FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: RBach
05-11-2016, 10:31
SKG I 1843
Autor Wiadomość
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: z domu
Wysłany: 03-11-2016, 19:23   SKG I 1843

Witam!
Od wielu lat, różni użytkownicy forum robią linię 274, czyli najbliższą dla mnie trasą kolejową.
W tej wersji cofamy się aż do czasów Pruskich, kiedy to Kolej Wrocławsko-Świebodzicka była świeża jak poranne bułeczki. Dziś miałem okazję zrobić teren starego dworca, czyli torowisko i magazyny. Codziennie powinienem publikować więcej screenów (szczególnie w weekendy, powinna być bardzo wielka ilość). Na razie nie ma co za wiele oglądać, ale niedługo pusta przestrzeń zmieni się w ul. Strzegomską (i Graniczną, ale początkowo muszę znaleźć papiery na to, że 1843 była tam ulica) fabryki itp.



P.S Czy jest to dobry dział dla mojego tematu? Bo trochę się nie orientuję. :roll:
Życzę dobrego wieczoru.
 
 
 

znawca


Pomógł: 51 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 1114
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 03-11-2016, 21:21   

Ja mam tylko jedną uwagę.
Dopiero co założyłeś temat z mapą wąskotorową która jest w powijakach. Teraz wyskoczyłeś z nowym projektem, który nawet nie jest w powijakach ale w zasadzie nie istnieje. Może lepiej skupić się na jednym, skończyć coś albo doprowadzić do jakiegoś sensownego etapu i dopiero brać się za następne przedsięwzięcie? Bo obecne podejście raczej nie wróży dobrze na przyszłość. Pomijam umowę na forum, wedle której relację zdajemy z wykończonych segmentów map. Tutaj było już bardzo wielu zapaleńców którzy chcieli tworzyć super mapy, mieli gigantyczne plany i wiele zapału... który bardzo szybko zgasł. Nie Idź tą drogą! Do pewnych rzeczy najlepiej dochodzić metodycznie, małymi krokami.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole

Wysłany: 03-11-2016, 21:54   

Ze swojej strony dodam tylko, że cienko to widzę. Jak by co, to patrz data w tytule. Tak z ciekawości: jakim taborem kolega dysponuje co by cokolwiek koło tego roku postawić na tory?
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 04-11-2016, 12:44   

Ja wiem, że to tylko Piaskownica, ale po pierwsze: pokazujemy segmenty ukończone, po drugie: budowa mapy do Trainza w realiach XIX wieku mija się kompletnie z celem. Nie istnieją praktycznie żadne ilustracje dokumentujące wygląd ówczesnych stacji i linii kolejowych, nie ma niemal żadnych danych na temat taboru - jego ilostanu, typów, przydziałów, obsługi, schematy układów torowych jeśli są, to bardzo trudno dostępne. To prowadzi do problematyki obiektów do gry - tabor, budynki, cała infrastruktura - nie da się odtworzyć czegoś, czego nie ma nawet na ilustracjach (o zdjęciach nie wspomnę, bo te w ogóle nie istnieją). Do tego jeszcze brakuje całkowitej podstawy, czyli wyobraźni i świadomości. Świat pod koniec XIX w. wyglądał zupełnie inaczej niż współcześnie, nie wynaleziono jeszcze nawet asfaltu, a u Ciebie pierwsze co widzę, to asfaltowe perony. Budynki kolejowe były zupełnie nowe, a nie brudne, przebudowane i smutne tak jak dzisiaj. Nie było samochodów, o roślinność w otoczeniu zabudowań się dbało, itd.

Zobacz jak KilanZiom tworzy swoją mapę Sudety 1976 - od wydania jej pierwszej wersji minęło już chyba z 10 lat, a do dzisiaj wciąż powstaje nowy dedykowany tabor i nadal bardzo wiele brakuje, zwłaszcza parowozów. A pomyśl, że to sam autor stworzył niemal wszystkie modele historycznych wagonów, lokomotyw i dedykowanych budynków do tej mapy. A mówimy o drugiej połowie XX wieku, istnieją już jakieś zdjęcia z tamtego okresu, wspomnienia, opracowania, ale to ponad 130 lat później niż Twoja mapa!

I jeszcze jedno - pomyślałeś, że w 1843 r. ŚKG nawet się tak nie nazywała, bo wtedy to były Prusy i wszystko było po niemiecku?

Daj sobie spokój, bo to dosłowny przykład porywania się z motyką na słońce. Nie zaczynaj też kilku projektów na raz, bo nie skończysz żadnego, a o tym na forum nie musimy i nie chcemy wiedzieć (możesz sobie robić i nie kończyć, ale nie chwal się tym publicznie). Jeśli chcesz tworzyć coś historycznego, to najpierw wybierz okres, który będziesz rzeczywiście mógł odwzorować w grze dzięki dostępności materiałów oraz bazy dodatków. W Twoim przypadku radzę zacząć najwcześniej od drugiej połowy lat 80 XX w., bo na wcześniejsze okresy uważam, że jeszcze za mało u Ciebie wiedzy i świadomości.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: z domu
Wysłany: 04-11-2016, 15:34   

Witam.
@Wujek_082 Powiem szczerze, że mapy, ryciny itp. mam znalezione, może jeszcze w tym miesiącu pójdę do archiwum Świebodzic. Perony powymieniam na inne.
Pytanie od @zolwika i @Wujka_082:
Tabor znalazłem, jakieś parowozy się znalazły, wagony są od @UAZa (chyba) czyli PKP B Pre-KPEV, najbardziej się nadają do tych lat. Natomiast wagony towarowe są Trainzowe, czyli wagoniki do tej Angielskiej mapy z parowozami itp.
Jeszcze myślę na temat tej mapy. :-P Powiem Wam, że projekty SKG (ze Świebodzic do Żarowa lub Imbramowic) które robiłem do czasu opublikowania screenów tej wersji są z lat '30 XX wieku. Projekt może być (niedługo) zaniechany, ale mam nadzieję, że odskoczy w bardzo zaawansowany projekt.
Jeśli projekt odskoczy to temat będzie pisany dalej.

A jeśli nie to poproszę o jego usunięcie.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole

Wysłany: 04-11-2016, 22:15   

Kolega pewnie myli epoki. To co stworzył UAZ, to lata 70-80 XIXw, a nie początki kolei. To że ktoś ma plany z tego okresu nie oznacza, że dasie przenieść to do gry. Pomijam perony asfaltowe ale dworce wtedy posadowione przy torach były to budynki drewniane, prowizoryczne które dopiero później zostały zastąpione przez budowane z cegły. Początków kolei niedasie odtworzyć porządnym taborem, no chyba że paintem made in BRD albo UK. W tym okresie, to parowozy, jak np. Adler, znaczy bez budki, coś jak pierwsza Rakieta, a wagony do przewozu ludzi, to przerobione dyliżansy spinane łańcuchem, oczywiście bez buforów. Na Twoim miejscu skorzystałbym z rady bardziej doświadczonych kolegów i dał sobie siana, skończył jeden projekt i dopiero brał się za następny. Był taki jeden z wąsikiem i gra na dwa fronty kiepsko się skończyła.
 
 
 
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 231
Skąd: z domu
Wysłany: 05-11-2016, 09:10   

Proszę o zamknięcie tematu. Projekt może być wznowiony w innym czasie, a na razie będę się obchodził sprawą WKW. Nasza SKG może będzie NA NOWO robiona po wydaniu mojej skromnej magistrali wąskotorowej.
Życzę miłego dnia,
cebar3
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group