewien, bo nie widać tego dokładnie na screenach, ale wygląda mi na to, że używasz wszędzie jednego rodzaju wysięgników ("krótkich" teownikowych):
https://www.trainzpicture...5-o-213320.JSk0
co nie jest poprawne.
W rzeczywistości na prostych odcinkach toru stosuje się naprzemiennie krótsze i dłuższe wysięgi pomocnicze, dzięki czemu przewody jezdne sieci trakcyjnej "zygzakują", tj. biegną naprzemiennie po obu stronach osi toru - jest to tzw. zygzakowanie sieci trakcyjnej. Proponuję poczytać na ten temat:
http://web.archive.org/we...hp?article_id=4
http://transportszynowy.p...ygzakowanie.php
http://www.transportszynowy.pl/trakcjaprzewody.php
Do tego, gdy tory biegną równolegle do siebie na prostym odcinku, przewody jezdne sieci trakcyjnych sąsiednich torów "zygzakują" równolegle do siebie, co zapewnia zachowanie stałej odległości pomiędzy przewodami jezdnymi (przy czym dotyczy to zarówno słupów, jak i bramek/półmramek). W Trainz'ie powinno wyglądać to mniej więcej tak:

Przy czym tak jak wspomniałem, dotyczy to prostych odcinków. Na łukach użycie odpowiednich wysięgów pomocniczych - dłuższych lub krótszych - zdeterminowane jest geometrią łuku, np.:

Podobnie w rozjazdach, decyduje wtedy geometria torów i usytuowanie konstrukcji wsporczych.
Jeśli chcesz to dobrze zrozumieć, po prostu zauważ, że w przypadku słupów sieci trakcyjnej zastosowanie krótszego wysięgu pomocniczego skutkuje przyciągnięciem przewodu jezdnego do słupa (tj. przewód jezdny przybliża się do słupa), a zastosowanie dłuższego wysięgu pomocniczego skutkuje odciągnięciem przewodu jednego od słupa (tj. przewód jezdny oddala się od słupa). Jak to dobrze zrozumiesz, będziesz potrafił dobierać wysięgniki bardziej intuicyjnie.

Z takich ogólnych uwag, to jeszcze moim zdaniem tory "3D" są wizualnie zdecydowanie lepsze niż wszelkie "chunky mesh", które są obecnie już raczej przestarzałym wynalazkiem, i raczej w nowych "projektach" ja bym od nich odchodził, ale oczywiście Twoja mapa, Twój gust, i Twoja wizja.


Co do pomniejszych/pojedynczych uwag/sugestii:

https://www.trainzpicture...5-o-214904.JleU
- jeśli to miał być peron przystanku osobowego, to jest on zbyt niski; to jest droga ładunkowa, i nie nadaje się raczej do użycia jako peron; poza tym przy budynku mógłbyś dać jakich chodnik/dojście, żeby nie stał sobie tak zupełnie w trawie, tutaj jest to akurat bezpośrednie sąsiedztwo torów i dbałość o detale jest wskazana.

https://www.trainzpicture...5-o-215736.4Rel
- może to kwestia screena, ale wygląda jakby tory (te na których odstawiony jest wrak lokomotywy) pozbawione były na ich końcu kozłów oporowych i/lub poduszek ziemnych.
https://www.trainzpicture...5-o-215225.JN7g
- tutaj też na podstawie screena trudno to ocenić, ale jeśli tory na pierwszym planie to jakaś niewielka zakładowa bocznica, to napędy w rozjazdach powinny być raczej przestawiane ręcznie (przez drużynę manewrową), tarcza manewrowa powinna znajdować się dopiero przy wyjeździe z bocznicy na tory stacyjne (powinna być zamiast widocznego w oddali semafora), a sam wyjazd z bocznicy na tory stacyjne powinien być jakoś zabezpieczony, żeberkiem ochronnym lub wykolejnicą.

https://www.trainzpicture...5-o-220748.4LyT
- tutaj wygląda to wszystko trochę skąpo/ubogo. Jeśli miały to być ogródki działkowe, to przydało by się je jakoś "ożywić", dając np. jakieś huśtawki ogrodowe, altanki, drzewka, krzewy, małe szklarnie, itp., itd., żeby nie były to tylko same domki z gołymi zaniedbanymi trawnikami; ogródki działkowe wyglądają raczej tak:
https://stimeo-domki.pl/blog/15-full-post/rodzinne-ogrodki-dzialkowe-dla-poczatkujacych.jpg
https://i.iplsc.com/skad-wzial-sie-ten-fenomen/0007XLR6YINRW8FI-C122-F4.jpg
https://radioostrowiec.pl/wp-content/uploads/2020/06/dzialki4-770x450.jpg
a nie tak jak u Ciebie; jeśli chodzi zaś o ciepłownię, to również przydałoby się dodać trochę detali, np. jakieś rurociągi, zbiorniki, instalacje odpylające, itp., itd.; kiedyś popełniłem w "szkole geodetów" mini-tutorial n.t. budowy ciepłowni w Trainz, screeny w tym temacie już niestety chyba nie działają, ale mogę je tu załączyć, jakbyś chciał coś sobie podpatrzeć czy jakoś się zainspirować:

Oczywiście pytanie czy warto, bo jeśli jest to daleko od torów, to być może nie warto wkładać zbyt wiele trudu w dopracowanie detali.

https://www.trainzpicture...5-o-221115.4H2j
- te perony tu raczej nie pasują; po pierwsze, są dwustronne, a po drugie, wyglądają raczej na zbyt szerokie jak na taki przystanek; te perony by się nadawały prędzej na peron wyspowy/dwustronny na jakiejś większej stacji.

https://www.trainzpicture...5-o-222146.4hJW
- stosując linie wysokiego napięcia w postaci prostych dodatków spline, staraj się je prowadzić tylko po prostych odcinkach, i zdecydowanie unikaj "zakrętów"/załomów, bo daje to wizualnie bardzo kiepski efekt; budowa względnie realistycznie wyglądających "zakrętów"/załomów linii wysokiego napięcia w Trainz wymaga raczej użycia rosyjskiej LEP Pack, której używanie jest żmudne i pracochłonne; wiem coś o tym, bo sporo eksperymentowałem z tymi dodatkami, i mogę parę przykładów zarzucić:



natomiast jakoś szczególnie nie polecam, bo niemal wszystko trzeba tu wstawiać oddzielnie (słupy, izolatory, przewody) i ręcznie sprasowywać, przez co kończy się to często tym że nad kilkoma słupami można siedzieć nawet z godzinę. Na fikcyjnych mapach jest o tyle dobrze, że można celowo robić tylko proste odcinki linii wysokiego napięcia, korzystając po prostu z prostych dodatków spline, które przy odpowiednim ucharakteryzowaniu (np. przecinka pod linię wysokiego napięcia przebiegająca przez tereny leśne) wyglądają dobrze:




Tak jeszcze poza konkursem, korzystając z okazji, zapytałbym o namiary na parę dodatków które przyuważyłem, a wydają mi się przydatne:
https://www.trainzpicture...5-o-220230.4pcd
- byłbym wdzięczy za jakieś namiary na te dodatki "budowlane" typu rusztowania, itp., itd., bo bardzo by mi się przydały.
https://www.trainzpicture...5-o-220142.4Bwv
- co to za zbiorniki/silosy wzdłuż ogrodzenia na dalszym planie?
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 06-06-2021, 19:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3953
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 06-06-2021, 19:41   

W jakich latach jest osadzona mapa?
 
 
 
Borowiak 
świeżak


Dołączył: 05 Cze 2021
Posty: 7
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 06-06-2021, 23:50   

Jędrek25 napisał/a:
To co Jamal pisał a pro po sieci czyli w Pyskowicach przed modernizacją były dosyć charakterystyczne bramki trakcyjne

Piszę na temat tego węzła monografię, więc doskonale znam ten rejon, nie mam jednak jeszcze ani umiejętności, ani czasu na to, by bawić się w to dłużej niż konieczne, dlatego mapkę nazwałem "makieta" - jako coś wzorowanego - a nie stuprocentowe odtwarzanie rzeczywistości:)

Co do słupów natomiast to nie jest to spline. Są to trackside'y.

Aikozann napisał/a:
Z takich ogólnych uwag, to jeszcze moim zdaniem tory "3D" są wizualnie zdecydowanie lepsze (...)

Na wstępie mega dziękuję za dobre słowa i za naprawdę obszerną wypowiedź w kwestii sieci. Nie ukrywam, że dodaje to motywacji, aby temat zgłębić i poprawić. Co do torów 3D - myślałem o tym, natomiast nie ukrywam, że sprzęt mój już ledwo zipie (mimo, że nigdy na wydajność nie narzekałem) i bałem się o totalny wybuch przy stosowaniu torów 3D. Od samego początku wiedziałem, że chcę tutaj postawić na realizm otoczenia i detal, dlatego nie chciałem ryzykować braku wydajności - stąd ten wybór.

Aikozann napisał/a:
jeśli to miał być peron przystanku osobowego

Są to perony służbowe, wzorowane na tym co miało tutaj niegdyś powstać realnie, dlatego zdecydowałem się na podłoże bardzo niskie względem torowiska.

Aikozann napisał/a:
wygląda jakby tory (te na których odstawiony jest wrak lokomotywy) pozbawione były na ich końcu kozłów oporowych i/lub poduszek ziemnych.

Przeoczenie, które trzeba będzie poprawić :-D

Aikozann napisał/a:
tutaj też na podstawie screena trudno to ocenić, ale jeśli tory na pierwszym planie to jakaś niewielka zakładowa bocznica, to napędy w rozjazdach powinny być raczej przestawiane ręcznie (przez drużynę manewrową)

Mega cenne, kolejna wiedza z zakresu sygnalizacji.

Co do pozostałych tematów, jeśli temat mnie nie przerośnie będę grzebał maksymalizując detal - muszę jeszcze się zastanowić ile z tego (ogródki, ciepłownia) widać z okien pociągu.

Co do pytania o osadzenie mapy w jakimś konkretnym przedziale czasowym - mam z tym naprawdę mega wielki problem. Póki traktuję to jako "makietę", mam większą dowolność, mogę sobie pozwolić na to, aby umieścić tu wszystko co może kojarzyć moja głowa kiedy sięgam do wspomnień. To taka forma zatrzymywania ich na dłużej, prawda? Gdybym miał jednak dostosować wszystkie budynki, dodatki motoryzacyjne i ubiór przechodniów to postawiłbym na klimat lat 80/90. Wiem, że wymagałoby to nieco zmian, ale nie jest to myślę zadanie, które jest w stanie mnie przerosnąć.

Ah, w kwestii słupów WN - najchętniej w ogóle bym je stąd wyrzucił i bardzo mocno to rozważam. Zauważalnie średnio to wygląda, jednak był to mocny wyróżnik tej linii jeśli chodzi o rzeczywistość, no i póki co został taki biedny łamaniec.

Dorzucę listę dodatków w poście z kolejną częścią mapy, jak sam sobie sprawdzę co jak się nazywa:)
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2064
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 07-06-2021, 14:20   

Witam.
Poza uwagami przedstawionymi przez kolegów chciałem zwrócić uwagę na inny kierunek.
Jak przeczytałem hasło Pyskowice to od razu ciekawość mnie zżerała by zobaczyć Twą makietę, ale troszkę mnie rozczarowałeś,
Obecnie stacja Pyskowice jest tylko jedną z wielu stacji przelotowych, a przecież był to ważny węzeł gdzie kończyło i rozpoczynało bieg wiele pociągów towarowych. Węzeł posiadał trzy grupy: PKC - odjazdowa w kierunku Paczyny, PKB - przyjazdowa z kierunku Paczyny, Gliwic i PKA wjazdowa z PKC, Mikulczyc i Gliwic a także wyjazdowa dla tych kierunków. Dodatkowo dochodziła jeszcze linia do Pyskowic miasta gdzie kończyły bieg pociągi osobowe.
Należałoby zrobić parowozownie wachlarzową (resztki jeszcze stoją) i wagonownie która była - jak mnie pamięć nie myli za lokomotywownią w kierunku grupy PKB.
Wyjazd w kierunku Gliwic Kuźnicy pod górę po łuku, gdzie z prawej strony był umiejscowiony barak punktu przeglądów lokomotyw elektrycznych z torami odstawczymi dla nich i kanałem.
Warto by się pokusić także o tor zelektryfikowany kolei piaskowej pod którym też się przejeżdżało jadąc do Gliwic (on szedł z prawej strony węzła patrząc w kierunku Gliwic i za stacją przechodził na lewo i szedł w stronę Mikulczyc.
Z PKC do Paczyny szły trzy tory, z tym że trzecim torem w czasie deszczu czy tuż po nim strach było jechać bo z ciężkim pociągiem był zwykle problem z wyjechaniem do Paczyny (stała wiecznie w nim woda).
Ale to tylko takie marzenia by trochę prawdziwej kolei wróciło.
[i]Aaa na przeciwko parowozowni za ulicą przy stacji była gospoda, taka górnicza - prawdziwa śląska gdzie miałem przyjemność po pracy napić się piwa. ;-)
 
 
Borowiak 
świeżak


Dołączył: 05 Cze 2021
Posty: 7
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 07-06-2021, 14:28   

Tak jak pisałem już wyżej, Pyskowice były jedynie inspiracją. Jak sam zauważyłeś, to był naprawdę ogromny węzeł, a to dopiero moja pierwsza mapa. Nie wykluczam, że w przyszłości kiedy poczuje się bardziej na siłach, podejmę się tych rozległych układów torowych. Tak naprawdę, na początku zacząłem je budować - nawet więcej, niż faktycznie tutaj powstało bo uwzględniałem sporą, planowaną grupę torów technicznych KRR, niestety poległem. Nie podobało mi się to, muszę jeszcze poćwiczyć układanie torów.

Wachlarz już jest, również w takiej wersji „ze snów” o lepszej przyszłości dla tego miejsca. Wkrótce pokażę, jak się uwolnię na chwile od etatu.
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 124 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3759
Skąd: Opole
Wysłany: 07-06-2021, 18:38   

Jak na początek, to ciekawie wygląda. Dla mnie, na tym i innych obrazkach drogi są za szerokie i ten chodnik z zielonym: https://www.trainzpicture...5-o-215021.J3QV
https://www.trainzpicture...5-o-221415.44AO
Niekompletnie oznakowany przejazd, a słupki biało czerwone to tutaj zbędne i wielkościowo za duże (jeden wchodzi w drogę).
https://www.trainzpicture...5-o-220934.4aw1
Rzecz gustu ale droga szeroka jak autostrada i słupy z oświetleniem powinny być na, a nie za chodnikiem. Kierowca miałby problem połapać się z tym kto ma pierwszeństwo, gdzie jechać, generalnie inżynieria ruchu się kłania.
https://www.trainzpicture...5-o-215225.JN7g https://www.trainzpicture...5-o-215805.4G0p
Czemu brakuje ogrodzenia od strony toru?
https://www.trainzpicture...5-o-215021.J3QV
Słupy nie stawiamy ot tak sobie tylko mają oświetlać odpowiednie miejsca. Po drugiej stronie, to egipskie ciemności?
https://www.trainzpicture...5-o-215528.JP1u
Sieć na rozjazdach mnie nie pasuje, brak przęseł naprężania, odciągów i drut powinien być jeden, a nie dwa.Poza tym brakuje izolatorów sekcyjnych, odłączników. Do tego tematu masz obrazek: https://trainzpicture.pl/image/stacja-4.HXsr
Polecam zapoznać się z z tematem KWK Knurów autor Korzeń. Tam masz wzorcowo założoną sieć i nie tylko.
Drogi, chodniki masz nasze, krawężniki też. Jeżeli coś potrzebujesz, to PW. Jeszcze jedno: w jakim okresie czasowym ta mapa robiona?
 
