Wiek: 29 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 33 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-01-2014, 21:19
Dokładnie to czasem się wczytuje (ale nie jestem pewien czy dobrze bo tekstury są jakby "wzięli teksturę, przepuścili przez wiatrak i rozpuścili z wodą"), a czasem mam cały błękitny ekran. Zdarza się, że po ruszeniu zostaje ona w miejscu, nieważne czy będę zmieniał kamery, zawsze już tam zostanie (zawiśnie w powietrzu, model kabiny odjedzie). Dodatkowo nie mogę zmieniać kierunków za pomocą alt+c. Czasem wczytuje się model maszynisty a czasem nie.
Chciałbym zaprezentować odświeżony model węglarki Eanos. Model został odchudzony z polygonów oraz zmniejszyły się jego tekstury.
Poprawione zostały również tekstury oraz niektóre elementy w modelu.
Pomógł: 27 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 1483 Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-04-2015, 06:48
Panowie, w 401 Da jest kilka istotnych tematów, jakie myślę, że można by było niewielkim kosztem pracy skorygować poprawiając w ten sposób odbiór lokomotywy, która wygląda całkiem sympatycznie :)
Pierwsze, co rzuca się w oczy, to ewidentnie za ciemne korbowody, w oryginale są tak upaćkane. że czerwień ledwo się przbija przez brud.
Drugie - przydało by się przyciemnić przeszklenie kabiny - nawet w "prawdziwej" sztuce widać od razu, że szyby są ciemniejsze niż u Was, ponadto nasz symulator jest na tyle ułomny, że taki zabieg "uplastyczni" model co zaplusuje odbiorowi modelu.
Trzecie - mam wrażenie, że całość jest mocno przesycona, chyba trzeba odessać trochę koloru z tekstur. Na fotce, która robiona była od zaciemnionej strony pomarańcz jest żywy, dość jasny:
http://www.wgk.cal.pl/det...484&mode=search
u Was - nawet od strony nasłonecznionej (mój screen) - jest ciemno. Widać to też na obrazku Maksa: http://postimg.org/image/rrigcjrfz/
_________________ Imperium kontratakuje?
Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
Fajnie, że jest wielostopniowy lod (chyba trochę za wcześnie znikają barierki oraz cień pod lokomotywą), kilka tekstur bym pomniejszył, typu sprzęg oraz okno z alfą, na pewno odbiór wozu się nie zmieni.
Model bardzo staranny i śliczny!
Admin: zmoderowano. Posty przeniesiono do właściwego tematu.
Pozwolę sobie tutaj przenieść dyskusję o 401Da bo rzeczywiście śmiecenie w temacie informacyjnym nie służy sprawie. Poparłbym sugestie Kudłatego oraz Samplaira w kwestii LOD-u. Mnie też wydaje się, że mógłby on działać z nieco większej odległości - lokomotywa "traci wygląd" wcześniej niż podpięte wagony, to dość mocno widać. Kwestia kompromisu do dobrania jak sądzę. Sam model to świetna robota, jak już zresztą pisałem. Dzięki raz jeszcze. To będzie też jak sądzę wdzięczny temat do repaintów. Jest tego sprzętu po różnych dziurach mnogo - fajnie :)
Poprawione zostały:
Odległości wczytywania lodów - powinno być lepiej,
Korbowody oraz szyby zostały przyciemnione,
Tekstury zostały odsycone,
Usunięty został wpis "lospeed.tfx"
Tekstury sprzęgu oraz szyb zostały zmniejszone.
Panowie, uczepię się dachu przedziałów maszynowych kaczki. Jest za niski i zbyt obły. Zaoblenia przy burtach powinny być 2 razy grubsze, prawie tak jak w SM42. Obecny spad jest też za duży. Nie powinien być tak ostry.
Ściemniłbym jeszcze kabinę o te 15-20% jednak. Będzie wtedy świetny odbiór. Innych rzeczy nie ujrzałem. Najbardziej rzuca się w oczy zła geometria segmentu dachu przedziałów maszynowych.
Ja mam uwagę dotyczącą dymu. Jak postawiłem kaczkę 256 na tory to zaczęła dymić, ten błąd występuje w trybie geodety i w maszyniście pomimo nie używania jej podczas manewrów. Wersja jaką używam to TRS2006.
EDIT:
Jedna uwaga dotycząca węglarki AWT. To na pewno nie jest typ 415W. Mógłbym prosić o zdjęcie podglądowe tej węglarki? Mnie się wydaje że to może być typ fabryczny 9-119.24.
Ostatnio zmieniony przez Kamil 21-04-2015, 00:00, w całości zmieniany 1 raz
W końcu dopchałem się w oględzinach do modelu. Mam jednak pewne uwagi, ale w zasadzie działające kosmetycznie i nie wymagające przeróbek 3D. Warto by było aby w kloszu reflektora 3D na teksturze odbłyśnika cień, albo zamarkowanie tyłu czerwonego światła nie było aż tak duże. Tutaj to bardzo mocno widać, w zasadzie zajmuje to dość spory kołowy wycinek modelu. Możnaby go troszkę zmniejszyć. Obejrzałem 401Da - 256 - nie mam do niej więcej uwag. Natomiast w pierwszej widać dość spore przeniebieszczenie w czerni stopni wejściowych na pomost - poddałbym to albo desaturacji albo odciągnięciu koloru.
Drugą uwagę uważam za dyskusyjną, ale w małej lokomotywie jednak widać ten cień w reflektorze bardziej niż w cięższych lokomotywach. Przemyślcie to.
Bardzo udany model 401Da, mam kilka uwag.
1.Z tym siwym dymem z 401Da jest coś nie tak, dymi się cały czas nawet po wyłączeniu fizyki
By spalinowóz dymił w czasie jazdy, wystarczy że ma on tylko prawidłowo umieszczony point a.smoke0. Nie musi być w configu żadnych wpisów dymu.
Zrobiłem mały test w TRS2006 z różnymi wpisami, lub brakiem smoke0 w configu:
Od lewej:
- w ogóle bez smoke0 w configu,
- smoke0 z WM15-6415 <kuid2:370130:102:2> :
2.Wózki oraz drzwi 401Da się traizowej mgły nie boją.
Widok w TS2010 z 500 oraz 200m:
Mgła ustawiona na max, przy dobrej i złej pogodzie.
Zaznaczam że nie modyfikowałem pliku globalmodule.txt w TS2010 (linijek good-weather-fog i bad-weather-fog) by zwiększyć trainzową mgłę. Kiedyś sposób na to zwiększenie mgły podał Adamstan. W TRS2006 jest tak samo.
Po raz pierwszy ten problem zauważyłem w wózkach FPL Class66, w reskinie Grocha.
Problem ten też dotyczy oprócz wózków i drzwi 401Da, również m.in:
- wózków do 602Z od Remika,
- Elfów (pantografy i wózki)
- Dragona (pantografy)
Ktoś kto nie ma suwaków od mgły poprzesuwanych w prawo, nawet tego nie zauważy.
3. Wiem że interior nie jest jeszcze gotowy, ale w kabinie po zmianie kierunku [Alt+C] zmienia się kierunek jazdy, ale widok się nie zmienia. Chodzi o to, że dalej mamy "długi nos" na widoku przed sobą, a powinien się zmienić widok na z "krótkim nosem".
_________________ TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
W pierwszej kolejności Mint poprawił geometrię dachów, wygląda w tej chwili tak :
Dzięk D_M za zwrócenie uwagi na dym, poprawi się. Wydaje mi się że ten pierwszy będzie najlepszy, odnośnie prawidłowego umieszczonego pointa co masz na myśli ? Tutaj wiadomo point ustawiony prawie w kominie i lekko przechylony.
Pojęcia nie mam co stwarza ten problem w wózkach, jeżeli ktoś ma jakiś pomysł proszę o pomoc
Odnośnie kabiny będzie to poprawione, wiadomo są dwa pointy od kabiny front i back, w tym przypadku powinny być skierowane w tę samą stronę tak mi się wydaje. I do tego jedna z kamer ustawiona odwrotnie, tylko jeszcze nie wiem która z wartości w kamerach odpowiada za obrót - pierwsze trzy to wiadomo x,y,z więc jeszcze są dwie pozostałe które mogą pomóc :)
Na razie tyle odnośnie 401Da
A tutaj SM25 jeszcze ze starą geometrią dachów która dzisiaj będzie poprawiona i prawdopodobnie cały model też będzie dzisiaj skończony.
3. Wiem że interior nie jest jeszcze gotowy, ale w kabinie po zmianie kierunku [Alt+C] zmienia się kierunek jazdy, ale widok się nie zmienia. Chodzi o to, że dalej mamy "długi nos" na widoku przed sobą, a powinien się zmienić widok na z "krótkim nosem".
to można zostawić tak jak jest. wystarczy kamerę myszką obrócić
3. Wiem że interior nie jest jeszcze gotowy, ale w kabinie po zmianie kierunku [Alt+C] zmienia się kierunek jazdy, ale widok się nie zmienia. Chodzi o to, że dalej mamy "długi nos" na widoku przed sobą, a powinien się zmienić widok na z "krótkim nosem".
to można zostawić tak jak jest. wystarczy kamerę myszką obrócić
@Zolwik - ale zauważyłeś że po zmianie kierunku jazdy długi nos w kabinie przeskakuje w miejsce krótkiego (z widoku zewnętrznego)
Jedno mnie jeszcze zastanawia - w jakim malowaniu on jeździł kiedy był w normalnym użyciu. Bo to muzealne to niekoniecznie musi być prawdziwe. Tu np. jest taki "reklamowy" ale nie znalazłem jego zdjęcia "w akcji"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach