W końcu, po latach, są! Zakładam nowy wątek, ponieważ obecnie projekt z konwersją kabiny z Maszyny nie ma wiele wspólnego.
Dzisiaj oddaję w Wasze ręce pierwszą, próbną, serię 10 lokomotyw SU45 w standardzie ADHD, z których każda posiada dedykowaną kabinę. Jak już widać, jest to projekt wyłącznie dla szaleńców
Maszyny są zasymulowane na poziomie nieznanym dotąd w Trainzie - kibelek czy bysio, to przy tym pikuś. Fiaciki mają w pełni wyposażone przedziały silnikowe, w których wykonujemy wiele czynności, szafę elektryczną itp itd. Bardzo szczegółowo zrealizowana jest praca silnika spalinowego - układ chłodzenia, smarowania, turbosprężarki, zużycie paliwa, regulator obrotów - to wszystko widać i słychać. A co na zewnątrz? Na zewnątrz mamy całkowicie nowy model lokomotywy, który rozpoczął Kylo0, ale nie miał czasu go dokończyć, więc przekazał go mi. Wykończyłem model, dorobiłem mu wnętrze i różne drobiazgi, no i jest. Wózki także są nowe, na bazie wózków SirM'a - skorygowałem im wymiary, zmieniłem teksturowanie oraz dołożyłem trochę detali.
Wielki wkład w projekt ma Gryszaq - dostarczył masę materiałów, był głównym testerem, a także opracował dużą część dźwięków które usłyszycie - a jest czego słuchać. Podrzucał także wciąż nowe pomysły na urealnienie symulacji, i był bezcennym konsultantem merytorycznym - prawdziwy fiatowy maniak.
Sporo zdjęć na tekstury wnętrza maszyn dostałem także od Krzyśka SP45-166 - komplet zdjęć kabin SU45-211 oraz parę zdjęć przedziału silnikowego.
Podziękowania należą się także Radkowi (RBach) za konsultacje skryptologiczne.
W paczce znajdziecie następujące maszyny:
SU45-079 w trzech wariantach malowania (zielone z herbem Chojnic, żółte czoło Chojnice 1999, strażak)
SU45-089 w malowaniu z 2013 (biało czerwony numer boczny, przydział Wielkopolski ZPR)
SU45-100 z okresu jej służby w IC
SU45-115 - żółte czoło Chojnice 1999
SU45-118 - IC, mazury itp - 2008-2012
SU45-152 - dwie wersje - IC oraz żółte Chojnice
SU45-175 - dość zmęczony życiem wóz z zakładu północnego IC, stan na 2009-2010. Wygląda jak odstawiona, ale ona naprawdę tak jeździła!
SU45-183 - łaciata z IC Poznań, sytuacja analogiczna jak ze 175
SU45-211 - ładnie utrzymany wóz z ZT Olsztyn. Charakterystyczny niebieski pulpit.
SU45-213 - maszyna która zwiedziła chyba całą Polskę, tu stan na 2014-15, gdy jeździła pod banderą PKP Cargo w Lublinie
UWAGA
Lokomotywy są w pełni kompatybilne z TS2010 build 49933, powinny działać także w TS2009SP4. W nowszych wersjach (TS12 i TANE) nie będą poprawnie odtwarzać się dźwięki przejściowe, ponieważ skrypt korzysta z przestarzałej metody
Kod:
Sleep(World.Playsound(xxx))
Która w nowszych wersjach wymaga zastąpienia bloczkiem
Ze względu na rozmiar skryptu, jak dotąd nie zdołałem tego zrobić. Być może pojawi się to przy którejś aktualizacji.
Póki co proszę chwilowo o powstrzymanie się od reskinowania, ponieważ w przygotowaniu jest kolejne 25 maszyn, które wymagają głównie aktualizacji kabin do najnowszego standardu. A są to: 018,061,064,066,070,074,078,082,101,115 stan obecny,134,159,168,173,174,191,195,206,220,225,244,245,257. W kolejnej paczce zostaną wydane także dwie kabiny uniwersalne, które będzie można podpinać do maszyn, dla których z różnych przyczyn nie da się wykonać dedykowanej kabiny.
Niby działa, ale po co? Można sobie odpalić komendą, i potem może sterować AI albo DCC - ale oczywiście jak to ogólnie w Trainzie, w trybie DCC kabina jest CAŁKOWICIE NIECZYNNA.
Zapomniałem napisać w instrukcji, ale silniki trakcyjne można odłączać także bezpośrednio na stykach palcowych nawrotników w szafie.
Pomógł: 54 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 23-01-2016, 15:44
Szczerze? Sterowanie fiatem ADHD w DCC jest jak kupić Teslę i używać jej do targania przyczepki po polu Cóż - sypiesz ostatnio jak z rękawa - jak tylko dosiądę się do kompa to coś czuję że fiatoski szał potrwa do nocy
Mogę stwierdzić z całą pewnością - to najbardziej rozbudowany interaktywnie dodatek do TRSa, jaki kiedykolwiek powstał, ba, to nie dodatek, to pełnoprawny symulator 301Db.
Tylko jedno pytanko - jak sprawa z SP45? Jest przewidziana wersja kabiny z Vapoorem?
_________________ Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
Ostatnio zmieniony przez UAZ 23-01-2016, 16:05, w całości zmieniany 1 raz
Tak, teraz tylko jest problem aktualizacji korytarza i szafy w SP45 do najnowszego standardu, no i trzeba rozwiązać kwestię podgrzewania wody i ogólnie obsługi Vapora. Na pewno będzie moooocno uproszczona, tylko własnie jeszcze nei mam tego do końca zgranego.
W moim TS12 wersja: 51658 przy wszystkich interiorach wyskakuje taki błąd "Konwersja binarna dla tekstury źródłowej 'korytarz/night/szyba.texture.txt' nieudana.", rozpakowałem 7-zipem, pobrałem jeszcze raz, usuwając wcześniejsze pliki ale cały czas ten sam błąd.
W moim TS12 wersja: 51658 przy wszystkich interiorach wyskakuje taki błąd "Konwersja binarna dla tekstury źródłowej 'korytarz/night/szyba.texture.txt' nieudana.", rozpakowałem 7-zipem, pobrałem jeszcze raz, usuwając wcześniejsze pliki ale cały czas ten sam błąd.
Witam
W moim TS12 (51658) również pokazuje ten błąd.
Wygląda na to, że CMP w wersji 2012 nie akceptuje odwołań do plików tga leżących o dwa foldery wyżej. Rozwiązanie jest następujące:
- skopiować plik szyba.tga z folderu głównego do folderu "korytarz" (nadpisując znajdujący się tam plik, który nie jest używany)
- w pliku szyba.texture.txt w folderze korytarz/night/, o który pluje się cmp, zmienić odwołanie
"primary=..\..\szyba.tga"
na
primary=..\szyba.tga"
Ewentualnie wrzucić plik do samego folderu night, i wtedy dać wpis po prostu:
primary=szyba.tga
Piękna sprawa Adamie. Dziękuję Ci za kolejne kabiny i ciesze się że moja rama z szafy od stonki znalazła miejsce w fiaciku .
Ramę akurat sam zrobiłem, aczkolwiek podobnie wygląda Ale od Ciebie za to są zawory na ramie pneumatycznej, z ET21 No i szafki SHP oczywiście. A stonka jest następna w kolejności do roboty.
Adaś, a nie odwrotnie przypadkiem? Po staremu to miało zatrzymać kod na czas grania. Tu napisałeś to tak, że najpierw czeka bezczynnie (nie grając) przez czas trwania dźwięku a następnie odgrywa go i w trakcie grania leci dalej,bez tego opóżnienia
Ramę akurat sam zrobiłem, aczkolwiek podobnie wygląda Ale od Ciebie za to są zawory na ramie pneumatycznej, z ET21 No i szafki SHP oczywiście. A stonka jest następna w kolejności do roboty.
Spoko, jak ostatnio rozmawialiśmy to pisałeś że to moja rama więc myślałem że to ta sama . I tak się cieszę że coś mojego też jest w tych kabinach. Jeszcze raz dzięki Adamie.
Powiem tak - te drzwi nie mają blokady, i podobno faktycznie tak na SU45 jest. Blokada dotyczy tylko drugich drzwi, tych od szafy 3kV, czyli grzania. Czyli można. Wykrywania pozycji kamery nima, a więc i nie możemy wykryć, że kogoś kopnęło
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3925 Skąd: Opole
Wysłany: 23-01-2016, 20:03
Uraczyłeś niezłą partią towaru . Z wrażenia CMP łykał przez godzinę ale wszystko jest jak trzeba i teraz tylko usiąść z instrukcją w łapie i odpalić to ustrojstwo
Brakuje. Może zostały Ci z jakiejś tam wcześniejszej bety czy coś, ale w pace nie ma. Ale już dopakowałem to też do głównej, także jak tylko drops to przemieli, to będzie aktualna-kompletna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach