FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: ryszard
26-09-2014, 21:06
Ziemia Łódzka
Autor Wiadomość
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-06-2010, 12:11   Ziemia Łódzka

Witam,

chciałbym się przedstawić: nazywam się Avs1000 i jestem kolejowym laikiem.

Nigdy w życiu prywatnym i zawodowym z koleją nie miałem na tyle do czynienia by wiedzieć gdzie powinna stac tarcza manewrowa i jak podczepia się sieć trakcyjną. Żródłem wiedzy w tym temacie są polskie fora związane ze sceną trainz i wszelkie kolejowe portale informacyjne jak również przełożenie tego na obserwacje z życia. Niestety niezbyt często mogę być na szlaku kolejowym bo pociąg jako środek komunikacji zamieniłem już daaawno temu na nieekologiczny ale cholernie wygodny wynalazek jakim jest samochód.

:) Czasy gdy na dworcach spędziłem więcej czasu niż w szkole minęły, wtedy jednak nie przychodziło mi do głowy zapoznawanie się z tajnikami infrastruktury czy budową trakcji kolejowej. (a szkoda!!!).

Każdy z nas budując swoją mapę robi to z sentymentem do tych konkretnych stron, z których pochodzi projekt. Tak przynajmniej mi się wydaje. Zatem i ja, mimo że pochodzę z regionu gdzie słowo kolej ma szczególne znaczenie, z Górnego Śląska, to mój projekt dotyczy ziemi, która jest mi szczególnie bliska. Jako że dziecięciem będąc spędzałem w okolicach Tomaszowa wszystkie wakacje, postanowiłem oddać trainzowi ten fragment kolejowej ziemi, tej ziemi. Łódzkiej. ;-)

To tyle tytułem wstępu. Czas na merytorykę.

Sama mapa to dość pokaźny projekt. Przyjąłem że miejscem dla niej centralnym jest Tomaszów Mazowiecki, ponieważ od niego odchodziły kolejne części szlaków nad którymi pracuję. I tak:

z Tomaszowa do Spały - nieużywany już 8 km szlak który miałem zrobiony na pałę ale po wielokrotnym pobycie tam i zebraniu materiałów będę go tworzył od podstaw. (warto ze względu na urok trasy, sosny,zawijasy, wzniesienia ach ach)
z Tomaszowa do Opoczna (to sobie omówimy w pierwszej kolejności)
z Tomaszowa do Drzewicy
z węzła Radzice do Opoczna Pd. (CMK)
z Tomaszowa do Koluszek + cały węzeł koluszkowski
z Koluszek do Łodzi Fabr

niech za słowa najlepszy będzie obrazek:



Zanim zacznę się obnażać ze screenami jeszcze słówko na temat nie takiej błahej sprawy mianowicie: w y d a j n o ś ć.

Mapa jest tworzona w TRS2004 i jednocześnie testowana na TS2009 na komputerze o następującej konfiguracji:

Procesor: Intel Pentium QuadCore P6600 2,4 Ghz
Karta graficzna; Ge Force GT9800 1 GB RAM DDR3
3GB DDRAM3 1100Mhz
reszta nie ma większego znaczenia oprócz tego że jest optymalna pod powyższe komponenty

i tak : w TRS2004 są miejsca gdzie potrafi przyciąć podczas buforowania, a nawet wywaliś do windows jesli cos tam inne procesy robią w tle. Myślałem o tym trochę ale jednak nie zrezygnuję z roślinności i dodatków ładniejszych z tego powodu. Nie zrobię tego dlatego, że w TS2009 mapa działa idealnie pod względem grywalności, nawet w miejscach gdzie są animowane kołysżace się sosny, jedzie skład a na innym torze przeprowadzane są manewry. Widać to w mojej prezentacji na YT w związku z tym zakładam że kłopoty moga powstac na komputerach o niższych parametrach. Zanim (w ogóle o ile) mapa zostanie wydana, zakladam, każdy z nas będzie posiadaczem komputera, który bez problemu będzie sobie radził z roślinami Jankvisa i dodatkami denloga. Problemem może być sam TRS2004 którego silnik, a własciwie silniczek jest lichutki. Nie mniej tak jak piszę: projekt optymalizuję pod TS2009 i będzie to mapa kompatybilna z tą wersją Trainza.

OK tyle słów a tak mało treści poglądowej. Zacznijmy prezentację odcinka Tomaszów Maz. - Opoczno czyli fragmentu szlaku Łódż Kaliska Dębica.

Startujemy w Tomaszowie Mazowieckim zatem pierwsze screeny z tego miejsca.








Na siostrzanym forum zwrócono mi uwagę na brak słupków hektometrowych. Faktycznie jeszcze ich nie ma, ale oczywiście będą, zacznę je uzupełniać po zamknięciu prawej strony mapy tj gdy skonczę odcinek CMK i popoprawiam co się da.

W ogóle to po wielomiesięcznym analizowaniu opinii nt. map realnych na tym forum mam głebokie wątpliwości czy ta mapa nadaje się do map realnych. Topograficznie/geodezyjnie na pewno, ale...

Ponadto chciałbym z tego miejsca podziękować wszystkim twórcom zarówno obiektów scenery/trackside jak i polskiego taboru (ach te bipy ze Skarzyska ;p) za niemało realnych dodatków do tej mapy. Chociazby oryginalny dworzec Tomaszów czy Opoczno i many many more... Wprawdzie nie były robione na moją prośbę ale powstały gdy mapę już robiłem, tak więc Iskra z Góry (?) ;)
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
 
 
 
EU07-468
super user



Pomógł: 10 razy
Wiek: 24
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 188
Skąd: Węgorzyno
Wysłany: 25-06-2010, 12:16   

Mapka sie nawet ładnie prezentuje ale tu wyprostuj ten płot bo taki troche krzywy :]
Ostatnio zmieniony przez EU07-468 25-06-2010, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-06-2010, 12:19   

wiesz, zeby było śmieszniej płot w tym miejscu jest w strasznym stanie i naprawde idzie nie po niemiecku, natomiast masz racje że tutaj idzie zbyt falisto, w realu idzie krzywo takim łamańcem, ten screen prezentuje akurat tor odchodzący do Spały i od tego miejsca będę robił szlak do Spały na nowo o czym wspominałem więc i to ogrodzenie zmienimy. Ostatnio w nowych dodatkach ktoś objawił się ze świetnymi ogrodzeniami tego typu.
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
 
 
 
Radziosław
zaawansowany



Pomógł: 13 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 623
Skąd: Łorsoł
Wysłany: 25-06-2010, 14:19   

Bardzo fajna mapa, szczególnie dlatego że jest realna, szacun że dałeś radę.
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-06-2010, 15:39   

no i powoli jedziemy dalej... tak mniej więcej wygląda otoczenie na obszarze między Tomaszowem a stacyjkami Jeleń oraz Bratków oraz tereny kopalni piasku Biała Góra w Smardzewicach dokąd prowadzi odnoga ze stacji Jeleń właśnie.
Zdjęcia porównawcze (czyli jak to się ma do rzeczywistości) można sobie obejrzeć na kolej.one.pl przeglądając linię 25 (D29) oraz stacje Jeleń, Bratków, Szadkowice, Słomianka, Opoczno...
Ponadto na YT pod nazwą użytkownika luigivampa1 znajdują się klipy z Tomaszowa do Opoczna i z Tomaszowa do Drzewicy.








perspektywa na rzekę Wolbórkę i most na Pilicy i screen pokazujący odchodzące od siebie linie 22 (Radom) i 25 (Opoczno,Skarżysko)



kilka mignięć z kopalni Biała Góra




tory odchodzące ze stacji Jeleń do Białej Góry



Jeszcze stacja otoczenie stacji Jeleń



no i Bratków który omówię później szerzej ze względu na obecność drugiej kopalni piasku (Grudzeń-Las)




Jeszcze kilka słów nt samego odcinka.

Jak wiadomo odcinek linii 25 pomiędzy Tomaszowem a Opocznem (i dalej) jest linią niezelektryfikowaną. Były natomiast takie plany i nawet wszczęto prace w tym kierunku czego dowodem jest fakt że sieć trakcyjna została pociągnięta od stacji i kończy się jakies 2 km dalej za mostem na Pilicy. Niestety nie wiem z jakiego powodu, (ale się dowiem i napiszę) zaniechano tego pomysłu i słupy trakcyjne kończą się w tym miejscu koło przejazdu na ul. Białobrzeskiej. Następnie linia już do samego Opoczna (i dalej) jest i jednotorowa i jak wspomniałem bez drutu.

W klimatycznej stacyjce Jeleń znajdują się bocznice i tor odchodzący do pobliskiej kopalni piasku Biala Góra. Od tej łącznicy odchodzi jeszcze jeden, bardzo tajemniczy tor który uwzględniłem na mapce i który to konczy się wielką wojskową bramą z zakazem fotografowania. Tak, dobrze się domyślacie. ;-)
Oczywiscie ze względu na tajemnicę wojskowa nie mogę zdradzić co było tam przechowywane. Piszę było ponieważ zarówno tor jak i sama brama dawno nie były oliwione, zatem ...relikty PRLu... :)

Pomiedzy Jeleniem a Bratkowem jest dość nudnawo bowiem jedziemy w linii prostej kilka kilometrów a po bokach mamy gęsty mieszany las, no ale to dobry fragment na mapie by akurat iść sobie zrobić kawy gdy stonka zasuwa te 60km/h.
Co dzieje się dalej zobaczymy w następnej części....tylko postawię te cholerne słupki hekto, co za upierdliwa robota.. :P
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
 
 
 
szczawik
super user


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 150
Skąd: --
Wysłany: 25-07-2010, 18:58   

avs1000, popsułeś mi szyki budując tą mapę. sam od 2 lat zbieram materiały na linię ł. fabryczna kraków gł. a może i płaszów, jednak twój projekt jest wspaniały.
2 pytania: fabryczny będziesz robił taki jaki jest teraz, czy już nowy, podziemny? I czy twoja trasa będzie wyglądała tak jak po modernizacji szlaku Łódź- Warszawa? powodzenia:)
 
 
 
Radziosław
zaawansowany



Pomógł: 13 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 623
Skąd: Łorsoł
Wysłany: 25-07-2010, 19:02   

O, temat ucichł, a szkoda. Jak pisałem niegdyś mapa świetnie wygląda, nie ma się do czego przyczepić, świetny klimat zapomnianego szlaku, pokazuj wiecej!
 
 
szczawik
super user


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 150
Skąd: --
Wysłany: 25-07-2010, 21:08   

Radziosław, avs1000 na youtube ma filmy trasy dosyć często aktualizowane. http://www.youtube.com/user/Luigivampa1
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-07-2010, 12:05   

@Radziosław

A tam temat ucichł ;-) Po prostu sie przyczaił. Jestem sobie obecnie na wakacjach w znajomym regionie i rozgryzam stację Idzikowice. Niezła jazda btw.
Poza tym wybieram sie do Koluszek na obfocenie budynku stacji bo nareszcie są tu chmury. (jeden z modelarzy swojego czasu mi powiedzial że podjąłby się ;-) )

To co piszesz ze sie nie ma do czego przyczepic traktuje jako przejaw Twojej wielkiej zyczliwosci, ale troche rzeczy pewnie razic bedzie :)).

@Szczawik - no przykro mi, że zdublowałem Twój pomysł aczkolwiek zupełnie nieświadomie :)
jesli podejmujesz sie szlaku z Krakowa (?) no to i tak czeka cię mnostwo roboty...

Odcinek Koluszki - Łódź Fabr. będę robił tak jak go zapamietałem z sesji video/foto w roku 2008. Zatem do okolic Łodzi Andrzejów zmodernizowany szlak a potem od Widzewa ruina do samej Fabrycznej.

Chwila cierpliwosci i popełnię kolejne screeny.
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
Ostatnio zmieniony przez Jacek 26-07-2010, 12:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-09-2010, 23:59   

Po dodaniu słupków hektometrowych i lekkim liftingu pokażę odcinek z Tomaszowa do Opoczna. Ukazało sie ostatnio kilka fantastycznych dodatków, które zastosowalem, mam na mysli tutaj szczegolnie perony wujkaczarlsa i drogi drStracha, które bardzo urealniły bądź urealnia pewne miejsca na mapie...

Do rzeczy: w podrózy po screenshotach będzie nam towarzyszył mój ulubiony i w czasach młodosci dobrze objeżdzony zestaw stonka + bipa całość ze st. mac. Skarżysko Kamienna. Autorów modeli specjalnie przedstawiać nie trzeba. Wykonanie świetne!

Tak więc startujemy z Tomaszowa do Opoczna:



tutaj ujęcie z perspektywy starego nieuzywanego juz toru do Spały, za czerwono-rdzawym parkanem kryły się kiedys zabudowania parowozowni, jak wspominałem wcześniej



tutaj nasza stonka opuszcza juz rozjazdy stacji Tomaszów, przecina ulice Spalską i jakiś czas dwie linie: 22 i 25 jadą koło siebie tworząc dwutor który rozjedzie się za mostem na Pilicy




a to odcinek pomiedzy Tomaszowem a stacja Jelen (wiem ze pokazywalem to poprzednio ale było trochę zmian). Na pierwszym screenie ten moment gdzie szlak na Radom oddziela się od tego na Skarzysko - zaraz za mostem na Pilicy



stacja Jeleń





w stacji Jelen i w stacji Bratków odchodza tory do kopalni piasku - screeny w nastepnym poscie, a pomiedzy Jeleniem i Bratkowem w zasadzie niewiele się dzieje, jest gęsty iglasto lisciasty las i wygląda to mniej więcej tak:



Stacja Bratków, w tym miejscu wywaliłem stary peron który widać na poprzednich screenach i użyłem 2 łączonych wujka czarlsa i jest znacznie bliżej prawdy :)

Tymi białymi liniami bym sie nie przejmował. Wynikają one z tego że połączyłem 2 perony ze sobą, żeby uniknąć bardziej skomplikowanej przebudowy.

W Drzewicy jest bardzo podobny peron zrobiony z przełożonych płyt z pomalowaną biała linią - bardzo fikuśnie to wygląda i dzieje się naprawdę, więc luz ;)



odcinek miedzy Bratkowem i Szadkowicami - takich ciezarowek z piachem z kopalni opodal Bratkowa jest tam dość sporo



Szadkowice, dawno dawno temu były nawet mijanką, jednym z nielicznych na to dowodów jest pozostała płyta przejazdowa z miejscem na tory... w tym miejscu użyłem peronu Doktora i dobrze :)



Odcinek z Szadkowic do Słomianki to coraz mniejsze leśne wyspy a coraz większe zbożowe połacie. Teren też robi nam się juz coraz bardziej pomarszczony, sporo otwartych przestrzeni i leśne kępy, można tu spotkac wiele krówek :)







za Słomianką niewiele się zmienia, dalej mamy pola i gospodarstwa, natomiast tuż przed samym Opocznem wjeżdzamy w pas gęstego liściastego lasu który konczy sciana nasypu z CMK i pierwsze zabudowania miasta, wygląda to mniej więcej tak:



jeszcze co do ostatniego screena powyzęj: prawy odchodzący idzie łukiem po czym jakies kilkaset metrów biegnie przy CMK by wpaść do Zakładów Płytek Ceramicznych. Więcej o tym przy prezentacji odcinka CMK na mapie.

A poki co wgryzamy sie w zabudowania Opoczna. Klasyczna niska małomiasteczkowa zabudowa w centralnej Polsce, sporo nieuzywanych w polowierozebranych bocznic pamietajacych chyba jeszcze okupację...tak własciwiie to w realu wyslizgany jest tylko tor szlakowy..tutaj wyglada to nieco aktywniej







wzdłuz stacji Opoczno ciągnie się dłuuuga rampa ładunkowa, której odpowiednika nie mogłem znaleźć, niestety cokolwiek bym wstawił wyglalo albo źle albo nienaturalnie, do momentu az na DLS pojawiły się pewne drogi ładunkowe ..... ;-P

no a poza tym tak sobie zapamietuję stację Opoczno, z tego co słyszałem juz częśc semaforów kształtowych jest zdemontowana... :/ za stacją tor obniza się nieco i przecina rzekę Drzewiczkę i mija zalew...tam nasz pociąg wpada w portal i gdizes tam hen ociera się o mapę Stmichala ;)







Taaak. Mysle ze w dosc krotkim czasie zaprezentuję jeszcze te dwie kopalnie piachu; nie są to żadne cuda, ale nie można ich pominąć, ich obecność powoduje ze ten biedny szlak jeszcze jako tako funkcjonuje. W miedzyczasie zrekonstruuję króciutki 8 kilometrowy odcinek do Spały, który udało mi się przejść podczas ostatnich wakacji i wracam do Idzikowic gdzie czeka mnie moc pracy :) Na szczescie uklad torowy już jest.

Ponadto zgłebiam tajniki prawidłowego kładzenia sieci, żeby zminimalizować wioche, która pewnie starym wyjadaczom dostarczam, no trudno ;-)

Jamal dzięki za Gliwice Rybnik - nie ma to jak dobry wzorzec :)

To na razie tyle, do usłyszenia w temacie :)
 
 
 
bazler71
zaawansowany


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 907
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 09-09-2010, 09:51   

No wodzu dajesz do pieca :) Przyglądam sie Twej działalności dość regularnie i trzymam kciuki. Jestem zainteresowany gdyż jakoś tak od urodzenia siedzę w Tomaszowie i to moje okolice i bardzo je lubię. Jesli moge być w czymś pomocny to wal jak w dym. Z czasem różnie bywa ale jesli chodzi o wypadzik czy sprawdzenie czegoś w promieniu 20-30 km to nie jest wielki problem.

Jesli chodzi o Jeleń to wspomnane tajmnicze coś z wojskową bramą to rzeczywiście zespół "strategicznych" magazynó rezerw państwowych - dzierżawione obecnie różnym firmom o ile iwem i kolejow nie używane jak pisałeś. Od toru do kopalni niedaleko za tymi magazynali odgałęziała się w prawo jeszcze zapomniana przez boga i ludzi bocznica do cegielni na Wąwale - teraz rozebrana ale ślady w terenie są a ja dobrze pamiętam czasy gdy tor leżał. Jest jeszcze bunkier po Niemcach ale tor do niego chyba zniknął dość dawno - choć przecinka w lesie nadal jest.

A obiekty z linii - no cóż :) fajnie że fotki się przydały Grabashowi i Sonemu - starrałem się - chociaż na dworcu w TM patrzyli na mnie dość dziwnie, w Bratkowie pogoniłą jakaś nadgorilwa pani, w Jeleniu zostałem wzięty za kogoś od remontów i narobiłem nadziei mieszkającej tam babci, a w Szadkowicach bodajże pogadałem sobie z dziadkiem emerytowanym maszynista i dostałem zaprosznie na herbatę - zimno było tego dnia pierońsko. Pozdrawiam.

O jeszcze jedno - kwestia odwzorowania torów na terenia dawnych zakładów WISTOM w Tomaszowie - teraz to już kompleteni sprute - ale ja to obmacałem gdy jeszcze leżało i co nieco wiem. Gdybyś kiedyś chciał sie tym bawić - a może warto - bo po terenie zakłądu dało sie włąsciwie zrobić poc. spore kółko. a bocznic pod wszelkiej maści magazyny i rampy było w diabła dużo.
_________________
Żeby mi się chciało chcieć...
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 09-09-2010, 15:56   

Dodawać w temacie mapy za wiele nie trzeba - Bazler napisał co trzeba :)

Jednak mam mała sugestię w związku z peronami - jak widzę połączyłeś tam dwa 4,5m perony, ale żeby ta biała linia nie wystawała można zrobić dwie rzeczy. Pierwsza, to jeden z tych peronów obniżyć w stosunku do drugiego o 0.01m - trzeba manualnie podać wartość (np. -0.01m i użyć "Zastosuj wysokość" na wszystkich węzłach tego peronu - jedna linia zniknie a przy okazji pozbędziesz się efektu przenikania tekstur. Druga rzecz to napisanie do mnie i poproszenie o wersję tych peronów bez tej konkretnej białej linii (krawędź przy torze bez zmian). Mam takie zrobione, tylko czekają w kolejce na publikację, ale żaden problem podesłać.

Pozdrawiam
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-09-2010, 21:02   

i tak Panowie uczynię :) tj. będe Was "nękał" w miarę możliwości i w granicach dobrego wychowania ;)

za sugestie i uwagi dziękuję, nie ma lepszej motywacji do dalszych działań jak tego typu krytyka :)

@Bazler, temat zrekonstuowania kolejowego Wilanowa na pewno poruszymy, możesz być pewien. Ja mam dobre chęci a Ty materiały. Czyli w sam raz tyle żeby zbudowac fabrykę ;-)
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
 
 
 
bazler71
zaawansowany


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 907
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 09-09-2010, 21:48   

Wilanów :) - tylko ktoś kto w Tomaszowie naprawde jest "zasiedziały" nazwie tak zakłądy Chemitex-Wistom (byłe zakłady stety/niestety - różnie można na to spojrzeć.) Swoją droga hus wiedzieć raczy co ma wspólnego ta nieco cuchnąca dzielnica z warszawskim parkiem :) Dzielnica nieco odżyła, ale tory na terenie zakłądu to już historia - trzeba grzebnąć w pamięci będzie i starych mapach - na szczęście coś niecoś się zachowało.
_________________
Żeby mi się chciało chcieć...
 
 
 
Radziosław
zaawansowany



Pomógł: 13 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 623
Skąd: Łorsoł
Wysłany: 09-09-2010, 21:52   

Świetnie że dalej budujesz nowe odcinki trasy, cała dotychczasowa mapa jest kozak, czekam na to co będzie dalej z niecierpliwością!
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 51
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2010, 21:54   

bazler71 napisał/a:
(...)Swoją droga hus wiedzieć raczy co ma wspólnego ta nieco cuchnąca dzielnica z warszawskim parkiem :)(...).

Może stworzył ją ktoś, kto znał prawdziwy warszawski Wilanów. Ten park to tylko fasada, dookoła były tylko czworaki, dość mało fotogeniczne na tle pałacu :-)
 
 
 
Miko
nowy


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 10
Skąd: PL
Wysłany: 10-09-2010, 17:33   

Avs1000, bardzo miło zobaczyć znajome okolice w trainz :-) Wyraźnie czuć klimat tej linii. Widać że zadbałeś o szczegóły. Tak się składa, że akurat znam dość dobrze stację w Opocznie, dlatego (jeśli nie masz nic przeciwko) miałbym kilka uwag. Wiem że to szczegóły, ale jest to mapa realna, więc może warto je uwzględnić.

1. Semafory wyjazdowe
http://www.fotosik.pl/sho...1198108d5d51f84
http://www.fotosik.pl/sho...a384248b92c25b1
podmieniłbym (na obu wyjazdach ze stacji) na semafory z płaskim słupem, środkowy z jednym ramieniem, proponuję:
- środkowy: "Sr1/2 8m Płaskownik"
- prawy i lewy: "Sr1/3 8m Płaskownik"

2. Semafory wjazdowe
http://www.fotosik.pl/sho...3cbb87fb90f3395
lepszy by był semafor z TO na słupie semafora: "Sr1/2/3 10m Kratownica + To".
Przykładowe zdjęcie: http://rail.phototrans.eu/14,35214,0.html
Od strony Skarżyska jest identyczny.

3. Tarcza zaporowa
http://www.fotosik.pl/sho...fe043d7ff637371
zamiast nieruchomej tarczy Z1 powinna stać kształtowa tarcza zaporowa, podobna ale trochę większa i wyższa: "Tz" <kuid:150399:24550>. Ewentualnie taką mniejszą tarczę ("Z1 uszkodzona" <kuid:283523:24152:2>) możesz postawić po prawej stronie kozła. Obecnie jej chyba już nie ma. Na tym zdjęciu widać obie:
http://stud.pam.szczecin....180&mode=search

4. Kładka nad torami
http://www.fotosik.pl/sho...822d1bc1dcdf902
realniejsza byłaby jakaś z mniej pokręconymi zejściami ;)
Może ta, którą zrobił drstrach byłaby lepsza: http://www.trainz.org/ptt...a_kladka02.html
Tu widać kawałek kładki: http://stud.pam.szczecin....377&mode=search

Jeśli potrzebujesz jeszcze jakieś lepsze zdjęcia poglądowe, (albo nie wierzysz mi na słowo ;) ) to daj znać, postaram się coś wykombinować.

avs1000 napisał/a:
[...] no a poza tym tak sobie zapamietuję stację Opoczno, z tego co słyszałem juz częśc semaforów kształtowych jest zdemontowana... :/

Na razie jeden (prawy) semafor przy wyjeździe w stronę Tomaszowa został zdemontowany jakoś po wakacjach 2009. W jego miejsce ustawili tarczę D1. Możliwe, że zaczął się przewracać, bo zanim został zdemontowany stał już trochę krzywo ;) Reszta semaforów stoi, ale czy są sprawne i używane, to nie wiem, bo obecnie żeby zobaczyć tam jadący pociąg trzeba mieć trochę szczęścia :)

Pozdrawiam.
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-09-2010, 18:30   

Miko! Absolutnie czuj się swobodny w konstruktywnej krytyce! Takich wskazówek potrzebuję bardzo, wprawdzie równiez moge powiedziec ze znam ten rejon bardzo dobrze, mam duzo dokumentacji, sam trasę przejechałem z bipą i kamerą kilka razy ale nie sposob w ferworze ukladania mapy nie przeoczyć czegoś czy zaniedbać. Tak więc jak najbardziej dzięki za merytoryczne uwagi, szczególnie odnosnie sygnalizacji! Wszystko uwzględnię.

Co do kładki to ta od Doktora bedzie zastosowana. Już to miałem zrobić wcześniej (serio :) ) ale lenistwo :) Jesli masz cokolwiek z okolic łącznicy do zakładów płytek to byłbym wdzięczny.

Na dniach powienienem pokazać miejsca z uwzględnieniem Twych uwag.

PS. Co do kładki, jest jeszcze taka fajna rumuńska, pokazę Strachową i tamtą i coś wybierzemy :)
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
Ostatnio zmieniony przez Jacek 10-09-2010, 18:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 51
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-09-2010, 19:33   

Albo zróbcie foty tej, się pomyśli ;-)
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-09-2010, 00:51   

melduję wykonanie zmian:

semafory postawione zgodnie z sugestią Miko, tak samo Z1 - wszystko się zgadza, miałeś rację

kładka - postawiłem Strachową, schodki w niej domyślnie chyba powinny iść pod kątem 90 stopni od kładki ale w realu ida prosto, jednak z moich zasobów wizualnie ta kładka sprawdza się tam najlepiej (nie dziwi nic).

Poproszę znajomego z Opoczna jak bedzie tak miły to zrobi zdjęcia w pochmurny dzien, a jak nie to ta wersja też się nada bezsprzecznie.

Zatem kolejno: zamieniona Z!, semadorek wjazdowy od Tomaszowa z To, semafory zamienione na płaskowniki o parametrach jak mówił Miko. Po drugiej stronie stacji tak samo oczywiscie, bo tak faktycznie tam jest. Do usłyszenia.

 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 51
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-09-2010, 02:11   

avs1000 napisał/a:
(...)kładka - postawiłem Strachową, schodki w niej domyślnie chyba powinny iść pod kątem 90 stopni od kładki ale w realu ida prosto, jednak z moich zasobów wizualnie ta kładka sprawdza się tam najlepiej (nie dziwi nic).

Na specjalne życzenie Camerona ;-) popełniłem też wersję na wprost, wisi sobie samotnie na DLS, w najbliższym czasie pewnie zaktualizuję też wersję na PTT.
 
 
 
Miko
nowy


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 10
Skąd: PL
Wysłany: 12-09-2010, 14:56   

avs1000 napisał/a:
równiez moge powiedziec ze znam ten rejon bardzo dobrze, mam duzo dokumentacji, sam trasę przejechałem z bipą i kamerą kilka razy

Nie ma wątpliwości, to widać na screenach ;-)

avs1000 napisał/a:
Jesli masz cokolwiek z okolic łącznicy do zakładów płytek to byłbym wdzięczny.

Coś się znajdzie, ale raczej niewiele. Jak coś wybiorę to podeślę.

drstrach napisał/a:
Albo zróbcie foty tej, się pomyśli ;-)

Jeśli chodzi o fotki na tekstury, to w na razie mnie tam nie będzie, więc nie dam rady zrobić. Jedynie mogę udostępnić poglądowe fotki z mojego archiwim. Jak widać kładka jest bardzo podobna do tej co jest.
http://picasaweb.google.p...feat=directlink

avs1000 napisał/a:
melduję wykonanie zmian:

Teraz wygląda to znacznie lepiej, kładka drstracha moim zdaniem pasuje.
Można porównać ze zdjęciami, które zamieściłem ;)
 
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2064
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 12-09-2010, 21:36   

drstrach napisał/a:
avs1000 napisał/a:
(...)kładka - postawiłem Strachową, schodki w niej domyślnie chyba powinny iść pod kątem 90 stopni od kładki ale w realu ida prosto, jednak z moich zasobów wizualnie ta kładka sprawdza się tam najlepiej (nie dziwi nic).

Na specjalne życzenie Camerona ;-) popełniłem też wersję na wprost, wisi sobie samotnie na DLS, w najbliższym czasie pewnie zaktualizuję też wersję na PTT.

Dzieki za tą kładkę "na wprost" - oczekiwacz. :oops:
 
 
Radziosław
zaawansowany



Pomógł: 13 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 623
Skąd: Łorsoł
Wysłany: 06-11-2010, 16:51   

Chopie a robisz coś z dawną Mikołajów - Budziszewice Łódzkie ?
I pokaż coś znów wreszcie :D
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2668
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-11-2010, 17:19   

ooo widzę że kolega stosuje oficjalną nomenklaturę używając nazwy Budziszewice ;). Dla celów taktycznych docelowa stacja przeznaczenia to Regny. Ale o tym tylko w sztabie LWP wiedziano. :) Jesli zdobędę odpowiednią ilość materiałów nie widzę przeciwskazań, podobnie jak z jednostką wojskową na Glinniku o czym poniżej.

Czas na przedstawienie krótkiego odcinka do Spały o którym wspominałem wcześniej.
Jako że temat poruszałem poprzednio dość często w wątkach screenowych pozwolę sobie nie przynudzać zbytnio zbyt wieloma screenami, ponieważ otoczenia szlaku w 80% sklada się z sosnowego lasu, plus oczywiscie kilka miejsc charakterystycznych.

Odcinek ten jest króciutki (zaledwie 9km) nadaje się doskonale na przedobiednią niedzielną przechadzkę, pozwoliłem sobie przemierzyć go z buta i napstrykać parę fotek co pozwoliło mi w miarę dokładnie zrekonstruować część miejsc.

Ad rem: Zaraz za głowicą wschodnią stacji po dość ostrym łuku (do którego przytulone jest ogrodzenie byłej lokomotywowni a teraz skladnicy złomu) mijamy rzekę Czarną i oczyszczalnię ścieków, której zbytnio zza gęstwiny drzew nie widać, ale do której (nie chcę przekłamać) ale chyba odchodził techniczny tor onegdaj, (nie uwzględniłem tego bo to i tak historia).

Trzy obrazki z miejsca gdzie tor od Spały odchodzi. Komu się chciało oglądać poprzednie screeny widzi że chodniki i asfalt Spółki DrStrach/082 wyparły poprzednie produkcje. Sorry, lepsze jest wrogiem dobrego ;-)



kolejne 3 obrazki mi.in widok z góry z perspektywą na łuk toru, w tle oczyszczalnia, troche nieużytków no i 5-komorowy semafor wjazdowy od strony Spały




Następnie mamy małą sortownię (hurtownię?) materiałów sypkich, obecnie jest to jakaś polsko-amerykańska firma która zajmuje się tego typu dystrybucją. Widać resztki drugiego toru przy torze głownym.




Tor opuszczając zabudowania miasta rozwidla się w prawo i lekkim łukiem opada w dół, przejdźmy się tym rozwidleniem...



... prowadzi nas do składu firmy Tedex Oil która zajmuje się produkcją wyrobów smarnych, olejów przemysłowych wszelkiej maści. Zakład zatem posiada bocznice i magazyn. Oczywiscie miejsce to jest to poPRLowska spuścizna, ale nie pamiętam jak nazywał się pierwotnie zakład który tam postawiono i poprowadzono ten tor. Przed bramą wjazdową tor rozdziela się na dwa tory biegnące po łuku, pewnie stworzone pod kątem przetaczania wagonów.