 
 
Borowiak 
świeżak


Dołączył: 05 Cze 2021
Posty: 7
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 08-06-2021, 00:36   


Wjazd na torowiska stacji muzealnej. Kolejne scenki na makiecie: transport eksponatów drogą kołową.


Sekcja odstawcza muzeum kolejowego oraz spojrzenie na cały segment z góry.


Sekcja pomnikowa muzeum, w tle widoczne platformy dla fotografów, Ty manewruje torem prowadzącym do wachlarza.


Biurowce oraz sale wystawowe muzeum, obok perony (znów niskie) dla zwiedzających i podróżnych poc. retro. Stonka ze składem nowych eksponatów, na samym końcu rzut oka na ogródki działkowe nad pobliskim jeziorem.


I powtórka z innych perspektyw.

Co jest tu zepsute - wachlarz, za mała obrotnica, brak kanałów oczystkowych, za mała wieża wodna i pewnie wiele innych. Ale trzeba korzystać z tego, co jest. Może z czasem będzie lepiej, dokładniej:)

ryszard napisał/a:
Rzecz gustu ale droga szeroka jak autostrada i słupy z oświetleniem powinny być na, a nie za chodnikiem.

Taka ma być. To nawiązuje do niezrealizowanego planu rozbudowy realnego miasta Pyskowice w latach 60-70. Planowano wysiedlać tutaj mieszkańców Chorzowa i Bytomia. W czasie kiedy rozbudowywano infrastrukturę wokół stacji "Miasto" zakładano dużo większy ruch i potrzebę przepustowości, niż jest to konieczne aktualnie.

Resztę uwag skrupulatnie zapisuję aby wziąć pod lupę przy kolejnych pracach.
Ostatnio zmieniony przez Borowiak 08-06-2021, 01:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Borowiak 
świeżak


Dołączył: 05 Cze 2021
Posty: 7
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 08-06-2021, 01:01   

Aikozann napisał/a:
- byłbym wdzięczy za jakieś namiary na te dodatki "budowlane" typu rusztowania, itp., itd., bo bardzo by mi się przydały.

rusztowanie 173173:20927
red płyta 198708:120
red płyta 198708:121
red płyta 198708:122
lampa zwal 364126:99
pachołek drogowy 1 49338:23001
pachołek drogowy 3 49338:23002
pachołek drogowy 3 49338:23003
hp-robotnik02 68787:100356:1
hp-robotnik03 68787:100357:1
hp-robotnik04 68787:100358:1
hp-robotnik05 68787:100359:1
stos-belek 97008:29694:3
paleta1 119692:200811:2
dom w budowie maly 83218:25040

Barakowozy EET i motoryzacyjne to głównie dodatki z TrainzArt'u.

Aikozann napisał/a:
https://www.trainzpicture.pl/image/zrzut-ekranu-2021-06-5-o-220142.4Bwv
- co to za zbiorniki/silosy wzdłuż ogrodzenia na dalszym planie?


Stacja Paliw Lotos3 364:126:43
zbiornik przemysłowy 14 523:1972831:1
zbiornik z azotanem 01 68213:27090:1
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 48 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 859
Skąd: Sierpc
Wysłany: 09-06-2021, 19:10   

Dziękuję za namiary na dodatki :-)

https://www.trainzpicture...7-o-221428.CAiK
- przy kozłach oporowych brakuje poduszek ziemnych.

https://www.trainzpicture...7-o-222551.Cih8
- taka ogólna uwaga, jak robisz tor zakończony kozłem oporowym, i jest on "wyślizgany" ("wyjeżdżony"), to ostatnie metry toru przed kozłem oporowym warto dać zardzewiałe; tabor raczej nie dojeżdża do samej poduszkę ziemną.

https://www.trainzpicture...7-o-224855.Ijre
- czemu służy tak kładka na dalszym planie?
 
 
Borowiak 
świeżak


Dołączył: 05 Cze 2021
Posty: 7
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 10-06-2021, 10:45   

Dzięki! Kładka jest zrzynką rozwiązania, które stosuje lotnictwo dla swoich fanów fotografii - pełni rolę platformy spotterskuej :-P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group