Wróćmy na tor spalski. Jakies 200 metrów za rozwidleniem torów tor przecina drogę krajową nr 48 przebiegającą nomen omen również przez Spałę. Trzeba przyznać że nieruchawe władze samorządowe zrobiły ładne ścieżki rowerowe wzdłuż drogi, zatem bezkolizyjnie można wybrać się rodzinką pogłaskać spalskiego żubra albo powczuwać się w pomniku lokomotywy wąskotorowej w tamtejszym parku. (Dla moich synów każdorazowy żelazny punkt programu zwiedzania ;-) ). Nasz szlak przecina wspomnianą drogę i wtłacza się można by rzec w gęstwinę iglaków. I tak będzie już teraz baaardzo długo.



Ukształtowanie terenu robi się po kilku km nieco faliste, mijamy asfaltową drogę odchodzącą od drogi 48 a prowadząca do miejscowości Glinnik
i po serii łagodnych łuków wśród leśnego kwiecia i igliwia..,



powinniśmy się znaleźć na polanie z kolejnym rozjazdem...



I gdybyśmy zignorowali sytuację że tor jest zamknięty i mimo wszystko szli do przodu to ta odnoga zaprowadziłaby nas do jednostki wojskowej kawalerii lotniczej w Nowym Glinniku, tor w tym kierunku (jakies 200 metrów za rozjazdem) wygląda mniej więcej tak:




ale że póki co, nie planuję rozbudowy mapy o jednostkę wojskową, zatem zakończmy ten szlak (nota bene faktycznie zamknięty jak pokazane na screenie) i skierujmy się na prawo. Ocieramy się tutaj o obrzeża miejscowości Glinnik (Dąbrowa) co pokazują następujące obrazki:



Parę screenów jak wygląda z góry rozmieszczenie pewnych miejsc:



Za miejscowością Glinnik (Dąbrowa) wpadamy w takie dziwne acz malownicze miejsca. Wygląda to tak jakby otoczenie nie mogło się zdecydować czy chce się zamienić w łąkę czy jednak ustąpi lasowi miejsca. Jest sporo polanek, brzozowych zagajników, minipoletek a i miejsce na biwak przednie :)



Po może 2,3 km tej sielanki, wpadamy znów w las mieszany z dość znaczną przewagą sosen. Tu byłby kolejny rozjazd. Byłby, gdyby toru który od niego dochodził do pobliskiego tartaku nie zdemontowano. Została tylko część podkładów i szeroki korytarz między drzewami świadczący o tym że ten wąski pas lasu był w posiadaniu PKP. Po chwili nostalgii ruszamy dalej łukiem wzdłuż istniejącego toru by natknąć się na asfaltową drogę dojazdową i...cmentarz. Już prawie jesteśmy w domu ;-)





na przeciwko cmentarza znajduje się stary bunkier, niestety nie jest to miejsce do zwiedzania z historycznymi rekwizytami z czasów wojny. Raczej to co tam znajdziemy jest producji made by menel.



A propos bunkra i to juz w pozytywnym kontekście. Opodal Spały, w zasadzie jedynie potężny rzut beretem (niekoniecznie moherowym) znajduje się miejscowość Konewka - która w okresie II wojny stanowiła element umocnien fortyfikacyjnych. Znajduje się tam solidny bunkier kolejowy o długości prawie 400 metrów. Miejsce jest udostępnione do zwiedzania i polecam. Nie ma jednak jak połączyć tego miejsca z trasą spalską więc nie ma o czym mówic. Ale taki bunkier jako dodatek istnieje jak najbardziej i to nawet jest to produkcja naszej sceny. OIDP.

Wracając do szlaku, równolegle z ogrodzeniem cmentarza zaczyna się rozjazd i nasz tor zamienia się w mijankę - która konczy się przystankiem Spała z dużym zarośnietym chaszczami peronem ziemnym i z iglakami które ekspansywnie wchodzą w to co jeszcze po PKP tam zostało. W rzeczywistosci nie ma dzialajacych latarni, zostały tylko betonowe kikuty. No i wiata. Ona jeszcze jest.
W Spale nigdy nie było dworca ani budynku dworcowego. A szkoda bo klimat tej stacji na pewno byłby pełniejszy.

Kilka screenów konczących odcinek i skład który być może w podobnej konfiguracji tam się w zamierzchłych czasach pojawiał..,





PS. Odnosnie czasu realizacji: jak długo będę żył to będę tworzył mapę aż ją skonczę. Mam do tych miejsc bardzo osobisty stosunek i projekt musi być skonczony i wydany. Tak więc powolutku i do przodu.
Ostatnio zmieniony przez Jacek 08-11-2010, 17:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group